Emne: SA Explorer - Ny super højttaler ! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Thomas! Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112's oplevelser lyder meget lig mine fra Demo-aften med SA som vært. Går ud fra det var under de bedste forhold, omend demorummet var lidt større end de fleste stuer.
... ikke nyt for SA og en ganske naturlig bivirkning ved at bruge små enheder. Giv den en kompetent sub og et filter med afrulning fra 75-100 hz, så de små enheder får overskud til at koncentrere sig om det mellemtoneområde de er så fremragende til... så gætter jeg på lyden kommer helt op blandt de bedste. __________________ Hvis du ikke er enig i ovenstående, så spyt ud. Nedenstående er til for det samme, og jeg elsker debat.
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg hørt Explorer flere gange, og jeg går lidt og arbejder med mig selv ang. den bas. Måske fordi jeg før havde Vienna A Strauss som er meget anderledes. Det der slår mig, jeg har læst Toftdal har en lidt anden og spændende forklaring om bas, men kan det virkelig passe, at de går dybere ned end B&W´s topmodeller (- 801 der går til 29)????
Mvh __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
|
Nu har jeg hørt Explorer flere gange, og jeg går lidt og arbejder med mig selv ang. den bas. Måske fordi jeg før havde Vienna A Strauss som er meget anderledes. Det der slår mig, jeg har læst Toftdal har en lidt anden og spændende forklaring om bas, men kan det virkelig passe, at de går dybere ned end B&W´s topmodeller (- 801 der går til 29)????
Mvh
|
|
|
Næh, det gør EX IKKE, der er stort set NUL output under 38Hz (ca. - 10 dB målt her i 45m2 stue)! men ok, den ruller fint af. Har du haft dem hjemme til en seriøs lytter?
På mine INF 4.1T ligger 20Hz på 0-NUL dB, ref til 100Hz, EX og 4.1 er målt med samme grej.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Mik112
Er det tilladt at spørge hvad seup du testede dem med, for det lyder ikke som noget jeg kan kende - basproblemerne. Jeg betvivler ikke det du skriver det er ikke derfor, men udelukkende af ren lydmæssig interesse, og for skabet med erfaringer. Selv har jeg hørt dem spille i omgivelser på 38m2. Er du sikker på de var tilspillede, for de skal jo have hug i mange timer før de er på plads - på den anden side af 300 timer, som det meste andet grej.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej Toftdahl,
Ser først dit indlæg nu, men her kommer svar på lidt af det du spørger om - bedre sent end aldrig;-)
Thule IA350B (som går kælder dybt), Thule CD250B med Digit modul, kender disse 2 ud og ind og ved at de leverer varen.
Det skal nævnes at jeg 2 gange har haft EX til låns, fordi jeg ved test af første sæt var i tvivl om deres formåen. Desværre for SA performede sæt 2 på samme måde og de var tilspillede (demo HT)
Ikke for at sætte lus i pelsen på nogen med andre meninger, men..... man kan altså "få" et sæt Avance Signature 8 for små 12K, hvilket vel er rimeligt, om ikke andet har de bassen som EX ikke på nogen måde kommer i nærheden af. Lidt det samme med Gamuten til 30K, sjov HT, men til 30K er den helt ude i skoven prismæssigt, men den har tilgengæld en herlighedsværdi som EX aldrig får her hos mig.
Ovenstående er ikke en decideret kritik af EX, blot min oplevelse live her, og jeg ved, at en masse entusiaster elsker denne højttaler.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
yanomami skrev:
|
Mvh
|
|
|
Næh, det gør EX IKKE, der er stort set NUL output under 38Hz (ca. - 10 dB målt her i 45m2 stue)! men ok, den ruller fint af. Har du haft dem hjemme til en seriøs lytter?
På mine INF 4.1T ligger 20Hz på 0-NUL dB, ref til 100Hz, EX og 4.1 er målt med samme grej.
|
|
|
Hej MIK
Tak for dit svar! Må jeg spørge med hvad/hvordan du måler det( har ikke forstand på det)?? og hvad var der spændt foran EX da du målte??Nej jeg har ikke haft dem hjemme i min egen stue, men venter på, at få dem hjem sammen med en Primare A32!
Mvh
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
Mik112 skrev:
yanomami skrev:
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Hej MIK
Tak for dit svar! Må jeg spørge med hvad/hvordan du måler det( har ikke forstand på det)?? og hvad var der spændt foran EX da du målte??Nej jeg har ikke haft dem hjemme i min egen stue, men venter på, at få dem hjem sammen med en Primare A32!
Mvh
|
|
|
Som tidligere nævnt kører jeg med min 4 år gamle IA350B og en CD250 med Digit modul, begge er MIN reference til alt der kommer ind og ud her i huset for en test.
Endvidere benytter jeg en test CD fra Infinity (som kun har testtoner i området 20Hz -100Hz) samt deres Sound Level Pressure Meter (SPLM). Igen holder jeg mig til det' som min "standard - reference". Det er muligt at det ikke performer som testgrej til 20K, men resultaterne af mine målinger er sammenlignelige. Du skal også være meget opmærksom på, at fordi en HT måler fint er det absolut ikke det samme som at den lyder godt.
Mvh/Mik112
Har lige editeret inglægget med følgende: Alle HT'er måles i sweetspot ved 94dB og 4 meter fra højttalerne, der har 3 meter til bagvæg og ca. 1 meter til sidevægge.
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MIK!
Det lyder spændende, hvor kan man få sådan en test cd henne?
Mvh __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
|
Hej MIK!
Det lyder spændende, hvor kan man få sådan en test cd henne?
Mvh
|
|
|
Hehe...meget nemt, du køber bare nogle Infinity Intermezzo'er eller Kappa Sub højttalere som alle er bundlet med nævnte test-grej.
Spøg til side. Testtoner kan du downloade frit fra nettet, og Radio Shack (stavet forkert?) og andre har SPLM'er fra 600 kroner og opefter. Søg feks. her på HIFI4ALL for brugt eller nyt, mener også at HFK o.a har det som lagervare.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112
Tak for dit svar, og det er helt fint med nogle alternativer og meninger.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
RENE N Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hvis man anvendte en sub til at suplere bassen med ?????
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|