Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: High-end fra Denon - nogen der har hørt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Accuphase koncentrerer sig ikke om lyd

Nej, deres DP 67 og 77 - og alle de andre CD-afspillere, er faktisk en Funai video som Tensai har lavet om til en CD-afspiller.

Og en Accuphase A60 er egentlig også bare en gammel Akai AS-1080DB.

Mon ikk det var en god idé at jeg stod af nu ? Jeg kan alligevel ikke følge med !

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

sjovt nok , snakker jeg med dem jeg kender i holland tyskland så siger de alle accuphase er bare det dyre sony .

Men om en maskine skal koste 60000kr eller ikke , ja det er vel mere op til om de sælger .

mærke vare sælges altid til høj pris og det er vel ok .

Det er vel egentlig ikke helt ved siden af.
Accuphase er altid først med det sidste i 8 dobbelt udgave.
Det har intet med god lyd at gøre, de har et helt andet publikum de tilfredsstiller.
I mine ører har de som regel ramt noget der er lige ved at være indbydende, men så kommer den overdrevne FET lyd og gør det hele noget så uinteressant.
Gaaaaaaaaaaab må vi få lige lidt mere ro zzzzzzzzzz!
I øvrigt er løbeværkerne i maskinerne altid fra Sony.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Nej, deres DP 67 og 77 - og alle de andre CD-afspillere, er faktisk en Funai video som Tensai har lavet om til en CD-afspiller.

Mon ikk det var en god idé at jeg stod af nu ? Jeg kan alligevel ikke følge med !

Nej bliv

Accuphase er ok , men der var meget andet jeg ville vælge frem for det til de penge det koster .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Har haft den fornøjelse at stifte nærmere bekendskab med Accuphase DP85..

OG! stort bedre gøres det ikke!..  aldeles top! fremragende og himmelsk!..  LÆKKERT! 

Eneste grund til at denne ikke fik permanent opholds tilladelse hos mig er at den koster stort det samme som udbetalingen på vores fremtidige paracellhus!!..   ( og skal der vælges!? er der lige en tungtvejende del af familien der har noget andet at sige om det!!!!!sååååå.. )

Jeg er faktisk ganske fløjtende ligeglad med havd der er i en Accuphase!!...  Sony / Phillips?? what f**ki'n ever!??!..   hvad der tæller! ER AT DE LYDER p***eHAMRENDE GODT!..  BEDRE END STORT SET ALT ANDET JEG HAR HØRT!..

Accuiphase er bare !!       NICE!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
skruerselv skrev:

Nej bliv

Accuphase er ok , men der var meget andet jeg ville vælge frem for det til de penge det koster .

Hvad har du ellers hørt i den prisklasse, der skulle være bedre?. Jeg har ikke selv Accuphase, men har planer om en udskiftning af DAC'en inden længe. Det kunne være interessant med et par andre forslag.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Otto, TC skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Det ydre er tiltalende,det indre ligner ikke noget til 60.000 kroner.

Nysgerrighed: Hvordan skal den se ud for at ligne noget til 60.000,-?

http://www.accuphase.com/pdf/dp-67_g.pdf

Prøv at kigge her feks., jeg syntes personligt denne accupphse ser mere tillidsvækkende ud., adskilte rum,god afskræmning af trafoer osv.

Min egen proceed til under halvdelen af prisen ser mere seriøs ud i mine øjne.

Når det så er sagt så ved jeg jo ikke en bønne om hvad der sidder af komponenter i den og den lyder sikkert udemærket af en 60.000 kroners maskine at være.   

sjovt nok , snakker jeg med dem jeg kender i holland tyskland så siger de alle accuphase er bare det dyre sony .

Men om en maskine skal koste 60000kr eller ikke , ja det er vel mere op til om de sælger .

mærke vare sælges altid til høj pris og det er vel ok .

Det skal nok være rigtig Jensen, nu postede jeg bare en accupphase for det var hvad jeg lige kunne finde,hvis jeg kigger ned i Denonen og ikke kendte prisen på forhånd ville jeg bedømme den til at koste omkring 10.000 kroner.

Nu er lyden heldigvis det vigtigste, men skulle jeg selv ud og investere så mange penge i en cd spilledåse så blev det nu hverken Denon eller accupphase.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:
jensen skrev:
skruerselv skrev:

Nej bliv Accuphase er ok , men der var meget andet jeg ville vælge frem for det til de penge det koster .

Hvad har du ellers hørt i den prisklasse, der skulle være bedre?. Jeg har ikke selv Accuphase, men har planer om en udskiftning af DAC'en inden længe. Det kunne være interessant med et par andre forslag.

Mvh

Gondul Wadia AE Blunote DVD12 Krell Burmester .

Der er mange tage fat på .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har haft den fornøjelse at stifte nærmere bekendskab med Accuphase DP85..

OG! stort bedre gøres det ikke!..  aldeles top! fremragende og himmelsk!..  LÆKKERT! 

Eneste grund til at denne ikke fik permanent opholds tilladelse hos mig er at den koster stort det samme som udbetalingen på vores fremtidige paracellhus!!..   ( og skal der vælges!? er der lige en tungtvejende del af familien der har noget andet at sige om det!!!!!sååååå.. )

Jeg er faktisk ganske fløjtende ligeglad med havd der er i en Accuphase!!...  Sony / Phillips?? what f**ki'n ever!??!..   hvad der tæller! ER AT DE LYDER p***eHAMRENDE GODT!..  BEDRE END STORT SET ALT ANDET JEG HAR HØRT!..

Accuiphase er bare !!       NICE!!

mvh.

Du går da ellers meget op i hvad der sidder i din Denon .

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Som tilføjelse til debatten om Accuphase, kan jeg da lige tilføje, at deres konstruktionsfilosofi typisk minder lidt om brutal force metoden.

De gør lidt ligesom ungersvenden, der monterer alt for brede hjul på sin bil, idet han har hørt, at jo bredere jo bedre.

Accuphase er dem der typisk driver tingene lige den ekstra tand videre, som drengene nu vil have.
F.eks. har de i mange af deres CD maskiner/DACs gjort brug af ikke mindre end 8 chips til konverteringen. Andre der går grundigt til værks bruger 4 stk. i differential kobling. Accuphase propper 8 stk i i dobbelt differentialkobling. Men spørg så lige om man rent lydmæssigt får noget ud af det - nixen.
Jeg vil endda tro, at man kunne få noget ud af, at nøjes med 2 DACs uden differentialkobling, men drengene vil helst tro at 8 er det rigtige.

Det publikum henvender Accuphase sig til, og har altid gjort det.
Finishen er outstanding og designet er udpræget mums, men jeg har dog godt nok svært ved et tro, at de lydmæssigt kan få noget som helst ud af, at gøre præcist de samme ting som andre gør, men med dobbelt antal/størrelse komponenter. Jeg vil hellere se noget gennemtænkt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Nu ikke fornærme Akai

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Som tilføjelse til debatten om Accuphase, kan jeg da lige tilføje, at deres konstruktionsfilosofi typisk minder lidt om brutal force metoden.

De gør lidt ligesom ungersvenden, der monterer alt for brede hjul på sin bil, idet han har hørt, at jo bredere jo bedre.

Accuphase er dem der typisk driver tingene lige den ekstra tand videre, som drengene nu vil have.
F.eks. har de i mange af deres CD maskiner/DACs gjort brug af ikke mindre end 8 chips til konverteringen. Andre der går grundigt til værks bruger 4 stk. i differential kobling. Accuphase propper 8 stk i i dobbelt differentialkobling. Men spørg så lige om man rent lydmæssigt får noget ud af det - nixen.
Jeg vil endda tro, at man kunne få noget ud af, at nøjes med 2 DACs uden differentialkobling, men drengene vil helst tro at 8 er det rigtige.Hvilke konstrutioner har du selv lavet fra bunden ? Altså selv designet det elektroniske layout osv ? - - Har du prøvet forskellene i stortset samme konstruktion som du nævner herover ? Eller er det en stor gang gætterier, fordi du engang har hørt en cd med 4 stk i diff som var MEGET bedre end Accuphase - og DU så gør som drengene med bilerne = Jeg har hørt det EN gang og så må det være MEGET bedre og så er det det lille ubetydelige mærke til Accuphase der fejler (De kan jo ikke lave lyd)

Finishen er outstanding og designet er udpræget mums, men jeg har dog godt nok svært ved et tro, at de lydmæssigt kan få noget som helst ud af, at gøre præcist de samme ting som andre gør, men med dobbelt antal/størrelse komponenter. Jeg vil hellere se noget gennemtænkt.Jeg ville også godt se noget gennemtænkt HER istedet for gætterier

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
skruerselv skrev:

Nu ikke fornærme Akai JO!!!! En AS-1080DB må jeg godt fornærme - jeg har selv haft en i mine unge dage - gemte den i nogle år - og prøvede den igen !!

11.000,- for en receiver DENGANG og NEJ hvor er den elendig - men til unge drenge er der skam pænt med power i - nok til mig den gang

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Well skruer selv!

Jeg har lyttet til deres DP 75 tror jeg den hed.
Den var BB bestykket med 8 X 1702 K og så en regulær hær af FET baserede opamps.
Og den lød såmænd bare af de FET baserede opamps.

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Well skruer selv!

Jeg har lyttet til deres DP 75 tror jeg den hed.
Den var BB bestykket med 8 X 1702 K og så en regulær hær af FET baserede opamps.
Og den lød såmænd bare af de FET baserede opamps.

Ja det har jeg også - 3 forskellige Accuphase - har selv haft Denon DCD S1 og blev MEGET skuffet over de Accuphase - - - lige indtil der havde været ild i dem i 2-3 måneder, så åbnede de sig og den "fede" lyd forsvandt.

Men en Accuphase - lige ud af æsken - lyder af tyk sovs, men efter noget tid (op til et ½ år) bliver der blandet lidt luftigt hvidvin i og så synger de.

Hvad jeg egentligt gerne ville ha (hvis græs var penge) aner jeg faktisk ikke - mellemtone/diskant var fin i Denon DCD S1 men bassen havde ikk den fasthed som jeg godt kan li´ - - - men når alt kommer til alt ville valget nok stå mellem Wadia eller Accuphase DP77.

Men alt andet jeg har, har ikke kostet alverden (mest hjemmestrik) så en lille forsigtig CD-afspiller til små 100.000,- vil nok ikk få plads her (jeg HAR slet ikk små 100 til det)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Well skruer selv!Jeg har lyttet til deres DP 75 tror jeg den hed.Den var BB bestykket med 8 X 1702 K og så en regulær hær af FET baserede opamps.Og den lød såmænd bare af de FET baserede opamps.

Ja det har jeg også - 3 forskellige Accuphase - har selv haft Denon DCD S1 og blev MEGET skuffet over de Accuphase - - - lige indtil der havde været ild i dem i 2-3 måneder, så åbnede de sig og den "fede" lyd forsvandt.

Men en Accuphase - lige ud af æsken - lyder af tyk sovs, men efter noget tid (op til et ½ år) bliver der blandet lidt luftigt hvidvin i og så synger de.

Hvad jeg egentligt gerne ville ha (hvis græs var penge) aner jeg faktisk ikke - mellemtone/diskant var fin i Denon DCD S1 men bassen havde ikk den fasthed som jeg godt kan li´ - - - men når alt kommer til alt ville valget nok stå mellem Wadia eller Accuphase DP77.

Men alt andet jeg har, har ikke kostet alverden (mest hjemmestrik) så en lille forsigtig CD-afspiller til små 100.000,- vil nok ikk få plads her (jeg HAR slet ikk små 100 til det)

Waida og Accuphase har intet til fælles i lyden .

Jeg har haft en del Wadia maskiner og 850 må siges at være den bedste af dem jeg har haft .

Men skulle jeg vælge ville det være Accuphase DC91/DP90

Eller wadia DAC på et forsell drev .

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
skruerselv skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Well skruer selv!Jeg har lyttet til deres DP 75 tror jeg den hed.Den var BB bestykket med 8 X 1702 K og så en regulær hær af FET baserede opamps.Og den lød såmænd bare af de FET baserede opamps.

Waida og Accuphase har intet til fælles i lyden .

Jeg har haft en del Wadia maskiner og 850 må siges at være den bedste af dem jeg har haft .

Men skulle jeg vælge ville det være Accuphase DC91/DP90

Eller wadia DAC på et forsell drev .

Davs Jensen

Nu har du og flere andre snakket om DC91/DP90 sættet i indtil flere tråde. Kan du ikke beskrive kort, hvad der er så godt ved det sæt?. Sammenlignet med f.eks. MLs DAC'er, snakker vi så mere varme her. Hvad med detaljeringen og lydbilledet?.

Hvis det er så godt beviser det jo bare, at den bedste lyd ikke altid følger af det nyeste. På nettet fremgår, at sættet er fra 92.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jensen]

Du går da ellers meget op i hvad der sidder i din Denon .

[/QUOTE]

JA! jeg går op i hvad der sidder i den!.... det er med til at give den en fremragende ydelse, ( eller at forhøje den ydelse betragteligt!) og er en nødvendighed med en sådan ældre maskine...

Hvad der Sidder i en Accuphase? well...?.. Burr Brown DAC og opamps mm... Sony drev ( hvilket ikke er så ringe endda!... ik så godt som Denon's!!  men det er der ik meget der er!.. men Denons kan ik bruges til SACD desverre!..  )

Stort set det bedste af det bedste og det nyeste!..  

Og det lyder sådan!... 

Prisen er dog også der efter!"..  

mvh.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg vil endda tro, at man kunne få noget ud af, at nøjes med 2 DACs uden differentialkobling, men drengene vil helst tro at 8 er det rigtige.

Finishen er outstanding og designet er udpræget mums, men jeg har dog godt nok svært ved et tro, at de lydmæssigt kan få noget som helst ud af, at gøre præcist de samme ting som andre gør, men med dobbelt antal/størrelse komponenter. Jeg vil hellere se noget gennemtænkt.

Jeg har endnu ikke set noget fra Accuphase som IKKE har været gennemtænkt, men siden det er din holdning burde du måske sende dem et par tips....

Utallige reviews gennem tiden alle steder fra, lige siden deres første cd-afspiller, har talt deres eget tydelige sprog - det, de laver fungerer og leverer vellyd af høj karat. Medmindre det er en indikation af at alle anmeldere er i lommen på dem, uanset hvilket magasin de hører til, så er det vist op til smagsløgene at bestemme hvad vi hver især synes lyder bedst....

Det er noget vrøvl at sige at det udelukkende er overdrivelse eksempelvis at bruge 8 DACs istedet for 2 - det er udelukkende et spørgsmål om hvor meget konstruktørerne mener der skal til for at levere det de kræver af apparatet - den diskussion er lige så umulig som at diskutere om en forstærker med 16 transistorer er overdrevet i forhold til den med 2 per kanal. Det er udelukkende et spørgsmål om konstruktionsprincipper og hvad folkene bag hver især har som overbevisning som værende det mest ideelle!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

1000 TAK ! Ronin !

Så må vi håbe at KURT forstår at 2 transer ikke ALTID er bedre end 8 og en NAD 3020 ikke kan drive 16 stk 18"

Det er jo lidt måden på hvordan det blir brugt - - men at sige at Accuphase ikke kan lave god lyd . jae, enten VIL man bare diskutere og derfor kommer med noget af det dummeste jeg har læst i diverse forum - eller også, så #&/%¤/#()¤=%/"&"%¤#¤%&)#(&%&/¤(#

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes