Forfatter |
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Var der nogen der så det svindelforsøg på Ebay her til aften?. To stk. Mark levinson no. 335 stereotrin blev forsøgt solgt til $2800 per stk. Auktionerne skulle kun løbe i 3 dage. De var på ca. ½ time inden de blev fjernet.
Sælgeren havde 169 positive feedback flere år tilbage, så det er åbenbart ikke nogen garanti for en sikker handel.
Mvh
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bundgård...
Fortæl lige lidt mere. Jeg er ikke helt med...
Hvori består svindlen..?
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svindel indebærer vel en strafbar handling, og at folk ikke når at byde på en vare er vel næppe strafbart?
Det eneste det beviser er vel at folk er for langsomme til at komme ud af hullerne, og at manden gerne vil have solgt sit grej? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sendte et spøgsmål til sælger angående auktionerne. Nåede dog ikke at få noget svar fra vedkommende, men istedet to fra Ebay. Her blev det meddelt, at man fra Ebays side havde lukket auktionerne pga svindel. Den oprindelige sælgers profil med de gode feedback, var tilsyneladende blevet misbrugt af en anden, der havde skaffet sig adgang.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, hvis nogen har stjålet mandens computer, eller hacket den, kan alt jo ske.
Måske har hans kone sat dem på eBay fordi de er midt i en skilsmisse? Der kan være alle mulige årsager til at de er pillet af igen. Det kan også være databaseadministratoren på eBay der har fjoget i det, eller en harddisk der er stået af.
Det er ren spekulation hvis man ikke spørger manden selv, direkte hvad årsagen er.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Svindel indebærer vel en strafbar handling, og at folk ikke når at byde på en vare er vel næppe strafbart?
Det eneste det beviser er vel at folk er for langsomme til at komme ud af hullerne, og at manden gerne vil have solgt sit grej?
|
|
|
Auktioner forsvinder ikke bare på Ebay. Heller ikke når de er afsluttet. Det gjorde disse.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Jeg sendte et spøgsmål til sælger angående auktionerne. Nåede dog ikke at få noget svar fra vedkommende, men istedet to fra Ebay. Her blev det meddelt, at man fra Ebays side havde lukket auktionerne pga svindel. Den oprindelige sælgers profil med de gode feedback, var tilsyneladende blevet misbrugt af en anden, der havde skaffet sig adgang. |
|
|
Ahh okay, det var måske værd at få med i første omgang  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er noget af det Ebay svarede:
We removed this item from the Site because it appears that the seller's account has been compromised and used by an unauthorized third party. The seller's privileges to trade on eBay may be temporarily suspended while we investigate this matter further. Due to privacy concerns we will not be able to share further details related to this seller.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal nok passe på de gode tilbud. Også selvom sælger ser ud til at være pålidelig, som i dette tilfælde.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg synes skam Ebay er udmærket, men med et lille men. Prisen på den 27'er er ca. 13400 dk. De to 335'ere skulle koste ca 16900 dk per stk i Tyskland. Kender ikke meget til ML priser, men er det ikke meget lidt for en 335'er.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Det er der vel næppe noget 'forkert' ved? Jeg tror ikke, det er helt unormalt at 'annoncere' flere steder samtidig. Man kan naturligvis sige, at apparatet på den måde ikke er til rådighed (med det samme) hvis sælger først skal ha' afsluttet en auktion. Det er måske lidt 'kedeligt' for den køber, der står med det (af sælger) forlangte beløb i hånden.
Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hej...
Det er der vel næppe noget 'forkert' ved? Jeg tror ikke, det er helt unormalt at 'annoncere' flere steder samtidig. Man kan naturligvis sige, at apparatet på den måde ikke er til rådighed (med det samme) hvis sælger først skal ha' afsluttet en auktion. Det er måske lidt 'kedeligt' for den køber, der står med det (af sælger) forlangte beløb i hånden.
Hilsen
Niels L.
|
|
|
Så længe der ikke er budt på en auktion på Ebay, kan den stoppes uden videre efter hvad jeg ved. Hvis et bud indløber er det sværere. Fjernes annoncerne når første bud indløber, er der vel ikke sket nogen skade for køberen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svindel over for dba.dk's kunder der betaler kr 12,- for at se hans telefonnummer, og ikke kan købe varen, fordi den er til salg på eBay.
Hvad hvis du svarer på annoncen her på stedet? Så vil du vel blive holdt hen med snak, men dog ikke have mistet kr 12,- Det er mindre slemt. Men på dba.dk er det ikke pænt, med de priser de tager for at kigge annoncer.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det er svindel over for dba.dk's kunder der betaler kr 12,- for at se hans telefonnummer, og ikke kan købe varen, fordi den er til salg på eBay.
Hvad hvis du svarer på annoncen her på stedet? Så vil du vel blive holdt hen med snak, men dog ikke have mistet kr 12,- Det er mindre slemt. Men på dba.dk er det ikke pænt, med de priser de tager for at kigge annoncer. |
|
|
Hvis køberen henvender sig gennem dba og vil købe, kan annoncen jo fjernes på Ebay.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Spencer skrev:
Hvad hvis du svarer på annoncen her på stedet? Så vil du vel blive holdt hen med snak, men dog ikke have mistet kr 12,- Det er mindre slemt. Men på dba.dk er det ikke pænt, med de priser de tager for at kigge annoncer. |
|
|
Hvis køberen henvender sig gennem dba og vil købe, kan annoncen jo fjernes på Ebay.
|
|
|
Så længe der ikke er et bud på eBay, er det måske ok, hvis det forudsætter at sælger reagerer prompte når der kommer et bud.
Hvis han sover, eller er på arbejde, er det et problem. Men i teorien kan sælger jo have adgang til computer på jobbet, og en SMS-alarm der vækker ham klokken 4 om morgenen, ved eventuelle bud. Jeg syntes bare det er lidt unfair, at rode tingene sammen på den måde.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Bundgård skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
Så længe der ikke er et bud på eBay, er det måske ok, hvis det forudsætter at sælger reagerer prompte når der kommer et bud.
Hvis han sover, eller er på arbejde, er det et problem. Men i teorien kan sælger jo have adgang til computer på jobbet, og en SMS-alarm der vækker ham klokken 4 om morgenen, ved eventuelle bud. Jeg syntes bare det er lidt unfair, at rode tingene sammen på den måde.
|
|
|
Det virker måske nok lidt aggressivt, men så vidt jeg kan se udløber annoncen Søndag middag. Så hvis de fjernes når første bud indløber er det vel ok. Man kan jo også risikere at to eller flere på dba betaler for et telefonnummer samtidig, hvis der er rift om varen. Det har jeg selv prøvet engang.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Spencer skrev:
Bundgård skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det virker måske nok lidt aggressivt, men så vidt jeg kan se udløber annoncen Søndag middag. Så hvis de fjernes når første bud indløber er det vel ok. Man kan jo også risikere at to eller flere på dba betaler for et telefonnummer samtidig, hvis der er rift om varen. Det har jeg selv prøvet engang.
|
|
|
Ja, det med at folk ikke gider fjerne en annonce fra dba.dk efter salg, har jeg prøvet. Men jeg siger - det er ikke princippet, det er pengene. 
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk prøvet engang, at mine annoncer ikke kunne fjernes på dba.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Jeg har faktisk prøvet engang, at mine annoncer ikke kunne fjernes på dba. |
|
|
Det lyder som en fejl som dba.dk kunne tjene penge på. De var sikkert længe om at opdage fejlen. 
|
Til top |
|
|