| Forfatter |
|
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knolf skrev:
| HDCP decoding understøtter det ifølge brugsanvisningen. (både digitalt & analogt). |
|
|
HDCP er en digital krypteringsform og findes derfor kun til de digitale DVI og HDMI forbindelserer. Så det holder ikke at den understøtter HDCP analogt, skriver de virkelig det??? Alene navnet HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) indikerer at det er en digital krypteringsform og det er derfor noget vrøvl at skrive at den understøtter HDCP analogt, det er slet ikke teknisk muligt. Læs evt. mere om HDCP på den oficielle HDCP hjemmeside: http://www.digital-cp.com
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knolf skrev:
Zerocool. Sidder med et 5m langt noname dvi kabel fra brinck. Og af og til kommer der en hvid prik eller to et spiltsekund. (kan ikke ses i min browser, der jo bruger meget hvid farve) Så ved ikke om det er det du mener med blinkende vandrette linier, eller om det bare er grafikkortet eller kablet, der laver noget ged. HDCP decoding understøtter det ifølge brugsanvisningen. (både digitalt & analogt).
|
|
|
Det kunne nu være sjovt at vide om det er et dvi-i eller dvi-d kabel du bruger da det kan spore os ind på om det er ægte digital 1:1??Hvis du kikker ind i enden på stikket skal der KUN være en flad connector ved siden rækkerne med de små pins. se her ligner det, det her???

|
| Til top |
|
| |
Knolf Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Knolf skrev:
| Zerocool.Sidder med et 5m langt noname dvi kabel fra brinck. Og af og til kommer der en hvid prik eller to et spiltsekund. (kan ikke ses i min browser, der jo bruger meget hvid farve)Så ved ikke om det er det du mener med blinkende vandrette linier, eller om det bare er grafikkortet eller kablet, der laver noget ged.HDCP decoding understøtter det ifølge brugsanvisningen. (både digitalt & analogt). |
|
|
Det kunne nu være sjovt at vide om det er et dvi-i eller dvi-d kabel du bruger da det kan spore os ind på om det er ægte digital 1:1??Hvis du kikker ind i enden på stikket skal der KUN være en flad connector ved siden rækkerne med de små pins. se her ligner det, det her???
[IMG]height=46 src="http://av-connection.com/Info/Technical/Images/DVI-D_Du alLink_Male.jpg" width=100> |
|
|
Det er det stik du viser. PC'en plejer desuden, at være tilsluttet dvi indgangen på pc'ens tft skærm (samsung 172x).
Desuden er der tydelig forskel på dvi & vga billedkvaliteten. DVI er perfekt. (lige på nær gentagelse af sidste lodrette linie :( )
NB. På tv'et er der kun en dvi indgang. Ingen selvstændig vga indgang. For vga funktionen skal der bruges det medfølgende adapter kabel, i dur med de adaptere, der altid følger med gfx kort, hvis dvi udgangen skal bruges til et vga kabel.
|
| Til top |
|
| |
AllanHvass Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lidt mere opmåling af væg må jeg nok erkende, at det ikke kommer til at se kønt ud at presse en 40" skærm op 
Mit nye ønske er derfor en 37" skærm med sort kant, 1:1 pixel mapping (selvfølgelig), og max. 95 cm. bred uden at højttalerne skal fjernes for at nå ned på det mål - derfor duer ingen af LGs nuværende modeller desværre. Og så måske en digital TV-tuner, hvis man skal følge Ekstrabladets kioskbasker, og lidt idé er der vel med det. Man skulle tro at det var let, men selv uden kravet om 1:1 pixel mapping falder antallet af muligheder dog drastisk.
Hilsener,
Allan Hvass
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AllanHvass skrev:
|
Efter lidt mere opmåling af væg må jeg nok erkende, at det ikke kommer til at se kønt ud at presse en 40" skærm op 
Mit nye ønske er derfor en 37" skærm med sort kant, 1:1 pixel mapping (selvfølgelig), og max. 95 cm. bred uden at højttalerne skal fjernes for at nå ned på det mål - derfor duer ingen af LGs nuværende modeller desværre. Og så måske en digital TV-tuner, hvis man skal følge Ekstrabladets kioskbasker, og lidt idé er der vel med det. Man skulle tro at det var let, men selv uden kravet om 1:1 pixel mapping falder antallet af muligheder dog drastisk.
Hilsener,
Allan Hvass
|
|
|
Glem alle de krav...det findes ikke... se valgmulighederne i første indlæg fra zerocool
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AllanHvass skrev:
Hilsener,
Allan Hvass |
|
|
LG L3700 kan købes i både sort og grå og med og uden højttalere + stand og med og uden indbygget tuner, alt afhængig af modelnavnet. Der er andre modelnavne i Tyskalnd end i Danmark, men de hedder alle sammen noget med LG L3700xxx. Bredden af modellerne uden højttalere, f.eks. L3700A er 92,8 cm (112,0 cm inkl. højttalere). Men køber du en af modellerne med højttalere, så kan de afmonteres. L3700A kan købes i DK her: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156735Fra LGE Nordic: L3700TF säljs även i följande versioner:
L3700A - Utan TV-tuner, högtalare och bordsstativ
L3700T - Utan högtalare och bordsstativ På LGE Tysklands hjemmeside findes følgende modeller: L3700TFS http://preissuchmaschine.de/psm2_frontend/main.asp?sucheall= +LG+L3700TFSL3700AFK http://preissuchmaschine.de/psm2_frontend/main.asp?sucheall= +LG+L3700AFKL3700AK http://preissuchmaschine.de/psm2_frontend/main.asp?sucheall= +LG+L3700AKDesuden findes denne model på Preissuchmaschine: L3700AS http://preissuchmaschine.de/psm2_frontend/main.asp?sucheall= +LG+L3700ASMen hvorfor vil du ikke købe en model hvor højttalerene skal fjernes, hvad kan der ske ved det? Mener du at du vil vil have en model med højttalere på, i så fald er 37" for stort til at opfylde kravet om maks. 95 cm, medmindre højttalerene sidder neden under skærmen. Men du kan jo købe en skærm uden højttalere og købe nogle ordentlige eksterne højttalere i stedet for. Foto af L3700AK:
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev vi nogensinde klogere på den 40" fra ALDI, kunne den kører 1:1?? For så har vi jo en 40" der kan det hele for 13k??Det er 3700 kr billigere og 3" større end den billigste LG.
Zero....måske du gider spørge lidt mere ind til den 40" så det kommer på plads om den kan eller ej opfylde kravene??
|
| Til top |
|
| |
AllanHvass Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrerundtlyd skrev:
Men hvorfor vil du ikke købe en model hvor højttalerene skal fjernes, hvad kan der ske ved det? Mener du at du vil vil have en model med højttalere på, i så fald er 37" for stort til at opfylde kravet om maks. 95 cm, medmindre højttalerene sidder neden under skærmen. Men du kan jo købe en skærm uden højttalere og købe nogle ordentlige eksterne højttalere i stedet for. |
|
|
Jep, der skal stadig være højttalere i fjernsynet. Jeg har allerede et fornuftigt surround system, men det er ikke ALTID (langt fra) at jeg tager lyden den vej. Nogen gange vil jeg gerne være "gammeldags" og bare se lyd+billede fra et fjernsyn på væggen. Og TV2 har jeg kun over-the-air, så selv om det er teknisk muligt er det noget besværligt at sende lyden fra den over surrrounden.
Derfor er de 95cm. inkl. højttalere. Og at købe et fjernsyn med aftagelige højttalere og så tage højttalerne af og hænge et andet sted på væggen er heller ikke så attraktivt for mig.
Men grundlæggende må jeg jo nok konkludere, at man ikke skal kaste sig ud i fladskærme endnu, hvis man ikke er parat til at udskifte det hele i løbet af 3-4 år, bl.a. pga. 1:1 pixel mapping (eller mangel på samme), DVB-T, HD formater (bliver det 720p, 1080i eller 1080p i fremtiden), scaler kvalitet og meget mere. Og jeg vil hellere smide mange penge i en skærm der kan holde mange år, end flere udskiftninger i dette årti. Så må jeg jo vente...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige fået svar fra AMOI i Kina
De siger kort og godt at deres 37" LCD tv supportere:full 1:1 PM 1080p on HDCP-HDMI???
Det skal siges at det kom fra deres salgsafdeling???Jeg prøver at spørge lidt mere ind til benet..
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Så har jeg lige fået svar fra AMOI i Kina
De siger kort og godt at deres 37" LCD tv supportere:full 1:1 PM 1080p on HDCP-HDMI???
Det skal siges at det kom fra deres salgsafdeling???Jeg prøver at spørge lidt mere ind til benet.. |
|
|
Ja, prøv at se om du kan få dem lidt på glatis, så vi finder ud af om de ved hvad de snakker om...
|
| Til top |
|
| |
tnc99 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle som ved om hugoson hu2751 kan køre 720p i 1:1??
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ét sted på hjemmesiden skriver AMOI at Tv'et tager 1080i og ikke p, et andet sted skriver de, at det også tager 1080p.
Så vi er vist ikke de eneste, som er i tvivl 
Zerocool: Jeg har endnu ikke fået et svar far Westinghouse, så enten er de meget langsomme eller også er de ikke interesserede. Mange producenter har en irriterende tendens til ikke at svare, hvis det enten ingen interesse har eller de bare kender et svar, og det er nok på grænsen til "f**king irriterende". Så kan de i det mindste bare skrive: "beklager, du er belastende, gå med dig" - det kan man trods alt forstå.
Nåh, men tværtimod ser det ud til at dette Sceptre Tv også understøtter 1080p signaler: 37" Sceptre X37SV Naga.
Det nævnes flere gange i en HTPC sammenhæng, som konkurrent til pågældende Westinghouse Tv. Der står dog ikke direkte om det understøtter 1:1 pixelmapping, men flere ting peger jo i retning af det.
Deres hjemmeside siger også følgende: PC Input Max resolution 1920 x 1080 @ 60hz
Se mere her: http://www.sceptre.com/Products/LCD/Specifications/spec_X37S V-Naga.htm __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Schroinx Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blander mig lige, selvom jeg ikke har læst hele tråden.
1:1 pixelmapping og 1920x1080 kræver at skærmen har en native res på 1920x1080 ellers vil den nedskalere signalet og dermed mistes 1:1 pixelmapping.
Så som jeg forstår det, er det mest interessante ved en skærm i HTPC forstand hvilken native res dskærmen har og om den kan læse sådan et signal...
|
| Til top |
|
| |
Schroinx Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede lige på AMOI siden. Der står godt nok 1920x1080 res. Troede ike at der blev lavet LCD'ere med den opløsning. Deres 40" har "kun" 1366 x 768...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er spørgsmålet om det understøtter 1:1 pixelmapping via HDMI/ DVI...
Ifølge spec-sheet'et understøtter det input på 1080P, men mon det sendes rent igennem til panelet?
|
| Til top |
|
| |
Terr1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og vil gerne købe et LCD TV til brug sammen med PC'en og har læst mig til i denne tråd at det helst skal have 1:1 pixelmapping og DVI-I med HDCP dekodning. Jeg er meget interreseret i LG 32LX2R, jeg har hørt at den analoge tv tuner i dette tv er ret dårlig, men jeg vil også kun bruge det via. computeren, man skal jo alligevel ud og købe en ekstern digital tunere senere på det nye år. Har dog lige et par spørgsmål:
Hvad skal der til hardware mæssigt for at kunne udnytte den digitale pc ingang på skærmen? Bare at ens grafik kort har DVI udgang? Har et Nvidia 7800GTX burde vel være fint (Der er 2 DVI udgange).
Kan skærmen bruges til at spille på eller ser det for mærkeligt ud når der skal benyttes opløsningen 1366x768? Har set de billeder af windows/film som zerocool har postet og det ser jo nydeligt ud.
Er det LG 32LX2R et godt køb eller er det noget nyt bedre lige om hjørnet som gør det er værd at vente en månede eller to?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der svar fra AMOI og det lyder da lovende må man sige....
Hi, Klaus:
I beg your pardon for my careless. After confirmed with engineer, the panel is real HD resolution panel. It can support 1:1 pixelmapping for 1920x1080p.
Best regards and Merry Christmas.
Crystal
Så er det til lommerne
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart efter jeg skrev det om Sceptre skærmen fandt jeg for resten også dette. Jeg glemte bare at få det med:
"As far as the PC input via HDMI, it really does look great, I tested it at 1920x1080 from a Radeon X800XL, it did 1:1 pixel perfect soon as it booted up."
Kilde: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=573173 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor man man købe omtalte Sceptre og Barco henne?
Det lyder jo vandvittig interessante.
|
| Til top |
|
| |