Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mcubed HFX kabinet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 03 August 2005 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Hej Keyser.....

Ja, det er jo med at gøre opmærksom på noget man syntes er lækkert. Og derfor er det også dejligt at høre at du også er tilfreds.

Tjoh, det er ret individuelt for diverse bundkort, hvordan de er skruet sammen. Så min vurdering af mit eget AOpen bundkort, skulle ikke have været meget større, for at jeg ikke kunne bruge SATA tilslutningerne.

Mine kritikpunkter på PSU'ens placering, er for mig stadig et mysterium.... Nu ikke fordi jeg har været inde og prøve at lege noget jeg ikke ér, så er det godt nok underligt, at de har valgt at sætte PSU'en helt i fronten - det skaber 2 store problemer:
At man må bruge et 5,25" bay, for at komme tilbage med ledningerne i kabinettet og at du fører 230V igennem kabinettet. Hvilket er noget uheldigt, da disse høje spændinger, sagtens kan skabe støj/ravage, på de mange lavspændings dele, der findes.
Nå, men det korte og lange, er at den PSU, skulle efter mine begreber have siddet bagerst i kabinettet, og alle disse problemer var løst.

Det er rigtigt, at når låget på HFX bliver sat på, og det er ret mørkt i kabinettet, så fungere glasset i fronten mest som et spejl, og man kan næsten ikke se igennem.

Men ellers er det dejligt at høre de erfaringer, du har med kabinettet....... Jeg håber vi kan sludre lidt videre, omkring de spørgsmålstegn der trods alt opstår, i forbindelse med sådan et HTPC projekt.......... Kan da starte ud med at høre dig, om du har tænkt dig at benytte HFX'es bagplade bøsninger, og hvordan du eventuelt kan benytte dem?..... altså de phono bøsninger og scartstikket.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

keyser soze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej Raun

Ja, det har du ret i - jeg ved heller ikke helt, hvor mange herhjemme, der har købt HFX-kabinettet, så jeg blev egentlig lidt overrasket, da jeg så indlægget her...

Hvor har du købt dit kabinet - herhjemme eller direkte hos mCubed? Bestilte du helt i begyndelsen, da prisen stadig var lav - den er jo unægteligt steget noget siden...

Konstruktionen mht. PSU'en kan efter min mening ikke laves på ret mange andre måder. Køleribberne sætter jo deres begrænsning mht. den indvendige plads i kabinettet og var PSU blevet placeret bagerst og mobo'et i fronten i stedet, hvor skulle udgangene så sidde? Du har ikke den samme indvendige bredde som i stort set alle de andre HTPC-kabinetter på markedet og det giver naturligvis ikke den samme fleksibilitet.

Jeg kan forstå, at du har korresponderet en del med Maik hos mCubed - har du forhørt dig hos ham, hvorvidt de overhovedet har lavet en opstilling, hvor de har fået plads til "alle" kablerne fra PSU'en?

Uagtet det, så synes jeg stadig selve den indvendige opbygning fungerer helt fint - jeg vil give dig ret mht. de høje spændinger som en 230V gennem kabinettet kan give, det havde jeg ikke selv spekuleret over. Jeg kunne f.eks. godt forestille mig det kunne give nogle problemer mht. lydkortet...

Jeg undres meget over den medfølgende scart-udgang, det kan være du kan hjælpe mig i den sammenhæng - jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skulle kunne anvende den??!! Men det kan være du er ligeså meget i tvivl...

Vi kan også fortsætte på mail, hvis du er interesseret? Jeg vil meget gerne udveksle erfaringer og gode ideer fremover!

Til top Vis keyser soze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyser soze

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej igen....

Ja, jeg spurgte på den "uheldige" situation, at man må bruge en 5,25" bay, til ledningerne. Men jeg var så "uheldig" at jeg havde også et andet spørgsmål i denne mail, og det var desværre kun dette der blev besvaret..... Det har jeg tolket sådan, at det bare ikke kan være anderledes, hvilket da også går an, men havde været rart med et klart svar.

Du har ret med hensyn til PSU. Som sagt havde jeg heller ikke tænkt det helt igennem, men derimod bare lavet et overfladisk spørgsmålstagn.

Nej, aner ikke hvordan denne bagplade skal komme i funktion, men jeg gad virkelig godt at vide det!?

Mvh.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige med stor interesse læst denne tråd igennem og overvejer også at købe et HFX kabinet med en Pentium M løsning. Jeg er dog lidt interesseret i at høre om I har fundet ud af at bruge de phono bøsninger som sidder på bagsiden. Kan man connecte sit lydkort til dem indvendigt?

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige denne test af kabinettet:

http://babel.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=fr _en&url=http%3A%2F%2Fwww.cdsoft.be%2Fweblog%2Findex.php% 3F2005%2F06%2F29%2F2-boitier-mcubed-hfx-le-montage

Det er oversat fra fransk til engelsk så det lyder lidt mærkeligt nogle steder. Sådan som jeg forstår det, så har de valgt at bruge mini-jack stikkene alligevel i stedet for de phono-bøsninger selvom de finder ud af at connecte dem til lydkortet

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Her er lige en masse gode billeder af kabinettet selvom det kniber lidt med oversættelsen af teksten :

http://babel.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=zt _en&url=http%3A%2F%2Fwww.pcgamma.com%2Fshowthread.php%3F t%3D7772

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej Michael...

Jeg har ikke læst den test du linker til, men jeg har fortsat ikke fundet en løsning på disse phono bøsninger, men har nu heller ikke gjort noget for det.

Den dag at man får sig et "ordentligt" lydkort, vil jeg kigge på det igen. Men som det ser ud nu, er der ingen grund til at lave noget om.

Tror nu også at mCubed har tiltænkt disse bøsninger, til dem der vil bruge high-end lydkort....... Det kan selvfølgelig også være at du gerne ville det fra starten af. Men jeg venter lidt endnu, og derfor har jeg ikke fået udvidet min horisont.

Mvh.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Raun

Som det lige er blevet postet i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30048&P N=1

...så kan man med et Prodigy 7.1 lydkort tilslutte phonobøsningerne ligesom billederne viser i den ovenstående test. Dette må være det mest optimale da man så slipper for en masse adapterstik og man så kan bruge sine rigtige signalkabler i god kvalitet. 

Lige et spørgsmål, hvor har du købt kabinettet henne?

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:

Som det lige er blevet postet i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30048&P N=1

...så kan man med et Prodigy 7.1 lydkort tilslutte phonobøsningerne ligesom billederne viser i den ovenstående test. Dette må være det mest optimale da man så slipper for en masse adapterstik og man så kan bruge sine rigtige signalkabler i god kvalitet. 

Jeg tror lidt af ideen med at have gode signalkabler falder til jorden hvis signalet lægger ud med at tilbagelægge 20cm inde i et computerkabinet i tynde uskærmede kabler.
Computeren er jo ligesom TV'et og andre elektroniske apparater en støjkilde og vil dermed påvirke signalet.

Jeg tror heller ikke at man får særlig god kontakt fra pinheader til stik og fra stik til pinheader inde i kabinettet. Derfor ville jeg nok vælge ikke at bruge muligheden i mCubed kabinettet.
Til top Vis sn1009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sn1009

KristianW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

keyser soze: "Jeg undres meget over den medfølgende scart-udgang, det kan være du kan hjælpe mig i den sammenhæng - jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skulle kunne anvende den??!! Men det kan være du er ligeså meget i tvivl..."

Der er vist ikke tale om en scart udgang, men derimod en scart indgang.

http://www.mm-vision.dk/default.asp?menu=dvd&gruppe=htpc hfx&action=shop

"The internal Scart connector cable connects Hauppauge WinTV cards with the Scart plug on the backside of the HFX chassis.

The connector cable is compatible with the Hauppauge WinTV cards PVR-150, PVR-250 and PVR-350.

It provides an easy connection to other video sources like DVD player or Video recorders. The Scart connector on the backside will work as a Video-In for the HFX."

Til top Vis KristianW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianW

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej Raun, Michael2, Keyser Wilsky mfl.

Nu er det så ca. lang tid sinde denne tråd blev startet. Flere af os må vel efterhånden have sat systemet i drift og gjort os nogle erfaringer med Mcuben, Aopen, MCE med mere.

Har I lyst til at berette om jeres største glæder og værste (tilbageværende) problemer med jeres HTPC?

For mit eget vedkommende så har jeg haft mange hardwareproblemer og problemer med statisk elektricitet fra fællesantennestikket. USB portene på Aopen motherboardet virkede ikke, Hauppauge  500 brød sammen efter nogle uger (og er stadig til reparation) men alt dette er fortid nu.

Mit største problem er nu som Rarun også nævnte at det ikke altid er muligt at få dyret til at komme ud af standby med billede på TV udgangen.  

Min største glæde er nok musikdelen jeg er positivt overrasket over lyden på Aopen kortet. I alt væsentligt kan jeg ikke høre forskel på det indbyggede Intel/Realtek lydkort og min 3000kr CD. Musikken er rippet med WMA lossless format.. Det synes jeg er godt gået.

Derudover er jeg meget tilfreds med optagekvaliteten af video og afspilningen af disse selv om jeg bruger S-Vhs udgang til B&O tv.

Næste projekt må være en ekstra harddisk, opsætning af et fuldt surround system og så selvfølgelig et HDTV :o) (når jeg vinder i lotto)

Mvh

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Raun skrev:

Kabinet og Borg HPC CPU køler, har jeg givet kr. 2.800,-.

Display, fjernbetjening og Imon software koster samlet omkring kr. 700,-

Med venlig hilsen

hvor har du købt henne? for jeg synes ikke og kunne finde det til sådan en fin pris.. ved godt det er lang tid siden du har købt dit kabinet, men det kunne jo være du lige kendte en godt sted.

krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Kontakt evt mig vedr dette..
Har et jeg ikke bruger med imon display og borg køler.
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

lyder da spændende, må man spørge hvorfor du har et du ikke bruger? hvor i landet holder du til? og hvad ville prisen være på sådan et kabinet? er det med eller uden strømforsyning?

AndreasX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

nogen herinde der ved hvor i DK og hvornår man kan købe Mcubeds nye Mini-model?

Til top Vis AndreasX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasX

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Til AndreasX:

Fås i DK til April hos bl.a. www.net-kompagniet.dk

Ser OK Nice ud, men det ser ud til at det kun kan køle Pentium Mobile systemer ned....

24x7x365

Til top Vis 24X7X365's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 24X7X365

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes