Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ultimative LCD-TV til HTPC. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
MichaelWB skrev:
Fint nok, når du kommer med din kildehenvisning skal jeg nok kommentere om jeg tolker det på samme måde som dig.

Under alle omstændigheder ændrer det ikke på min oprindelige udtalelse om, at jeg synes det er useriøst hvis man returnerer 3-4 forskellige tv, fordi man ikke har sat sig ordenligt ind i tingene. Hvad loven siger, ændrer egentlig ikke på det, da det er min personlige mening.

Kildehenvisningen er jeg lige kommet med - omend du selv skal slå den op? Og det er da fint nok at have en personlig mening, så kan du holde dig det bag øret næste gang der er parlamentsvalg 

Har vi fået et parlament i Danmark?

Det er nemlig fint med en personlig mening, specielt når man sørger for at holde den adskilt fra facts!

Det må godt nok være nemt på jurastudiet hvis man kan slippe afsted med en kildehenvisning, som: "på biblioteket", det bliver også sådan nogle dejlig korte litteraturlister så

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Flot henvisning, det var en stor hjælp. Det er den bygning med bøgerne ik?

Ja, jeg er ked af at alt ikke findes på nettet, men hvis det er af stor betydning for dig, er det vel også turen værd? Alternativt kan du jo kontakte din advokat og lade ham finde de relevante dokumenter.  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
zerocool skrev:
Og det er da fint nok at have en personlig mening, så kan du holde dig det bag øret næste gang der er parlamentsvalg 

Vi har da EU-parlamentet som vi også stemmer til i Danmark.

Men borstet fra det synes jeg det er på tide at lukke denne debat i dette emne nu og komme tilbage til det oprindelige emne. Ement har været kørt "off-topic" alt for længe nu og jeg har selv været med til at dreje debatten af sporet.
Hvis folk ønsker at fortsætte debatten om returet, online forhandlere osv. vil jeg forslå at starte et nyt emne og så evt. poste et link her, for ikke at ødelægget debatten om LCD TV til PC brug helt.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Ja det fandme da godt nok blevet for barnligt at se på det der..

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Ja, et demokratisk valgt et af slagsen siden 1849. Hvem troede du ellers havde lovgivningsmagten i Danmark? Derudover var det nu EU-parlamentet jeg hentydede til.

MichaelWB skrev:
Det må godt nok være nemt på jurastudiet hvis man kan slippe afsted med en kildehenvisning, som: "på biblioteket", det bliver også sådan nogle dejlig korte litteraturlister så

Ja, det er ikke så svært som man skulle tro. Du kan jo begynde med at læse "lovforslag nr. L 213 for folketingsåret 1999/2000" og bemærkningerne hertil.

HeDDoN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
HeDDoN skrev:
Gerdes skrev:

HeDDoN skrev:
La La La La La det er det eneste jeg kan høre når du siger noget... ævl og bævl fra din mund Otto...

Faktum 1: Hvis du absolut vil citere Dolph, kan du så ikke gøre det ordentligt?

Faktum 2: Hvis du i øvrigt vil bruge Dolph-retorik herinde, kan jeg ikke forestille mig andet end at admin giver dig 3 hurtige, og så er du ude .

Faktum 3: Det er ok at være uenige herinde, men tonen skal være til at holde ud at høre på

Hvis du var bare halv så fuld som jeg var da jeg skrev det ville du ikke engang kunne citere din egen mor...

Og ja jeg er ny og hvad så men det er et frit land vi lever i så hvis der er noget der sætter mit pis i kog har jeg sku ret til at komme med min mening om i så kan lide den eller ej... faktum er at jeg f.eks. sidder med en sag hvor en kunde har bestilt et 42" plasma hvor han så returnere det fordi der ikke er fod og tuner med... nu skal jeg bruge tid og energi for ikke at den skal stå og tabe værdi og koste penge på lageret bare fordi idioten ikke undersøger tingene inden han bestiller.

Det står naturligvis enhver frit for at komme med sin mening, men det skal ske på en ordentlig måde. Det kan være at du tror, at fordi du arbejder som indkøber, og dermed er utilfreds med den smule skrivebordsarbejde der nu er pålagt dig i den givne sag, har ret til at tiltale folk som det passer dig herinde. Det har du sikkert andre steder og det får du sikkert en masse venner på, men den stil skal du IKKE køre herinde. Hvis det er stilen du vælger, kan du ligeså godt spare energien og finde et andet sted end Hifi4all.dk at udspy din galde - her er der plads til alle.....dem der kan opføre sig ordentligt, vel at mærke!

Iøvrigt er det ikke særligt fremmende for Midtdata at du sidder og skaber dig på deres vegne - det er udelukkende bad publicity for deres vedkommende og kunne hurtigt tolkes som det syn de har på deres kunder, hvilket jeg næppe tror er tilfældet!

Du kan betragte dette som en advarsel - hvis ikke du mener at du kan indordne dig efter retningslinierne her på forummet, så smid en privatbesked til mig eller send en mail til admin@hifi4all.dk eller bruno@hifi4all.dk , så du kan komme videre!

Hold istedet den høflige stil som du ellers har gjort i de tidligere indlæg du har lavet i de par tråde du selv har oprettet - det er meget mere befordrende for både dig selv og forummet generelt, og du vil vel også gerne have at folk tiltaler dig pænt, ik´?

Det er klart jeg er utilfreds med ekstra unødvendig skrivebordsarbejde i en i forvejen stressende arbejdsdag... det tror jeg alle ville være. tiltaler folk på en dårlig måde det er nu nok så meget sagt bare ved at fyre en dårlig efterligning af Dolph af... men okay hvis folk er så sarte så bevares da.

Hvem siger lige jeg sidder og skaber mig på Midtdatas vegne... jeg skaber mig på mine egne vegne på baggrund af de erfaringer jeg har med kunder og deres udnyttelse af returretten. Desuden kan en medarbejders mening nu nok ikke lige lave om på den danske lovgivning som alle forhandlere jo ligesom mere eller mindre følger...

Hvis folk har lyst til at tiltale mig på en dårlig måde så gør de da bare det...

Til top Vis HeDDoN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeDDoN

*Zitilites*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok irriterende for os der prøver at få noget ud af den her thread. I ødelægger det hele med irrelevante ting med hensyn til emnet!

Okay så vi kan konkludere at nogle LG skærme som IKKE kan fås i Danmark lever op til vores 1:1 krav... Men det hjælper os jo ikke så meget!

Til top Vis *Zitilites*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *Zitilites*

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

*Zitilites* skrev:
Okay så vi kan konkludere at nogle LG skærme som IKKE kan fås i Danmark lever op til vores 1:1 krav... Men det hjælper os jo ikke så meget!

El Mutanten har, som før nævnt, LX2R modellerne og her kan du få fingrene i 37LP1R - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159843.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

*Zitilites* skrev:
Det er godt nok irriterende for os der prøver at få noget ud af den her thread. I ødelægger det hele med irrelevante ting med hensyn til emnet!

Jeg er helt enig - kan vi ikke lokke Admin til at separere den diskussion til en ny tråd, så vil jeg faktisk gerne kommentere Heddon's fuldemandssnak - eller skal jeg bare starte en ny?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Otto: Bare opret en ny tråd, og så smid et link til den nye tråd herind - det plejer at være ok at gøre.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Til Otto

Jeg var nede i jeres butik for ca 14 dage siden og fik afvide at I havde/ville bestile i LP1 LG fjernsyn hjem for at teste det. Noget nyt om dette ??

Syntes også der er blevet brugt for mange sider I denne tråd om noget som burde diskuteres et andet sted..

Stadig ikke nogen andre som har fået købt LP1 modelen og som kan smide lidt info om det ? (ved godt at den næsten lige er kommet til DK) men kan ikke vente meget mere med at bestille mit !

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

*Zitilites* skrev:

El Mutanten har, som før nævnt, LX2R modellerne og her kan du få fingrene i 37LP1R - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159843.

Men El Mutanten har ikke LX2 på lager endnu. Der går nok lidt tid endnu inden vi ser dem i DK.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Sasquatch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at anskaffe mig et Samsung LE-40R51B eller
LE40M51B til min HTPC fordi jeg synes det har et godt billede og et
flot design.

I den forbindelse har jeg fulgt diverse threads her på hifi4all vedr.
netop denne skærm.

Zerocool - du siger at den ikke kan køre 1x1 pixel mapping over
DVI/HDMI, men jeg kan, ud fra dine indlæg, ikke rigtig se hvad der
er dit endelige bevis...

Det kan godt være at jeg har overset det, men er der reelt set nogen
på dette forum (eller andre steder) der har prøvet det af i praksis?

Jeg kunne godt tænke mig at få 100% klarhed over det i form af en
eller anden salgs dokumentation. Er der evt. én der kan smide et link
så jeg med egne øjne kan se det

Alternativt må jeg hive min htpc under armen og slæbe den ned i HiFi
Klubben og lege lidt med opløsninger...

Venlig hilsen
Kenneth
Til top Vis Sasquatch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sasquatch Besøg Sasquatch's Websted

HQjben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
zerocool skrev:

*Zitilites* skrev:

Men El Mutanten har ikke LX2 på lager endnu. Der går nok lidt tid endnu inden vi ser dem i DK.

Hmm, elgiganten på nørrebrogade har så vidt jeg ved et stående... Ellers er Fona begyndt at forhandle LX1, samme specs som LX2, forskellen er at LX1 er helt i sort... Correct me, if i'm wrong!

Mvh Rasmus

Til top Vis HQjben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HQjben

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

HQjben skrev:
Snurrerundtlyd skrev:
zerocool skrev:

*Zitilites* skrev:

Hmm, elgiganten på nørrebrogade har så vidt jeg ved et stående... Ellers er Fona begyndt at forhandle LX1, samme specs som LX2, forskellen er at LX1 er helt i sort... Correct me, if i'm wrong!

Jeg skrev om forskellene imellem LX1 og LX2 tilbage på side 11, hvor jeg postede fotos af begge modeller.
Her er hvad LG skriver:
LX1 Desktop Stand: Stand with tilt function is included
LX2 Desktop Stand: Swivel stand is Included

Jeg citerer lige mig selv:

Der er kommet to sorte modeller der hedder 26LX1 og 32LX1, ummidelbart ser det ud til at LX1 er teknisk set identisk med LX2 serien. Det er sikkert kun kabinetfarven og standen der er anderledes. LX2 har en drejefod, mens LX1 kun har en vippefod:

LG 26LX1 / 32LX1

LG 26LX2 / 32LX2

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Her er en oversigt over test i Tyske magasnier, hvor hvor LG 32LP1R indgår. Indtil videre er der tre tests:

Test-Fazit zu LG Electronics 32LP1R

Der LCD-Fernseher LG Electronics 32LP1R glänzte mit seinen Leistungen im Test den Zeitschriften Heimkino (10/2005) und HiFi Test (4/2005) und wurde zum "Testsieger" gekürt.

In 3 Magazinen wurde dieser LCD-Fernseher getestet und gab wenig Anlass zu gravierenden Beanstandungen, wofür dem Testteilnehmer hauptsächlich gute Leistungen zugestanden wurden.
Das beste Ergebnis, welches der LG Electronics 32LP1R erzielen konnte, ist die Note 1,2; "Spitzenklasse", die er von der Zeitschrift HiFi Test (4/2005) bekam.

Læs mere her:
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_lg_electronics _32lp1r_p52961.html

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Jeg opdagede først nu at LP1 har aftagelige højttalere, det  er efter min mening en god ting så man slipper for at have dem hængende hvis man alligevel har et surround setup med rigtige højttalere.
Er der en der har et foto af LP1 uden højttalere monteret?

Fra LP1 specs:
Speaker System 2Ch 6 units Detachable speaker

Det fremgår ikke af deres manual. Mon det nu også er den sorte LG 32/37 LP1 R, hvor det kan lade sig gøre. ??

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager lige mit svar fra en anden tråd hvor du lavede samme indlæg:

Peter Pan skrev:
Download Manual på Svensk her.

Hvorfor downloade den Svenske manual når man kan downloade den på Dansk?
LG LP1R og LG LP1RS manualerne findes på Dansk, mens LG 42LP1D manualen kun findes på Engelsk.
http://dk.lgservice.com

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Snurrerundtlyd skrev:
Jeg opdagede først nu at LP1 har aftagelige højttalere, det  er efter min mening en god ting så man slipper for at have dem hængende hvis man alligevel har et surround setup med rigtige højttalere.
Er der en der har et foto af LP1 uden højttalere monteret?

Fra LP1 specs:
Speaker System 2Ch 6 units Detachable speaker

Det fremgår ikke af deres manual. Mon det nu også er den sorte LG 32/37 LP1 R, hvor det kan lade sig gøre. ??

Ja, det gælder så vidt jeg ved for alle LP1 modeller i både 32", 37" og 42". Farven på højttalerene ændrer selvfølgelig ikke på dette.

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes