Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Calvin80 skrev:

Måske det omtalte vægbeslag er det samme som til 27" og 30" modellen? I så fald kan det købes hos TDC:

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat- Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=p6E2TNRE50s2Tpb s9Zj25J1mTH-4ZUVaeujIGEhfIzX5N_pqxIkN6KVenAVHVkVaeug=?Produc tUUID=r1IKamdgE10AAAEBsLddn83L&CatalogCategoryID=&Ju mpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_data_x_tv&Ca tegoryName=tdc_p_data_x_tv&CategoryDomainName=TDC-Privat Catalog

Er der måske en der kan fremtrylle et billede af overstående vægbeslag ??

Eller bare et billede af et beslag der kan passe.

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

hejsa

først tilykke til dem der har købt det 32" lcd. 

der er lige en ting vi skal have på det rene, hvis nu jeg havde været ude og prøve en ny kværn og jeg synes den var grim så ville jeg da ikke købe den og jeg ville da slet ikke begynde at modificere den !!!  "min mening"

vær da glade for det i har brugt jeres 8000,- på . i virker alle til, at være mere eller mindre kede af designet , jamen HALLO, i har altså kun givet 8K, og til de penge, får man altså ikke lige det allernyeste og fedeste design  vel ! men ok i kan, da vel så lære at glæde jer over tv´ets formåen MHS. billede og lyd istedet .

men hvorfor alt det brok? og jeg synes da ikke 600+moms for et vægbeslag er dyrt  .

engang tillykke med jeres nye tv

venlig hilsen kristian

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

kisyla skrev:

men hvorfor alt det brok? og jeg synes da ikke 600+moms for et vægbeslag er dyrt  .

venlig hilsen kristian

Kristian : Thjaa 600kr Når man nu er thybo, så er alting for dyrt

Og når nu man arbejder med pladedesign til daglig, så er muligheden der jo

Calvin80
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis jeg skulle købe en ny "kværn", så ville jeg nok også forholde mig skeptisk til den hvis jeg kun kunne få lov at se den udenpå en papkasse ligesom det er tilfældet med Aldi's varer

Jeg synes da både folk udtaler sig positivt og negativt om dette tv. Der er endnu ingen der udelukkende har kritiseret det.

Hvem kan bruge ukritiske kommentarer til noget som helst?

Til top Vis Calvin80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calvin80

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Tænkte lige jeg ville dele mine erfaringer med dette tv, købte det selv onsdag morgen.

Der blir skrevet i delen at 8ms søgetid er tvivlsomt, nej det er det ikke det er bare 8ms grey to grey, det svare ca. til en 16 ms reelt så hut jeg visker.

Hvis man vil have vægophæng ringer man bare til helplinen og bestiller et til 500 kr - og ja det er da vidst billigere end hvis de havde fulgt den omtalte standard.

Jeg har BESTEMT ikke fortrudt dette køb, og til den pris lever tv'et mere end op til forventningerne.

vi har diskuteret det lidt frem og tilbage her også

OBS!! jeg er tilfreds med designet skal det lige siges, det fremstår dejligt firkantet :P

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=139 17

Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Calvin80 skrev:

Med hensyn til logoet på fronten, så vil jeg også forsøge at fjerne det, men jeg venter lige og ser om jeg vil beholde TVet.

Øhh jeg har ikke noget logo på min skærm ?? Ikke at jeg savner det

men det er der ikke ???

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg på trods af min tidligere kritiske udtalelser ikke kunne dy mig for at se hvor meget LCD-TV man kunne få for kr. 8000,- Efter en gennemtestning af frækkerten må jeg sige, at jeg er rystet i min grundvold. Aldrig havde jeg troet, at Aldi kunne levere en sådan kvalitet (og til kun 8000 bananer!!!).

Har testet panelet (med lup) for pixelfejl. Resultat 0 stk.

Panelet er et "råt" Phillips

Jeg må også sige, at mine tidligere bekymring vedr. ghosting er gjort til skamme. Har endnu ikke bemærket noget synderligt. End ikke ved visning af fodbold og ligende.

Betragtningsvinklen er fantastisk. Lever fuldt op til hvad jeg har set på langt på dyrer mærker som Lowe ol. (har taget højde for kontrastglas eller mangel på samme).

De 2 indbyggede tunere er med nuværende firmware ikke noget at skrive hjem om. Her har jeg oplevet en kraftig red pass effekt. Fejlen er dog som jeg kan se det udelukkende softwarebaseret og resultat af sjusket programering. Istedet har jeg valgt, at tilkoble min Sagem Selector der levere et knivskarpt billede uden noget problem med farvetonerne. Til sammenligning står TV-billedet ved sådan brug (og timers indstilling og optimering) mindst lige så godt, som LCD'er i kr. 30.000,- - 40.000,- klassen med butiksindstilling/signal. Et stort irritationsmoment er dog, at de ikke har inkorporeret en individuel RGB justeringsmulighed. På den måde ville man ellers kunne ha' gjort Red Pass problemet, ved brug af interne tunere, til en saga blot.

I min egenskab af Vendelbo synes jeg også prisen for beslaget (kr. 600,- + moms + fragt) er rimli' stejl taget prisen på TV'et i betragtning. Dog kan det erhverves til det halve, hvis du køber det i UK - https://www.medionshop.co.uk/

Tilsyneladende ser det desværre ikke ud til, at give mulighed for H/V tilt. Den for mig ideelle løsning ville for mig være noget ala - http://www.vogels.com/default.aspx?taal=2. Har nogen en DIY-løsning i tankerne kan vi måske finde ud af noget sammen.

----------------------------

Min allerstørste hovedpine med dette LCD-TV er dog, at jeg (som tidligere omtalt) ikke har været i stand til at opnå 1:1 pixel mapping. Billedet synes ved nativ opløsning (1366x768) stadig at være kraftigt interpoleret.

(billedeksempel taget fra www.flatpanels.dk).

Til illustration af problemet. Venstre har det native signal højre har det interpolariserede. Bemærk hvorledes den sorte farve fader ud i de omkringliggende pixels.

Det vil alt andet end lige sige, at jeg endnu ikke har formået, at få det optimale ud af denne ellers fremragende skærm. Jeg sætter hermed 2 flasker god rødvin på højkant, hvis nogen kan hjælpe mig med problemet med iværende firmware.

Interpoleringseffekten har virkelig været årsag til stor hovedpine hos mig og til tider har jeg været ved at flække skærmen med fjernbetjeningen. Når denne lyst er kommet over mig har jeg dog kunnet berolige mig selv ved at smide et 1080i wmv clip i afspilleren. Man kan roligt sige, at man bliver glad for denne skærm når der blever afspillet traileren til "Batman Begins" i ægte HD Det er simpelthen imponerende!!!

Et andet problem er, at trods der på brugermanualen side 5, står "...PIP: billede-i-billed fra to forskellige signalkilder" har det endnu ikke været mig muligt, at få den til at vise PC billedet som PIP ved nogen af de andre kilder. Ligeledes har det ej heller været muligt, at få PIP af andre kilder ved PC-brug.

Der kommer en firmware-update i starten af uge 25. Lad os håbe, at den kan afhjælpe nogen af de nævnte problemer. Ligeledes vil jeg anbefale jer alle at ringe til supporten med problemerne (specielt interpoleringen ved native opløsning), så vi kan holde dem ved ilden.

Bemærk også, at mine test er blevet gjort med ordentlige kabler. De medfølgende er blevet solgt som lakrids til nogle børn jeg mødte på gaden.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Zerocool : Hvor vil man kunne finde denne firmware update og hvordan opdaterer man ??? 

Og takker for din fine beskrivelse af skærmen og beslaget

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Hej

Zerocool : Hvor vil man kunne finde denne firmware update og hvordan opdaterer man ??? 

Og takker for din fine beskrivelse af skærmen og beslaget

Anytime... Indsatte faktisk billedet, da jeg så du var interesseret i det 

Firmwaren vil desværre kun værre tilgængelig for Medion-teknikkere. Hvis du bemærker sidder der bagpå et RJ45 tilslutningsstik til en opdateringscomputer. Altså skal du ha' fat i en teknikker.

Har du også haft problemer med interpolering?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

UPDATE:

Jeg har rodet lidt mere med TV'et og udfundet en måde at illiminere red pass effekten. I servicemenuen kan man ved kode "1121" komme til en RGB indstillingsmenue

De resterende problemer er så kun vedr. interpoleringen og PnP (ved PC brug).

Calvin80
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Zerocool: Ved medionshop fås to udgaver af ophænget UK version og Eire Version hvad er forskellen på disse to siden prisen er dobbelt så høj på det ene. Dette beslag ligger tættere på prisen i DK og jeg er derfor bange for at bestille det forkerte.... 

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Calvin80 skrev:

Zerocool: Ved medionshop fås to udgaver af ophænget UK version og Eire Version hvad er forskellen på disse to siden prisen er dobbelt så høj på det ene. Dette beslag ligger tættere på prisen i DK og jeg er derfor bange for at bestille det forkerte.... 

hej måske kan vi købe sammen og spare porto ??

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Calvin80 skrev:

Tjah... Godt spørgsmål. Det ser ud til, at de begge understøtter MD30132, så jeg tror roligt du kan bestille UK-modellen til £ 29.99. En tanke kunne jo være, at Eire-modellen er fremstillet af særligt rustfrit støbejern der kan modstå den barske og saltholdtige irske blæst  

Evt. kunne du jo lige smide dem en mail og høre dem ad. Elllers kan det jo ikke gå helt galt, idet du altid inden for EU har 14 dages returret.

Hvis du mail'er dem, så post da venligst svaret her i tråden  

miro skrev:
Calvin80 skrev:

Den er jeg klar på... Ser vi begge er bosidende i Århus

Calvin80
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg bor i Aalborg, så med mindre portoen er helt ublu tror jeg næsten det er nemmere at bestille selv.

Det ophæng de har hos TDC kan ifølge medion ikke bruges til 32". De kunne desværre ikke oplyse en produktkode på det ophæng man kan bestille hos dem, hvilket havde gjort en sammenligning lettere med den på medionshop.

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

miro skrev:
Calvin80 skrev:

[/QUOTE]

ups jeg fandt lige en detalje på medion's hj side

Unfortunately, Medionshop can only deliver to Mainland United Kingdom. For administrative reasons no VAT compensation can be made to deliveries outside the United Kingdom.

kender du en der bor i england ??

urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Efter at have leget nogle timer med medionen vil jeg sige at min tidligere skepsis er blevet mindre, forskellen mellem mit panasonic crt og medionen er blevet meget mindre, og jeg er begyndt at komme i tvivl om det skal tilbageleveres.

Zerocool du skrev at det var et philips panel der er i tv`et, mener du ikke et lg/philips og ved du hvilke philips eller lg tv der benytter samme panel?

m.v.h.

Henning

Til top Vis urbanh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urbanh

nitram40
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Zerocool - du er bare for SEJ!

Tusinde tak for din fine undersøgelse og beskrivelse af Medion 32 LCD, jeg føler mig tryg ved din undersøgelse af apparatet og at du holder os andre ajour med dine test´s og opdateringer af firmware!Du er en GUTTERMAND.....og jeg følger dine råd her på sitet. PS: jeg er ellevild og var garanteret den sidste i DK, der med møje og besvær, samt en meget sød Aldi medarbejder fandt en til mig. 

Til top Vis nitram40's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitram40

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

UPDATE:

Jeg har rodet lidt mere med TV'et og udfundet en måde at illiminere red pass effekten. I servicemenuen kan man ved kode "1121" komme til en RGB indstillingsmenue

Hejsa
Zerocool: Hvad mener du lige med kode 1121 ??

Og kan du ikke lige forklarer mig hvad er red pass, please og hvad er det lige jeg skal rette inde i menuen. Jeg syntes der er mange ting man kan pille ved derinde,  men jeg har lidt problemer med at personer ser lidt rødhovedet ud

Så hvis det har noget med det at gøre må du meget gerne komme med en beskrivelse af hvad man skal rette på indstillingerne og hvor ??

jeg er helt ny i det her forum

Arbejder mest i pc ikke hifi, så jeg suger bare viden til mig :-)

UM

Klyt

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

hej jeg har netop fået foto af føromtalte vægbeslag til 32" medion fra hotline

jeg kan dsv. ikke vedhæfte foto men send en PB så vidersender jeg mailen

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige sige undskyld for den sene respons... Blev i går hvervet til noget poker, der senere undviklede sig til noget med noget cognac, cigarer og bare damer. Altså har jeg været miderlertidig inkapaciteret Nu er jeg dog tilbage på 85 % driftniveau.

zerocool skrev:
miro skrev:

miro skrev:
Calvin80 skrev:

ups jeg fandt lige en detalje på medion's hj side

Unfortunately, Medionshop can only deliver to Mainland United Kingdom. For administrative reasons no VAT compensation can be made to deliveries outside the United Kingdom.

kender du en der bor i england ??

Desværre kender jeg ikke nogen der er bosidende i UK, men før du/i gør noget forhastet, så lad mig lige snakke med dem.

Problemet er, at da Medion er et større foretagende som opererer på internationalt niveau, omsætter de i sagens natur, i Danmark, for mere end kr. 280.000,-. Det er den nuværende beløbsgrænsen hvorunder et firma i et andet  EU-land ellers ville kunne slippe af sted med kun, at påregne egen "moms". De skal altså fratrække UK VAT og istedet bruge den danske moms' procentsats.

Den engelske VAT er på 17,5%, så forskellen på den og den danske momssats er minimalt. Det betyder, at der stadig vil være gode penge at spare ved at lave indkøbet derovre.

Det kan godt være, at de ikke "normalt" levere uden for UK, men lad mig lige snakke med dem så kan det være vi finder ud af noget

Hvis der er andre der ønsker, at lave sammenkøb - og derved spare porto -, så giv lige besked.

urbanh skrev:

Efter at have leget nogle timer med medionen vil jeg sige at min tidligere skepsis er blevet mindre, forskellen mellem mit panasonic crt og medionen er blevet meget mindre, og jeg er begyndt at komme i tvivl om det skal tilbageleveres.

Zerocool du skrev at det var et philips panel der er i tv`et, mener du ikke et lg/philips og ved du hvilke philips eller lg tv der benytter samme panel?

m.v.h.

Henning

Korrekt Philips og LG samarbejder om udviklingen af LCD- og Plasma-paneler. Derudover har de i et joint venture-projekt smidt 5,1 milliarder dollars i kassen for, i Seoul, at lave verdens største fabrik til producering af paneler. 

Desværre kan jeg ikke oplyse hvilke andre TV der benytter sig af det samme panel som vores Medion. Umiddelbart ville du heller ikke kunne bruge denne information til noget. I hvert fald ikke som referencegrundlag.

I ovenstående beskrev jeg panelet som et "råt" Philips. Med det mener jeg, at panelet grundlaggende er det samme som de der benyttes i sikkert mange andre LCD-TV fra andre mærker, men hver TV-producent laver efterfølgende deres egne tweaks og justeringer for at imødekomme netop deres krav.

nitram skrev:

Zerocool - du er bare for SEJ!

Tusinde tak for din fine undersøgelse og beskrivelse af Medion 32 LCD, jeg føler mig tryg ved din undersøgelse af apparatet og at du holder os andre ajour med dine test´s og opdateringer af firmware!Du er en GUTTERMAND.....og jeg følger dine råd her på sitet. PS: jeg er ellevild og var garanteret den sidste i DK, der med møje og besvær, samt en meget sød Aldi medarbejder fandt en til mig. 

Takker...

Jeg skal nok også melde mig frivilligt som forsøgsdyr til det nye firmware. Efter forlydender er der grund til, at være nogenlunde optimistisk.

klyt skrev:
Zerocool skrev:

UPDATE:

Hejsa
Zerocool: Hvad mener du lige med kode 1121 ??

Og kan du ikke lige forklarer mig hvad er red pass, please og hvad er det lige jeg skal rette inde i menuen. Jeg syntes der er mange ting man kan pille ved derinde,  men jeg har lidt problemer med at personer ser lidt rødhovedet ud

Så hvis det har noget med det at gøre må du meget gerne komme med en beskrivelse af hvad man skal rette på indstillingerne og hvor ??

jeg er helt ny i det her forum

Arbejder mest i pc ikke hifi, så jeg suger bare viden til mig :-)

UM

Klyt

Red Pass er den rødlige tone, som alt på skærmen synes at changere í. Ligeledes det, som du selv skriver det, gør at folk virker rødhude. Det er jo en irreterende effekt der bevirker, at selv Drackula og Kelly fra Beverly Hills 90210 virker solskoldede  

Før kom jeg vist til at tale over mig, da jeg sagde at man kunne lave en individuel RGB-indstilling i servicemenue "1121". Har lige kigget nærmere på det og denne indstilling gælder tilsyneladende kun for OSD Dog er jeg fuld af fortrøstning om, at problemet nok skal være afklaret i den nye firmware.

For at benytte de udvide indstillingsmuligheder servicemenue "1121" giver, skal du på remoten trykke menu ->Installation -> 10. Service og taste koden 1121.

miro skrev:

hej jeg har netop fået foto af føromtalte vægbeslag til 32" medion fra hotline

jeg kan dsv. ikke vedhæfte foto men send en PB så vidersender jeg mailen

Er det ikke blot det samme som det jeg viste i et af mine ovenstående indlæg?

PS. Det er ikke mit hjem der på billedet er illustreret med den harske rød farve på væggene og ud fra møblernes udseende kun kan være indrettet af heksen fra "Hans og Grete"

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes