Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ultimative LCD-TV til HTPC. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 December 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Sceptre Tv'et er endnu et af de Tv, som kun sælges i udlandet. Så du skal nok starte med at lede hos en forhandler, som sender til lille Danmark. =/

Pete Speed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Og hvor i tyskland har du set det der Amoi? Det ser jo super godt ud SAMTIDIG med at det har de vildeste specs ;-) Men det er først på lager i DK efter d. 20. januar..............
Til top Vis Pete Speed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete Speed

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 21 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

AMOI Tv'et kan ses i El Giganten.

Der er få tilbagemeldinger på det her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=260

Pete Speed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Super :-)

Havde også søgt lidt på deeres tyske sites og det kommer såmænd med dansk menu osv.....

det ser rent faktisk ud til at være det eneste 100% PURE HD Ready tv lige nu! Eller er det bare mig? Jeg mindes i hvert ikke at have set andre med en native opløsning på 1920x1080......

www.cyberport.de står det rent faktisk til EUR 1759,-. = 13.200,- - det er sgu' da billigt!!!!

specielt når Dalgård It & El-Giganten skal have 24.500,- dkr (det kan da ikke passe at der skal være SÅ stor forskel på DK & D ?)

/Peter

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Dalgård it havde det også til 18k for en uge siden, men så ville elgiganten have 25k og det skulle ikke gå deres næse forbi åbenbart.... men det er ikke det eneste full hd tv lige nu der er masser andre bla. lg 71" PDP til lige knap 400k. men for os almindelige mennesker er det...THE ONE Jeg køber et en gang efter nytår (hvis der ikke kommer noget bedre inden OG er fuldstændig sikker på at jeg kan kører 1:1 i 1920x1080)

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Det er ikke første gang at El-giganten pludselig har en vild høj pris på en fladskærm. De har LG LX2R 32" LCD til 17000,-  som kan købes i Tyskland for under 10.000,-  På visse tyske webshops kan man faktisk købe den for 8500,-

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

alexmj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005
Sendt: 21 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Måske vi nærmer os et brugbart produkt . En test kunne være dejligt.

Måske det var noget for ALDI at tage en prisbasker på Amoi 1080p 1:1 hjem? De kunne jo opfordres ...

Til top Vis alexmj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexmj

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 21 December 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Citér:
Eller er det bare mig? Jeg mindes i hvert ikke at have set andre med en native opløsning på 1920x1080......

Der findes en del. Vi er ved at samle en liste her. Bidrag gerne: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=233

Pete Speed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes faktisk at det er direkte møg sjofelt at tage SÅ meget mere bare fordi det er i dkr. !

Man må da ikke håbe at der er nogen som køber hos dem til dén pris.......... håber at alle køber hos tyskerne! De køber helt sikkert ind til en pris der kun ligger lidt over tyskernes så fortjenensten er altså nok tæt på de 11-12.000,- dkr.!!!!!!! Damn'it det er godt gået ;-)

Kan se at Cyberport.de regner med at have det på lager igen d. 29/12 - kunne faktisk godt finde på at køre derned! (kan godt lide at køre bil...... Dresden er alligevel et stykke væk.......)

Jeg mener bare at jeg så det ude i El-giganten for nylig og at jeg ikke var specielt imponeret over finishen specielt på toppen af TV'et hvor der vist nok sad nogle meget plastikagtige knapper! Ikke just B&o, Lg, Samsung m.fl. -kvalitet........ men det kan selvfølgelig være jeg husker forkert.....

veng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Sendt: 21 December 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der for at de AMOI ikke har DVI og HDMI!!!!!1 1:/ surt sq

troede lige jeg havde fundet det perfekte tv, nu efter jeg har læst alle de mange forskellige indlæg her på siden. God side siger jeg bare :D

Til top Vis veng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af veng

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det har da HDMI endda med HDCP så det er sådan set det perfekte tv til htpc, bare vi får bekræftet at det kan kører 1:1 ved native res.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Alt den snak om specifikationer.......er der slet ingen der går op BILLEDKVALITET?

Det lyder jo næsten som om, at mange af jer tror at der tale om computerhardware, hvor tal på papiret betyder (næsten) alt!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2005 kl. 05:57 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Hvad blev vi nogensinde klogere på den 40" fra ALDI, kunne den kører 1:1?? For så har vi jo en 40" der kan det hele for 13k??Det er 3700 kr billigere og 3" større end den billigste LG.

Zero....måske du gider spørge lidt mere ind til den 40" så det kommer på plads om den kan eller ej opfylde kravene??

Medion'et kan sikkert nok køre 1:1 pixelmapping, men det vil aldrig blive helt godt. Det evner jo ikke, at reducere det horisontale pixelantal til et nummer der er deleligt med 8. Resultatet vil derfor altid være syncforstyrrelser - som beskrevet ovenfor -, og graden heraf vil jeg mene afhænger af det valgte grafikkort.

Rasmus Larsen skrev:
Zerocool: Jeg har endnu ikke fået et svar far Westinghouse, så enten er de meget langsomme eller også er de ikke interesserede. Mange producenter har en irriterende tendens til ikke at svare, hvis det enten ingen interesse har eller de bare kender et svar, og det er nok på grænsen til "f**king irriterende". Så kan de i det mindste bare skrive: "beklager, du er belastende, gå med dig" - det kan man trods alt forstå.

Hmmm... Ja, jeg forstår situationen.
Jeg vil dog meget gerne høre nærmere, hvis de skulle få taget sig sammen.

klabo skrev:
Så er der svar fra AMOI og det lyder da lovende må man sige....

Hi, Klaus:

I beg your pardon for my careless.  After confirmed with engineer, the panel is real HD resolution panel.  It can support 1:1 pixelmapping for 1920x1080p.

Best regards and Merry Christmas.

Crystal

Så er det til lommerne

Ikke for at være lyseslukker, men vil her blot mane til forsigtighed. Erfaring har lært mig, at svar fra elektronikfirmaers kundeservice ikke altid er lige lødige.
Det er ikke fordi jeg udelukker svarets rigtighed, men at dømme fra manualens kvalitet er faglighed ikke lige deres stærke side. Den ser mildt sagt ud som noget, der er skrevet af en salgsmedarbejder i frokostpausen. 
Jeg vil, som Rasmus nævner, opfordrer til en tur i El-Giganten. Der har de jo også alt nødvendigt udstyr til at teste Tv'et for pixelperfektion.

Rasmus Larsen skrev:
Umiddelbart efter jeg skrev det om Sceptre skærmen fandt jeg for resten også dette. Jeg glemte bare at få det med:

"As far as the PC input via HDMI, it really does look great, I tested it at 1920x1080 from a Radeon X800XL, it did 1:1 pixel perfect soon as it booted up."

Kilde: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=573173

Fantastisk...

jdg1 skrev:
Alt den snak om specifikationer.......er der slet ingen der går op BILLEDKVALITET?

Det lyder jo næsten som om, at mange af jer tror at der tale om computerhardware, hvor tal på papiret betyder (næsten) alt!?

He, He... Den diskussion har vist allerede været tidligere i tråden

Modsat kontastniveau, opdateringshastighed osv. er 1:1 pixelmapping ikke en relativ størrelse. Pixelperfektion bestemmer om et video-signal skal ses gennem et slør af skaleringer eller ej. Det er aldrig blevet hævdet, at denne egenskab kan stå alene. Dog er det en kvalitet som skal være i orden, for en fornuftigt fladskærm til HTPC-brug. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

veng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Sendt: 22 December 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Det har da HDMI endda med HDCP så det er sådan set det perfekte tv til htpc, bare vi får bekræftet at det kan kører 1:1 ved native res.

Ja har du da ret i bare mig der ikke kan finde ud af at skrive ordentligt :P

Jeg mente at det kunne være rart med et tv som BÅDE har(mindst) en HDMI og en DVI indgang, og ikke kun 1!!! digital indgang.

jdg1 skrev:
Alt den snak om specifikationer.......er der slet ingen der går op BILLEDKVALITET? Det lyder jo næsten som om, at mange af jer tror at der tale om computerhardware, hvor tal på papiret betyder (næsten) alt!? .

Til det vil jeg lige sige jo det er da mega vigtigt, men NÅR jeg har fundet et tv som har DVI og HMDI med HDCP, MEGET gerne med 1:1pixelmap.

Nu kan jeg så se på billedkvaliteten og den skal da helt sikkert være i orden før man køber. Om det så har 1280*720 eller 1920*1080 ja begge de opløsninger kan jeg godt leve med(helst 1920*1080 self) :P

Hvis jeg ikke kan få det, så tager jeg nok bare et LG LX2

Til top Vis veng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af veng

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 22 December 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har set Amoi apparatet hos 2 forskellige Elgiganter, og jeg vil påstå at det ikke er noget man skal bruge pengene på. Ved hurtige bevegelser kommer der skygger, og er billedet mørkt ser det mest ud som et oljemaleri i bevegelse pga graderinger.

Angående prisen så kan i se noget sjovt her

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elk jop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid =bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_00005pqYPZ4C?ProductID=JGbD4QFWyH4A AAEHhgUjSuCC&CatalogCategoryID=wWbD4QFW1gMAAAEHn7pTJ5PF& amp;filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20pro dtypes_vartypes_text

Hos Elgiganten i Norge koster det kun 19995NOK, jeg har ikke tjekket hvad det koster hos Elgiganten i Sverige.

Jevnt over vil jeg tro at LX2 er et lidt bedre apparat. Det har også sine begrensninger med detaljer i mørke partier, og sideindsyn, men er fremdeles et bedre apparat en Amoi, særlig da om man køber det fra Tyskland til en fornuftig penge.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Schroinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved om LG LX2 37 fås i en version uden højtalere?
Til top Vis Schroinx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schroinx

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

jdg1 skrev:

He, He... Den diskussion har vist allerede været tidligere i tråden

Modsat kontastniveau, opdateringshastighed osv. er 1:1 pixelmapping ikke en relativ størrelse. Pixelperfektion bestemmer om et video-signal skal ses gennem et slør af skaleringer eller ej. Det er aldrig blevet hævdet, at denne egenskab kan stå alene. Dog er det en kvalitet som skal være i orden, for en fornuftigt fladskærm til HTPC-brug. 

Min kommentar var nu heller ikke møntet på dig, men snarere "computer-monitor-teenagerne", der kun op i kontrast forhold (som angivet af producenten) osv.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Schroinx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig helt ret i hvad du siger om kvalitet.

Men hvis man er ude efter en 1920x1080 skærm, så er det lidt ligegyldigt at den der 840x480 har et bedre billede end den der plasma med 1280x720, eller hvad det er, når ingen af dem leverer 1:1, hvilket er ret vigtigt for en skærm der skal bruges til en HTPC.

Når formaliteterne med 1:1 på DVI/HDMI og 1920x180 opløsning er i orden, så lad os snakke kvalitet. Så styr lige dine provoindlæg. Og inden du får kaffen galt i halsen, så tænk lige over det her: Når man generaliserer så groft på et inet messageboard, så må man forvente at få noget tilbage. Tror ikke at der er nogen som er uenige med dig, som sådan, men vi har forskellige prioriteter og krav. Nogle vil give 13k for noget aldi skrammel, mens andre gladeligt bruger 100k ekstra på de sidste 2% forbedring.

Min holdning er den: Alle andre som ikke er enige med mig har dårlig smag, og dårlig smag kan ikke diskuteres

God jul allesammen!

/Schroinx

Til top Vis Schroinx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schroinx

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 23 December 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Schroinx skrev:

Når formaliteterne med 1:1 på DVI/HDMI og 1920x180 opløsning er i orden, så lad os snakke kvalitet.

96:9 format?
FÅRK det må se sjovt ud

Anyway.. Lige en tanke.. Lavers der overhoved >30" paneler som har 1920x1200 (16:10) ? ?
Syntes typisk det er denne opløsning/format som bruges i wide-screen gaming.

Schroinx skrev:

God jul allesammen!

Jow tak.. Og i lige måde

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum