Forfatter |
|
JanK Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun råde folk til at rode frem og tilbage med instillingerne... efter en hel weekend med fjernbetjeningen i hånden har jeg nu fået det optimale billede med den givne firmware.(imo).. jeg er dog mere end interesseret i din nye da jeg har læst på tyske fora at den eliminerer red-pass bl.a. - og en firmware blir vel sjællendt udsendt med yderligere fejl, jeg tør ihvertfald godt hoppe med på den :)
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanK skrev:
jeg kan kun råde folk til at rode frem og tilbage med instillingerne... efter en hel weekend med fjernbetjeningen i hånden har jeg nu fået det optimale billede med den givne firmware.(imo).. jeg er dog mere end interesseret i din nye da jeg har læst på tyske fora at den eliminerer red-pass bl.a. - og en firmware blir vel sjællendt udsendt med yderligere fejl, jeg tør ihvertfald godt hoppe med på den :)
|
|
|
Okay, det var jo også bare en anbefaling... Jeg har dog op til flere gange haft problemer med fejlbehæftet firmware updates, så jeg vil bare - om muligt - prøve at spare folk for eventuelt mange besværligheder.
-----------------------
Hvis i kunne tænke jer et frækt DIY- beslag har miro konstrueret et sådan:

Det kan både dreje og det hele, så send ham en PM hvis i er interesseret.
|
Til top |
|
|
JanK Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Sønderjylland
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu også oplevet fejl i firmwares dog aldrig i en officiel ... kun i hjemmestrikkede til diverse. dvdr drev f.eks.
Desuden er jeg næsten ligeglad med om den indeholder fejl, bare den fjerner den red-pass effekt... underligt nok har jeg kun den red-pass effekt når jeg ser tv. Så fejlen må næsten ligge i tuneren eller softwaren hertil.
Men zerocool, er det hos den hotline du har fået at vide at der kommer en firmware update ? da jeg ringede i fredags kendte de nemlig ikke noget til det, ihvertfald ikke ham jeg talte med, men han var også lige vendt tilbage fra ferie sagde han.. men hvad sagde de til dig angående updaten ? kommer teknikeren hjem til en på adressen ? eller skal man slæbe tv-et med ned i aldi, hvis så er det da rimelig dårlig service.
|
Til top |
|
|
pnyg Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Har også købt det her omtalte TV, og er godt tilfreds med det. Dog håber jeg på at opdateringer retter op på problemet med red pass.
Er iøvrigt også fri for at tænke på at leverer det tilbage, da jeg ikke kan finde kviteringen!!!!!
Hilsen Pnyg
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så har jeg også fået købt dette lille lcd fjernsyn. Jeg har ikke haft så meget tid til at indstille det, men jeg kom til at tænke på om det kunne være en fordel hvis man listede sine indstillinger her i tråden (eller en helt ny tråd?), så man på den måde kunne hjælpe hinanden lidt?
mvh
Lars
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ampro
Det var en rigtig god ide,
Er der ikke en der er skrap til at lave en tråd til netop dette 
Evt med billeder / screenshots 
Klyt
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en rigtig god ide måske vil zerocool give sin erfaringer med ??
der skal være en tråd alt efter om vi har alm antenne el. stofa el. tdc ikke ???
|
Til top |
|
|
nitram40 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Aldi for konkurrencedygtige priser. Flot LCD og lækker fjernbetjening - ikke så meget brok fra mig, bare vi får klaret "opdateringen", som alle her på sitet tilsyneladende snakker om. Jeg lider meget med røde ansigter på TV, men ikke ved afspilning af DVD. Har fundet 4 store pixelfejl og 3 meget små (knap synlige) på hvid baggrund. Er det OK? Stort tak til alle engagerede her på sitet, håber at I vender tilbage med alle de gode intentioner, som I med store armbevægelser har lovet os ikke kyndige. Men er I taget på ferie, eller hvad sker der?
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der med held har fjernet Medions logo?
Hvis der er, hvordan er det gjort?
Tak for mange kvalitetsindlæg
|
Til top |
|
|
nitram40 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medion logo fjernes nemt med en negl, for det sidder med en lille klat tape på midten. Ingen mærker overhovedet efter "operationen".
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

nitram40 skrev:
Medion logo fjernes nemt med en negl, for det sidder med en lille klat tape på midten. Ingen mærker overhovedet efter "operationen". |
|
|
Til nitram40: Tak for hjælpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Til top |
|
|
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanK skrev:
Men zerocool, er det hos den hotline du har fået at vide at der kommer en firmware update ?
|
|
|
Har det fra en Medion-tekniker.
pnyg skrev:
Er iøvrigt også fri for at tænke på at leverer det tilbage, da jeg ikke kan finde kviteringen!!!!!
|
|
|
Smart professor...
Så er du i øvrigt også fri for, at tænke på omkostningsfri afhjælpning i reklamations- og garantiperioden. En del af det du betaler for, er jo netop butikkenes og producentens omkostningsdækning til disse tiltag.
Herudover tror jeg næppe, at du uden vederlag kan få Medion til at opdatere din firmware i det tilfælde at du ikke længere er i besiddelse af købsbevis.
miro skrev:
det er en rigtig god ide måske vil zerocool give sin erfaringer med ??
der skal være en tråd alt efter om vi har alm antenne el. stofa el. tdc ikke ???
|
|
|
Som førnævnt er min erfaring med brug af tv'ets tuner begrænsede, idet jeg bruger min Selector hertil.
En anbefaling er dog først og fremmest, at bruge ordentlige kabler!
Heruover føler jeg også, at det vil være lidt et spild af kræfter at bruge tid på når nu firmware updaten er lige om hjørnet.
nitram40 skrev:
Har fundet 4 store pixelfejl og 3 meget små (knap synlige) på hvid baggrund. Er det OK?
|
|
|
Visse LCD monitorer kan have defekte pixels. Disse ses som enten lyse eller sorte punkter, afhængigt af hvad der vises på skærmen. Uanset producent og produktionsteknik kan det i dag ikke garanteres, at 100 % af produktionen er pixelfejlfri, og der findes i dag en vis tolerance for defekte pixels hos alle producenter. En international branchestandard er fastlagt for at ligestille forskellige producenters syn på defekte pixels, ISO 13406-2. Denne standard inddeler fladskærme i fire forskellige klasser for pixelfejl. Klasse I tillader ingen defekte pixels, hvilket ingen producenter anvender. Klasse II tillader op til 4 defekte pixels og 5 defekte subpixels, det vil sige i alt op til 17 pixelfejl pr. million pixels. Dette svarer til ca. 0,002 % af det totale antal. Klasse II er den klassifikation, som i princippet samtlige producenter anvender i dag. LG Electronics følger i dag ISO 13406-2 Klasse II for samtlige LCD-skærme, men er desuden gået et skridt videre med endnu strengere krav.
LG Electronics kriterier for defekte pixels
En pixel er defekt, hvis et eller flere punkter ikke kan kontrolleres. Dette indebærer, at punktet har sat sig fast i en tilstand, hvor den beholder samme farve uanset hvilken farve, der er valgt, men den kan også være intermittent. Typisk kan disse fejl ses som lyse punkter på en sort baggrund, og hvis det er en hvid baggrund, kan de også ses som sorte eller farvede punkter.
LG Electronics specifikation for defekte pixels på deres modeller tillader maksimalt 4 pixelfejl, uanset størrelse iht. nedenstående:
Lyse pixels (synlige pixels mod en mørk baggrund)
1 subpixels (Rød, Grøn eller Blå) = 4 Tilladt 2 sammensatte subpixels = 1 Tilladt 3 sammensatte subpixels (helt hvid pixel) = Ikke tilladt Afstand mellem pixels = Mindst 20 mm Totalt antal lyse pixels = 4 tilladt
Mørke pixels (mørke pixels mod en lys baggrund)
1 subpixels (Rød, Grøn eller Blå) = 4 Tilladt 2 sammensatte subpixels = 1 Tilladt 3 sammensatte subpixels (helt sort pixel) = 1 Tilladt Afstand mellem pixels = Mindst 20 mm Totalt antal mørke pixels = 4 tilladt
Se i øvrigt her: http://graphics.tomshardware.com/display/20030319/lcd_pixels -06.html
Samt på, det til tv'et, medfølgende spefikationspapir (side 5).
|
Til top |
|
|
pnyg Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnyg skrev:
| | | Har været hos ALDI og fået en erstatningskvittering, så kom ikke at sige der ikke er service hos ALDI
|
Til top |
|
|
nitram40 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv.......og atter øv. Jeg havde jo egentligt troet, at min LCD var et fund til prisen og var jublende lykkelig over mit køb. Har dog haft irriterende dage med trælse farver (både grøn og rød), der virker unaturlige og ikke kan dæmpes uden det går ud over andre ting, såsom afspilning af DVD. Endvidere støjer min strømforsyning ved mute. Ringede så til supportafd., hvor man benægtede, at der overhovedet skulle ha´ været henvendelser til afdelingen med problemer på som nævnt. Jeg forespurgte ligeledes til, om der var en firm-ware på trapperne, hvortil lederen af afdelingen, afkræftede at dette skulle være tilfældet. Han spurgte en tekniker i baggrunden, og svaret var at der ikke kunne gøres noget ved mit problem, og gentog samtidigt, at de bestemt ikke havde hørt fra andre kunder, endsige have kendskab til fejl på apparaterne, hvorefter jeg på en meget arrogant måde blev henvist til at henvende mig i butikken og få pengene tilbage.

|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnyg skrev:
Har været hos ALDI og fået en erstatningskvittering, så kom ikke at sige der ikke er service hos ALDI |
|
|
Det må jeg nok sige. Hvad var det for en Aldi du var í?
nitram40 skrev:
Øv.......og atter øv. Jeg havde jo egentligt troet, at min LCD var et fund til prisen og var jublende lykkelig over mit køb. Har dog haft irriterende dage med trælse farver (både grøn og rød), der virker unaturlige og ikke kan dæmpes uden det går ud over andre ting, såsom afspilning af DVD. Endvidere støjer min strømforsyning ved mute. Ringede så til supportafd., hvor man benægtede, at der overhovedet skulle ha´ været henvendelser til afdelingen med problemer på som nævnt. Jeg forespurgte ligeledes til, om der var en firm-ware på trapperne, hvortil lederen af afdelingen, afkræftede at dette skulle være tilfældet. Han spurgte en tekniker i baggrunden, og svaret var at der ikke kunne gøres noget ved mit problem, og gentog samtidigt, at de bestemt ikke havde hørt fra andre kunder, endsige have kendskab til fejl på apparaterne, hvorefter jeg på en meget arrogant måde blev henvist til at henvende mig i butikken og få pengene tilbage. |
|
|
Bare rolig, firmwareopdateringen eksistere. Spørgsmålet er dog om hvorvidt det løser hvad jeg ser som de mest graverende fejl.
- Interpolering ved panelets native opløsning.
- Ingen PC PnP.
- Red Pass effekten i tuneren
Jeg skal som nævnt nok vende tilbage des angående.
Hvilken version af firmware sidder der iøvrigt i dit TV nu?
---------------------------
Jeg har desuden fundet en funktion, der kan være folk til hjælp når de kigger efter pixelfejl:
Servicemenu "1121" -> TestSeq -> TXT-TV
Så skal i se løjer
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Jeg har desuden fundet en funktion, der kan være folk til hjælp når de kigger efter pixelfejl:
Servicemenu "1121" -> TestSeq -> TXT-TV
Så skal i se løjer
|
|
|
Ja, hvad kan man se? Jeg kan ikke se, at der sker noget.
|
Til top |
|
|
dtvu Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
joern skrev:
Ja, hvad kan man se? Jeg kan ikke se, at der sker noget.
|
|
|
Prøv at trykke på rød eller grøn knappen istedet.
Så skifter skærmen farve 
|
Til top |
|
|
klyt Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Zerocool : Er der sket noget nyt på firmware fronten , på den engelske side om aldis skærm nævner de den 23/6 som dagen for en firmware update
|
Til top |
|
|