Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt det ikke har nogen relevans her, at der findes apparater der understøtter component via scart, men blot en konstatering, da der flere gange er nævnt at det er fysisk umuligt.

JanK hvor i manualen finder du det med component tilslutning?

Har lige prøvet at søge på ordet component i den tyske manual (pdf), og det forekommer ikke i dokumentet

pnyg

Til top Vis pnyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnyg

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 August 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hold da fast, hvis i ikke gider læse tråden så er der sq ingen der gider svare jer længere....

Kig i den manual du fik med til tvet !!!
Side 26 : Titel: Menu AV-instillinger
Citér:
...vælge imellem forskellige instillinger til den signaltype, der kommer fra et eksternt apparat som er tilsluttet til SCART/AV1-indgangen.

YCrCb: Med denne instilling kan et YCrCb/YPrPb-signal, som udgives af mange DVD-afspiller, gengives. Det genkendes automatisk om billederne transmitteres som halv-billeder(interlaced) eller som fulde billeder (progressivt).

som jeg sagde, sort på hvidt...

@ whatz : tvet har IKKE vga tilslutning og VI VED GODT hvordan vi tilslutter component :( stop dog med de usagle og dybt ligegyldige replys. Svarene til de spørgsmål står på hver eneste af de sidste 16 sider.......
LÆS DOG TRÅDEN inden man spørger om de mest basale ting.
Diskussion kører jo i ring herinde, der er blevet svaret på de samme spørgsmål på 16 sider nu.... efter 16 sider kan det satme ikke komme som et sjok for nogen at tvet ikke har fysisk component tilslutning, kun via scart.

Det er fint folk vil bidrage, men hvis i ikke har noget nyt der ikke er blevet besvaret 23 gange allerede, så lad da for %&€(# vær med at poste.

@ zerocool - kan du ikke lige prøve læse min 2. sidste post på forrige side? den var delvist henvendt til dig :)
Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:

@ whatz : tvet har IKKE vga tilslutning og VI VED GODT hvordan vi tilslutter component :( stop dog med de usagle og dybt ligegyldige replys. Svarene til de spørgsmål står på hver eneste af de sidste 16 sider.......
LÆS DOG TRÅDEN inden man spørger om de mest basale ting.
Diskussion kører jo i ring herinde, der er blevet svaret på de samme spørgsmål på 16 sider nu.... efter 16 sider kan det satme ikke komme som et sjok for nogen at tvet ikke har fysisk component tilslutning, kun via scart.

Usaglige? prøv nu at læse mit "HVIS" - Jeg HAR læst en del af tråden og fandt ingen steder om at der _IKKE_ var VGA, så slap dog af foo.

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
Hold da fast, hvis i ikke gider læse tråden så gider jeg ikke svare....

Ja, jeg er også ved at være træt af at se de samme spørgsmål igen og igen. Hermed en venlig ment opfordring til, at læse tråden før i poster et spørgsmål Det letter jo alt andet end lige overskueligheden.

JanK skrev:

@ zerocool - kan du ikke lige prøve læse min 2. sidste post på forrige side? den var delvist henvendt til dig :)

Sure thing...

JanK skrev:

Er du sikker på at et HD signal kan sendes via component rent ? 

210% sikker. Gå evt. ned i din lokale HiFi-dealer og se det med dine egne øjne 
Derudover fremgår det jo også af EICTA's HD ready krav, at det er en forudsætning for at man må bruge mærkningen.

JanK skrev:

Kan du uddybe hvorfor det er umuligt at køre et hd signal igennem et scart stik ?

Nu er jeg ikke den store tekniske begavelse, men bare almindelig entusiast. Jeg mener dog det er noget med den begrænsede båndbredde på scartstikket.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

@ whatz : fordi vi ikke har skrevet der "ikker er vga" antager du der er et ?

Vi har ikke skrevet at der ikke er 26 hdmi og 51 dvi tilslutninger, antager du så at der er det ?????

men antager da ikke at tvet har vga tilslutning fordi det ikke er nævnt ?... den undskyldning skal du længere ud på landet med whatz

@ zerocool : super, det var alt hvad jeg skulle bruge, så er undskyldningen om ikke HD-ready i hus, jeg vil blot lige tilføje vi ik rigtigt kan gætte os til hvilken teknik der er i scartstikkene, jeg tvivler ihf. på det er standard euroscart når nu det kan håndtere component op til 576p, jeg kan sagtens se et billede ved 720p og 1080i via component, der er bare 2 af dem og så overlapper de hinanden :P
Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 11 August 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
fordi vi ikke har skrevet der "ikker er vga" antager du der er et ?

Vi har ikke skrevet at der ikke er 26 hdmi og 51 dvi tilslutninger, antager du så at der er det ?????

men antager da ikke at tvet har vga tilslutning fordi det ikke er nævnt ?

Fuldstædnigt overset: "(Hvis der vel og mærke er vga input) =)"?

Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

@ whatz

jamen så lad mig spørge hvem du skriver det der til ??? og i hvilken sammenhæng, vi ved jo godt hvordan tvet fodres med component.. det har vi været klare over siden side 1. Og de folk der har deltaget aktivt i diskussionen ejer selv tvet, eller ved det ikke har vga. Det holder ikke at komme og blande sig på side 16.. bare lad vær.. hvis du vælger at lave sådanne replys uden du gider læse tråden først må du sq også forvente en hvis irritation fra os der har fulgt den hele tiden nu.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Slap nu af drenge. Jeg har nævnt det før og nu ser jeg mig nødsaget til at gøre det igen

Men ja, folk burde lægge større omhu i at læse tråden før man poster noget.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

amen, det skulle sq næsten forbydes at blande sig så sent i en tråd uden at have læst lidt op på emnet først... det fanme irriterende.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 11 August 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
@ whatz

jamen så lad mig spørge hvem du skriver det der til ??? og i hvilken sammenhæng, vi ved jo godt hvordan tvet fodres med component..

Haha, ja det kan man jo se du vidste på sidste side ^_^

JanK skrev:

det har vi været klare over siden side 1. Og de folk der har deltaget aktivt i diskussionen ejer selv tvet, eller ved det ikke har vga. Det holder ikke at komme og blande sig på side 16.. bare lad vær.. hvis du vælger at lave sådanne replys uden du gider læse tråden først må du sq også forvente en hvis irritation fra os der har fulgt den hele tiden nu.

Fat nu noget, jeg HAR læst en del af tråden og derfor jeg valgte at nævne det med VGA indgangen, for det var der ikke nogle der havde prøvet som en mulighed.

Hvis man så også kigger på f.eks. side 3, er der EN TIDLIGERE ejer som nævner at det har VGA indgang, ok?
Jeg prøvede bare at hjælpe, lad dog være med at være en idiot omkring det ^_^

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

BACK ON TRACK, BITTE!

Er der nogen, der har haft sit tv inde hos Medion til en opdatering?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 11 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:

@ jdg1 : nu blir den lige postet igen (IGEN)
http://www.eicta.org/files/PressRelease1-115438A.pdf
det er de officielle krav til et tv kan bære mærket HD ready.

Halløj kammerat!

Som ny bruger, burde du måske lige stikke en finger i jorden og modificere dit sprogbrug blot en anelse!

Og ja, jeg har læst linkene samt hele tråden.....

Men hvis du nu lige stoppede op et enkelt sekund, så ville du opdage at, sattvs "artikel" er af yngre dato end EICTAs pressemeddelelse og at den henviser til pressemeddelelsen. Så enten "lyver" sattv, eller også har de misforstået noget og endelig foreligger den mulighed, at kravene rent faktisk er ændret? - deraf mit spørgsmål.....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hehe eller også hersker der prinsesse stemning

hvem tror du der er mest oplagt til at lave fejl sattv eller organisationen der er nedsat til udarbejde definitionen, welcome to the land of bad excuses, men jeg har opgivet at reagere på flere indlæg i denne debat medmindre jeg føler de er sagligt fremmende for emnet, så stil nu de samme spørgsmål 70 gange og se om der er folk tilbage der gider besvare

enhver gryde koger sq over på et tidspunkt, og denne gang var det min, og ikke ubegrundet om jeg må tilføje

ik flere pip fra mig :P

nu vil jeg læne mig tilbage og se den high definitino film jeg fik med posten idag på mit tv

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 12 August 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
hehe eller også hersker der prinsesse stemning

hvem tror du der er mest oplagt til at lave fejl sattv eller organisationen der er nedsat til udarbejde definitionen, welcome to the land of bad excuses, men jeg har opgivet at reagere på flere indlæg i denne debat medmindre jeg føler de er sagligt fremmende for emnet, så stil nu de samme spørgsmål 70 gange og se om der er folk tilbage der gider besvare

enhver gryde koger sq over på et tidspunkt, og denne gang var det min, og ikke ubegrundet om jeg må tilføje

ik flere pip fra mig :P

nu vil jeg læne mig tilbage og se den high definitino film jeg fik med posten idag på mit tv

Jeg kan så oplyse dig om, at nogle af Medions mindre / andre modeller har VGA input, og at det derfor ikke er helt obskønt at antage, at et sådant også er tilstede på det heromtalte tv, der skulle være af nyere dato.

Det mest positive der er at sige omkring dit sprogbrug må være, at det er kilde til megen morskab.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 12 August 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er absolut skuffende, at se et så ubehøvlet sprog fra din side af POWDA...............

SKUFFET!

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil opfordre alle til at hæve jer over den personlige fnidder og fokusere på fagligheden!

Til de af jer, der har overskud til selv at gentage - og gentage - at de er træt af gentagelser i tråden - ja, så kunne det jo være en ide, at bruge kræfterne i stedet på at rense op i den efterhånden lange tråd og liste de vigtigste konklusioner - måske i en ny tråd: 32" LCD MEDION fra ALDI - 2!

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 August 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Snegom skrev:

Jeg vil opfordre alle til at hæve jer over den personlige fnidder og fokusere på fagligheden!

Til de af jer, der har overskud til selv at gentage - og gentage - at de er træt af gentagelser i tråden - ja, så kunne det jo være en ide, at bruge kræfterne i stedet på at rense op i den efterhånden lange tråd og liste de vigtigste konklusioner - måske i en ny tråd: 32" LCD MEDION fra ALDI - 2!

god ide

lad os nu koncentrerer os om skærmen, min er blevet afhentet

og jeg vedlagde en seddel hvorpå der stod at hvis der var en firmwaren nyere end 1.57 så skulle de opdaterer

jeg har dog stadigvæk en skærm da jeg fik en  ny til låns

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Godt klyt!

Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med Medion! Jeg overvejer som sagt også at gøre brug af tilbudet om opdatering, men afventer svar om deres firmware version!

Monze2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Sendt: 13 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

har overvejet at investere i et sådant 32 tommer lcd fjernsyn, men bor desværre kun i en relativ lille kollegielejlighed, hvor afstanden til fjernsynet er ca. 3 meter. Mit spg. er derfor om 32 tommer er alt for stort?
Til top Vis Monze2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monze2000

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

@Monze2000
hejsa, grænsen for en tolerabel betragtningsafstand er noget lavere for lcd dispay end plasma, når jeg ligger i min kære 3prs. sofa (til venstre for tvet) er afstanden til skærmen ca. 2,5-3 m, og det kan man sagtens holde ud.(jeg kan ihf. )
Jeg har en anden sofa der står overfor (3,5-4m), her er billedet lidt bedre men ikke noget af betydning.

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes