Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
nitram40 skrev:
synes altså stadigvæk at min strømforsyning støjer ualmindeligt meget - er der en herinde, der vil prøve at mute sin Medion og lytte efter støj ovenfor panelet? Der er endvidere en irriterende støj i højttalerne under afspilning af DVD (Philips 2 år gl.), der svinger op og ned i styrke afhængig af baggrundslys i den afspillede film - værst når der vises et klip med lyst/hvidt baggrundsbillede. Hvad er der galt? Skal jeg have anskaffet en ny DVD?
|
|
|
Det lyder som en underdimensioneret strømforsyning - et typisk sted at spare på billigprodukter.
|
|
|
Så fordi en bruger har et problem med et summende tv, så er det pludselig en generel fejl? Har du læst om alle de Philips brugere med summende tv også?
Er selv ejer af et Medion 30" LCD, og der er ingen problemer med summen i højttalerne... Og har da læst om et par andre efterhånden, der har den pågældende model, uden nogle problemer af den art. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, nu fik jeg vist fornærmet dig, og det var jo ikke ment sådan. Men når støjen svinger op og ned i takt med baggrundsbelysningen, så er det formentlig en svag eller underdimensioneret strømforsyning.
En solid strømforsyning er dyr - derfor sparer producenter ofte her. En trafo lige på grænsen af sin ydeevne, komponenter med for dårlig kvalitetskontrol, hvor nogen er så uheldig at få et apparat med fejl - andre ikke -- you name it. Det kan også give sig udslag i, at en eller flere komponenter står af kort efter garantiperiodens udløb - eller endda i den. Det er oftest grunden til, at man kan sælge meget billigere end andre.
Men selvfølgelig konstruerer man ikke så dårligt, at alle apparater er fejlbehæftede, hvis du kan se forskellen.
Der kunne skrives meget mere om det generelle i det her, men det vil jeg lade andre om.
Søndagshilsen  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Øh, nu fik jeg vist fornærmet dig, og det var jo ikke ment sådan. Men når støjen svinger op og ned i takt med baggrundsbelysningen, så er det formentlig en svag eller underdimensioneret strømforsyning.
En solid strømforsyning er dyr - derfor sparer producenter ofte her. En trafo lige på grænsen af sin ydeevne, komponenter med for dårlig kvalitetskontrol, hvor nogen er så uheldig at få et apparat med fejl - andre ikke -- you name it. Det kan også give sig udslag i, at en eller flere komponenter står af kort efter garantiperiodens udløb - eller endda i den. Det er oftest grunden til, at man kan sælge meget billigere end andre.
Men selvfølgelig konstruerer man ikke så dårligt, at alle apparater er fejlbehæftede, hvis du kan se forskellen.
Der kunne skrives meget mere om det generelle i det her, men det vil jeg lade andre om.
Søndagshilsen 
|
|
|
Ja okay, det indlæg fremstod noget surere, end intenderet. :] __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark ? powda
Ja og disse fakta optræder desværre også i forbindelse med langt dyrere apparater. Alt for meget elektronik, uanset pris og mærke er i dag behæftet med alt for mange fejl. En høj pris er desværre ikke ensbetydende med at det er fejlfrit og ret meget bedre. Så er det da glædeligt at nogle giver 3 års garanti og samtidigt har en lav pris, og denne gang var det så bare Medion. Jeg har lige studeret en del af de dyrere mærker - der optræder dæleme også meget snask og billedmæssige forringelser i disse sammenhænge.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
superac Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min strømforsyning larmer overhovedet ikke (i mute). Du burde sende den retur til ombytning.
Er fuldstændig perfekt på alle punkter undtagen:
- Mangler 50%-50% ved PIP-tuner
- Ingen TV-PC PIP
- PC: ser kun godt ud ved 800x600, 1024x768 og 1280 x 1024
Jeg bruger den til soveværelset så jeg beklager mig ikke over LCD's elendige synsvinkel. De skriver 176 grader, ja man kan godt se noget derfra men billedet er ikke samme som at se den direkte forfra. Her vinder plasma med flere længder.
Men alt i alt er jeg glad for den fordi:
- 2100 Meget hurtig text-tv
- Rigtig godt tv-billede ved ordentlig kabel-føring.
- Super billede ved DVD og DivX film over DVI
- 50% tuner-billede samtidig ved Text-tv
- Sort er mere sort end ved min gamle 26" LCD-tv (mærke: Vestel)
- Den er 6" større end den gamle LCD-tv
- UHA Terminator 3 ser godt ud i High Def. 720i

Jeg anbefaler Plasma til stuen og LCD til soveværelset.
|
Til top |
|
|
JanK Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
superrac : prøv tænd for tekst tv og mens det er aktivt så tryk på PIP knappen.. så kan du få 50% teksttv og en del andre muligheder, bl.a. kan du have 2 tekst tv sider åben på samme kanal samtidig med der er plads til billedet..... lidt sjovt alle de instillinger for teksttv når nu de ikke har brugt dem til PIP også.
Hvis bare pip kunne det samme som ttx.
|
Til top |
|
|
nitram40 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=superac]
Men alt i alt er jeg glad for den fordi:
Rigtig godt tv-billede ved ordentlig kabel-føring.
Hvad mener du med god kabelføring? Vil tilslutte DVD i optimale kabler, og ønsker at bruge signalet fra scart 2 via aux indg. i min B&O Ouverture til mine aktive Beolab 8000 højttalere og Beolab 2 (sub), men desværre p.t. kører kablet i 2 pol og det støjer meget i perioder med lys baggrund. Kan jeg forbedre begge mine tilslutninger? På forhånd tak
|
Til top |
|
|
superac Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=nitram40]
Det var TV-signalet jeg refererede til mht. kabelføring.
Jeg er nemlig ikke så handy til sådan noget. Jeg havde i første omgang selv ført en ledning fra stuen ind til soveværelset med tvivsom kvalitet.
Jeg fik så en kammerat til at lave det prof. og vupti rigtig god tv-signal.
Mht. DVD film til LCD-TV:
Jeg har ingen støj problemer med hverken scart eller DVI, men så kører jeg heller ikke igennem en 3.part apparat.
Jeg kører selvfølgelig ren DVI signal fra Yamakawa til Medion. Scart har jeg kun prøvet pga. de problemer du har haft.
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har netop byttet mit tv væk. vi vil hellere have en anden model..
men jeg nåede at lave et vægophæng til det
Salg eller opfordring til salg via forum er IKKE tilladt!
Der henvises istedet til f.eks. www.hifi4all.dk/markedsplads
Indlæg rettet af Moderator
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ZEROCOOL!
Lidt drilleri skal der også være tid til:
Miro må ikke indsætte en "slagsannonce" - helt OK.
Hvad vil du kalde det, du viste fra Miro den 13 Juni 2005 kl. 23:09 ? Står p.t. på side 6.
Mvh.
Jørn
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
joern skrev:
Hej ZEROCOOL!
Lidt drilleri skal der også være tid til:
Miro må ikke indsætte en "slagsannonce" - helt OK.
Hvad vil du kalde det, du viste fra Miro den 13 Juni 2005 kl. 23:09 ? Står p.t. på side 6.
Mvh.
Jørn
|
|
|
Billederne er ment som inspiration til, hvis man selv har mod på at gi' sig i kast med et DIY-projekt. Hvis man ikke besidder evnerne til det, har jeg rigtig nok - som slutnotits - nævnt at man kan kontakte miro via PM, hvilket er fuld ud legitimt.
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forstår jeg pludselig, hvorfor der står nul foran cool i dit brugernavn!  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Nu forstår jeg pludselig, hvorfor der står nul foran cool i dit brugernavn!  |
|
|
Øhh... Jeg videre formidler blot retningslinierne for brugen af dette forum. Miro er en ny bruger her, ser jeg, og jeg vil nødigt ha' at han bliver påtalt (evt. med advarsel til følge) af administratoren pga. af at han endnu ikke havde nået at få sat sig ind i reglerne. Indlægget var lavet i al god mening, så miro selv kunne nå at rette sig inden Administrator eller moderator gør det. Det er ikke mig der laver reglerne?
Du, Donkeshark, kunne derimod godt trænge til at få frisket op på reglsættet:
- Indlæg skal være i en god og ordentlig tone!
- Undlad at udøve personhetz.
- Hold dig til det oprettede emne (tråden)
Ment i al fredsomelighed 
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
donkeyshark skrev:
Nu forstår jeg pludselig, hvorfor der står nul foran cool i dit brugernavn!  |
|
|
Øhh... Jeg videre formidler blot retningslinierne for brugen af dette forum. Miro er en ny bruger her, ser jeg, og jeg vil nødigt ha' at han bliver påtalt (evt. med advarsel til følge) af administratoren pga. af at han endnu ikke havde nået at få sat sig ind i reglerne. Indlægget var lavet i al god mening, så miro selv kunne nå at rette sig inden Administrator eller moderator gør det. Det er ikke mig der laver reglerne?
Du, Donkeshark, kunne derimod godt trænge til at få frisket op på reglsættet:
- Indlæg skal være i en god og ordentlig tone!
- Undlad at udøve personhetz.
- Hold dig til det oprettede emne (tråden)
Ment i al fredsomelighed 
|
|
|
Hej ZEROCOOL!
Nu forstår jeg bedre, at du altid skriver:"I am the Law" 
Mvh.
Jørn
|
Til top |
|
|
Hillig Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum.
Dejlidt at se at der kommer denne firmware ( engang ). Så må vi bare håbe at der er en tekniker der kan finde frem til det mørke Jylland 
Er der dukket noget mere info op ang. indhold og tidspunkt for udsendelse ?
PS. kanon forum - nu med en ny bruger .
Mvh Hillig
|
Til top |
|
|
nitram40 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salg eller opfordring til salg via forum er IKKE tilladt!
Der henvises istedet til f.eks. www.hifi4all.dk/markedsplads
Indlæg slettet af Moderator
|
Til top |
|
|
Snegom Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er ny her og i verden af LCD-tv mm. Jeg var heldig (?) og fandt et 32" Medion LCD-tv i Aldi i Silkeborg (kom vist fra en Aldi i Herning, hvor de ikke ku' sælge det...?).
Jeg er umiddelbart godt tilfreds med det - til prisen. Men mit tv-signal er virkelig dårlig. Jeg er godt klar over, at et lcd er mere kritisk mht. gengivelse af tv (end alm. tv), men der er gennemgående en "regn" af slør/striber ned over tv-billedet. Det er ikke lige meget på alle kanaler, så det er formentlig tv-signalet.
Hvis jeg har ret i det, hvad kan man så gøre for at forbedre det? Et bedre antenne-kabel? Eller kan man bruge andre kabler fra antenne til tv? Køre over video? Læste nogle der bruger en Selector - er det at anbefale? Har pt. tdc-kabel tv.
Jeg er også interesset i at høre, hvis I får mere nyt mht. opdateringer af firm-ware'n. __________________ Snegom
|
Til top |
|
|
joern Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snegom skrev:
Hej alle
Jeg er ny her og i verden af LCD-tv mm. Jeg var heldig (?) og fandt et 32" Medion LCD-tv i Aldi i Silkeborg (kom vist fra en Aldi i Herning, hvor de ikke ku' sælge det...?).
Jeg er umiddelbart godt tilfreds med det - til prisen. Men mit tv-signal er virkelig dårlig. Jeg er godt klar over, at et lcd er mere kritisk mht. gengivelse af tv (end alm. tv), men der er gennemgående en "regn" af slør/striber ned over tv-billedet. Det er ikke lige meget på alle kanaler, så det er formentlig tv-signalet.
Hvis jeg har ret i det, hvad kan man så gøre for at forbedre det? Et bedre antenne-kabel? Eller kan man bruge andre kabler fra antenne til tv? Køre over video? Læste nogle der bruger en Selector - er det at anbefale? Har pt. tdc-kabel tv.
Jeg er også interesset i at høre, hvis I får mere nyt mht. opdateringer af firm-ware'n.
|
|
|
Har også TDC Kabel-TV, men et meget fint signal også uden Selector.
Jeg har sat en signalforstærker på, da der er ca. 10 m fra antennestikket til Tvet.
Eneste mindre problem er TV2, hvor billedet er meget klart, men der kommer nogle "bølger" ned over billedet. Ses tydeligst ved meget lyse billeder.
Held og lykke med dit nye TV - håber du bliver lige så glad for det, som jeg er for mit. 
Mvh.
Jørn
|
Til top |
|
|
Snegom Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jørn
Jeg prøver den løsning. Jeg har en forgreningsdåse ved kabelledningen, der fordeler til tv'er og webspeed. Derudover har jeg også ca. 10 meter til LCD tv'et. Jeg forsøger en sådan fyr til 70 kr. hos Harald Nyborg:

Spørgsmålet er så bare om den skal før eller efter fordelingsboksen? Prøver mig frem!
Tak for hjælpen __________________ Snegom
|
Til top |
|
|