Emne: High-end fra Denon - nogen der har hørt? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jeg har endnu ikke set noget fra Accuphase som IKKE har været gennemtænkt, men siden det er din holdning burde du måske sende dem et par tips.... Den jeg har nævnt (DP75) var det ikke, den var blot rigtig lækker.
Utallige reviews gennem tiden alle steder fra, lige siden deres første cd-afspiller, har talt deres eget tydelige sprog - det, de laver fungerer og leverer vellyd af høj karat. Medmindre det er en indikation af at alle anmeldere er i lommen på dem, uanset hvilket magasin de hører til, så er det vist op til smagsløgene at bestemme hvad vi hver især synes lyder bedst.... Jo! Men det sker jo den slags. Jeg mener at have kunnet læse, at det da er usædvanligt lækkert og usædvanligt detaljeret og usædvanligt Accuphase - hver gang.
Det er noget vrøvl at sige at det udelukkende er overdrivelse eksempelvis at bruge 8 DACs istedet for 2 - det er udelukkende et spørgsmål om hvor meget konstruktørerne mener der skal til for at levere det de kræver af apparatet - den diskussion er lige så umulig som at diskutere om en forstærker med 16 transistorer er overdrevet i forhold til den med 2 per kanal. Det er udelukkende et spørgsmål om konstruktionsprincipper og hvad folkene bag hver især har som overbevisning som værende det mest ideelle! Jamen når det nu er den vej Accuphase går hver gang. Nyeste DAC´s i mange eksemplarer, nyeste opamps ligeledes i mange eksemplarer og de tekniske løsninger der er helt oppe i tiden.
Jeg kan egentlig ikke sige det ret meget mere præcist end Jensen - det dyre Sony. Bortset fra, at CD maskinerne gik hver sin vej for år tilbage. Dem vil jeg mere kalde de opskalerede Denon maskiner i dag. De bruger mange af de samme kredsløbstekniske løsninger, med alle de komponenter, som Analog og BB lancerer som topmodeller. Dette præger lyden, hvilket jeg mener er ganske indiskutabelt. At jeg finder dem utroligt lækkert lavet, med en helt uhyrligt flot finish, skal der ikke herske tvivl om. Jeg imponeres dog ikke så meget af konstruktionerne som sådan. Det er lidt ligesom en Lexus, gennemført og lækkert, men hvor er originaliteten? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt Accuphase og har også haft besøg i et par uger.
De kan lave god lyd, det var vist også imponerende (er nogle år siden) og meget flot stereo.
Men det er ikke lyd der er god til musik. Underlig fornemmelse – alt er der - noget så FLOT, og så er der et lag fernis der får det hele til at dø en smuk død.
Men det er nok her der skiller meget. FLOT er ikke det samme som GODT. Kun den del af musikken der er lavet til at være FLOT kan tåle det. Rigtig musik bliver kunstig når det præsenteres FLOT.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
De kan lave god lyd, det var vist også imponerende (er nogle år siden) og meget flot stereo.
Men det er ikke lyd der er god til musik. Underlig fornemmelse – alt er der - noget så FLOT, og så er der et lag fernis der får det hele til at dø en smuk død.
Men det er nok her der skiller meget. FLOT er ikke det samme som GODT. Kun den del af musikken der er lavet til at være FLOT kan tåle det. Rigtig musik bliver kunstig når det præsenteres FLOT.
|
|
|
Velkommen til den FET baserede virkelighed. Glansbilledlyd og fantastiske data, lige pånær støj og kapaciteter og jeg vil vove at påstå, at det er præcist det du beskriver effekten af.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
SES. skrev:
|
|
|
|
Velkommen til den FET baserede virkelighed. Glansbilledlyd og fantastiske data, lige pånær støj og kapaciteter og jeg vil vove at påstå, at det er præcist det du beskriver effekten af. |
|
|
Jamen er det, at korrekt gengivelse IKKE egner sig til musik, det der gør at en Accuphase IKKE kan spille musik - ja så er det jo ikke noget under at en 3020´er spiller godt,   
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke kalde Accu for korrekt. Og når jeg taler Accu er det deres CD maskiner. Det er for længe siden jeg har lyttet til deres amps. Men da jeg gjorde det, passede beskrivelsen sådan set fint på dem også. Accuphase er efter min pfattelse mere noget ma kan lide eller ej. De gør et strålende job og set fra et ingeniørmæssigt synspunkt, er de til punkt og prikke gjort af rette stof X 2. ngen hokus pokus, kun de aktive komponenter med de bedste data er anvendt, alt er forsvarligt dimensioneret, layout er superbt, features er SOTA. Der er med andre ord nul komma nul at komme efter. Lyden fra sådanne apparater bærer præg af de komponenter der indgår - take it or leave it - jeg vælger at leave. Men det skal ikke være nogen kritik af produktet i øvrigt. Accu har gjort det der i øvrigt gøres rundt omkring, på lige netop deres ekstra omhyggelige måde. Jeg kan godt forstå det imponerer.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkelig indstilling den der med at korekt gengivelse ikke egner sig til musik!???
Må sige at jeg er ved at falde i søvn af kedsommelighed over næsten samtlige de anlæg jeg her hørt der farver lyden og er såkaldt mere musikalske end korekte!..
En Accuphase kan få mig op af sofaen nærmest! og få mig til at spidse øre! fange min interesse! vække min nygerrighed hvad angår musikken der bliver formidlet!..
Meget eks. rør grej , og "Engelsk" klingende ( varmt klingende) udstyr er som sovemedecin!.. kedeligt.. 
Densen er ok.. men ophidser mig ikke.. ( dog med den rette højtaler og de rette kabler) Holfi virker som Valium! Naim & Rega, Linn lige så! ( bare for at nævne enkelte navne..) osv... osv... 
Hvad der rykker op i mig og fanger min interesse og giver MIG! luftguitar og fodsatmp! at bruge nogle af de "floskler" og i mine øre giver den fedeste musik oplevelsefor.... 
Er eks. : MarkLevinson, ElectroCompaniet, DynamicPressision, Gammut, Auucphase, JeffRowland, LcAudio's amp's, Classe, Denon, Audiolab, Cambridge, Gryphon, Primare, Bledelius, Treshold, BOW, Burmester.
Og for højtalere : AudioData, JMLab, B&W, nogle få Dali modeller, PeakConsult, få Audiovector modeller, Wilson, Response, Montana, enkelte ProAc modeller, enkelte ATC modeller, Avance, enkelte Snell modeller, Mårten, Avelon, MartinLogan.
Kabler : Taralabs, Audioquest, Bertram, Nordost, Furukawa.
Alt noget der lyder forskelligt og lyder og er mere rigtigt end andet, men alligevel alt sammen godt! og interasant!..
Alt dette kan sammensættes på en måde der fanger MIN! interesse..
Alt der lyder hend af det her omtalte vil sikkert også under de rette forhuld falde i min smag!.. RESTEN ER 
For mig er den korekte gengivelse det mest musikalske og interasante samt medrivende!..
Det andet er en sove pude!.. GAAAB! 
Det er jo selvfølgelig så bare min mening!.. ( opfattelse & smag mm.)
SÅ MED ANDRE ORD OG KORT OG GODT!..
ACCUPHASE RYKKER 110% OG ER NOGET AF DEN FEDESTE, MEST MUSIKALSKE OG VELLYDENDE SAMT INTERASANTE UDSTYR DER LAVES!..
(Og ikke mindst lækre!!)
Punktum!!!!! 
Og herved tilbage til trådens oprindlige emne IK!!???? 
Lad os fortsætte denne dabat i en anden tråd!!!
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig - smag og behag, et begreb der dækker alt hvad vi foretager os! Accuphase er også blandt mine favoritter - at andre mener noget andet rykker ikke det fjerneste ved den holdning.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Mærkelig indstilling den der med at korekt gengivelse ikke egner sig til musik!???
Må sige at jeg er ved at falde i søvn af kedsommelighed over næsten samtlige de anlæg jeg her hørt der farver lyden og er såkaldt mere musikalske end korekte!..
En Accuphase kan få mig op af sofaen nærmest! og få mig til at spidse øre! fange min interesse! vække min nygerrighed hvad angår musikken der bliver formidlet!..
Meget eks. rør grej , og "Engelsk" klingende ( varmt klingende) udstyr er som sovemedecin!.. kedeligt.. 
Densen er ok.. men ophidser mig ikke.. ( dog med den rette højtaler og de rette kabler) Holfi virker som Valium! Naim & Rega, Linn lige så! ( bare for at nævne enkelte navne..) osv... osv... 
Hvad der rykker op i mig og fanger min interesse og giver MIG! luftguitar og fodsatmp! at bruge nogle af de "floskler" og i mine øre giver den fedeste musik oplevelsefor.... 
Er eks. : MarkLevinson, ElectroCompaniet, DynamicPressision, Gammut, Auucphase, JeffRowland, LcAudio's amp's, Classe, Denon, Audiolab, Cambridge, Gryphon, Primare, Bledelius, Treshold, BOW, Burmester.
Og for højtalere : AudioData, JMLab, B&W, nogle få Dali modeller, PeakConsult, få Audiovector modeller, Wilson, Response, Montana, enkelte ProAc modeller, enkelte ATC modeller, Avance, enkelte Snell modeller, Mårten, Avelon, MartinLogan.
Kabler : Taralabs, Audioquest, Bertram, Nordost, Furukawa.
Alt noget der lyder forskelligt og lyder og er mere rigtigt end andet, men alligevel alt sammen godt! og interasant!..
Alt dette kan sammensættes på en måde der fanger MIN! interesse..
Alt der lyder hend af det her omtalte vil sikkert også under de rette forhuld falde i min smag!.. RESTEN ER 
For mig er den korekte gengivelse det mest musikalske og interasante samt medrivende!..
Det andet er en sove pude!.. GAAAB! 
Det er jo selvfølgelig så bare min mening!.. ( opfattelse & smag mm.)
SÅ MED ANDRE ORD OG KORT OG GODT!..
ACCUPHASE RYKKER 110% OG ER NOGET AF DEN FEDESTE, MEST MUSIKALSKE OG VELLYDENDE SAMT INTERASANTE UDSTYR DER LAVES!..
(Og ikke mindst lækre!!)
Punktum!!!!! 
mvh.
|
|
|
THANK YOU - Miju
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt lige der!
Nu er det kommet til at lyde, som om jeg er rigtig meget på tværs der. Må vi så lige være fri? cm3 kan godt lide AP. cm3 ville bare vælge noget der måske var lidt mindre styret af tiden end lige AP. Enkelte har lagt mærke til, at cm3 ikke gider OPA627, OPA2134 og alt det FET fis. AP er altså fuld af den slags, og det fornægter sig heller ikke i lyden, sådan er det bare. For hvem som er vild med den lyd disse komponenter afstedkommer, så er AP da en fremragende løsning. Oven i købet er de konciperet og konstrueret så enhver må nikke anerkendende. Nice gear - nemlig.
Når vi så er nået dertil, så har Miju bragt alt det kedelige musikalske grej på banen.
Hvor er jeg enig - "Life is to short for unboring hifi" Han nævner Naim, Linn, Rega og Densen - gaaaaaaaaaab. Det hele er nødt til at ledsages af en ordentlig omgang storytelling, produktet klarer det ikke i sig selv. Her er det så, at man må erkende at disse 4 mærker repræsenterer det overfladiske, hvor lillemor kan danse let påklædt rundt i hele huset med støvsugeren på "on" og samtidig få det fulde udbytte af set-uppet, hvorend hun befinder sig. Let, elegant, ubesværet og problemløst. Accuphase er mere repræsentant for fordybelsen, hvor man overhovedet ikke kunne finde på at rejse sig førend den sidste efterklang efter afslutningen har lagt sig. Det er anderledes vedkommende og har en chance for at komme under huden på én. Har man først oplevet hvad det vil sige, så er det nat med glamour og happy hifi. Shostakovitch ville være dybt skuffet, hvis ikke du følte du var blevet ramt af noget tungt, efter gennemlytning af f.eks. 12éren.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der stor her er nu slettet grundet selv cencur!! for meget off topic!! 
Som sagt lad os tage debat om alt andet end denons nye maskine mm. i en anden tråd!!!!!!!!! __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er afspilleren blevet anmeldt i det tyske blad "Stereoplay" og det er med ganske fine ord med på vejen. Den får 93 point ud af 100 mulige og ligger i toppen af anbefalede cd/sacd-afspillere.
Så helt tosset er den jo nok ikke 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jyllandsposten anmeldte Denons SACD op mod Accuphase i det sidste
derhjemme tilæg og den fik fine ord med på vejen. Accuphasen som
kostede 90 K var dog en lidt bedre...
www.avbuzz.com har også nogele gode billeder af Denon sættet.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Jyllandsposten anmeldte Denons SACD op mod Accuphase i det sidste derhjemme tilæg og den fik fine ord med på vejen. Accuphasen som kostede 90 K var dog en lidt bedre... www.avbuzz.com har også nogele gode billeder af Denon sættet. |
|
|
Og den er lige her : http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3163734/ 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Spørg mig...jeg har levet med en Accuphase cd-afspiller i et par år. Jeg kan fortælle, at den leverer den helt rigtige timbre. Den trækker alt det posititve frem i musikken. En perle...og den virker bare...hele tiden...en rigtig slider. Jeg er enig med Kurt Kubik så langt, at den er rigtig god til at fordybe sig med.....men bliver næsten helt svedt at de detaljer og med den mørke fyldige klang den har og har man absolut ikke ikke lyst til at slippe musikken. Det bliver tit ud på de sene nattetimer. Spiller med næsten samme nerve som grammofonen.
Iøvrigt perfekt pakket ind....smukt klassisk kabinet. Den rykker ikke ud herfra.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|