Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jamern der skal det gå via pcen

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:
Jamern der skal det gå via pcen

Ja, hvad ellers? Hvordan vil besvare en mail, hvis du ikke har noget tastatur?

Mvh.
Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Mmmn via fjernbetjeningen :P

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:
Mmmn via fjernbetjeningen :P

God fornøjelse - fast arbejde!!!!!!!!!!!!!

thve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Har med interesse læst (næsten) alle indlæg og har besluttet mig til at kaste mit første indlæg og dermed forsøge at løfte det nuværende niveau fra i tråden fra mails via fjernbetjeningen tilbage til hvad en firmware opdatering kan gøre ved tv'et.

Har selv et MD30132 fra i sommers med firmware 1.55 fra april 05 (så vidt jeg lige husker) og er egentlig glad for det på sin vis, men når det ikke lever op til de lovede specs, så bliver jeg altså harm. Jeg snakkede i går med Medion Nordic og de påstod hårdnakket at der ikke fantes nogen firmware opdatering til det tv.... Det undrer mig jo, når nogle her i tråden har fået en firmware version 1.60 i forbindelse med at tv'et har været leveret ind.

Jeg kan da godt se at folk er lidt røde i hovedet på TV'et, men har egentlig ikke tænkt så meget over det. Jeg er egentlig mest ærgelig over at det ikke lever op til at kunne levere HDTV i 1080i. Det var det der solgte tv'et til mig + en 8ms opdatering. Begge dele viser sig så åbenbart ikke at holde stik. Jeg har lige mailet Zero Cools mangel liste til Medion + mine egne frustrationer og håber på at få noget positivt tilbage.

Jeg er egentlig klar på at levere TV'et tilbage, men jeg skal jo lige ha fundet et nyt først + være sikker på at kunne komme af med det andet. For ligegyldigt hvor mange firmware opdateringer der kommer, så kan den vel ikke ændre på hhv manglende mulighed for HDTV i 1080i + dårligere opdatering end de lovede 8 ms.

Til top Vis thve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thve

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

thve skrev:

Har med interesse læst (næsten) alle indlæg og har besluttet mig til at kaste mit første indlæg og dermed forsøge at løfte det nuværende niveau fra i tråden fra mails via fjernbetjeningen tilbage til hvad en firmware opdatering kan gøre ved tv'et.

Har selv et MD30132 fra i sommers med firmware 1.55 fra april 05 (så vidt jeg lige husker) og er egentlig glad for det på sin vis, men når det ikke lever op til de lovede specs, så bliver jeg altså harm. Jeg snakkede i går med Medion Nordic og de påstod hårdnakket at der ikke fantes nogen firmware opdatering til det tv.... Det undrer mig jo, når nogle her i tråden har fået en firmware version 1.60 i forbindelse med at tv'et har været leveret ind.

Jeg kan da godt se at folk er lidt røde i hovedet på TV'et, men har egentlig ikke tænkt så meget over det. Jeg er egentlig mest ærgelig over at det ikke lever op til at kunne levere HDTV i 1080i. Det var det der solgte tv'et til mig + en 8ms opdatering. Begge dele viser sig så åbenbart ikke at holde stik. Jeg har lige mailet Zero Cools mangel liste til Medion + mine egne frustrationer og håber på at få noget positivt tilbage.

Jeg er egentlig klar på at levere TV'et tilbage, men jeg skal jo lige ha fundet et nyt først + være sikker på at kunne komme af med det andet. For ligegyldigt hvor mange firmware opdateringer der kommer, så kan den vel ikke ændre på hhv manglende mulighed for HDTV i 1080i + dårligere opdatering end de lovede 8 ms.

Forstår ikke, at du ikke kan få HDTV i 1080i - det kunne jeg både før og efter opdateringen.

Mvh.
Jørn

thve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

joern skrev:
thve skrev:

Forstår ikke, at du ikke kan få HDTV i 1080i - det kunne jeg både før og efter opdateringen.

Mvh.
Jørn

OK. Jeg har lige genlæst en del af indlæggene, og det kan åbenbart godt køre 1080i, men at det skal ske igennem DVI, for at kunne lade sig gøre? Eller hvad? Da jeg endnu ikke har noget DVI udstyr at slutte til, kan jeg ikke rigtig teste det, men det er jo nok også der min største frustration ligger. Jeg har købt tv'et for at det skulle være muligt at bruge det til fremtidens HDTV, og det i en opløsning der ligger på det niveau med der loves i specifikationerne.

I øvrigt så er jeg da skuffet over at Medion Nordic ikke vil fortælle mig at de har en firmware opdatering liggende til TV'et. De prøver nok bare på at undgå at skulle køre hele landet rundt... Men du har altså version 1.6 i dit, og jeg har FW-00100105 V 1.55 May 18 2005, så noget må de da ha'...

Jeg har også prøvet at bruge tv'et med min laptop, og det er jo i grunden et forfærdeligt billede. Så vidt jeg kan tyde, så kører jeg analog signal fra PC'en til TV'et, via det 3 rækkede monitor stik der fulgte med. Min laptop kan både køre 1366 x 768 + en del andre opløsninger, men ingen skærm modes jeg har prøvet kan få en pixel til at være en pixel i tv'et - dvs 1:1. Jeg har prøvet at sætte både fase og frekvens i PC settings menuen, men lige lidt hjælper det. Resultatet er at tekst ser ret gnidret ud. Jeg formoder at opdateringen ikke hjælper på dette problem?

Hvis man skal pege på endnu et irriterende minus, så er det at dem der har lavet den danske version af OSD teksterne åbenbart ikke kan stave til lydstyrke. Det kan jeg ikke holde ud at kikke på så min står til engelsk... Er det rettet?

I øvrigt har jeg slået "Perfect Clear" fra et par dage efter jeg fik tv'et. Måske er det derfor at jeg ikke synes at have så store problemer med røde ansigter??

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

thve skrev:

OK. Jeg har lige genlæst en del af indlæggene, og det kan åbenbart godt køre 1080i, men at det skal ske igennem DVI, for at kunne lade sig gøre? Eller hvad? Da jeg endnu ikke har noget DVI udstyr at slutte til, kan jeg ikke rigtig teste det, men det er jo nok også der min største frustration ligger. Jeg har købt tv'et for at det skulle være muligt at bruge det til fremtidens HDTV, og det i en opløsning der ligger på det niveau med der loves i specifikationerne.

I øvrigt så er jeg da skuffet over at Medion Nordic ikke vil fortælle mig at de har en firmware opdatering liggende til TV'et. De prøver nok bare på at undgå at skulle køre hele landet rundt... Men du har altså version 1.6 i dit, og jeg har FW-00100105 V 1.55 May 18 2005, så noget må de da ha'...

Jeg har også prøvet at bruge tv'et med min laptop, og det er jo i grunden et forfærdeligt billede. Så vidt jeg kan tyde, så kører jeg analog signal fra PC'en til TV'et, via det 3 rækkede monitor stik der fulgte med. Min laptop kan både køre 1366 x 768 + en del andre opløsninger, men ingen skærm modes jeg har prøvet kan få en pixel til at være en pixel i tv'et - dvs 1:1. Jeg har prøvet at sætte både fase og frekvens i PC settings menuen, men lige lidt hjælper det. Resultatet er at tekst ser ret gnidret ud. Jeg formoder at opdateringen ikke hjælper på dette problem?

Hvis man skal pege på endnu et irriterende minus, så er det at dem der har lavet den danske version af OSD teksterne åbenbart ikke kan stave til lydstyrke. Det kan jeg ikke holde ud at kikke på så min står til engelsk... Er det rettet?

I øvrigt har jeg slået "Perfect Clear" fra et par dage efter jeg fik tv'et. Måske er det derfor at jeg ikke synes at have så store problemer med røde ansigter??

DVI-stikket på TVet skal bruges for at opnå 1080i.
Skulle du ikke få større problemer end at lydstyrke er stavet forkert i menuen, så må det være det, der kaldes småtingsafdelingen.

Mvh.Jørn

LBVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 11 November 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

thve skrev:

Jeg købte mit MD 31132 i sidste uge. Firmwaren er ret ny -ver. 1.95 Oct 7 2005. Medion har dog stadig ikke lært at stave til "lydstyrke"

Jeg har min PC koblet analogt til DVI-porten med det medfølgende kabel. Billedet er helt klart og teksterne står tydeligt, selv i de lidt højere opløsninger. Jeg kører dog 800*600, så jeg også kan læse det med småt ovre fra sofaen.

Jeg har forsøgt at hente nogle af HD klippene fra Microsoft og de står fabelagtigt godt på skærmen. Lyden er også fin. Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen for at bruge skærmen sammen med en HTPC - og så har jeg ikke en gang prøvet med DVI til DVI. Hvis fremtidens HDTV kommer til at se lige så godt ud på Medionen, er der vist ikke noget at frygte.

DVI-indgangen kan dog stadig ikke bruges med PIP.
Derudover er mit eneste rigtige irritationsmoment en pixel-fejl, en konstant lysende rød prik, som er synlig på sort baggrund.
Til top Vis LBVJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBVJ

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 November 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej LBVJ

Velkommen til

Lige et ? ang dit tv, kan du dele skærmen i 2 eller er det stadigvæk et lille billede der kommer frem når du bruger PIP

mvh

klyt

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

LBVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 12 November 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Lige et ? ang dit tv, kan du dele skærmen i 2 eller er det stadigvæk et lille billede der kommer frem når du bruger PIP

Hej Klyt
Der er vist ikke noget nyt under solen der.
Jeg kan desværre kun dele skærmen i to ved tekst-tv.
Ved almindeligt tv-billede kan jeg vælge et lille vindue i tre størrelser.
Det er som regel også godt nok ved TV-kigning.
Men jeg ville gerne kunne dele skærmen i to med TV i den ene side og PC i den anden.
LBVJ
Til top Vis LBVJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBVJ

slott
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 12 November 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig?

Jeg har i sidste uge købt et 32" MEDION LCD TV, men ved ikke rigtigt hvordan jeg opnår det bedste digitale signal fra min DVD, som er en BlueTinum, model BT-DVDTT2051. DVD'en har bl.a en blå, en rød og en grøn udgang, benævnt YCbCr. Jeg går ud fra at det er en digital udgang.

DVD'en har flg.indstillingsmuligheder for video:

• Interlace-YUV
  • TV-RGB
  • P-scan YPBPR
  • PC-VGA
  • S-video

LCD'en kan på AVI indstilles til:

• S-video
  • RGB
  • YCrCb
  • YPrPb
  • video/RGB Auto

LCD'en kan på PC mode instilles til:

• Analog PC
  • Analog video
  • DVI PC
  • DVI video
  • Auto

Hvilken kombination af indstillinger skal jeg bruge for at få det bedste signal fra DVD'en?

Til top Vis slott's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slott

thve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Til information, så skrev jeg en klage til Medion vedrørende Zero Cools mangelliste, og her er svaret...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24986&P N=2&TPN=11

Fejlliste for MD30132

Fysiske fejl:

1. Opfylder ikke, som mærket på kassen, HD Ready Standard'en, idet det mangler component tilslutning der kan vise 720p og 1080i, ved både 50 og 60 Hz (http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf).
  2. Opdateringshastigheden er efter ISO13406-2 standadiseringen på hele 22ms mod de i annoncen og på kassen lovede 8ms (http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html).
  3. Kontrastniveau'et er på 307:1 mod det på kassen og i annoncen lovede 1000:1 (http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html).
Medion svarer:
"Fysiske fejl"
Det er ikke korrekt hvad de skriver i den omtalte tråd.
1. Der behøver iflg. standarden ikke være component stik, idet fx. en adapter er nok. (Se fodnoten i standarden).
2. Dette er hvad de i den omtalte test har målt, og de nævner også at de har målt 8ms ved gråtoner.
3. Dette er igen en måling (og denne en optisk måling). Det er klart det altid vil afvise fra det fysiske.

Software fejl:

1. Interpoleringen af native signal igennem DVI. Tilsyneladende er det umuligt, at benytte sig af panelets fysiske opløsning på 1366x768. Efter at have kørt testmønstre har jeg udfundet følgende. Hvis det fødes med en opløsning over 1024x720 scaleres billedet automatisk tilbage hertil og strækkes ud, så det fylder hele skærmarealet.
    Interpolationsfejlen betyder først og fremmest, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis man føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom man havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af Medion'ets billige interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
  2. Red Pass effekten. Den rødlige tone, som alt på skærmen synes at changere í. En individuel RGB-justeringsmulighed vil kunne ordne dette problem.
  3. PIP-funktionen, der ikke virker som den skal. Det er ikke muligt at få et PIP-billede af DVI-kilden og det er heller ikke muligt af få et PIP-billede af nogen af de andre kilder når man har en har DVI-kilden, som hovedbillede.
    Det på trods af, at der på brugermanualen side 5, står "...PIP: billede-i-billed fra to forskellige signalkilder" og på side 30 står, "Med tasterne PIP SOURCE </> kan du nu fremvise den ønskede programplads eller også den ønskede AV-indstilling (SCART1, PC, AV.SV osv.) som miniaturbillede."
Medion svarer
"Softwarefejl"
1. Dette er ingen fejl, men nu engang sådan man har valgt at opbygge skærmen.
2. Dette er heller ingen fejl. Men det er korrekt at der ingen RGB justeringsmulighed findes.
3. Det er korrekt at ikke alle kombinationer af PIP er tilgængelige. Men det er stadig muligt at lave PIP fra flere signalkilder som lovet. Det står også nævnt nederst side 30 i manualen at ikke alle muligheder er tilgængelig. (Der er dog en oversættelsesfejl så ordet "tilgængelige" er blevet til "nødvendige".)

I øvrigt skriver de om firmware opdatering:

Det er korrekt at der pt. ikke er nogen firmware opdatering, det skyldes at der ikke er nogle fejl på apparatet, men som på alt teknisk udstyr er der altid nogle ting som man kan gøre anderledes, eller forbedre i takt med den teknologiske udvikling. I så fald vil der komme en firmwareopdatering.

Så er det man spørger sig selv, hvorfor der der så forskellige firmware versionsnumre, hvis indholdet er ens?

thomasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Sendt: 20 November 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

hejsa

ja jeg har også købt sådan en tv fra aldi.

når jeg skifter kanaler kommer der et lille knal på nogle af kanalerne.

hvad kan jeg gører hved det

og på tvdanmark syndes jeg at folk altid er røde i hovderne,  hvad kan jeg gører hved det.

og hvordan kan jeg se om jeg har den nyeste firmware hvordan tjekker jeg hved for en jeg har.

og det er jeg mest sur over er at mit tv altid går på auto i billedeformat.

når jeg vil kører widescreen og vælge det i menu.

så når jeg slukker og tænder igen så stå den på auto. hvorfor og hvad kan jeg gører hved det.

håber at i kan hjælpe mig

Thomas

Til top Vis thomasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasp

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 November 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

thomasp

Husk nu at der er så stor forskel på kvaliteten af de udsendte kanaler, såTV Danmark og nogle andre bliver nok bare ikke bedre, jeg tror vi alle slås lidt med de samme problemer, uanset TV fabrikat.

Angående de tekniske besværligheder du nævner, tror jeg du skal kontakte Medions support, det er nok det der giver det mest korrekte svar, uden gætetrier, det er også det du har betalt for - support.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Pacha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst hele tråden fra side 4 hvor Google smed mig ind og helt til slut. Essensen i det er at jeg nede i den lokale Aldi har fundet ud af de faktisk STADIG har nogle stykker stående - damn, jeg er noget i tvivl...

Umiddelbart er det jo billigt, men på den anden side gider jeg ikke smide 8 klik efter noget der IKKE er dét den tekniske dataliste foreskriver, for så er det pludselig IKKE det fede tilbud længere. Og PC-brug SKAL fungere samtidig med den alm. TV-funktion. Her er jeg i forvejen godt vant med en Samsung 193P PLUS, en high-end-skærm til omkring kr. 4000,00

Jeg HAR Selector, men den bruges i et andet rum, så det er TV's egne tunere der skal gøre jobbet.

Det med pixelfejlene omgås RET let med de 30 dages fuld returret. Man bliver simpelthen ved med at levere den tilbage indtil man har en skærm helt uden fejl.

Osse herfra skal lyde stor ros til ZeroCool!  Nice job, dér.

Men hvad er så summusumarum? Kan det, ovenstående taget i betragtning, svare sig at hente skidtet?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Pacha skrev:
Men hvad er så summusumarum? Kan det, ovenstående taget i betragtning, svare sig at hente skidtet?

Det korte svar er nej - og grunden hertil har du jo allerede læst på de foregående sider.

Jeg har i stedet købt et LG 32LXR, og hvordan jeg fandt frem til det kan du læse meget mere om her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
God læselyst

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Pacha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Pacha skrev:

Det korte svar er nej - og grunden hertil har du jo allerede læst på de foregående sider.

Jeg har i stedet købt et LG 32LXR, og hvordan jeg fandt frem til det kan du læse meget mere om her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
God læselyst

Det kom jeg faktisk oss mere el mindre frem til.

Eh, ok - jeg synes jeg kom frem til at du havde købt Alfa-View Lux? Jeg har oss selv kigget på de LG-skærme, men man skal jo op i LP1 el LX2 før de er interessant, eller hva? Det er i hvertfald helt andre priser vi her taler om.

Så spørgsmålet er så ER der prislige alternativer der GØR jobbet med den rigtige HD og PC-featuren optimalt, SAMTIDIG med responstiden og kontrastforholdet på de 1000:1 bibeholdes? Kiggede os på den omtalte Samsung, men....?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Pacha skrev:
Det kom jeg faktisk oss mere el mindre frem til.

Eh, ok - jeg synes jeg kom frem til at du havde købt Alfa-View Lux? Jeg har oss selv kigget på de LG-skærme, men man skal jo op i LP1 el LX2 før de er interessant, eller hva? Det er i hvertfald helt andre priser vi her taler om.

Så spørgsmålet er så ER der prislige alternativer der GØR jobbet med den rigtige HD og PC-featuren optimalt, SAMTIDIG med responstiden og kontrastforholdet på de 1000:1 bibeholdes? Kiggede os på den omtalte Samsung, men....?

Prøv at læse hele nævnte tråd grundigt igennem, så vil du få svar på alle dine spørgsmål og med garanti blive lidt klogere på fladskærme
Lidt almene indtryk af Tv'et kan du også læse dig til i tråden om mit setup.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Pacha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Heh, jeg ka da se du har en dejlig Wegner-stol!

Men den LG-skærm - hva måtte du slippe for den, og præcis LX2, holder jo de øvrige data, så det er cool nok? Jeg kan ikke finde den på hifipriser.dk

Som sagt, lige den (sammen m LP1) HAR jeg faktisk haft i kikkerten FØR den Aldi-ting dukkede op.

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes