Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

pnyg skrev:
Har været hos ALDI og fået en erstatningskvittering, så kom ikke at sige der ikke er service hos ALDI

Det må jeg nok sige. Hvad var det for en Aldi du var í?

nitram40 skrev:
Øv.......og atter øv. Jeg havde jo egentligt troet, at min LCD var et fund til prisen og var jublende lykkelig over mit køb. Har dog haft irriterende dage med trælse farver (både grøn og rød), der virker unaturlige og ikke kan dæmpes uden det går ud over andre ting, såsom afspilning af DVD. Endvidere støjer min strømforsyning ved mute. Ringede så til supportafd., hvor man benægtede, at der overhovedet skulle ha´ været henvendelser til afdelingen med problemer på som nævnt. Jeg forespurgte ligeledes til, om der var en firm-ware på trapperne, hvortil lederen af afdelingen, afkræftede at dette skulle være tilfældet. Han spurgte en tekniker i baggrunden, og svaret var at der ikke kunne gøres noget ved mit problem, og gentog samtidigt, at de bestemt ikke havde hørt fra andre kunder, endsige have kendskab til fejl på apparaterne, hvorefter jeg på en meget arrogant måde blev henvist til at henvende mig i butikken og få pengene tilbage.

Bare rolig, firmwareopdateringen eksistere. Spørgsmålet er dog om hvorvidt det løser hvad jeg ser som de mest graverende fejl.

• Interpolering ved panelets native opløsning.
  • Ingen PC PnP.
  • Red Pass effekten i tuneren

Jeg skal som nævnt nok vende tilbage des angående.

Hvilken version af firmware sidder der iøvrigt i dit TV nu?

---------------------------

Jeg har desuden fundet en funktion, der kan være folk til hjælp når de kigger efter pixelfejl:

Servicemenu "1121" -> TestSeq -> TXT-TV

Så skal i se løjer 

Hej Zerocool

Når jeg går ad din foreslåede sti, hvor man kan tjekke pixelfejl:

Så sker der ikke noget. Jeg bliver ved med at stå på TestSeq - ???

Kan du sige mig, hvordan man kommer herfra til testen af pixels?

Thanks

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej Zerocool

Når jeg går ad din foreslåede sti, hvor man kan tjekke pixelfejl:

Så sker der ikke noget. Jeg bliver ved med at stå på TestSeq - ???

Kan du sige mig, hvordan man kommer herfra til testen af pixels?

Thanks

[/QUOTE]

Hej

Prøv når du står ved testseq at trykke på de farvede taster, feks på rød knap

Mvh

Klyt

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Tak, Klyt

Det ser ved en hurtig tjek ud til, at der er 0 fejl!

Så nu skal jeg bare have "renset"/støjdæmpet tdcs tv-signal på en eller anden måde, så er jeg også blandt de meget tilfredse med tv'et.

Sig endelig til, hvis der er andre med gode ideer til at optimere tv-gengivelse (uden striber ned over billedet!)

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Snegom skrev:

Sig endelig til, hvis der er andre med gode ideer til at optimere tv-gengivelse (uden striber ned over billedet!)

Det er sket før, at signalet fra TDC Kabel-TV har været for stærkt.
Er det tilfældet, kan du få TDC Kabel-TV til af lave det, men ligger fejlen hos dig, må du selv "punge ud". Prøv at tale med TDC Kabel-TV.

Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det er hurtigere at købe en forstærker end at finde frem til en i TDC, der ved noget om sagen. Og forstærkeren fungerer perfekt! Tak for tippet.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige, at mine følelser til dette LCD-fjernsyn har bevæget sig fra bølgedal til bølgetop og tilbage til bølgedal igen. Ja, og hvor står jeg så nu...? I en dybere bølgedal end jeg har været i nogensinde før! Jeg er mildest talt meget skeptisk, hvilket skyldes følgende forhold:

Jeg nævnte allerede d. 10. juni, at der i løbet af kort tid ville komme en firmware-opdatering, som ville rette op på TV'ets fejl og mangler. Da jeg efter nogen tid kontaktede Medion igen, for at høre om der skete noget i sagen, fik jeg blot sat en ny tidsramme i udsigt, der lød på 14 dage til en lille måned. I denne uge kontaktede jeg så Medion endnu engang for, at høre om de havde gjort nogen fremskridt. Denne gang lød beskeden, at der nok ville gå minimum et kvartal før der kunne foreligge noget konkret og at man iøvrigt ikke vidste om der overhovedet ville blive rette nogen af de af mig nævnte fejl???
Min stakkels tålmodige og godmodige sjæl har været sat på en svær prøve og nu kan jeg mærke vandet er begyndt at flyde over bægeret. Formoder jeg ikke står alene.
I tilføjning hertil skal siges, at nogle af vores udenlandske venner på http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=213625 har modtaget en firmware-opdatering med versionsnummer 1.57. Den afhjælper ikke nogen problemer, men gør derimod flere ting værre.

Den største kæphest, af TV'ets fejl, har for mig været interpoleringen af native signal igennem DVI. Tilsyneladende er det umuligt, at benytte sig af panelets fysiske opløsning på 1366x768. I mine øjne ser det ud som om, at hvis det fødes med en opløsning over 1024x720 scaleres billedet automatisk tilbage hertil og strækkes ud, så det fylder hele skærmarealet.
Interpolationsfejlen betyder først og fremmest, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis du føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom du havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af Medion'ets billige interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
Det er simpelthen sjusket programmeringsarbejde, idet det burde være forholdsvis simpelt at bypasse den interne scaler!

Derudover er der den kraftige redpass effekt, der nærmest tvinger os til at bruge en ekstern tuner (ex. Selector), hvis vi vil ha' et fornuftigt billede.

Videre er der PIP-funktionen, der heller ikke virker som den skal. Det er ikke muligt at få et PIP-billede af DVI-kilden og det er heller ikke muligt af få et PIP-billede af nogen af de andre kilder når man har en har DVI-kilden, som hovedbillede.
Det på trods af, at der på brugermanualen side 5, står "...PIP: billede-i-billed fra to forskellige signalkilder" og på side 30 står, "Med tasterne PIP SOURCE </> kan du nu fremvise den ønskede programplads eller også den ønskede AV-indstilling (SCART1, PC, AV.SV osv.) som miniaturbillede."

Endelig er der Medion's brug af HD Ready mærkningen, hvilket må siges at være et falsum og i direkte i strid med EICTA-standardiseringen (http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf), idet componenttilslutningen (der formodes, at skulle foregå gennem scart) ikke acceptere 720p og 1080i.

Der er også spørgsmålet om TV'et i virkeligheden lever op til de rosende specifikationer, som oplyst i Aldi kataloget (Kontrastforhold 1000:1 og reaktionstid på 8ms). Det er naturligt kendt, at producenterne skruer en smule op på dette for at pynte, men i uafhængige tyske tests (se nedenstående) falder vores TV igennem på en måde jeg aldrig har set før!!!

Alt i alt har dette fjernsyn været en meget dårlig oplevelse og hvis man som forbruger tror, at man køber noget der er fremtidssikret til HDTV og HDDVD (som lurer lige om hjørnet) tar man gruligt fejl. De, i dette indlæg, opremsede fejl udgør kun en brøkdel af de mange som det besidder og er blot et udtryk for hvad jeg finder mest væsentligt. Hvis man gerne vil dykke dybere kan jeg henvise til nævnte tråd på http://www.avforums.com, samt disse 2 tyske tests - http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html
Jeg har selv tænkt mig, og det kan jeg også kun anbefale andre at gøre, at få mine penge retur og i stedet bruge dem på et Samsung LE-32R51B (det kan i Tyskland købes for 9.000-10.000 kr).

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

zerocool

Det er kanon du arbejder så hårdt med dette TV, det er til stor hjælp for mange med dine store erfaringer.

Kan du ikke sende det indlæg til MEDION, og så lad os se hvad de svarer, for de må da vågne op eller rådgive så det kan blive bedre.
Det kunen være meget interesant, at se hvordan de ville håndteres opsætning / indstilling af det pågældende TV, om ikke andet må der komme en tekniker til dit hjem. 
Nu hvor du har kæmpet så hårdt, så prøv lige de sidste ting, om ikke andet for at få dem til at indrømme der er problemer.
Det kunne jo også være en hjælp for MEDION, at de skal stille andre og bedre krav til producenten, inden de kaster tingene ud på markedet.

Kanon arbejde du gør - tak.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det er kanon du arbejder så hårdt med dette TV, det er til stor hjælp for mange med dine store erfaringer.

No problem

Citér:

Kan du ikke sende det indlæg til MEDION, og så lad os se hvad de svarer, for de må da vågne op eller rådgive så det kan blive bedre.
Det kunen være meget interesant, at se hvordan de ville håndteres opsætning / indstilling af det pågældende TV, om ikke andet må der komme en tekniker til dit hjem. 
Nu hvor du har kæmpet så hårdt, så prøv lige de sidste ting, om ikke andet for at få dem til at indrømme der er problemer.

Jeg har skam fået alle de indrømmelser man kunne ønske. TV'et er fyldt med fejl og det er desværre ikke noget rådgivning, en anden indstilling eller en tekniker kan ordne. Problemet er (hvis man ser bort fra manglende componenttilslutning) mildest talt elendig programmering af softwaren inde i fjernsynet.

Citér:

Det kunne jo også være en hjælp for MEDION, at de skal stille andre og bedre krav til producenten, inden de kaster tingene ud på markedet.

Medion benytter, som førnævnt, rigtignok 3. parts producenter til alt deres hardware, men softwaren står de skam selv for. Den bliver lavet på Medion, i Tyskland.

---------------

Jeg tror tiden er inde til, at forlade den her synkende skude. Det er hvad jeg selv agter at gøre og hvad jeg kun kan anbefale jer andre at gøre.
Personligt tror jeg ikke på, at Medion nogensinde får fremstillet en firmware der kan gøre fjernsynet bare nogenlunde fejlfrit og i så fald de gør, kan vi sikkert få lov at vente i et halvt år eller mere.

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jeg må sige, at mine følelser til dette LCD-fjernsyn har bevæget sig fra bølgedal til bølgetop og tilbage til bølgedal igen. Ja, og hvor står jeg så nu...? I en dybere bølgedal end jeg har været i nogensinde før! Jeg er mildest talt meget skeptisk, hvilket skyldes følgende forhold:

Jeg nævnte allerede d. 10. juni , at der ville komme en firmware-opdatering i løbet af kort tid, som ville rette op på TV'ets fejl og mangler. Da jeg efter nogen tid kontaktede Medion igen, for at høre om der skete noget i sagen, fik jeg blot sat en ny tidsramme i udsigt, der lød på 14 dage til en lille måned. I denne uge kontaktede jeg så Medion endnu engang for, at høre om de havde gjort nogen fremskridt. Denne gang lød beskeden, at der nok ville gå minimum et kvartal før der kunne foreligge noget konkret og at man iøvrigt ikke vidste om der overhovedet ville blive rette nogen af de af mig nævnte fejl???
Min stakkels tålmodige og godmodige sjæl har været sat på en svær prøve og nu kan jeg mærke vandet er begyndt at flyde over bægeret. Formoder jeg ikke står alene.
I tilføjning hertil skal siges, at nogle af vores udenlandske venner på http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=213625 har modtaget en firmware-opdatering med versionsnummer 1.57. Den afhjælper ikke nogen problemer, men gør derimod flere ting værre.

Den største kæphest, af TV'ets fejl, har for mig været interpoleringen af native signal igennem DVI. Tilsyneladende er det umuligt, at benytte sig af panelets fysiske opløsning på 1366x768. I mine øjne ser det ud som om, at hvis det fødes med en opløsning over 1024x720 scaleres billedet automatisk tilbage hertil og strækkes ud, så det fylder hele skærmarealet.
Interpolationsfejlen betyder først og fremmest, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis du føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom du havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af Medion'ets billige interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
Det er simpelthen sjusket programmeringsarbejde, idet det burde være forholdsvis simpelt at bypasse den interne scaler!

Derudover er der den kraftige redpass effekt, der nærmest tvinger os til at bruge en ekstern tuner (ex. Selector), hvis vi vil ha' et fornuftigt billede.

Videre er der PIP-funktionen, der heller ikke virker som den skal. Det er ikke muligt at få et PIP-billede af DVI-kilden og det er heller ikke muligt af få et PIP-billede af nogen af de andre kilder når man har en har DVI-kilden, som hovedbillede.
Det på trods af, at der på brugermanualen side 5, står "...PIP: billede-i-billed fra to forskellige signalkilder" og på side 30 står, "Med tasterne PIP SOURCE </> kan du nu fremvise den ønskede programplads eller også den ønskede AV-indstilling (SCART1, PC, AV.SV osv.) som miniaturbillede."

Endelig er der Medion's brug af HD Ready mærkningen, hvilket må siges at være et falsum og i direkte i strid med EICTA-standardiseringen (http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf), idet componenttilslutningen (der formodes, at skulle foregå gennem scart) ikke acceptere 720p og 1080i.

Der er også spørgsmålet om TV'et i virkeligheden lever op til de rosende specifikationer, som oplyst i Aldi kataloget (Kontrastforhold 1000:1 og reaktionstid på 8ms). Det er naturligt kendt, at producenterne skruer en smule op på dette for at pynte, men i uafhængige tyske tests (se nedenstående) falder vores TV igennem på en måde jeg aldrig har set før!!!

Alt i alt har dette fjernsyn været en meget dårlig oplevelse og hvis man som forbruger tror, at man køber noget der er fremtidssikret til HDTV og HDDVD (som lurer lige om hjørnet) tar man gruligt fejl. De, i dette indlæg, opremsede fejl udgør kun en brøkdel af de mange som det besidder og er blot et udtryk for hvad jeg finder mest væsentligt. Hvis man gerne vil dykke dybere kan jeg henvise til nævnte tråd på http://www.avforums.com, samt disse 2 tyske tests - http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html
Jeg har selv tænkt mig, og det kan jeg også kun anbefale andre at gøre, at få mine penge retur og i stedet bruge dem på et Samsung LE-32R51B (det kan i Tyskland købes for 9.000-10.000 kr).

Har kopieret teksten i ovenstående indlæg i en e-mailsupport til Medion, DK og forespurgt, hvad deres holdning er?

Hvis vi er nok, der gør det samme eller tilsvarende, må de da komme ud af busken.

Jørn

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

joern skrev:

Har kopieret teksten i ovenstående indlæg i en e-mailsupport til Medion, DK og forespurgt, hvad deres holdning er?

Hvis vi er nok, der gør det samme eller tilsvarende, må de da komme ud af busken.

Jørn

Forstå mig ret, jeg bebrejder dig ikke noget, men vil blot oplyse dig om, at ved ethvert citat eller brug af materiale jeg har indrykket her i tråden kræves der enten mit samtykke eller tydelig linkreference.
Jeg håber du har forståelse herfor, idet det tydelig fremgår af lovgivningen på ophavrettighedsområdet.

Med det sagt forstår jeg ikke helt hvad du mener med, at Medion skal komme ud af busken? De har da givet en indrømmelse om, at fjernsynet er fejlbehæftet. I øvrigt tror jeg ikke, med min erfaring med Medion, at du overhovedet får svar på din mail. 

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
joern skrev:

Jørn

Forstå mig ret, jeg bebrejder dig ikke noget, men vil blot oplyse dig om, at ved ethvert citat eller brug af materiale jeg har indrykket her i tråden kræves der enten mit samtykke eller tydelig linkreference.
Jeg håber du har forståelse herfor, idet det tydelig fremgår af lovgivningen på ophavrettighedsområdet.

Med det sagt forstår jeg ikke helt hvad du mener med, at Medion skal komme ud af busken? De har da givet en indrømmelse om, at fjernsynet er fejlbehæftet. I øvrigt tror jeg ikke, med min erfaring med Medion, at du overhovedet får svar på din mail. 

Har forstået og efterlevet budskabet. Nu er jeg jo ikke "The Law", men da jeg ikke bruger citatet kommercielt - kun privat - er det vel ikke helt rigtigt, hvad du skriver. Vil efter ferien se efter i min Karnov.

Men forstår ikke, at ALDI/MEDION bare skal slippe med at tilbagebetale beløbet. De bør levere, det produkt de har lovet.

Jørn

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

joern skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:

Jørn

Har forstået og efterlevet budskabet. Nu er jeg jo ikke "The Law", men da jeg ikke bruger citatet kommercielt - kun privat - er det vel ikke helt rigtigt, hvad du skriver. Vil efter ferien se efter i min Karnov.

Men forstår ikke, at ALDI/MEDION bare skal slippe med at tilbagebetale beløbet. De bør levere, det produkt de har lovet.

Jørn

Jeg synes nu, at have gjort mig umage i at formulere mig så diplomatisk så muligt. Ikke desto mindre differentiere lovgivningen ikke på området og gælder således både for brug i kommerciel som privat henseende. Du skal være så velkommen til at slå det op i dit Karnov, men såfremt du inden feriens afslutning skulle befinde dig i Århus området er du også velkommen til at kigge forbi og låne mit

Jeg vil da helst også se Aldi/Medion opfylde deres kontraktsretlige forpligtelser og det ville da også være en forholdsvis let sag at gi' den kniven i byretten. Vi befinder os dog i virkelighedens verden, hvor man bør tage retssystemets behandlingstid og afskrivningen på LCD-TV i betragtning.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
joern skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:

Jørn

Jørn

Jeg synes nu, at have gjort mig umage i at formulere mig så diplomatisk så muligt. Ikke desto mindre differentiere lovgivningen ikke på området og gælder således både for brug i kommerciel som privat henseende. Du skal være så velkommen til at slå det op i dit Karnov, men såfremt du inden feriens afslutning skulle befinde dig i Århus området er du også velkommen til at kigge forbi og låne mit

Jeg vil da helst også se Aldi/Medion opfylde deres kontraktsretlige forpligtelser og det ville da også være en forholdsvis let sag at gi' den kniven i byretten. Vi befinder os dog i virkelighedens verden, hvor man bør tage retssystemets behandlingstid og afskrivningen på LCD-TV i betragtning.

Eller betragte købelovens §78, stk.2, 1.pkt. :]

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:

Jørn

Jørn

Ja, der er mange ting der kan indrages. Blandt andet også Saga-Mink-sagen, der dannede den første præcedens på området efter revisionen af forbrugerkøbsafsnittet i købeloven. En evt. retsag vil dog alt andet end lige være mere kompleks end de få retsmomenter der er nævnt her i tråden.

Jeg har før sagt, at i godt kan se langt efter en afhjælpning fra Aldi/Medion og nu siger jeg det igen. I vil være bedst tjent med at retunere det fejlbehæfte TV og bruge pengene på noget der virker.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
powda skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:
zerocool skrev:
joern skrev:

Jørn

Jørn

Ja, der er mange ting der kan indrages. Blandt andet også Saga-Mink-sagen, der dannede den første præcedens på området efter revisionen af forbrugerkøbsafsnittet i købeloven. En evt. retsag vil dog alt andet end lige være mere kompleks end de få retsmomenter der er nævnt her i tråden.

Ja, det må man i sagens natur håbe.

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Zerocool: Jeg siger mange tak for alt det arbejde med dette tv. Du siger nu du vil byttte tv'et, men er det ikke for sent, og har du stadig kassen mm?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hmm - lige hjemvendt fra en forlænget weekend og er nu godt rundt på gulvet. Ved ikke om jeg skal begynde at montere tv'et på væggen - har lige købt beslag.

Men hvis jeg skal forsøge at oversætte kritikken til lægmands-sprog, har jeg så ret i, at tv'et ikke er reelt HD-forberedt? Eller ikke godt nok?

Jeg er sgu i tvivl om, hvad jeg vil gøre! For lige pt. fungerer det fint for mig. Og hvis det skulle vise sig ikke at virke godt nok til et kommende HD-signal, ja så vader jeg ind til Aldi med mit tv. For som de skriver på bl.a. aldi.dk:

• Vi siger tak

for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger.

• Hvad står det Samsung i, der i stedet anbefales?

Mht. Medion og Aldi: Der var for nogle måneder siden et tv-indslag om netop en MEGET dårlig service. Aldi henviser direkte til Medion, som så if. indslaget ikke yder speciel god service... Så Zerocool har nok ret i beslutningen: Byt eller behold! På den anden side vil jeg nu Jørn ret: Hvis vi mange klør på Medion - evt. henviser til denne tråd - hvis det er "lovligt"  - ja, så kan det jo være, at der kommer resultat. Og endelig er der jo de altid sultne journalister, der allerede har været ved at rode i Medion/Aldis elektronik service...

Hans J
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
    Lokalitet: Vestsjælland
    Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja nu tør jeg ikke snip/snappe tekst fra en hvis herre, navnet tør jeg heller ikke skrive, da det måske er registreret varemærke

Men vedkommende skriver til joern at ethvert citat eller brug af hans tekst er lovbrud, men han begår selv samme "fejl", ved netop at citere joern!!!!!!!

Husk at feje for egen dør.

PS: Ved godt indlæg er offtopic, undskyld, men sådan en gang lovrytteri i dette forum, pi.... mig af. Som Joern skriver er det et forsøg på at hjælpe alle med et problem, nu er det jo ikke et smart reklameslogan eller en doktorafhandling han har "stjålet".

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

miro
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
    Lokalitet: Århus
    Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Til alle jer som vil retunere jeres medion lcd til aldi

husk hvad de skriver på deres hjemme side

"Hos ALDI kan du returnere dine varer senest 1 måned efter købet - mod forevisning af kassebon og uden nogen form for forklaring. Denne returret gælder for alle varer, der ikke er levnedsmidler. Du får naturligvis dine penge tilbage. "

jeg fik mit retuneret efter 28 dage og det var de ikke specielt glade for !!

jeg henviste til ovenstående som jeg printede ud fra deres hj.side

men nu er der jo gået 47 dage siden de solgte tv'et første gang (8. juni)

så skynd jer hvis i har mindre end 30 dage tilbage  

Held og lykke til jer som stadig har tv'et

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

Snegom
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Ja, den kan der tolkes på: Hvad regerer? Aldi garantien eller Aldi-princippet, hvor det som nævnt hedder:

"Derfor tager vi også varer tilbage uden diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger. "

Jeg mener: Hvis jeg ikke er tilfreds med et kommende HD-signal, ja så lever tv'et jo ikke op til mine forventninger. Jeg har tidligere leveret en boremaskine tilbage efter de 30 dage var overskredet... Men det kan godt være, at de rynker lidt i panden ved et tv til 8000,- ???

Nå, jeg vil bruge lidt kræfter på at lægge pres på Medion!

<< Forrige Side af 21 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes