Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: netkabler... Lad os lave en lytteaften (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

man kan jo købe med returret, vi har ikke fået et (naah måske et) tilbage at dem vi har haft ude.

Der er mange muligheder. Jeg har hørt fra PS. Audio, at man kan opgradere sine kabler. F.eks. kan et Transparent PowerLink Super opgraderes til Reference, blot man betaler prisdifferencen.

Til top Vis zappafan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zappafan

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Net-kabelen er strømforsyningens hovedpulsåre. Gir man strømforsyningen både ren og rikelig strøm optimaliseres og stabiliseres samtlige elektriske prosesser i et apparat. Derfor betyder den siste meter så meget; strømforsyningen "ser" inn i denne.  Verre er det ikke

Hos meg går det i massive netkabler m. skærm type EKKJ; 3x2,5mm inkøbt hos ELFA.  Lidt spinkel for mit effektttrinn, men dette fores dog via 2stk.  Sa nogen dynamik?

Obs: undgå ALT av "stikdåser" eller skjøteledninger da de tynde flerledere forringer strømmen radikalt! 

Mvh.   RS

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jensen

Jeg er meget enig med dig, ting skifter og ændrer, hvis man gør sådan eller sådan. Strøm er en underlig fisk - og den er hver evig eneste dag årsag til, at musikken spiller anderledes, afhængig af hvilket tidspunkt vi lytter og hvor vi bor. 
Og klart hvis du sætter disse dyre strømmaskiner på - så ensretter det hele setup på en ny måde, med virkning til følge. 
Jeg er nu mere tilhænger af din første udmelding - god strøm starter med en egen gruppe og godt kabel fra måleren. 
Derefter finder man den kabeltype til net-kabel, som spiller bedst med ens setup. Og der kommer det vanskelige, for man bør have dem på alle enheder og lade det spille i et par dage. Derefter skifter man ud til et nyt kabelsæt og lader så det spille i et par dage - og så videre.
Det skal gennemføres ganske som alt andet man tester. Det nytter ikke noget at rykke kabler af og på i en uendelighed, med korte intervaller. Hele anlæget opfører sig altid lidt anderledes efter en tænd og slukker, og det bliver ikke bedre hvis man skifter trådtypen, for noget af det allervigtigste til setup'ppet, nemlig strømkilden. 
Strøm opfører sig forskelligt alt efter trådtype og udførelse. Det vil sige, at hele setup skal falde til ro - og spiller derfor anderledes i starten.

Forskellene skal høres over en lidt længere periode - det tager helvedes lang tid før man kan drage nogle endegyldige konklussioner - men der er forskel på netkabler, både til det bedre og det dårligere, ligesom man kan være heldig at ramme det med noget ganske simpelt.

Her i hytten testes der meget og det meste - disse strømmaskiner kan være besnærnede ved første lyt, men ikke ubetinget gode, de kan faktisk godt optræde som nogle musikdræbere - hvorimod et godt net-kabel kan være en nem og billig investering og med et fornuftigt resultat.
Men en ting er sikkert, disse dårlige kabler som følger med det meste, som til PCen, kast dem væk og lav nogle bedre selv, det vil være et første og godt ryk, derefter kan man lege med forskellene.
Og lige der nytetr det at gutterne samles og tester ud, hvilket materiale er umiddelbart det bedste, til at skrue disse hjemmelavede kabler sammen.

Jeg fik nogle billeder fra en gut i Afrika - udstationeret dansker. Han havde selv lavet sine net-kabler, med et super resultat og vedvarende mere dynamik og bedre dyb bas.
Han havde brugt noget noget ret tykt antennekabel, det man graver ned uden for huset i større antenneanlæg - kvalitetskabel. Kobberlederen var et par millimeter og det var skærmet et par gange. Så det beviser bare, der er ikke noget der endegyldigt og det er anderledes fra hus til hus og fra setup til setup.

Men igen, disse hospitalskabler som Kurt og the boys har testet (rød+grå), ser også interessante ud - det må helt klart prøves.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Toftdal

Ham den gut i Afrika skulle vel aldrig være Jan fra NCC, ham levere vi Furutech stik til i ganske betragtelige mængder. Han sendte mig et billede af en tom Furutech æske hvori han havde fanget en scorpion, vel at mærke indfanget på stuegulvet hvor han går med strømpesokker, bare lige et sjov bemærkning. Det må næsten være ham, når han skifter strømkabler er det noget af et projekt da han har 9 effekter og 5 aktive højttalere. Så det er ikke sådan lige at prøve et nyt kabel af....puhaaa.

Det kunne være sjovt at få ham til at beskrive sine oplevelser af f.eks. rhodium stik contra forgyldte stik, han tvivler på at han kan høre det men har bestilt et par i rhodium for at afprøve forskellen, jeg vil opfordrer ham til at dele sine oplevelser med jer herinde.

Verden (ihvertfald Danmark) er lille.

Med venlig hilsen

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 September 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Holmbye skrev:

jensen skrev:
Glem de sure netkabler brug alm skærmet .

så fix din ejen gruppe til hifi også en strøm renser .

Vores netkabler er skam glade  , det er fordi de siger de ser godt ud og er gode til at spille musik.

Sig mig lige en gang, hvordan kan et netkabel spille musik eftersom der det er 230V der løber igennem det??? .

Det er lidt trættene at blive ved at læse om hvordan det og det netkabel lyder, det er vrøvl for enden til anden, men man kan højst sansynligt få sit appearat til at lyde anderledes med forskelige former for netkabler, men det ændre ikke ved at det er apperatet der kommer musik ud af og ikke netkablet.  

Hvis man ikke gider at læse om hvordan det eller det netkabel lyder så skal man nok ikke give sig i kast med en tråd om .....netkabler !!!

Om det er apparattet der ændrer lyd med et andet netkabel og derfor ikke netkablet der giver ny lyd men apparatet i forbindelse med det nye netkabel osv..... er for mig ordkløveri.

Hvis du alvorligt har opfattet det jeg siger som at vores netkabler spiller musik uden et anlæg, så har jeg ikke formuleret mig klart nok.......beklager.

Det undrer mig at du slet ikke syntes det er "trættende" at vores netkabler både kan snakke og være sure og glade......... :-)

Men til sagens kerne for at undgå misforståelser, mit lille indlæg var ment som en spøg fordi Jensen, også lidt i spøg tror jeg, skrev noget om sure netkabler så blev jeg inspireret af en brød reklame i fjernsynet og skrev "de siger de...osv.

Hvis du en anden gang har brug for en grundig forklaring kunne du måske skrive mig en PB så vi ikke behøver trætte resten af læserne med halv dumme indlæg som det her.

Godt ord igen.

Med venlig hilsen

Holmbye

Enig, det er da ordkløveri, men kunne vi ikke bare skrive ordkløveriet rigtigt så?.

Det er da fjollet at skrive at det her netkabel har en svulstig bas, i stedet for at skrive at det her netkabel påviker mit anlæg  så jeg får en svulstig bas. (bare et eks.)

Tro mig, der findes faktisk mennesker i det her samfund der kunne foranledes til at tro at det forholder sig som i det først nævnte eks.

Men nu skal i nok få jeres tråd i fred.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 03 September 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr

Jeg ved ikke lige hvordan du læser eller opfatter det folk skriver. Men når jeg læser tråden, kan jeg kun opfatte det sådan - at når folk skifter net-kabel ud, så ændrer anlægget sig, hvilket foranlediger at lyden også ændrer sig - f.eks. hvor bassen kan blive mere svulstig / andet. 
Det undrer mig at du kommer med sådan en kommentar - jeg tror de fleste, meget hellere ville høre om dine erfaringer med diverse netkabler. 
Net-kabler gør en forskel - uanset om du kan lide det eller ej, endda en væsentlig forskel, vurderet ud fra det skrammel der følger med i kasserne.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Sig mig lige en gang, hvordan kan et netkabel spille musik eftersom der det er 230V der løber igennem det??? .

Det er lidt trættene at blive ved at læse om hvordan det og det netkabel lyder, det er vrøvl for enden til anden, men man kan højst sansynligt få sit appearat til at lyde anderledes med forskelige former for netkabler, men det ændre ikke ved at det er apperatet der kommer musik ud af og ikke netkablet.  

God pointe Slips!
Det er faktisk præcist hvadder sker, og det er rigtigt, at man burde skrivedet hver gang manbeskriver lyden af et netkabel.
Gad vide om det er lige forhold for andre kabler der gør sig gældende osse?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

God pointe Slips!
Det er faktisk præcist hvadder sker, og det er rigtigt, at man burde skrivedet hver gang manbeskriver lyden af et netkabel.
Gad vide om det er lige forhold for andre kabler der gør sig gældende osse?

"Hver gang man beskriver lyden af et netkabel".........hovsa der kom du vist til at sige at netkablet havde en lyd og det har det jo ikke, det er anlægget der har en lyd SAMMEN med netkablet, det burde du huske at skrive hver gang.......se det syntes jeg til gengæld hurtigt bliver lidt trættende.

Jeg lover at det var det sidste indlæg hvad det angår jeg kunne bare ikke dy mig, beklager.

Med venlig hilsen

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 September 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej..

Der er godt nok kommet gang i tråden efter vores lytning. Det er bare dejligt!

Vil lige sige mange tak til kubikken og de andre til lytteaftenen, det var meget hyggeligt og kan kun tilsige mig det som er skrevet om kablerne.
Jeg vil sige at den største overraskelse for mig også var hospitalskablet og så det kinesiske som Gorm havde medbragt. Spillede meget tæt op af hinanden efter min mening, men Kubikken kender jo anlægget bedst og kunne nok høre lidt større forskel. Men når man så kigger på prisen er der jo ingen tvivl om at man lige så godt kan købe hospitalskablet, selvom 600 kr jo også er en meget fair pris på det andet!

Det ville have været sjovt at have nogle lidt dyrere kabler at have lyttet på. Vi havde jo kun op til en tusse på prøve. Men der vil jeg sige at man slet ikke kan gå efter pris/kvalitet, det kan lige så vel være det billigste som det viste sig som er bedst. Nu tænker jeg også at kubikken har brugt lidt tid på at finde det kabel, så det kan jo bare være en guld fund og at alle andre helt billige kabler slet ikke kan være med..

Nu må vi se, det kunne være sjovt at lave en aften senere, hvor vi så tester op imod nogle noget dyrere kabler, mon så ikke der begynder at komme andre interessante som kan bruges til reference? Men det er jo altid op til en selv om man mener det er merprisen værd...

Tak for en hyggelig aften ihvertfald

Buch

Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 September 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Min egen erfaring med netkabler og få så vidt andre kabler, det være sig højttaler kabler eller signalkabler, er at de har skal vi sige visse karaktertræk. Disse træk kan med rimelig tydelighed genkendes i forskellige setups. Om et kabels karakteristika så lige passer ind i setup'et eller til ens personlige smag, er en helt anden ting.

Specifikt havd angår netkabler, er min egen erfaring, at de absolut gør en forskel.

På den led, er der som ikke så meget forskel på kabler og andet gear. Noget passer bedre sammen end andre, og vi har forskellig smag.

Hvorom alting er, er det sjovt at prøve noget forskelligt.

Til top Vis zappafan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zappafan

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 September 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Har i overværet en demo fra NO Kabler hvor han skifter strømkabler og har i evt. fået noget ud af det forstået på den måde, er det blevet mere klart hvad der er godt/skidt.Det er da et show må man sige.

Måske en anelse ude af tråden og så alligevel ikke da det handler om forskel på kabler.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Ikke Slipsefyr

Jeg ved ikke lige hvordan du læser eller opfatter det folk skriver. Men når jeg læser tråden, kan jeg kun opfatte det sådan - at når folk skifter net-kabel ud, så ændrer anlægget sig, hvilket foranlediger at lyden også ændrer sig - f.eks. hvor bassen kan blive mere svulstig / andet. 
Det undrer mig at du kommer med sådan en kommentar - jeg tror de fleste, meget hellere ville høre om dine erfaringer med diverse netkabler. 
Net-kabler gør en forskel - uanset om du kan lide det eller ej, endda en væsentlig forskel, vurderet ud fra det skrammel der følger med i kasserne.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hr.Toftdahl.

Se du beskrev det jo rigtigt, et 13 tal til dig..

Om jeg kan lide netkalber eller ej har jeg ikke kommenteret,det er noget nogen af jer digter jer til, men jeg er glad for at min kone har forstået hvad det var jeg egetlig skrev (lidt off-topic,beklager) og hun går ikke en skid op i hifi.

Men lad nu det ligge, mine erfaringer med netkabler er ikke ret store, vi er vidst nede på 2 stk. og fælles for dem har da været at de ændre på lyden af mit anlæg, det ene fra MIT så radikalt at det røg af igen efter 5 min. Men det kostede også kun 4000 kroner selvfølgelig.

Så har jeg også prøvet med div. netstøjsfilter og feritkerner på netkablerne og det har alt sammen været ødelæggende for musikken der har fremstået noget mindre dynamisk og kedeligt. Det er muligt  at man får mere punktformelig og luft etc..men det er lidt ligemeget når al energien forsvinder fra musikken.

Så jeg må ærligt indrømme at jeg bruger de medfølgene Madrigal netkabler der har fulgt med mine apperater og de er langt fra noget skrammel, men de er selvfølgelig ret kedelige at se på, så defor er de ikke hifi rigtige. .

Men det er muligt nu her hvor vinteren står for døren at tager mod til mig og prøver en gang til at lege med strømmen og jeg skal nok poste mine efaringer i så fald, men det jeg læser mig til at folk høre med alle de her moderne netkalber, er faktisk ikke egeskaber jeg syntes er i positiv retning.

Misforstå mig ikke, jeg er ikke negativ ladet overfor fænomenet netkabler, men skulle jeg feks bruge 20.000 kroner på forbering i anlægget blev det nok ikke lige netkabler. 

Med venlig Hilsen

Ikke Slipsefyr

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Selv om vejret har været forrygende i denne weekend, har jeg aligevel fået lyttet til anlægget med disse (PKAJS)hospitals netkabler på, de har været monteret både på forstærkeren og på CD'en, og er blevet sammenlignet med et par andre typer netkabel med og uden skærm.

Min vurdering af dette hospitals kabel er at det er et ganske godt netkabel, men det er på mit setup, en lille smule glansbillede agtigt, dermed mener jeg kablet smukkeserer og overdriver lidt, i første omgang virker det vildt imponerende, men efter længere tids lytning, med flere typer musik opdager man det ikke er neutralt, til f.eks. akustisk musik er det ideelt, mens jeg syntes det falder lidt sammen når musikken bliver kompliceret f.eks. rockmusik lider lidt under det.

Nu skal det ikke forståes som dette er det enste rigtige svar, men det er bare den oplevelse som jeg havde på mit setup, det kan sagtens være anderledes på andres setup.

mvh.

P.S. og så ser hospitals netkablet ikke særligt sejt ud bag ved anlægget.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jensen

Jeg er meget enig med dig, ting skifter og ændrer, hvis man gør sådan eller sådan. Strøm er en underlig fisk - og den er hver evig eneste dag årsag til, at musikken spiller anderledes, afhængig af hvilket tidspunkt vi lytter og hvor vi bor. Og klart hvis du sætter disse dyre strømmaskiner på - så ensretter det hele setup på en ny måde, med virkning til følge. Jeg er nu mere tilhænger af din første udmelding - god strøm starter med en egen gruppe og godt kabel fra måleren.  Derefter finder man den kabeltype til net-kabel, som spiller bedst med ens setup. Og der kommer det vanskelige, for man bør have dem på alle enheder og lade det spille i et par dage. Derefter skifter man ud til et nyt kabelsæt og lader så det spille i et par dage - og så videre. Det skal gennemføres ganske som alt andet man tester. Det nytter ikke noget at rykke kabler af og på i en uendelighed, med korte intervaller. Hele anlæget opfører sig altid lidt anderledes efter en tænd og slukker, og det bliver ikke bedre hvis man skifter trådtypen, for noget af det allervigtigste til setup'ppet, nemlig strømkilden.  Strøm opfører sig forskelligt alt efter trådtype og udførelse. Det vil sige, at hele setup skal falde til ro - og spiller derfor anderledes i starten.

Forskellene skal høres over en lidt længere periode - det tager helvedes lang tid før man kan drage nogle endegyldige konklussioner - men der er forskel på netkabler, både til det bedre og det dårligere, ligesom man kan være heldig at ramme det med noget ganske simpelt.

Her i hytten testes der meget og det meste - disse strømmaskiner kan være besnærnede ved første lyt, men ikke ubetinget gode, de kan faktisk godt optræde som nogle musikdræbere - hvorimod et godt net-kabel kan være en nem og billig investering og med et fornuftigt resultat. Men en ting er sikkert, disse dårlige kabler som følger med det meste, som til PCen, kast dem væk og lav nogle bedre selv, det vil være et første og godt ryk, derefter kan man lege med forskellene. Og lige der nytetr det at gutterne samles og tester ud, hvilket materiale er umiddelbart det bedste, til at skrue disse hjemmelavede kabler sammen.

Jeg fik nogle billeder fra en gut i Afrika - udstationeret dansker. Han havde selv lavet sine net-kabler, med et super resultat og vedvarende mere dynamik og bedre dyb bas. Han havde brugt noget noget ret tykt antennekabel, det man graver ned uden for huset i større antenneanlæg - kvalitetskabel. Kobberlederen var et par millimeter og det var skærmet et par gange. Så det beviser bare, der er ikke noget der endegyldigt og det er anderledes fra hus til hus og fra setup til setup.

Men igen, disse hospitalskabler som Kurt og the boys har testet (rød+grå), ser også interessante ud - det må helt klart prøves.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg startet også med egen gruppe så EXpower så kabler .

Og må også siger jeg var træt af det dengang , men nu køre det kostet hvad det vil det er på plads og virker .

Jeg har brugt uger på hver ting jeg har lavet om , så det er først når man piller det fra igen man opdager hvor meget det gør .

Er hifi ikke noget ? .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 September 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Selv om vejret har været forrygende i denne weekend, har jeg aligevel fået lyttet til anlægget med disse (PKAJS)hospitals netkabler på, de har været monteret både på forstærkeren og på CD'en, og er blevet sammenlignet med et par andre typer netkabel med og uden skærm.

Min vurdering af dette hospitals kabel er at det er en ganske godt netkabel, men det er på mit setup, en lille smule glansbillede agtigt, dermed mener jeg kablet smukkeserer og overdriver lidt, i første omgang virker det vildt imponerende, men efter længere tids lytning, med flere typer musik opdager man det ikke er neutralt, til f.eks. akustisk musik er det ideelt, mens jeg syntes det falder lidt sammen når musikken bliver kompliceret f.eks. rockmusik lider lidt under det.

Nu skal det ikke forståes som dette er det enste rigtige svar, men det er bare den oplevelse som jeg havde på mit setup, det kan sagtens være anderledes på andres setup.

mvh.

P.S. og så ser hospitals netkablet ikke særligt sejt ud bag ved anlægget.

Hejsa!
Er det den nye eller den gamle vi taler om?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 September 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Båt igen der!

Jeg vil lige indsparke, at jeg er blevet kontaktet af peewee, som gerne vil stille op med sine Shunyati Python kabler.
Det er high end så det basker.

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 04 September 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det er den nye type netkabler, da det ikke er til at fremskaffe de gamle typer hospitalskabler.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Det er den nye type netkabler, da det ikke er til at fremskaffe de gamle typer hospitalskabler.

mvh.

Well så vil jeg gerne indsparke lidt omkring lyden af PKAJS i den nye udgave.
Jeg mener ikke den kan kaldes glansbilledagtig. Jeg er helt med på, at den er noget lysere end f.eks. dine egne netkabler. Men det er også min mening, at dette er til den mere korrekte side end klangballancen fra "maskinkablerne".

Men når du nu skriver glansbillede, så  kan jeg alligevel godt følge med, fordi jeg tror de vil kunne få en del udstyr til at te sig på den måde.
Jeg mener dog at kablets forbløffende dynamik erfor udtalt til, at der kan være tale om glansbilledlyd. For dynamik har det i langt rigere mål end mange andre kabler.
Faktisk lytter jeg på det nye lige nu, og har sammenlignet det med den gamle type. Den gamle er særdelis "tight" i lyden, hvilket bringer tingene frem i dagens lys, på en anden måde end det er sædvanligt. Jeg mener dog den har en smule "overkill" over sig, idet den er så stram og velkontrolleret, at det er den side af musikken, som man hele tiden bliver opmærksom på. Den nye er lidt mere løssluppen, hvilket jeg tror mange vil foretrække. Men her skal der igen skydes ind, at udstyr har forskellige egenskaber, som enten tåler dagens lys eller osse gør de det ikke.
Glansbilledlyden har jeg altid hørt komme fra FETs og de sidder stort set i al slags udstyr nu om stunder. Et forpulet godt netkabel kombineret med noget forpulet godt udstyr og nogle forpulede gode kabler, vil alt andet lige spille glansbilledlyd, når et FET befængt apparat finder vej ind i kæden ved et uheld.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle...måske Hubraum og Gorm i særdeleshed...

Jeg er stadig ikke blevet klar over, hvorfra disse PKAJS-netkabler kan skaffes. Jeg ville da bestemt gerne prøve ét (eller flere) af dem, men har det indtryk, at man kun kan købe en million milliard ad gangen. Men jeg ved ikke hvor...

Med venlig hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 05 September 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Så langt så godt det er et godt netkabel vi her har med at gøre, og vi er helt enige om der er dynamik i dette netkabel, helt sikkert, men stadigt syntes jeg ikke dette hospitals netkabel er helt neutral, for nu har jeg afprøvet netkablet i 3 forskellige setup, 2 transistor og et rør setup, for netop at sikre mig, anlægget ikke spiller den væsentlige rolle.

Hvis den gode Hr. Von Kubik er interesseret i at prøve et af de grå netkabler, vil jeg da gerne sende et han kan låne til sammenligning.

Lige nu er jeg ved at få et udvalg af forskellige specialkabler hjem, så der kan blive lavet nogle helt specielle netkabler med og uden skærm, så vi kan få afdækket hvad der kunne være skyld i at et netkabel er godt. Så måske vi kunne tage en anden runde med "billige" hjemmegjorte netkabler senere, når jeg har fået lavet nogle af disse.

mvh.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes