| Forfatter |
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe okay svarede også kun ud fra overskriften  Er selv glad for de der "kasser", så ville da lige foreslå det nu du skrev, at du skulle bruge noget med saft i  Men håber da at du finder det du skal bruge så!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal spiller højt og der skal være psyko-bas som du selv kalder det så skal du ud og have fat i et sæt Cerwin Vega Al1000 eller endnu bedre Cerwin Vega1515. de sætter enhver konkurrent fra JBL eller Dali til vægs i prisklassen.(når man bare skal spille højt og kunne mærke bassen). Cerwin Vega'erne spiller fremragende Rock og Trance, Techno, dance, Rap og alt andet musik som der skal være knald på og med meget bas.
Forresten begge de højttalere jeg har nævnt er udgået så du skal finde dem brugte, men det kan også bedre betale sig for de nye CW højttalere kan selt ikke måle sig med de gamle, de nye er blevet en billig gang plastic halløj(ihvertfald i forhold til nogle af de gamle modeller)
AL1000 kom vist på markedet i 1996 og helt frem til 2003 med en Al1001 og Al1002 så vidt jeg husker. 1515 kom vist i 1995 og et par år frem sådan ca..
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Alcedo Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Hvis det skal spiller højt og der skal være psyko-bas som du selv kalder det så skal du ud og have fat i et sæt Cerwin Vega Al1000 eller endnu bedre Cerwin Vega1515. de sætter enhver konkurrent fra JBL eller Dali til vægs i prisklassen.(når man bare skal spille højt og kunne mærke bassen). Cerwin Vega'erne spiller fremragende Rock og Trance, Techno, dance, Rap og alt andet musik som der skal være knald på og med meget bas.
Forresten begge de højttalere jeg har nævnt er udgået så du skal finde dem brugte, men det kan også bedre betale sig for de nye CW højttalere kan selt ikke måle sig med de gamle, de nye er blevet en billig gang plastic halløj(ihvertfald i forhold til nogle af de gamle modeller)
AL1000 kom vist på markedet i 1996 og helt frem til 2003 med en Al1001 og Al1002 så vidt jeg husker. 1515 kom vist i 1995 og et par år frem sådan ca..
Nicolai
|
|
|
De er fede nok de CW AL og DC, men er nu mest til AL, da de ligner den nye model, (synes de ser max nice ud) men problemet er bare jeg ikke gider at have de kæmpe klodser hvis jeg kan få noget der er mindre og spiller lige så godt og med samme bas.. 
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være CV så vil jeg helt klart anbefale dc-12, det er af de bedste CV.
Men til HI-FI er det helt klart en Dali 450.... Det meste nyere JBL lyder af L***. __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle dem der her klapre op om at nyt JBL lyder af L*** hvor kvalitativt er det ? Er det samlignet med JBL modeller fra gl dage der kostede 10 gange så meget? Eller er det samlignet med andre højtalere i samme prisklasse? Det er ikke min opfattelse at JBL er blevet dårligere med årene, de laver bare højtalere i lavere prisklasser. I gl dage kunne man ikke få JBL til menneskepenge, det kan man nu. Det har ikke gjort deres dyerer modeller dårligere, men bare udvidet produktudvlaget. En konkret sammenligning her kunne være JBL northridge vs CV csls. CV kan spille enormt højt, men er grov, udetalieret og med tendens til at skrige. JBL er også lavet til at spille højt, men er finere i lyden. Hvis man vil have noget der kan spille højt med potent bas og som ikke kommer helt til skamme når der bliver sat en civiliseret plade på, så er JBL Northridge svær at komme uden om. Skal det være mere grovkornet brøl så er CV et godt valg. Begge er lavet i kina og lyder hult når man banker på dem, sådan er det bare i den prisklasse, hvis man skal have en ht af den str...så kom over det.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alcedo, jeg synes dit valg på bl.a et par DALI 850 lyder helt fornuftigt så. Hvis du flytter i noget større kan det ikke gå galt. Jeg har selv et sæt stående, som jeg valgte frem for et par 450'ere. Til prisen er det en rigtig god højttaler, og selvom jeg har en 30-årig JVC forstærker på 2x80 watt spændt for, kan jeg stadigt mærke vibrationer i ydremuren når jeg spiller højt, og der er stadigt mere at gi' af i dem. Hvis bare du har omkring 14 til 16 kvm og opefter at have dem stående i, så spiller de rigtigt godt. Bare husk at de gerne vil have noget effekt, jeg ville sige en NAD 216thx er sagen, har selv tænkt på en sådan til mine engang. :)
God vind med at finde nogle der er i pæn stand. Prisen ligger fra 2000 til 4000 som regel, men husk at det er bedre at give 3500 for et par pæne eller fejlfrie, end 2000 for et par der har lidt overlast.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forstår jeg ikke helt, hvad det er i har imod JBL.
Det er især jer der kun tror der er en sted at handle hifi. Der har fået foredomme mod jbl navnet. Siden de ikke forrhandles i klubben længere.
Men jeg kan da ikke forstå at i syntes de gammle Dali de er så gode. det er først de sidste par år de er kommet med noget, der kan bruges.Når i går sådan op i magnet størrels, så har Dali heller ikke noget at prale af. ikke engang de nye MS5.
Men nu har størrelse på magnet heller ikke alt at sige, men hvordan de er opbygget.
Hvis man gad og bruge tid til at lytte til den nye, JBL northridge den spiller forrygene til pengene og meget bedre en de gammle Dali´er i forreslår.
Nu er det ikke fordi jeg ikke kan lide Dali. Det kan jeg. Mangler 7000 kr. og så har jeg MS-5, stånde hjemme i stuen.
Det jeg mener med denne inlæg er, at jeg syntes efterhånden det er blevet sådan at det kun er det mærke man har der dur. Det er som om folk ikke har hørt meget af det de rakker ned på.
Og så er det de samme 10 mennesker der sidder og forreslår Dali og de 10 andre der forreslår System Audio. Og så får vi en debat der ligner 100 andre.
jold
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er nu det for noget med at folk mener at JBL er dårligt lavet? De billigste serier fra dem har jo altid været mere beskedne end de dyre, det er vel ikke så underligt. Den gamle Decade serie (for vel 30 år siden) havde måske nok støbte chassisser, men de var faktisk dyre af en entry-level serie at være. Og de store serier, Ti-K (som nok er gået ud nu), Studio Monitor (som kun kan fås hos prof. forhandler nu) og K2 (prestigeserien) er altså mindst lige så godt bygget som de store JBL altid har været. Og de er ikke kinesiske! Men i modsætning til dengang Klubben havde JBL kan man ikke mere se alle serierne samlet et sted, desværre. Groft sagt er de store JBL modeller røget op i meget høje priser. Sådan noget som en 250 ti til 15000 stykket eller en Ti-5000 til endnu færre kroner ser vi nok aldrig mere. Men det gælder vist alle store og velbyggede højttalere, desværre. På den anden side var store JBL-monitors altså også horribelt kostbare og eksklusive dengang i slutningen af 70'erne, hvor de, sammen med Luxman, var noget af det ypperste man kunne tænke sig. Cerwin Vega og JBL har aldrig haft samme ideal for lydgengivelse. JBL koncentrerer sig primært om ekstrem detaljerigdom og så lille dynamisk kompression som muligt, og løser så dette så godt som muligt indenfor modelrækkernes muligheder. CV har jo altid markedsført sig som bas-vanvid, men har i tidens løb præsenteret særdeles forskellig lyd fra serie til serie. Jeg vil påstå at lige netop dette er nøglen til at forstå og anskaffe CV. En DC-12 er en mild og venlig højttaler med temmelig neutral mellemtone og kraftig bas. DC-15 lyder næsten ligesådan, men med den der dobbelt-svingspole 15" bas med delefilter mellem de to spoler leverer så meget og så afgrundsdyb bas at der skal meget potente forstærkere og meget plads til at få glæde af den. Andre modeller er ganske rigtigt både skrigende i mellemtonen og hvinenende i diskanten. Også afstemningen af bassen varierer utroligt meget. Netop DC-serien er ret fyldig (undtagen 1515, som er stram og hurtig), hvor AL-1000 og til en vis grad AL-750 er meget mere slanke, og for nogle mennesker måske mangler lidt af det kendte CV-spark. Det er helt galt at påstå at CV altid har en bestemt lyd.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Alcedo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
Det er især jer der kun tror der er en sted at handle hifi. Der har fået foredomme mod jbl navnet. Siden de ikke forrhandles i klubben længere.
Men jeg kan da ikke forstå at i syntes de gammle Dali de er så gode. det er først de sidste par år de er kommet med noget, der kan bruges.Når i går sådan op i magnet størrels, så har Dali heller ikke noget at prale af. ikke engang de nye MS5.
Men nu har størrelse på magnet heller ikke alt at sige, men hvordan de er opbygget.
Hvis man gad og bruge tid til at lytte til den nye, JBL northridge den spiller forrygene til pengene og meget bedre en de gammle Dali´er i forreslår.
Nu er det ikke fordi jeg ikke kan lide Dali. Det kan jeg. Mangler 7000 kr. og så har jeg MS-5, stånde hjemme i stuen.
Det jeg mener med denne inlæg er, at jeg syntes efterhånden det er blevet sådan at det kun er det mærke man har der dur. Det er som om folk ikke har hørt meget af det de rakker ned på.
Og så er det de samme 10 mennesker der sidder og forreslår Dali og de 10 andre der forreslår System Audio. Og så får vi en debat der ligner 100 andre.
jold
|
|
|
Du har nok os ½ ret.. Jeg hørte et par JBL xxxx serie. Som var stuehøjttalere, og de sparkede altså særiøst røv, lige som Dali 700..
|
| Til top |
|
| |
Alcedo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Hvad er nu det for noget med at folk mener at JBL er dårligt lavet? De billigste serier fra dem har jo altid været mere beskedne end de dyre, det er vel ikke så underligt. Den gamle Decade serie (for vel 30 år siden) havde måske nok støbte chassisser, men de var faktisk dyre af en entry-level serie at være. Og de store serier, Ti-K (som nok er gået ud nu), Studio Monitor (som kun kan fås hos prof. forhandler nu) og K2 (prestigeserien) er altså mindst lige så godt bygget som de store JBL altid har været. Og de er ikke kinesiske! Men i modsætning til dengang Klubben havde JBL kan man ikke mere se alle serierne samlet et sted, desværre. Groft sagt er de store JBL modeller røget op i meget høje priser. Sådan noget som en 250 ti til 15000 stykket eller en Ti-5000 til endnu færre kroner ser vi nok aldrig mere. Men det gælder vist alle store og velbyggede højttalere, desværre. På den anden side var store JBL-monitors altså også horribelt kostbare og eksklusive dengang i slutningen af 70'erne, hvor de, sammen med Luxman, var noget af det ypperste man kunne tænke sig. Cerwin Vega og JBL har aldrig haft samme ideal for lydgengivelse. JBL koncentrerer sig primært om ekstrem detaljerigdom og så lille dynamisk kompression som muligt, og løser så dette så godt som muligt indenfor modelrækkernes muligheder. CV har jo altid markedsført sig som bas-vanvid, men har i tidens løb præsenteret særdeles forskellig lyd fra serie til serie. Jeg vil påstå at lige netop dette er nøglen til at forstå og anskaffe CV. En DC-12 er en mild og venlig højttaler med temmelig neutral mellemtone og kraftig bas. DC-15 lyder næsten ligesådan, men med den der dobbelt-svingspole 15" bas med delefilter mellem de to spoler leverer så meget og så afgrundsdyb bas at der skal meget potente forstærkere og meget plads til at få glæde af den. Andre modeller er ganske rigtigt både skrigende i mellemtonen og hvinenende i diskanten. Også afstemningen af bassen varierer utroligt meget. Netop DC-serien er ret fyldig (undtagen 1515, som er stram og hurtig), hvor AL-1000 og til en vis grad AL-750 er meget mere slanke, og for nogle mennesker måske mangler lidt af det kendte CV-spark. Det er helt galt at påstå at CV altid har en bestemt lyd. |
|
|
CW har nogle fede HT'er.. men denne gang vil jeg prøve nogle "stue" HT'er, som ikke fylder lige så meget..
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg syntes JBL´s største problem lige i tiden er at de
ikke rigtig har nogle modeller at vælge mellem som før i tiden.
I dag har de højtalere fra ca 500kr- 3000 pr stk. Og igen fra ca 140.000 og op.
Der mangler mange serie i mellem det prisleje.
som før i tiden. 
power
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan KUN giver klogesen helt ret i sine antagelser omkring JBL's gamle modeller/lydfilosofi - de nye modeller lyder altså ikke specielt godt.....og er milevidt fra den "klassiske" JBL lyd fra 70'erne og 80'erne.........................
Og mener faktisk i ramme alvor at en JBL højtaler netop fra disse årgange den dag i dag kan matche helt nye HT i 20-30.000 klassen f.s.v. angår dynamisk formåen UDEN at den mister pusten og lyder forvrænget......i modsætning til f.eks. CV.
Og med al respekt for DALI, så ligger de altså milevidt fra JBL i basgengivelse, og virker indelukket.......................de skriger måske ikke nær så meget som en CV.......men lyden kommer ikke rigtig ud af boksen, som på en JBL'er.........
Hvis det derfor ikke virker skræmmende at købe en 20 år gl. højtaler, mener jeg at man får ualmindelig meget vellyd for pengene ved at købe f. eks. en JBL L112, 120TI 240 TI - som afh. af stand kan købes fra kr. 2 - 4.000 kr./sæt.
TI 3000 og 5000 er noget dyrere - men ikke bedre...tværtimod finder jeg at netop denne TI-serie har det med at skrige i diskanten når de skal spille højt.......
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
skrigeri i diskanten er et lidt sjovt fænomen...
jeg har 4412a, nogle hifi folk synes at det skriger, måske pga deres liniaritet, men da jeg holdte en større havefest i weekenden, roste alle gæsterne (som absolut uinteresseret i hifi) mit anlæg, "det lyder så rent selvom der bliver spillet så højt"...
vi sad ude i haven, ca 12 meter fra anlægget indei stuen, og stadigvæk mente flere at det var for højt, hvilket det også var, men der blev spillet helt rent ved selv det lydtryk.
skrigeriet fra cv er derimod mere reelt, men hænger også sammen med en i forvejen lys diskant hornefterlignende konstruktion.
folk klager ofte over at man ikke har lavet noget godt siden dc serien, men jeg må indrømme at clsc serien er perfekt til dens formål: at spille tordnende højt med en masse (diskotekts)slam i den øvre bas. eks hp215 bliver ofte brugt som topkasse hos små mobildiskoteker, og de er perfekte til deres formål.
sammenligningen mellem jbl og cv i den prisklasse mener jeg ikke er retfærdig, det er/burde være to forskellige publikum de henvender sig til.
personligt er jeg mere til jbl's xti serie, men en E80 eller E100 kombineret med en h/k 670/675 er i mine øjne det ultimative "begynderanlæg".
selv startede jeg med et sæt tlx400, sandsynligvis den bedste højttaler til 1000 kroner der nogensinde er blevet lavet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
kan kun give jesper andersen ret.....sidst på odense udstillingen,
lyttede jeg til de store JBL k serie.........tror de kostede 175.000 og
kørte med jazz trin på, det var nu ikke at råbe hurra for...ikke i mine
ører......mine gamle cw 320 mtd fra 81 gjorde det
bedre..........ok...toppen er skiftet ud med prof jbl...men de sparker
sq da røv
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV vs. JBL er nu om dage som at vælge imellem pest eller kolera, begge er aldeles forfærdentlige omend JBL's Northridge serie er rimelig. Nuvel, i de gamle dage da de begge mærker kunne noget, og som Hasselohof pointerer da var JBL hundedyrt, der var JBL klart bedre end CV på grund af deres langt højere detaljeringsgrad. Alligevel valgte jeg dengang et sæt Cv fremfor JBL, dels fordi jeg gerne ville have fest-bas (og ja jeg har haft et sæt 15'' på 10 kvm.) og så fordi jeg syntes at for mit beskedne budget dengang simpelthen ikke fik nok speaker i JBL'en, jeg skulle op i den dobbelte pris før der skete noget  . Jeg har sidenhen lært noget, selvom det tog godt 15 år sammen med CV'erne, og det er at effekt giver bas og kontrol, det gælder også for CV'erne. Da jeg fik en H/K 8500 på Cv'eren blev bassen pludselig stram og kontant - ja så stram som sådan en 15'' fætter nu kan blive  . Så mit råd er, køb et sæt Dali eks. 850 og køb så en ordentlig effektforstærker til dem så skal du nok få bas. Om 2 x 6,5'' kan levere bas ? Ja da, der skal bare være godt med effekt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bamse_ck Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, har ikke taget mig tid til at læse alle inlæggene, men tillader mig alligevel at komme med en kommentar.. hehe.. jeg ville klart vælge cerwin vega, men hvis du virkelig skal ha power på, så skal du finde nogen ældre modeller. jeg har selv et sæt DC15, nogen rigtig kraftfulde højtalere. de peaker på 1000watt, og det kan mærkes! (min ene væg har slået en revne fra gulv til loft)
de spiller godt, og rent. og især ved rigtig rigtig høj volumen.
men jeg skal lige advare dig.. jeg har allerede brænt 2 forstærkere af på dem.. ;) Den ene en gammel kraftig pioneer A-77x, og den anden en Nikko NA-2090. (Nikko'en stod bogstaveligt talt i flammer) begge har været brugt til diskoteksbrug førhen.
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
|
|
|
Jeg har før været stor fan af JBL. F.eks. synes jeg Ti serien leverer noget af den fedeste lyd der findes. Men de laver også en del skrammel. Jeg har selv haft et par LX55 højttalere, som spillede ret elendigt. Og jeg var ellers forblændet af min kammerats JBL 240 Ti. Godt nok var det en billigere højttalere - men den havde slet ikke "JBL" lyden. Jeg gætter på at mange af de plastik-kasser man køber i den lokale Fona er på samme måde. Naboen har et sæt XPL'er (mener jeg de hedder), men er lidt i tvivl om hvor nye de er - men de spiller temmelig godt. De er dog også i en lidt anden prisklasse - og de er også alt alt for store til et 8 m2 rum.
Jeg har som så mange andre også haft den præference for overdreven bas - og jeg har haft et på CV D-serie højttalere med 12" bas i et 10 m2 rum. De spillede højt og larmende men allerede den gang syntes jeg de var alt for skingre. Og bassen kom slet ikke til sin ret i det lille rum. Måtte faktisk stille dem på fødder en 1/2 m fra gulvet på spikes for at få bassen til at lyde af lidt i lyttepositionen.
Siden da har jeg også haft et par Dali 909'er i et noget større rum 35 m2 svjh. Jeg trak dem med en voldsom NAD effektforstærker. Der er visse genrer hvor jeg faktisk synes de lød bedre end mere "hifi"-agtige højttalere fordi de tilførte noget bid og råhed over lyden. Men i det store hele havde de en skarp og skinger lyd man hurtigt blev træt af. Og så er de ALT ALT for store til et 8 m2 rum.
Til spørgeren: Tag du hellere og købt et sæt små højttalere og sæt dem på standere. Køb evt. en sub til at hjælpe med bassen - så får du den gode lyd fra de små højttalere og du kan justere subben til at give dig den smæk i mellemgulvet du søger. Og så vil jeg gætte på det er lettere at få "tunet" til rummet. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæhæhæ, kan kun give Lars99 ret i at JBL 240TI er en skøn højtaler fra "dengang hvor JBL kunne lave gode højtalere" - har et sæt selv 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
hæhæhæ, kan kun give Lars99 ret i at JBL 240TI er en skøn højtaler fra "dengang hvor JBL kunne lave gode højtalere" - har et sæt selv 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Min kammerat havde et sæt 240TI'er sammen med en Denon CD-afspiller og NAD forforstærker / effektforstærker. Mener det var den dengang meget populære og anerkendte 2200'er. Det spillede røven ud af bukserne på alt andet jeg havde hørt - ikke mindst mit eget anlæg. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige i HFK i anden anledning - og lyttede lige et kort øjeblik på en testopstilling med noget Cerwin Vega på noget NAD udstyr. Det er muligt at opstillingen ikke var tunet ind - og rummet var ikke så stort (10-15 m2) men for pokker hvor det lød ... forfærdeligt!.
Masser af øvre bas og stort set ingen dybbas. Diskanten var ikke skinger - for den var der stort set slet ikke. Så det lød som en stor mudderbunke. Så lød mine Dali 909'er godt nok bedre. Ja - mine gamle CV'er D-series lød såmænd bedre. Og det siger ikke så let. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |