Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm...er det ikke også dig der siger at WBT bøsninger er gode...og du ikke kan høre forskel herpå?!?!
Hvis ja - kan jeg ikke tage det seriøst  __________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog
Der er jo præcist sådan et kabel jeg har brugt til mine netkabler. Og jo, det virker fint i forhold til de standard kabler jeg havde i forvejen.
Det er det kabel der også går under navnet LMC, hvis man søger herinde.
Vi var nogle stykker der slog os sammen og købte ind, da man skulle købe mindst 50 meter af gangen.
Måske kunne man høre lidt fra de andre, der var med i projektet, om deres erfaringer?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVAD DU TAGER SERIØST OG IKKE??... MISTER JEG MEGET LIDT NATTESØVN OVER!!!!
__________________ M.
|
Til top |
|
|
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah - ud over at du viser, at du tydeligvis ikke aner hvad du taler om.
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK! det gør du så altså??? ja men det er da dejligt at vide at du er så meget klogere...  __________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kaldes faktisk LMC. og er et stort hit blandt hifi kredse i Norge..
Det fungere faktisk ganske fint.. især hvis man jord forbinder skærmen i den ene ende..
Det fås iøvrigt efter sigende i 2 x 4 mm. + 1 x 6 mm. udgave.
Et net kaber der er pengene værd og har en reel effekt.
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ville lige spørge om det ikke var lmc, hvad jeg ovennævnt kan se det er...
Har selv lcm, virker fint hos mig. Bare svært at montere og svært at finde stik til...ud over elfas stænktætte...
mvh. Per
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også set at vores norske brødrer er vilde med LMC, meeeen har du selv afprøvet det miju ? - du har jo ligesom sat dig mellem to stole i denne tråd og den anden hvor du er yderst skeptisk overfor netkablets effekt.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PHN2
Jeg har et lille Duelund tip, hvis du vil have nogle nemmere (mindre) stik; køb nogle bakelit-stik hos en der forhandler campingudstyr. De koster ikke alverden (vel en 20-50 kroner/stykket).
Apparatstik er der vildt overflod af, af forskellige arter. Men selv de standard fra Elfa, er glimrende, og er man snild på fingrene, kan man selv "spænde" lederne inde i apparatstikket, så der er mere pres på kontakterne i det apparat de sættes i. Så er der god kontakt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Jeg har også set at vores norske brødrer er vilde med LMC, meeeen har du selv afprøvet det miju ? - du har jo ligesom sat dig mellem to stole i denne tråd og den anden hvor du er yderst skeptisk overfor netkablets effekt. |
|
|
Ja jeg er skeptisk over for netkabler! ISÆR de der ikke er skærmede og som koster mange tusinde kr!!..
Men jeg udtrykkerdog klart og tydeligt at DE ( netkabler) HAR! en virkning!.. men til en hvis grense!... ( en grænse mange producenter og de priser de de holder sig overskrider laaaaangt!!) og en grænse der nemt nås med alm. DIY. instalations kabler og andre "industrielle" kabel typer..
Hvordan og hvorfor jeg mener de virker kommer jeg ind på andet steds!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25530&P N=1&TPN=1
Har haft mulighed for at høre 1 m. af det omtalte kabel.. og det fungere fint!.. lige så godt som det jeg selv anvender, der dog kan ikke fås mere..
Så det er en fin afløser!...
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Check dette
2 ledere på 2,5 kvmm. 1 leder til jord på 4 kvmm. Multicore, ufortinnet kobber. Dobbel flettet ufortinnet kobberskjerm. Bilde:
Disse kabler fungere kanon! og matcher selv de dyreste "hifi" net kabler..
|
|
|
Det lyder da besnærende, men jeg tillader mig at være særdeles tvivlende. Hvilke "dyre netkabler" har du sammenlignet med....??
Jeg har afprøvet adskillelige skærmede netkabler, dog ikke dette repræcenterede. Kan dog på ingen måde nikke genkendende til dine oplevelser. Skærme har en udpræget tendens til at virke præcist som et filter, og det kan man så tage stilling til. Her på slottet er det bare ikke ønskværdigt, og fremmer ikke den musikalske oplevelse. Et af de bedre kable jeg har prøvet er ELFA´s netkabel. Solidcore 2,5kvmm. Multicore duér ganske enkelt ikke. For megen fnidder og slør...... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er afprøvet : Jorma JPC 2,5. - Supra LoRad. - Shunyata Python & Diamond Back. - Nordost Valhalla, Shiva & Vishnu. - Taralabs RSC. Air AC. & RSC. Prime AC. - Audioquest NRG 5EU. & NRG 1,5 EU. - Synagestic Reserch Master Clasic. - Audience Powercord. - MIT Shotgun AC2. - Kimber PK14 Gold & Palladian PK14.
Jeg kan tydligt siga at de ALLE! gør en forskel og at nogle er bedre end andre...
De skærmede virker klart bedst og mest effektivt..
Hvad var de bedste?
1. Shunyata Phyton.
2. Audioquest NRG5EU.
3. Synergestic Reserch.
4. MIT Shotgun AC2
5. Kimber PalladianPK14
Disse var dog ikke bedre end de jeg selv anvender nu der er dobbelt skærmede ( Flet + folie) + bly og jern holdig inder isolation der indkapsler de 5 x 1,5 mm. teflon isolerede ledere.. ydder kappe af noget metal / bly samt kemikalie holdigt gummi / plast materiale der virker brænd hemmende og vand / fugt samt kemikalie afvisende.
( Disse er dog ikke til at få mere grundet bly og det brænd hemmende og kemikalie afvisende materiale i ydderskærmen der ej lengere er tilladt at anvende da det er giftigt! ik noget reelt problem her dog da jeg jo ik ligger og sutter på dem!! )
De har været anvendt på eks. boreplatforme og andre steder til ekstremt følsomt udstyr.
Intet jeg har prøvet er bedre end dette, højst lige så godt!..
Det har kostet den uhyrlige sum af 250 kr/m. hvilket i industrielle sammenhænge er ret dyrt for sådant kabel..
Har også noget enkelt skærmet med gennemsigtig ydderskærm, der også er kemikalie og saltvand modstandsdygtig, men ikke brænd hæmmende som det første, det har en enkelt fortindet kobberskærm og 4 x 1 mm. ledere, der ligger i noget bly / metal holdig gummi inder isolation, lederne er alm. plast isolerede, der også er ret godt.. dette har ik kostet meget mere en godt 40 kr./m.
Smider man nogle RF stoppers på disse er de på højde med de her omtalte dyre "færdige" hifi typer!...
LMC kablet er næsten lige så godt!.. og helt på højde med før omtalte enkelt skærmede kabel..
De 5 super net kabler fungere efter min mening rigtig godt og som følge af overlegen isolation og skærmning samt div. metaller i og i mellem skærmen ( samt RF. stoppers i Audioquest) dette forhindre effektivt ind og udstråling og nok især det sidste! der er efter min overbevisning noget af det vigtigste..
De uskærmede jeg har prøvet "slipper" klart mere støj igennem!.. og det kan da godt være nogen forvæksler dette med dynamik og mere liv osv...??? ligeseom nogen finder rør og vinyl forvrængning mere "rigtig"???!.. smag & behag jo!!
Et af de dyreste af "hifi" net kablerne var faktisk det ringeste.. så her er tale om ren psykoakustik!.. ok! det var KLART! bedre end det medfølgende standard kabel dog!..
Jorma JPC 2,5 var faktisk her en overraskelse da det virkelig er godt!.. det nærmer sig faktisk "loftet" for net kabel forbedringer!.. næsten på højde med de 5 bedste og dyreste!..
De dyre "hifi" netkabler overskrider dog klart prismæssigt en hver justifikation!.. der er gode og optimale og når alle loftet for hvad man kan få ud af netkabel "tweak" den dette kan også nås for en 10'ne del af prisen... ja mere end nås!!
Iøvrigt :
Om det er multi core eller solid core gør absolut ingen forskel!.. og jo skærm virker!!
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jorma JPC 2,5 var faktisk her en overraskelse da det virkelig er godt!.. det nærmer sig faktisk "loftet" for net kabel forbedringer!.. næsten på højde med de 5 bedste og dyreste!..
|
|
|
Det kan jeg li' at høre........bruger selv det nævnte kabel og det er godt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Har også noget enkelt skærmet med gennemsigtig ydderskærm, der også er kemikalie og saltvand modstandsdygtig, men ikke brænd hæmmende som det første, det har en enkelt fortindet kobberskærm og 4 x 1 mm. ledere, der ligger i noget bly / metal holdig gummi inder isolation, lederne er alm. plast isolerede, der også er ret godt.. dette har ik kostet meget mere en godt 40 kr./m.
Denne type kabel bruger jeg selv i mine netkabler, da jeg ikke har kunnet finde andre kabler der gjore de ligeså godt, dog bruger jeg 3 x 1,5mm2 og 3 x 2,5mm2, da disse passer bedst til et 230V netkabel.
Smider man nogle RF stoppers på disse er de på højde med de her omtalte dyre "færdige" hifi typer!...
Har prøvet med RF stoppers, men var lidt i tvivl om effekten af disse, kunne godt fornemme de var der, men var faktisk lidt i tvivl om det var positvt eller negativt de påvirkede.
De uskærmede jeg har prøvet "slipper" klart mere støj igennem!.. og det kan da godt være nogen forvæksler dette med dynamik og mere liv osv...??? ligeseom nogen finder rør og vinyl forvrængning mere "rigtig"???!.. smag & behag jo!!
Jeg må også tilstå at jeg sværger til det skærmede Netkabel, da dette giver klart mest positiv ændring, nemlig mere ro, og bedre detaliering.
Iøvrigt :
Om det er multi core eller solid core gør absolut ingen forskel!.. og jo skærm virker!! ( måske afsløre den posetive effekt fejl og mangler andet steds i anlæget når nogen ik kan lide dette??)
Må nok sige jeg er til multicore kablerne, da der er flere ting der spiller ind her, når man snakker tilledninger som et netkabel jo i realiteten er, så skal det i følge reglerne være et fleksibelt kabel, på grund af den mekaniske stabilitet (et stift kabel har mulighed for at kunne knække i stikket når det bliver bevæget tilstrækkeligt mange gange)
mvh.
|
|
|
Hej miju
Undskyld, men nu har jeg klippet lidt i dit indlæg, for svare lidt med mine erfaringer på dette område med netkabler.
mvh.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme at jeg aldrig har kunne høre nogen entydig forskel på multicore og solidcore!.. hverken i net kabler eller signal & højtalerkabler! Jeg har hørt begge typer der har lydt henholdsvis redselsfuldt og andre fremragende... så nogen universel sandhed her, tror jeg ganske enkelt ik på!...
Begge dele kan anvends med lige stor sucess.
Igen sååå... hvad angår net kabler tror jeg ikke en døjt på at leder materialet har indflydelse på nogen måde! ( om det er 99,9% eller 99,99, 99,999, 99,9999 eller 99,99999 rent kobber eller sølv... eller om det er multi core eller solidcore, kun tværsnit.. (til en hvis grænse) Nej! her er det mere isolatiions materiale, afskærming og måske "mekanisk" stabilitet!...
Dog KAN! ledernes snoning og indbyrdes forhold i kablet måske påvirke?? der er nogle rent videnskablige og fysiske facts her! som der også gør sig meget gældende i signal bærende kabler!..
Faktisk tror jeg at ALLE! faktore der gør sig gældende i hifi signal & højtaler kabler, også gør sig gældende i net kabler!... PÅNÆR LEDER MATERIALE! ledernes renhed og matal type mm.
Det er og bliver 50 - 60 Hz. STRØM! der skal ledes til en strømforsyning! og ikke andet! ikke noget der har direkte kontakt med signalet!..
Før strømmen nogensinde når ind! er den "proceseret" i strømforsyningen ( traffoer og elektrolytter mm. spændings delere, fordelere, og andet.. )
Og forresten.. hvis nogen så påstår at netkabler skulle have effekt på eks. batteri forsynede apperater ( eks. Holfi eller J Rowland mf. ) så står jeg da helt af!!.. så ryger den sidste rest af "jordforbindelse" og seriøsitet da!??.. mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der nu er så mange som er mere eller mindre er skeptiske overfor forholdvis dyre netkabler - og måske med god grund, pris / ydelsesforhold taget i betragtning, hvad er så jeres bud på det ultimative netkabel - hvilke faktorere er det der gør et netkabel egnet ?
|
Til top |
|
|
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den sikring der sidder i ALLE app. Skal den også ha samme tværsnit og afskærmes, hahahaha 
DYYYRT netkabel, som skal levere strøm ind i en sikring til 3 kr. med en 0.06 mm tråd !
jae, nogle kan høre en masse.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ultimative net kabel er godt 1,5 mm. tværsnit!... og godt og effektivt skærmet.. ledere ligger solidt mekanisk, er er snoet på den rette måde..
Resten er underordnet!.. altså leder materiale, isolations materiale mm..
Der kan dog opnås fordele ved iblanding af forskellige metaller i inder isolationen eller implementering af ferit RF. stoppers..
Det ultimative net kabel har de heel og gerne dobbel skærm..
Det jeg nu anvender er faktisk dobbel flet skærm + folie skærm.
Den yderste forbindes til jord og den inderste flyder i modtager enden. og folie skærmen flyder helt i begge ender..
Her kommer ikke noget ind eller ud!...
Desudenn er der noget metal og bly i mellem skærmene..
Det er det bedste jeg har hørt uanset pris.. og koster under 100 kr./m.
Det fås desverre ikke mere! grundet regler om de metaller der er i skærmen og noget små giftigt brændhemmende og kemikalie afvisende i ydder skærmen.. men godt jeg fik raget 20 m. til mig!.. 
Men som regel er et optimalt netkabel som det først i tråden her vist! ( LMC)

Stort bedre og mere ekstremt behøves det faktisk ik at være for det meste..
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Det ultimative net kabel er godt 1,5 mm. tværsnit!... og godt og effektivt skærmet.. ledere ligger solidt mekanisk, er er snoet på den rette måde..
Resten er underordnet!.. altså leder materiale, isolations materiale mm..
Der kan dog opnås fordele ved iblanding af forskellige metaller i inder isolationen eller implementering af ferit RF. stoppers..
Det ultimative net kabel har de heel og gerne dobbel skærm..
Det jeg nu anvender er faktisk dobbel flet skærm + folie skærm.
Den yderste forbindes til jord og den inderste flyder i modtager enden. og folie skærmen flyder helt i begge ender..
Her kommer ikke noget ind eller ud!...
Desudenn er der noget metal og bly i mellem skærmene..
Det er det bedste jeg har hørt uanset pris.. og koster under 100 kr./m.
Det fås desverre ikke mere! grundet regler om de metaller der er i skærmen og noget små giftigt brændhemmende og kemikalie afvisende i ydder skærmen.. men godt jeg fik raget 20 m. til mig!.. 
Men som regel er et optimalt netkabel som det først i tråden her vist! ( LMC)
Stort bedre og mere ekstremt behøves det faktisk ik at være for det meste1..
mvh. |
|
|
Det er godt nok meget skråsikkert. Hvad baserer du disse udsagn på? Elektriske teorier, erfaringer, tro? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|