Forfatter |
|
dtvu Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elektric city har et beslag til 500 kr. Har lige købt et og det passer det omtalte Medion lcd
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtvu skrev:
Elektric city har et beslag til 500 kr. Har lige købt et og det passer det omtalte Medion lcd  |
|
|
Link tak...?
Er det et almindeligt VESA beslag oder...?
|
Til top |
|
|
dtvu Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke noget link, ved bare at jeg har købt et beslag i dag. Det kan hverken vippe eller noget. Og det passer som sagt til det omtalte lcd...

|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respeeekt, Zerocool eller snarere Gigacool.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtvu skrev:
Har ikke noget link, ved bare at jeg har købt et beslag i dag. Det kan hverken vippe eller noget. Og det passer som sagt til det omtalte lcd... |
|
|
Okay, men i så fald har du et navn på producenten af beslaget, evt. et billede og figurer der, på pakken, noget vedr. om det opfylder VESA standarden?
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/Quote]
Er det ikke blot det samme som det jeg viste i et af mine ovenstående indlæg?

[/QUOTE]
jepper det ser ud til at det er det samme
jeg er med på et fælleskøb (det lyder til at du har styr på hvordan man kringler medion i england så du må lige maile om hvornår du skal have pengene
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
[QUOTE=klyt]
Firmwaren vil desværre kun værre tilgængelig for Medion-teknikkere. Hvis du bemærker sidder der bagpå et RJ45 tilslutningsstik til en opdateringscomputer. Altså skal du ha' fat i en teknikker.
|
|
|
Hej igen
Bliver jeg så nødt til at sende skærmen ind til medion elle kører de rundt og opdaterer firmwaren ??????
|
Til top |
|
|
dtvu Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke blot det samme som det jeg viste i et af mine ovenstående indlæg?[/QUOTE]
Nej, det er det ikke.
Angående VESA står der VESA MIS-E(200)
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil gerne sende min mail videre til en af jer som kan vedhæfte billederne herpå forummet (min pcer kan ikke vedhæfte foto pga en intern fejl)
send en PB så videresender jeg mailen
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Respeeekt, Zerocool eller snarere Gigacool.  |
|
|
... Har du også lavet en invistering i skærmen?
miro skrev:
zerocool skrev:
Er det ikke blot det samme som det jeg viste i et af mine ovenstående indlæg?

|
|
|
jepper det ser ud til at det er det samme
jeg er med på et fælleskøb (det lyder til at du har styr på hvordan man kringler medion i england så du må lige maile om hvornår du skal have pengene
|
|
|
Will do...
Imidlertid er jeg blevet interesseret i hvorledes dtvu har fået et standard VESA-beslag til at passe. I så fald det er rigtigt kan vi få det op og hænge for under kr. 200,- (mener jeg).
Klyt skrev:
zerocool skrev:
Firmwaren vil desværre kun værre tilgængelig for Medion-teknikkere. Hvis du bemærker sidder der bagpå et RJ45 tilslutningsstik til en opdateringscomputer. Altså skal du ha' fat i en teknikker.
|
|
|
Hej igen
Bliver jeg så nødt til at sende skærmen ind til medion elle kører de rundt og opdaterer firmwaren ??????
|
|
|
Der er desværre ikke nogen måde man selv kan foretage opdateringen på, men hvis du stiller teknikerne et par kolde øl i vente er jeg sikker på du kan få dem til, at komme ud og gøre det for dig
dtvu skrev:
|
|
|
Okay, men da Tv'ets bagside krummer har jeg svært ved, at se hvorledes du har foretaget monteringen. De VESA-beslag jeg har set har alle en plan monteringsflade, hvorfor jeg kun kan forestille mig at der er et mellemrum mellem bagsiden af TV'et og beslagsfladen.
Hvordan har du grebet det an?
Hvordan ser dit beslag ud - ligner det nogle af nedenstående?
.... Og fulgte der skruer med der passede ind i Tv'et eller hvor har du anskaffet sådanne fra?
Kan du være så venlig også, at oplyse navnet på producenten af beslaget?
-----------------------------------------
Jeg ejer desværre ikke en vægt, men er der ikke lige én der gider veje Tv'et, så vil jeg prøve at finde den billigste mulige måde at få det op at hænge.
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=zerocool]
Der er desværre ikke nogen måde man selv kan foretage opdateringen på, men hvis du stiller teknikerne et par kolde øl i vente er jeg sikker på du kan få dem til, at komme ud og gøre det for dig
Ja nu spørger jeg nok lidt dumt , men hvad er det for en tekniker vi snakker om. Er det en fra medion eller ligger du inde med en adresse på en fyr der kan tricket?. Og hvad er lige proceduren for at komme i kontakt med sådan en tekniker Ringer man til medion eller ???? 
Ang. kolde øl så er det da et must i sådan en situtation
|
Til top |
|
|
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det skulle du nok have gjort! Det er ikke det samme TV der snakkes om i denne tråd :-)
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
zeroocool skrev:
Jeg ejer desværre ikke en vægt, men er der ikke lige én der gider veje Tv'et, så vil jeg prøve at finde den billigste mulige måde at få det op at hænge. |
Ifølge manualen 14 kg uden fod og 15,8 med
|
Til top |
|
|
dtvu Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
dtvu skrev:
|
|
|
Okay, men da Tv'ets bagside krummer har jeg svært ved, at se hvorledes du har foretaget monteringen. De VESA-beslag jeg har set har alle en plan monteringsflade, hvorfor jeg kun kan forestille mig at der er et mellemrum mellem bagsiden af TV'et og beslagsfladen.
Hvordan har du grebet det an?
Hvordan ser dit beslag ud - ligner det nogle af nedenstående?
.... Og fulgte der skruer med der passede ind i Tv'et eller hvor har du anskaffet sådanne fra?
Kan du være så venlig også, at oplyse navnet på producenten af beslaget?
-----------------------------------------
Jeg ejer desværre ikke en vægt, men er der ikke lige én der gider veje Tv'et, så vil jeg prøve at finde den billigste mulige måde at få det op at hænge.
|
|
|
Der fulgte skruer med. Og jeg spændte bare skruerne på og pladen bøjede sig efter bagpladen.....
Der er kun 1 cm fra væggen til skærmen.
På pakken står der :
LDC/TFT
Wall Support
LCD 26E
Jeg vil prøve at sende et billede af pakken til dig, så du kan putte det i forumet her.....
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dtvu Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo lige præcis det beslag.....
Hallo man....er blevet snydt for 300 bananer 
Well that's life......
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
klyt skrev:
zerocool skrev:
|
|
|
Ja nu spørger jeg nok lidt dumt , men hvad er det for en tekniker vi snakker om. Er det en fra medion eller ligger du inde med en adresse på en fyr der kan tricket?. Og hvad er lige proceduren for at komme i kontakt med sådan en tekniker Ringer man til medion eller ???? 
Ang. kolde øl så er det da et must i sådan en situtation
|
|
|
Du skal kontakte Medion gennem hotline'en.
Måske ville det dog være en fordel for dig, at vente til jeg har lavet en grundig test af det nye firmware. Tit og ofte kan sådan nemlig løse nogle problemer, men samtidig bringe en hel del flere ulykker med sig. Ikke fordi jeg har noget belæg for at sige det med netop denne update, men sådan er det jo bare generelt.
lenny100 skrev:
Men det skulle du nok have gjort! Det er ikke det samme TV der snakkes om i denne tråd :-)
|
|
|
He he... Ja, det er også for dårligt, at der intetsteds her i tråden er et billede af vidunderet...

så her er et, som det ser ud når jeg sidder og skriver dette
Se evt. flere billeder af TV'et under mit setup
klyt skrev:
zerocool skrev:
|
|
|
Ifølge manualen 14 kg uden fod og 15,8 med
|
|
|
Mange tak, så kan jeg lære at kigge i manualen næste gang
og
dtvu skrev:
Jo lige præcis det beslag.....
Hallo man....er blevet snydt for 300 bananer 
Well that's life......
|
|
|
I så fald tror jeg ikke det kan gøres meget billigere... Godt gået.
|
Til top |
|
|
twindaddy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
UPDATE:
Jeg har rodet lidt mere med TV'et og udfundet en måde at illiminere red pass effekten. I servicemenuen kan man ved kode "1121" komme til en RGB indstillingsmenue
De resterende problemer er så kun vedr. interpoleringen og PnP (ved PC brug).
|
|
|
Du nævner at have fundet en metode til at eliminere den overdimensionerede rød-effekt (jeg er VIRKELIG blevet hårdt ramt af dette på min nyindkøbte skærm). Jeg har selv været inde i installationsmenuen ved at bruge den oplyste kode, men jeg synes ikke at der sker nogle synlige ændringer??? Kunne du evt. oplyse præcist hvilke steder du har koorigeret for red-pass?
På forhånd tak - fedt at kunne læse mere dybdegående om techs i dette forum.
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa twindaddy
Zerocool skrev :
Red Pass er den rødlige tone, som alt på skærmen synes at changere í. Ligeledes det, som du selv skriver det, gør at folk virker rødhude. Det er jo en irreterende effekt der bevirker, at selv Drackula og Kelly fra Beverly Hills 90210 virker solskoldede
Før kom jeg vist til at tale over mig, da jeg sagde at man kunne lave en individuel RGB-indstilling i servicemenue "1121". Har lige kigget nærmere på det og denne indstilling gælder tilsyneladende kun for OSD Dog er jeg fuld af fortrøstning om, at problemet nok skal være afklaret i den nye firmware.
Håber at det kan hjælpe lidt, jeg venter selv på at zerocool får løst problemet 
|
Til top |
|
|