Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE indtryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

går det ikke over i person fnidder hver gang toftdahl bare nærmer sig et tastatur, alle har vel erfaringer med lyd,nogen mere end andre,men mit indtryk er at uanset hvad man ytrer herinde,så er der stor sandsynlighed for at der kommer flere negative angreb ud af det, end en egentlig dialog mellem hifi -interesserede, har selv gjort erfaringen med det,og blive enormt skuffet,for det nemmeste er vel at så tvivl i det andre skriver,men der er heller ikke altid lige meget seriøsitet i den argumentation som der til tider ligger for dagen herinde,selv ronin har vist en enkelt gang bedt om "kammertonen"  måske skulle vi alle være lidt mere velovervejet inden vi skriver,det skaber måske mere gensidig respekt.

mit eget grej er:

ar ear1001

aragon 24k sp

focal jm lab 907be

dynaudio sub250

primare cd21

ar ear 1001 synes jeg spiller godt,men der mangler helt klart dynamik,spiller - uanset lydstyrke med samme "niveau" (ingen trancienter)der er ikke liv i dyret,ingen hurtige niveau forskelle, men behagelig er den da.

har stadig ar pre one stående,hold da k### , verdens mindste volume pot meter,hvis der er en der har ovenstående  forforst. og et digital kamera,så åben den og få et sjok,det gjorde et velrenomeret værksted her i kbh. og konklutionen var at en væsentlig grund til de skavanker pre one havde, lå helt klart i et ufatteligt billigt/dårligt pot-meteret.

jeg har desværre været nødt til at købe en "ny" forforst. det blev for mig en gammel kending: aragon 24k sp, 15 år gl. og den siger ikke en gang piv når man betjener den, og den lyder stadig godt

med venlig hilsen

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Er det ikke et lille APLS pot-meter der sidder i?? Med en hyggelig turkis-farve??
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

det var ikke navngivet,men hvis man taget en normal størrelse tændstik hen ved siden af er den dobbelt så stor som svovlet der er på spidsen

mvh

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

henrikb.

Det er dejligt at høre, at du er glad for dit grej og i særdeleshed dine ICE forstærkere. Men det er også kanon at høre du er objektiv og kan høre der er en begrænsning for musikaliteten og ydelserne med disse forstærkere, men det gør dem jo ikke dårligere eller din glæde og oplevelserne med dem mindre.

Og ja, det hænder at en den store erfaring og et mega arbejde med disse ICEpower forstærkere, ikke altid falder i god jord. Men det viser sig jo ofte, at dem der råber højest, har et minimum af erfaring eller slet ingen med dissse forstærkere ( ingen hentydning til nogen i denne tråd). Derudover er det ikke sjældent gengangerne, så det må vi bare smile af og tage det som det det er.
Den slags skal der også være plads til, og det er heldigvis sjældent, der er nu flest positive øjeblikke i dette forum. Men du har ret, det er irriterende når det hele kører af sporet. 
For min egen del prøver jeg at beskrive de erfaringer og lydmæssige oplevelser, som kommer fra de mange test's, så objektivt som muligt og uden at nedgøre andres mening og erfaringer.
Dit indlæg og den måde du beskriver ASP 1000 ICEpower forstærkerne på, bekræfter jo også meget fint hvad jeg fremfører om deres lydmæssige formåen og begrænsningerne.

Lad os nyde de mange gode øjeblikke og den gode musik -

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Ikke fordi jeg har en skid forstand på ICE, men jeg har hørt 4 typer og synes man får forfærdelig meget forstærker for pengene.....men jeg synes alligevel de er stærkt overdrevet som lancering af fagre nye verden. De bringer intet nyt udover størrelse og effektforbrug.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Hej drenge, læs lidt om ICE her (der er 3 sider):

http://www.6moons.com/audioreviews/h2o/m250.html

Dér mangler der ikke dynamik oa......

God sommer til alle 

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Interessant. Jeg har også hørt, at ICE er følsom overfor strømforsyningen......så det er vel bare at klø på for konstruktørerne.

Men uanset så lægger vi vel allesammen vægt på forskellige ting i lyden.....rør tiltaler nogle, andre ikke, analog...digital...jeg har det godt med mine forstærkere og har absolut ikke tænkt at skifte, thi ICE bringer ikke mig noget nyt ud i musikgengivelse lige pt.

Jeg har hørt ICE rigtigt godt...ca 100.000 kr for 4 monoblokke biampet, men jeg synes ikke det var bedre end den transistorforstærker der stod ved siden af til 1/3 af prisen.  Jeg har så til gengæld hørt nogle andre ICE som kunne styre en B&W 801 nautilus helt helt fantastisk i bassen, men som haltede alvorligt i diskantområdet....det skar igennem luften som en rundsav.

Eller er ICE bare ligeså følsom overfor højtalere som alm. analoge forstærkere er ? Det ville være mærkeligt andet....men uanset er "opfindelsen" af ICE jo rigtig fornuftig....større effektivitet til billigere penge.

Mvh

Dr. Lyd

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvad syntes du om lyden (hvad er godt og hvad er skidt)?

Hvad bruger du i stedet for?

Fra nedre mellemtone og ned har jeg intet at udsætte på lyden. Opadtil bliver den simpelthen for hård, og lyden "falder sammen" ved højere lydtryk, som om der simpelthen er for meget transient forvrængning. Desværre har man ikke lyst til at spille længe med den, specielt ikke ved moderate til høje lydtryk.

I dag bruger jeg en fulddigital TACT. Her er dynamikken og forvrængningsfattigheden fuldt til stede, og flere lag tyndt klæde foran højttaleren er fjernet i forhold til ICEerne.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Interessant. Jeg har også hørt, at ICE er følsom overfor strømforsyningen......så det er vel bare at klø på for konstruktørerne.

Men uanset så lægger vi vel allesammen vægt på forskellige ting i lyden.....rør tiltaler nogle, andre ikke, analog...digital...jeg har det godt med mine forstærkere og har absolut ikke tænkt at skifte, thi ICE bringer ikke mig noget nyt ud i musikgengivelse lige pt.

Jeg har hørt ICE rigtigt godt...ca 100.000 kr for 4 monoblokke biampet, men jeg synes ikke det var bedre end den transistorforstærker der stod ved siden af til 1/3 af prisen.  Jeg har så til gengæld hørt nogle andre ICE som kunne styre en B&W 801 nautilus helt helt fantastisk i bassen, men som haltede alvorligt i diskantområdet....det skar igennem luften som en rundsav.

Eller er ICE bare ligeså følsom overfor højtalere som alm. analoge forstærkere er ? Det ville være mærkeligt andet....men uanset er "opfindelsen" af ICE jo rigtig fornuftig....større effektivitet til billigere penge.

Mvh

Dr. Lyd

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogle har sammenligninget Tripath og ICE forstærkerne?.

Det du beskriver der, passer meget godt på mine oplevelser med Tripath. Basmembranerne i mine højttalere kan masseres i ekstrem grad med den forstærker. Lyden hælder lidt mod det varme, hvilket har overrasket mig. Sammenlignet med min 27.5, forekommer bassen lidt mere tilbagetrukket på 27.5. Diskanten på ML 27.5 er meget bedre opløst og med en større grad af dynamik. Det vigtigste for mig er dog, at lytteglæden synes langt større på ML'eren. Det er her rundsaven kommer ind med Tripath.

Iøvrigt kunne vi ikke bruge den trådløse mus og tastaturet, mens Tripath'en var tændt. Mystisk .

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Loddekolben
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hmmm, på Bertrams hjemmeside er beskrivelsen af Gost forstærkeren stort set kun en lang smøre fra en "Toftdahl" ligenede person

Lidt "sjovt" at han ikke kan lide konkurrenternes produkter

Til top Vis Loddekolben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loddekolben

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:
[QUOTE=270961]

Mvh

Dr. Lyd

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogle har sammenligninget Tripath og ICE forstærkerne?.

Det du beskriver der, passer meget godt på mine oplevelser med Tripath. Basmembranerne i mine højttalere kan masseres i ekstrem grad med den forstærker. Lyden hælder lidt mod det varme, hvilket har overrasket mig. Sammenlignet med min 27.5, forekommer bassen lidt mere tilbagetrukket på 27.5. Diskanten på ML 27.5 er meget bedre opløst og med en større grad af dynamik. Det vigtigste for mig er dog, at lytteglæden synes langt større på ML'eren. Det er her rundsaven kommer ind med Tripath.  Enig...jeg vil heller ikke bytte og føler mig ikke fristet. Jeg har dog hørt en AR 110 watt på et sæt Martin Logan SL3....det gik rigtigt godt. Ejeren er kisteglad.

Iøvrigt kunne vi ikke bruge den trådløse mus og tastaturet, mens Tripath'en var tændt. Mystisk .

De "støjer" ganske meget og skal skærmes ultimativt.

Mvh

Dr. Lyd 

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Tja, har også lige været forbi Bertrams hjemmeside....og læst den "designer-fabrikerede" beretning om Ghost'ens fortræffeligheder, som så elegant er sat ind.........................hmmmmmmmmmmm, har sagt det før...og siger det gerne igen; har SÅ svært ved at tro at Toftdahl ingen forbindelse til Bertram har. Og erindrer tydelig hvordan Toftdahl for et halvt års tid siden SKAMroste Bertram, og tilsvarende nedrakkede Peter/AR....begynder nu at se "tegningen".......

Kære Toftdahl, kom nu ud af busken, og bekend kulør  

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Men det viser sig jo ofte, at dem der råber højest, har et minimum af erfaring eller slet ingen med dissse forstærkere ( ingen hentydning til nogen i denne tråd). Derudover er det ikke sjældent gengangerne, så det må vi bare smile af og tage det som det det er.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Høhø, nogensinde hørt den om stenene og glashuset ?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen

Hvad er det du vil, jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det der mudder. Du må da være mere end almindelig tungt opfattende, hvis du ikke forstår at det er Bertram forstærkere jeg har testet, og hvad er der galt i det. Jeg har ingen problemer med at teste Bertams forstærkere, jeg mener heller ikke der er noget galt i at sige de spiller godt og bedre end de traditionelle ICE forstærkere.
Som det sikkert er gået op for dig, har jeg brugt oceaner af tid på ICEpower, fra nær og fjern, dag ud og dag ind.

Jeg oplever alle hånde forhandlere der bringer kunders udsagn om tilfredshed, når de har købt eller testet deres grej, det finder du hos AR og mange andre.

Jeg nedrakker ikke AR, og jeg gider ikke bevæge mig i den lave debat, som du lægger op til, ang. pågældende emne. Men hvis det nu forholder sig sådan, at B forstærkere spiller klasser bedre end A forstærkere, hvorfor er det så forbudt at bringe disse erfaringer. 
Det er noget man oplever med kabler og alt muligt, folk tester og anbefaler, henviser til links. Men når du er involveret, så vil du tilsyneladende bestemme hvad andre skal mene og må sige.

Jeg ved ikke hvad det er for en kulør jeg skal bekende, jeg kan da ikke teste Bertram ting uden at vide hvem han er, kende ham og tale med ham, ganske som andre gør, hvis de har et godt forhold til en forhandler eller importør
Kald det hvad du vil - og nej jeg er ikke betalt for noget som helst, men derfor kan to mennesker jo godt have nogle fornuftige og gode relationer, uden at du skal putte din næse i det.

Jesper stop det evendelige pladder, få et liv med nogle gode oplevelser, istedet for at sidde der og være mavesur og opfinde sjove usaglige konspirationer.

Og kan vi så komme tilbage til emnet - det er utåleligt med de fnidder fnadder opstød, fordi enkelte ikke kan finde enordentlig tone og debatform.

med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

270961

Den testdag du refererer til, med forstærkere til 100.000, der var jeg også tilstede - kanon hyggelig dag med rare og flinke folk.
Men jeg vil sige en ting om testen og forløbet, musikken var langt fra optimal og forstærkerne kom slet ikke i nærheden af den lyd som de normalt leverer.
Det skyldes ikke forstærkerne, de spiller lang bedre end det som du oplevede, og hvis vi fortog den samme test hos dig, så ville du opleve musikken meget anderledes - du har samme højtalere som jeg har, derfor tør jeg godt sige sådan.
Forholdene og det øvrige setup den pågældende testdag, var desværre langt fra en optimal løsning, hvilket var den egentlige årsag til at det  store sus udeblev. På det setup kan du sætte hvad du vil af forstærkere, det bliver aldrig rigtig godt.
Det samme sæt forstærkere er prøvet flere steder, med meget meget stor succes - forstærkerne kan dog ikke rette op på et setups andre mangler eller et rums dimentioner.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul.

Du kan ikke finde nogen steder hvor jeg angriber nogen personligt - så dine fraser og hentydninger - det er fra dit eget ideologiske korstog. Jeg kan ikke altid skrive hvad du og vennerne bedst kan lide.

Kan vi så komme tilbage til emnet og tråden, uden alle disse personligheder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Loddekolben
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Er der nogen andre en ham Jørgen der kan bekræfte følgende:

-ARs modifikationer af ICE har ingen positiv indvirkning på lyden

-Standard ICE er ikke hifi

-Bertram Gost er en af de bedste forstærkere overhovedet og klart bedste ICE.

Det fremgår ikke at der modificeres i modulet på Bertrams hjememside, er der nogen der ved mere om denen sag? Er de overhovedet modificerede?

Loddekolben
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Forholdene og det øvrige setup den pågældende testdag, var desværre langt fra en optimal løsning, hvilket var den egentlige årsag til at det  store sus udeblev. På det setup kan du sætte hvad du vil af forstærkere, det bliver aldrig rigtig godt.
Det samme sæt forstærkere er prøvet flere steder, med meget meget stor succes - forstærkerne kan dog ikke rette op på et setups andre mangler eller et rums dimentioner.

Jørgen Toftdahl

Men faktum er vel at de dyre GHOST blev slået af en trans til 1/3 af prisen,, optimale forhold eller ej....

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

LOL - så en tandlæge fra sydsjælland kan vende noget der ikke kan bruges som hifi til det rene guld.

Startede Icepower teknologien ikke som et Ph.D projekt på DTU ? Og det er efterhånden en del år siden, der er nok brugt mange kvalificerede timer der efter.

Toftdahl skrev:

ICEpower indtryk.

Ingen tvivl om at ICEpower har en høj standard når vi taler om kvalitet, opbygning og sikkkerhed.
Men desværre er disse ICEpower, hvad enten de er baseret på A moduler eller ASP moduler, ikke så velspillende. 
De spiller på en måde okay, men når man får lyttet efter, mangler der en del musikalitet og evnen til at spille åbent.
Det er faktisk i alle områderne man oplever manglerne - den korte forklaring er nok - de spiller klemt med en del slør over sig.
Det er baseret på test og sammenligning af de tilgængelige modeller på markedet - tilspillet og i ordentligt setup og med referencegrej, og testet intenst igennem de sidste to år.

En standard ICEpower forstærker er ikke beregnet til HI-FI sammenhæng og muskik hjemme i stuen, den er fremstillet til PROF brug i musikoptræden, med henblik på sikkerhed og pålidelighed - altså steder hvor tingene ofte bliver læsset på biler og stablet hist og pist. Disse forstærkere har bare fundet vej til HI-FI markedet, da det i standard versionerne at håndtere og samle.
En ICEpower forstærker af ASP typen, er jo en færdig forstærker fra B&O, som kun kræver en kasse at blive skruet fast i. Og dertil er så valget af terminaler og kabeltype til lodning og færdigmontering.

Vil man have velspillende ICEpower lyd, kan det lade sig gøre, bare ikke i de sædvanlige udgaver vi ser på markedet, hvor priserne er fra 5 til 10.000 pr. monoblok. Hvad enten de koster 4 eller 10.000, er der ingenforskel på det endelige indtryk af lyden, men mere et spørgsmål om kabinetets udførelse.
Derimod kræver det en specialisering og ombygning af produktet, hvilket i sig selv er meget omstændigt og svært at udføre. Når man når til den ende af ICEpower forstærkere, begynder det også at koste noget mere, og som sagt findes det ikke i de monotrin som vis er fra 4-til 10.000 pr. stk.
Ligeledes inskrænker udbudet sig gevaldigt og til ganske få produktionssteder på verdensplan. 
I Danmark er vi så heldige at have en af disse producenter, hvor der er ofret mange penge på at udvikle ICEpower lyden, og man har gjort det med enorm succes, med en helt anderledes ICEpower lydoplevelse til følge - enorm musikalitet, åbenhed, detaler og kæmpe musikglæde når man lytter. 
Efter min bedste overbevisning og erfaring - forstærkere som magter at udkonkurrere selv meget dyre og anerkendet mærker på markedet.

Efter sommer og varme - vil jeg prøve at arrangere nogle lytte sessions og samlinger - så andre også kan få et indtryk af det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Loddekolben.

Først af alt frabeder jeg mig din nedladende tone - ham Jørgen.

De dyre GHOSTer blev ikke slået af noget som helst - det må du have grebet ud af luften - jeg vil ikke nedgøre eller kommentere det pågældende seup i detaljer, det fortjener pågældende ikke person ikke - det var en hyggelig dag med gode oplevelser - men det var bestemt ikke GHOSTernes skyld at musikoplevelsen kunne have været anderledes.

Hvis du bare brugte et minimum af tid på tingene, så vidste
du at ICE ikke er ment elelr fremstillet til HIFI - men alene ment og fremstillet til til prof anlæg.

Hvorfor skulle det fremgå af en hjemmeside at man modificerer noget. Det må da være nok at man bygger nogle forstærkere der lever op til en høj standard - hvem der så end er producenten. Tror du producenetrne bredt udbasunerer deres metoder og produktion - det er kun i hjemmebygger kredse man gør det. Og det var ikke ment som, at der er noget galt i at være hjemmebygger - de er ofte fantastisk dygtige og bredt funderet.

Debatten AR gider jeg ikke, det giver bare ingen mening.

At de forstærkere du omtaler fra en pågældende producent skulle være bedre - det vil jeg lade være op til dig. Jeg har kun givet udtryk for mine oplevelser, test's og sammenligninger, hvilket en del andre også er nået til.  Så der må det slutte.

Og så kom tilbage til debatten med indtryk og gode oplevelser - det andet er for tyndt med alt det fnidder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum