Forfatter |
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg bestilt Panasonics PA50 plasma - hos www.online-electronic.de, hvor jeg kan få leveret til døren og betale pr. efterkrav til en samlet (og ganske fornuftig) pris af EUR 1668. Så vidt så godt.
Jeg bad dem om at udfylde Panasonics European Warranty Card, som skulle give mig mulighed for at indlevere tv'et til et dansk Panasonic Center, hvis der er noget i vejen. Men butikken skrev følgende: "Panasonic uses no warranty cards anymore - the invoice substituts the card. Garantuee starts with the delivery date and is valid 24 months."
Kan det virkelig passe? Er der andre, der har købt Panasonic i Tyskland for nylig, som heller ikke har fået sådan et "autoriseret" kort udfyldt - eller omvendt nogen der har? Jeg ville nødig stå med håret i postkassen og et forklaringsproblem over for Panasonic Danmark, hvis der skulle ske noget inden for garantiperioden.
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt er en købsfaktura gældende som garantibevis så
umiddelbart lyder det fornuftigt nok. Hvis du vil være helt sikker, så
prøv at ringe til Panasonic DK og spørge hvad de forlanger for at
behandle en reparation på et apparat købt i udlandet (tjek evt.
samtidig at det sted du vil købe fra er autoriseret forhandler, ellers
er det ikke sikkert de vil røre apparatet - nogen af de billige tyske
internetshops sælger paralellimporterede varer fra østeuropa som
ikke er dækket af EU-garantien).
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at følge op:
Jeg fik svar fra Panasonic DK. Det lyder som om, at kortet skulle udfyldes. Da pakken kom, viste det sig at være et hæfte med påskriften "Pan European Guarantee", som jeg har sendt tilbage til forhandleren, så det kan blive stemplet og udfyldt.
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
neXuzDK Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for updaten Kasper! 
Har selv lige sendt en mail afsted til http://www.online-electronic.de/ for at forhøre mig nærmere om dine efaringer mht. PAN garantien, inden jeg bestiller.
Sendte de blanketten tilbage i udfyldt stand?
Hvad garanti står der på blanketten at Panasonic opfylder? (24måneders rekl?)
MVH Daniel
|
Til top |
|
|
tspsejer Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kasper Bang Jeg fik min fra Digitalo d. 21 Juni 2005 og bad dem via telefon om at udfylde Panasonic Europeen Warranty hvilket de gjorde. Mon ikke du skulle fatte telefonen og brokke dig. Jeg kan også oplyse dig om at jeg har talt med Panasonic Danmark og de fortalte mig at årsagen til at man skal have den udenlanske forretnings stempel var at i tilfælde af defekter eller fejl på produktet får Panasonic Danmark refunderet de udgifter de måtte have fra "i dette tilfælde" Panasonic Germany.
Sagt på en anden måde "Det er hat og briller" når de siger at panasonic ikke bruger det mere. __________________ Tom Sejer Pedersen
|
Til top |
|
|
S V J Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lige et spørgsmål de 1668euro for dit nye tv er det inklusiv fragten??
Er det 37" eller 42"
Er nemlig selv ved at handle sådan en fætter.
mvh
SVJ
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
neXuzDK skrev:
Sendte de blanketten tilbage i udfyldt stand?
Hvad garanti står der på blanketten at Panasonic opfylder? (24måneders rekl?)
|
|
|
Ja, de sendte den øjeblikkeligt tilbage. Da det er købt i Tyskland, er reklamationsretten så vidt jeg kan se 24 mdr. Ifølge hæftet veksler det lidt fra land til land.
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
S V J skrev:
Lige et spørgsmål de 1668euro for dit nye tv er det inklusiv fragten??
Er det 37" eller 42"
|
|
|
Yes, det er inklusiv fragten. Og det er selvfølgelig 42". 
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
S V J Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper
Når jeg går ind på www.online-electronic.de og vil bestille et Panasonic plasma, så kan jeg læse at det kun er per vorkasse (forudbetaling) til udlandet.
§ 8 Zahlung
(1) Die Zahlung erfolgt per Nachnahme oder gegen Vorkasse. Lieferungen ins Ausland erfolgen nur gegen Vorkasse.
Hvordan fik du det ordnet?
Har din handel med www.online-electronic.de været problem fri?
Vil meget gerne hører om dine erfaringer!
mvh
SVJ
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
S V J skrev:
Hvordan fik du det ordnet?
Har din handel med www.online-electronic.de været problem fri?
Vil meget gerne hører om dine erfaringer! |
|
|
Ja, umiddelbart fremgår det af deres retningslinjer, at de ikke sender til DK. Men det havde jeg ikke læst, så jeg sendte heldigvis en mail, og de svarede (hurtigt), at det gør de. Der skete nogle misforståelser fra speditionsfirmaet, som man bliver kontaktet af, omkring pris og leveringssted. De troede bl.a., jeg selv afhentede på det danske transportcenter, men det tyske firma fik udredt trådene.
Så alt i alt ja, o.k. erfaringer omend man nok ikke skal forvente, at det er lige så simpelt som at få det bragt til døren af en dansk butik. Husk også at sende Pan European Guarantee-hæftet tilbage til firmaet, så de kan stemple det. Ellers kan du ikke udnytte reklamationsretten ved et dansk Panasonic center. Butikken åbner nemlig ikke kassen af sig selv. Men for en netbutik at være er de ellers meget servicemindede og svarer hurtigt på henvendelser.
Jeg ved ikke, om prisen stadigvæk er den samme. Følg evt. med her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26732&P N=1
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|