Forfatter |
|
claussor Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig Calvin80 beskrivelse. Det her tv har overrasket mig positivt - meget positivt. Billedet er virkelig godt. Efter ca. en times brug vil jeg mener det er blevet bedre, men måske er det bare fordi man skal vænne sig til et "digitalt" billede.
Dette TV kan varmt anbefales for alle andre end de virkelige entusiaster!
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
claussor skrev:
Jeg har købt et i dag. Har ikke mulighed for at teste tunerdelen før i aften, og der er et par grumme støbekanter også.
|
|
|
jeg har testet lidt på min lcd
MHT.støbekanter er det kun på bagsiden på mit
ellers er jeg meget tilfreds med det.
lidt minus :
tunerne er lidt grumset på dr1 det hjalp da jeg finjustert og mit tdc signal er ikke helt i top men jeg flytter snart så det løser sig. de andre kanaler står fint.
knapperne på fjernbetjeningen er lidt hårde at trykke på især farvetasterne
kan man fjerne skiltet MEDION på fronten ???
plusser :
PIP er helt i top
split screen til ttv
meget bruger venligt (jeg har ikke læst manuelen endnu)
4 indbygget spil (tetris, ormen, galaxy, scramble
(som jeg husker den fra commodore 64))
hurtig ttv
om det er grim eller pænt må være en smagsag (der er jo en sort og sølv model)
jeg vender tilbage når jeg har afprøvet vga indgang
|
Til top |
|
|
Calvin80 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg synes at det er lidt svært at indstille billedet i forhold til farve, lys, kontrast osv. så det står fint på alle kanaler. Jeg ved godt at der altid vil være forskel, men jeg synes at forskellen er ret stor fra kanal til kanal....
Jeg kan desværre ikke finde ud af at ligge billeder ud
Med hensyn til logoet på fronten, så vil jeg også forsøge at fjerne det, men jeg venter lige og ser om jeg vil beholde TVet.
|
Til top |
|
|
Stefan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er det samme tv, som omtales i den engelske tråd der blev linket til tidligere, så skulle det være sat på med kraftig dobbeltklæbende tape, og være lige til at tage af - forsigtighed anbefales dog! 
|
Til top |
|
|
Iggypop Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor man kan købe et vægbeslag til den henne??
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan vi så få lov at se nogle billeder...  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Er der nogen der ved hvor man kan købe et vægbeslag til den henne??"
Jeg har lige fået svar fra medion ang dette
Der findes vægophæng til denne model. Det koster 600,- excl moms og forsendelse.
De bedes kontakte vores salgsafdeling p (+45) 7020 4223, for at aftale forsendelse mm.
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det må kunne findes billigere !!
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har også snakket med dem og leveringstid 3 uger 
der er heller ikke oplysninger om det kan vinkels op/ned og til siderne
jer er ved at finde ud af at lave et beslag selv
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calvin 80
Hvis der er stor forskel fra kanal til kanal, er det jo i orden - så er det måske med TVet som med HIFi, god HiFi afslører bedre alt det dårlige, så hvis du har forskel, viser fjernsynet kun det signal du giver det. Signalet, kablerne og resten af installationen- herunder signalet du får ind, er ofte det svageste led og årsag til billed kvaliteten. Det er ikke ret lang tid siden viså en tråd om det - hvor utroligt mange, netop forklarede om deres dårlige antaennesignal og deraf manglende biledkvalitet. Så du må sikre dig at signalet i enden af dit kabel er perfekt, inden du bedømmer fjernsynet og billedet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med højtaleren kan den tages af? vil nemlig se meget bedre ud
|
Til top |
|
|
Calvin80 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Calvin80 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at højtaleren (desværre) ikke kan tages af.
|
Til top |
|
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I dag købt tv'et :) og de havde stadig 3 stk tilbage i butikken
|
Til top |
|
|
urbanh Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte tv`et i går og er i fuld gang med at teste det - jeg tester det op imod mit "gamle" (4 år) panasonic 32`100 hz.
Medion er ganske kræsen på tv-signalets kvalitet i modsætning til mit crt`s. Så medionet kører med selector, mens crt`et kører over almindelig (ikke så godt) kabeltv.
Der hvor medion virkelig falder igennem er betragtningsvinklen, der slet ikke er god i forhold til crt. Endvidere synes jeg at medion har "kolde farver" i forhold til det almindelige tv, så det ender nok med at jeg returnerer det og må så overveje et panasonic plasma.
Jeg er dog sikker på, at såfremt jeg ikke havde haft en godt crt at teste det op imod ville jeg have været ganske tilfreds.
m.v.h.
Henning
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til jer, der har købt Medion 32"!
Er det et "rigtigt" 16:9 TV?
mvh.
Jørn
|
Til top |
|
|
gople Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte tv'et i går og nu haft det i 2 dage.
Først skal jeg lige sige, sammenligningsgrundlaget er et nyere fjernsyn 28" 4:3 til 1800 kr. dette fjernsyn har dog bedre billedkvalitet end Medion.
Farver er unaturlige, rød er for kraftig, grøn for mørk. Ses typiske ved at folk bliver røde i hovedet. Der skal skrues ned for farverne før billedet bliver tåleligt. Der er dog stor foeskel på de forskellige optagelser, f.eks. under nyhederne.
Billedet er uskapt. Folks hår er ofte en grumset masse med nyancer. Ild er ikke ild men orange/gule pletter. Til gengæld var det ok at se fodboldkampen. Amerikanske serier er helt håbløse, både med skarphed og farver. Om dette skyldes, at jeg er vant til et 28" tv og at billedet bliver forstørret til 32" er muligt.
Uskarphed er nok grunden til at billedet er skarpest i 16:9 mode, dvs at 4:3 signalet kun bliver strukket i den ene retning. Faktiskt er skarpheden der, hvis tv'et står i 4:3 mode, således at signalet ikke forstørres. Dette kunne tyde på en rimelig dårlig digital billedbehandling og det er nok her de dyrere modeller vinder.
Tilslutning af PC virker fint, idet farver og kontrast ikke er så vigtige her. Min computer stor til 1280x1024 og det tog den uden problemer. Dog måtte jeg gøre skrifttypen større i browseren for til sidst at skifte til 1024x768.
Alt i alt er jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Spørgsmålet er om man kan forvente mere, når man vælger markedets billigste tv (størelsen taget i betragtning). Dog er 8000 mange penge for noget der ikke er godt nok.
Om jeg leverer tilbage er der ikke taget stilling til endnu. Hælder mest til at beholde det, hvilket dog er ulogiskt, men det er som om, at man vender sig til billedet.
Faktiskt har jeg dette i kiggerten http://prispiraten.com/ppwebshop/product.jspa?productId=5756 6310d583ec9701c280db26ac8900
og så afhænger det af om konen synes det er for meget med 8000 i soveværelset.
/gople
|
Til top |
|
|
Seeberg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som starter af denne tråd og tidl. nævnt har jeg valgt at købe nævnte TV var nr 2 i køen, kom kl. 08.00 og denne butik havde 8 stk.
Sjovt nok havde den anden køber også været inde på denne her tråd, for at høre nærmere om andres erfaring.
Butikkerne får antal tv alt efter omsætning. I Randers 3 butikker hvor de 2 af dem havde omk. 8 stk og den sidste 3-4 stk.
Jeg tror at alle 8 stk blev solgt forholdsvis hurtig, de vidste ikke i butikken om de ville få flere hjem.
Har nu set på TV et par dage og er meget tilfreds, jeg valgte sølvfarvet, da jeg syntes det ser mere "let" ud end det sorte. Det har dog alligevel en sort ramme.
Det kan være rigtig at bunden, højtalerdelen måske kunde have set mere elegant ud, men så ville alternativet jo være at højtalerne skulle sidde på siderne, hvilket jeg er glad for de ikke gør, da tv så ville se for bredt ud, efter min smag.
Det kunne så have været de kunne tages af !!, men med højtalerne placeret nederst har man også en meget betjeningsvenlig (under klap) tilslutning af camera m.m., hvilket man vel ikke ville have haft uden bunden!!
Selve foden ser måske lidt "billig" ud, og er ikke super stiv, men er dog enkel, men for dem der skal have TV hængt op på væg, hvilket jeg ikke skal, da jeg syntes det er pænere på bord, fjerner jo foden.
Alt i alt syntes jeg det er et meget flot TV.
Ang. billed kvaliteten, så syntes jeg at mange i denne tråd glemmer hvad man skal sammenligne med.
LCD er ikke et alm. TV eller plasma tv, som det jo nok ikke pt kan hamle op med rent kvalitetsmæssigt, men jeg syntes nu alligevel at det er et meget fint billede og uden at være ekspert ud i de forskellige mærker, så tror jeg ikke at andre TV-mærker i LCD, som jo minimum koster det dobbelte, er bedre end dette medion.
Men som andre i denne tråd også har bemærket, så er der nok en tydeligere forskel i billed kvaliteten af de forskellige programmer alt efter om det er gl eller ny optagelse af programmet og ligeledes hvis der er et dårlig TV signal så viser dette TV også "sneen" kraftigere, hvilket jeg ikke mener man kan give TVét skylden for.
TVet er nemt at betjene og ang. billedet, så har jeg ikke haft tilvending problemer.
Jeg har ligeledes heller ikke problemer med at der står medion fremfor B&O, PHILLIPS eller andet og heller ikke problemer med at det er købt i Aldi.
Har heller ikke problemer med at have sparet mindst 7-8 K.
De der har købt nævnte TV og ikke ønsker at beholde det, burde overveje at tilbyde salg til de her i forumet som kom forsent, fremfor at levere det tilbage til butikken, jeg ville være glad hvis det var mig der fik det tilbud, Opfordring !!
Hilsen en glad køber og tak til dem der gad at give sin mening til kende, disse oplysninger/meninger var med til at gøre min beslutning lettere. 
Jean
|
Til top |
|
|
kvs78 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Opløsningshastighed på 8ms skal nok tages med et gran salt. Det lader til, at være en typisk ALDI-markedsføringsusandhed. Flere personer har skrevet om oplevelser med heftig ghosting.
|
|
|
Lidt uddybende info:
"Many manufacturers report pixel response time as the "rise" time, plus the "fall" time. Rise time is the time required to transition from black to white and fall time is the time required to transition from white to black. This reported time can be misleading because it is not a true indication of the actual pixel response time for end-user applications. A better indicator of flat-panel performance for full-motion video is the average time to transition between several sets of random gray levels, referred to as the "gray-to-gray" response time (this is because most transitions in real-life situations happen between different colors or shades, and not between black and white). For 30 frames-per-second video applications, the average gray-to-gray pixel response time must be less than 16 milliseconds (ms) to prevent blurring. A fast pixel response eliminates the ghosting and distortion usually seen on LCDs with slower pixel response times." __________________ /Karsten
|
Til top |
|
|