Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 06:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Zitech Media center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

bird: Jeg kender ikke helt prisen endnu. Alle delene undtagen kabinettet er købt hos SHG. Kabinettet er dette:
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/X235.html

Rune.

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Der er simpelthen det sejeste kabinet jeg har set.

Jeg påtænker selv at erhverve mig en HS-50, men det bliver første til efteråret, når der er god tid til at se film.

Jeg har aldrig set en optimal fungerende HTPC endnu (bortset fra det HDTV klip de har hos Tapeconnection  Wauwww). Min nuværnede Pc er en intel 2,533 mhz med 512 mb ram og 2 x 80 mb harddisk i Raid 0. Herudover har jeg et terratec tv-kort og nvidia 5900xt grafikkort. Problemet er, at jeg ikke har kunne lave kvalitetsmæssigt tilfredsstillende optagelser, samt at timeslip (og hvad det ellers hedder) ikke har fungeret.

Jeg er sikker på at noget af skylden skal tillægges at PC'en anvendes til alt muligt andet og ikke er en ren HTPC.

Men når tid er og det er tid til at opgradere min PC, så skal delene absolut bruges til en ren HTPC maskine i et sejt kabinet (læs d.vine5)
Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:

D-Vine 5 kabinnet med LCD skærm

D-vine 5 kabinettet har et VFD display. Hvis du ønsker et med et LCD-display er det eneste på marked Uneed x15e.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at bundkort med socket 479 er rasende dyre i forhold til Asus-løsningen, men så vidt jeg ved får du ikke understøttelse af SpeedStep med Asus.
Dvs at din CPU kører ved fuld hastighed hele tiden, hvorimod den med et ægte socket 479 motherboard vil clocke ned til 600 MHz når der ikke er brug for mere og samtidig sænke spændingen til CPU'en.

Jeg overvejer selv et AOpen I915GMm-HFS, det koster bare 2125,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137256
http://www.aopen.nl/products/mb/i915GMm-HFS.htm

Eller ATX udgaven: AOpen I915Ga-HFS
http://www.aopen.nl/products/mb/i915Ga-HFS.htm
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg vil nok også være en anden processor end Athlon 64.. Ikke fordi jeg har noget imod den, men en Intel Centrino mobil processor i et stationært bundkort, så har du ikke hører på den støj der ellers kommer fra blæseren.!

Asus har lavet en Socket 478 til 479 (Pentium Mobil) converter, som virker på nogen der deres bundkort, på den måde kan man stadig få udnytte af bla. Dual RAM, AGP x8, og mange andre features.. (Q-Fan...)

Der kommer så absolut ingen hørbar støj fra en A64 med aktiveret C'n'Q. I hvert fald ikke med en ordenlig køler. Selv box-køleren fra en A64 med en god 120mm blæser i strømforsyningen er ikke til at høre.

Har man i øvrigt tænkt sig at bruge en Intel Pentium-M, findes der i øvrigt allerede bundkort der understøtter CPU'en direkte uden brug af converter.

Ydelse er i øvrigt ikke en faktor der er specielt værd at tage i overvejelse når man man bygger HTPC. Enhver moderne PC kan let drive den smule software der benyttes i en sådan. Så AGP/PCI-Express/RAM ydelse osv. er af mindre vigtighed efter min mening. Billede -og lydkvalitet, og måske støjniveau, er efter min mening mere væsentlige faktorer. Det er der man skal sætte pengene ind.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:

Der kommer så absolut ingen hørbar støj fra en A64 med aktiveret C'n'Q. I hvert fald ikke med en ordenlig køler. Selv box-køleren fra en A64 med en god 120mm blæser i strømforsyningen er ikke til at høre.

Har man i øvrigt tænkt sig at bruge en Intel Pentium-M, findes der i øvrigt allerede bundkort der understøtter CPU'en direkte uden brug af converter.

Ydelse er i øvrigt ikke en faktor der er specielt værd at tage i overvejelse når man man bygger HTPC. Enhver moderne PC kan let drive den smule software der benyttes i en sådan. Så AGP/PCI-Express/RAM ydelse osv. er af mindre vigtighed efter min mening. Billede -og lydkvalitet, og måske støjniveau, er efter min mening mere væsentlige faktorer. Det er der man skal sætte pengene ind.

Problemet med bundkort, der er bygget til socket 479 (Pentium M/ Celeron M) er at de er meget dyre (2-3x mere) end et Asus motherboard hvor man kan købe en konverter til til 300,-

Se mit forrige indlæg.

Det lyder som om du ikke har leget med filtre som FFDShow!
Der kan man bruge al den computerkraft man overhovedet kan få. Jo hurtigere CPU = flere/ bedre filtre = bedre billedkvalitet.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

zerocool: Ja tak, men det koster så også lige 7-8000,- ! Men du har ret D-Vine 5 har VFD og ikke LCD skærm.. Jeg regner nu alligevel med at se filmene på projektoren og ikke på kabinnetet, men det er da lir !

Nu hvor alle de kloge hoveder er samlet her på tråden... Er der så ikke lige nogen der vil be- eller afkræfte at Pentium M 750, er stærk nok til at kunne køre HDTV i 720P og 1080i ?

Rune.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Fandt lige lidt info her:

6) Neither the Pentium M nor the A64 mobile will run 1080p WMV-HD at full frame rates (This is my personal benchmark, since I am less concerned about making DVD "look" like HD, than I am about preparing for BD-ROM/HD-DVD). The Pentium M with a Radeon 9600 is severely memory starved, and the A64/35w seems to be both processor and memory starved (though less starved than the Pentium M since it can at least use 400MHz memory). This is using the "Alexander" trailer.

http://www.avsforum.com/avs-vb/printthread.php?t=545079
(Ursa's indlæg ca. midt på siden.)

Ser ikke ud som om folk er helt enige...

For more information we also looked at how the Pentium M dealt with WM9 video decompression even if we don’t usually do this in tests. We used the resource heavy 1080p Step Into Liquid version (download it here. The Pentium M has the raw power necessary from 1.8 GHz to insure the playing of this video with a fluid image and a good frame rate, whereas with the Pentium 4 a « simple » P4 520 (2.8 GHz) is enough (processor CPU use is distorted by HyperThreading and so this figure isn’t really that interesting). The Athlon 64 is also able to correctly read this video in 1.8 GHz.

Of course the same video in 720p is read without problem with a Pentium M 1.6 GHz and a processor use of 50 to 60%. Also, in the following weeks the Radeon X700/X800 and GeForce 6600/GT, 6800 (NV41) Windows Media Video should be activated, and it will be possible to play very heavy WMV files even with a less powerful CPU.

http://www.behardware.com/articles/546/page4.html

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
zerocool: Ja tak, men det koster så også lige 7-8000,- ! Men du har ret D-Vine 5 har VFD og ikke LCD skærm.. Jeg regner nu alligevel med at se filmene på projektoren og ikke på kabinnetet, men det er da lir !

VFD-Display

Jeg vil nu mene, at det er mere end bare lir forudsat, at man kan få LCD-displayet op og spille med sit/sine HD-projektor og/eller skærm. Altså så det var muligt, at få MCE på alle displays samtidig. Umiddelbart ligger begrænsningen i, at man her skal finde en måde at outputte forskellige opløsninger og muligvis også aspect ratio'er.

Hvis dette kunne lykkes, ville man med fordel kunne bruge kabinet-displayet til orientering i menuen ved musikafspilning. Derved slippe for, at tænde sit TV eller projektor for bare at høre lidt musik.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:

Nu hvor alle de kloge hoveder er samlet her på tråden... Er der så ikke lige nogen der vil be- eller afkræfte at Pentium M 750, er stærk nok til at kunne køre HDTV i 720P og 1080i ?

Rune.

Min personlige erfaring er at pentium m 750 er lige i underkanten til at køre wmv 1080i/p . Dvs du kan køre det men der vil være drop outs og du bliver nød til at tweake din computer og ikke lave noget som helst andet ved siden af. Måske en amd 64 performer bedre? 720p og 1080 TS(transport stream) er ikke noget problem.

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Udfra ZuluDK's sidste inlæg:

hmm... I mine øjne ser det ud til at jeg med min Pentium M 750 og et GeForce 6600 kort i PCIe x 16 port, burde at være ok med...? Eller???

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Ja, 6600'eren burde kunne tage sin del af læsset.

Ifølge http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html understøtter 6600 WMV9 acceleration for både 720P og 1080P.

Men er der nogen, der ved noget om H.264-acceleration?

Så vidt jeg ved bliver HD-DVD og Blue-Ray encodet med det.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

forresten... min projektor kører jo 720x1080 så 1080P er slet ikke relevant :)

Tak for de mange svar (i en tråd jeg egentligt ikke har startet)

Rune

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Bemærk at shuttle kommer med deres M1000 i Q3

http://www.tomshardware.com/business/20050601/computex_day_2 -13.html

De har i øvrigt lavet noget de kalder "always on", det angiveligt skulle starte dyret på under 5 sek.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Bird: harddisken er en Seagate 7200.7 200GB, 8MB, SATA. Den samlede pris udover kabinettet bliver ca. 6600,- Så med kabinet kommer prisen nok ca. op i hvad en ny Yamaha S2500 DVD afspiller koster

Rune

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at der er nogen der er i tvivl om Pentium M kan kører 1080p m.m.

Jeg har en Celeron M 1.5GHz (1Mb L2 Cache) Den kører 1080p uden problemer med det 64mb Shared Intel Extreme grafikkort der sidder i bærbaren. Så det er slet ikke noget problem.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg har en Celeron M 1.5GHz (1Mb L2 Cache) Den kører 1080p uden problemer med det 64mb Shared Intel Extreme grafikkort der sidder i bærbaren. Så det er slet ikke noget problem.

Du kører 1080P! På din bærbare?? Ok, det havde jeg ikke troet muligt med de skærme og grafikkort der ofte sidder på dem? Altså vi er enige om at vi snakker 1920x1080 i opløsning?

Rune

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Wmv9 1080p på en celeron m 1.5 lyder noget nær utroligt. 720p måske... De officielle specs er(udpluk fra MS):

• 3.0 GHz processor or equivalent
  • 512 MB of RAM
  • 128 MB video card
  •  
    ... hvilket virker rimeligt realistiske i forhold til min erfaring. Jeg har formået at tweake en 2.4 Pentium 4 til at køre 1080p men det var med alle services slået fra, der var ikke DRM på kilden og det kørte ikke 100% optimalt... Desuden har andre samme opfattelse ^^

Binnerup
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
    Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Min 2.6 Ghz HT CPU og et GeForce 6800 LE kører også 1080i, så jeg mener ikke det er urealistisk.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
    Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

-JLH-
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
    forresten... min projektor kører jo 720x1080 så 1080P er slet ikke relevant :)

Tak for de mange svar (i en tråd jeg egentligt ikke har startet)

Rune

Jeg går ud fra du mener 1280x720 hvilket bare betyder at du ikke kan udnytte 1080 fuldt ud. Du skal stadig satse på et system der har kraft nok til at afspille 1080p materiale da du altid kan nedskalere. Desuden kan du bruge den overskydende kraft til give dine gamle DVD film et fantstisk look :-)

Home Theater PC FFDSHOW TWEAKS

Mvh

jeppe

<< Forrige Side af 12 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum