| Forfatter |
|
diskone Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tortex Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Det var nok den benq jeg forveksler og det var også derfor jeg synes det kunne være sjovt at få det afklaret men ligesom dig kan jeg ikke finde noget som helst info om hvad der understøttes via dvi eller hdmi. Men hvis 1080p understøttes kan der vist ikke opdrives noget bedre pt. i EU når man samtidig lægger mærke til at der er indbygget DVB-T tuner og en imponerende media funktion som ikke er MS afhængig men kører via sit eget embedded linux system. Det passer mig superfint da jeg ikke bruger MCE men beyondtv4 med link som er klart MCE overlegent mht steaming.(extendere..uha..nejtak)
|
|
|
Spørgsmålet er jo så hvad man egentlig kan bruge det til? Altså Mediagateway og WLAN/Ethernet
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tortex skrev:
Klabo skrev:
|
Det var nok den benq jeg forveksler og det var også derfor jeg synes det kunne være sjovt at få det afklaret men ligesom dig kan jeg ikke finde noget som helst info om hvad der understøttes via dvi eller hdmi. Men hvis 1080p understøttes kan der vist ikke opdrives noget bedre pt. i EU når man samtidig lægger mærke til at der er indbygget DVB-T tuner og en imponerende media funktion som ikke er MS afhængig men kører via sit eget embedded linux system. Det passer mig superfint da jeg ikke bruger MCE men beyondtv4 med link som er klart MCE overlegent mht steaming.(extendere..uha..nejtak)
|
|
|
Spørgsmålet er jo så hvad man egentlig kan bruge det til? Altså Mediagateway og WLAN/Ethernet
|
|
|
Jeg synes da det er smart med denne feature især for dem der ikke har et mediecenter koblet på. Her er alle de små finesser samlet og man behøver blot en gammel pc eller en NAS server til at lagre på og derfor få nem adgang til sine billeder og netradio (uden tændt pc) mm.
Men det er klart at de fleste ting er indbygget i de mediecentre man ser idag. Men et eller andet skulle jeg da nok kunne bruge det til... desuden skal der ikke trækkes kabler hvis man bruger trådløst og kun et enkelt cat5e ved kabling for at se/hører det man har på pc'en.
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er der nogen der ved om det FUjitsu Siemens elgiganten har på tilbud i denne uge duer som TV og HTPC skærm ?
Jeg tænker her på kvalitet, 1:1 mapping osv.
|
| Til top |
|
| |
gormolesen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt denne tråd med stor interesse, da jeg gerne vil have et TV med mulighed for HTPC med 1:1 via DVI.
Samtidig er jeg også meget interesseret i at få Vista når det kommer.
Tidligere i denne tråd blev Medion 30" diskutteret, som jo har 1:1 via DVI. Men der var tale om problemer med HDCP. - Er det derfor den er blevet fjernet fra oversigten, eller har den aldrig været i oversigten?
Blev det nogen sinde 100% afklaret om denne skærm understøtter HDCP. Og hvis chippen understøtter det, kan denne så ikke aktiveres, hvis den ikke allerede er det.
En af mine gode venner har denne skærm, er der nogen måde at tjekke om HDCP er aktiveret?
Skærmen er på tilbud til 7000 kr hos TDC og jeg går efter en billig skærm der har 1:1 via, så mit nærmeste alternativ er LG 32LX2. Men Medion er trods alt 3000 billigere(End den tyske pris på LG inkl forsendelse) og jeg overvejer om de ekstra to tommer og en nyere skærm er de 3000 værd for en studerende som mig... Men det er naturligvis afgørende om skærmen vil kunne køre Vista perfekt. Dog kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er i Vista man går glip af... Er det hvis man kører HD DVD via Vista at man ikke ville kunne se det?
Sidste spørgsmål for nu: Har Medion skærmen HDMI
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gormolesen skrev:
|
Jeg har fulgt denne tråd med stor interesse, da jeg gerne vil have et TV med mulighed for HTPC med 1:1 via DVI.
Samtidig er jeg også meget interesseret i at få Vista når det kommer.
Tidligere i denne tråd blev Medion 30" diskutteret, som jo har 1:1 via DVI. Men der var tale om problemer med HDCP. - Er det derfor den er blevet fjernet fra oversigten, eller har den aldrig været i oversigten?
Blev det nogen sinde 100% afklaret om denne skærm understøtter HDCP. Og hvis chippen understøtter det, kan denne så ikke aktiveres, hvis den ikke allerede er det.Man skal ikke aktivere noget....
En af mine gode venner har denne skærm, er der nogen måde at tjekke om HDCP er aktiveret?Det kan vist kun chekke i spec, indtil vi for medier og afspillere der understøtter det...
Skærmen er på tilbud til 7000 kr hos TDC og jeg går efter en billig skærm der har 1:1 via, så mit nærmeste alternativ er LG 32LX2. Men Medion er trods alt 3000 billigere(End den tyske pris på LG inkl forsendelse) og jeg overvejer om de ekstra to tommer og en nyere skærm er de 3000 værd for en studerende som mig... Men det er naturligvis afgørende om skærmen vil kunne køre Vista perfekt. Dog kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er i Vista man går glip af... Er det hvis man kører HD DVD via Vista at man ikke ville kunne se det?Det er korrekt forstået, dog vil man altid kunne afspille en HD DVD blot i en lavere opløsning fx SD (standard difinition)og det behøver ikke kun være en hd dvd, det kan være alle mulige former for downloads, steaming i HD og andet grafik...
Sidste spørgsmål for nu: Har Medion skærmen HDMI Jeg mener kun det var DVI.... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gormolesen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
gormolesen skrev:
|
Blev det nogen sinde 100% afklaret om denne skærm understøtter HDCP. Og hvis chippen understøtter det, kan denne så ikke aktiveres, hvis den ikke allerede er det.Man skal ikke aktivere noget....
|
|
|
|
|
|
Det er jeg da rigtig glad for at høre - men så forstår jeg bare ikke hvorfor den er ikke er på første side? Har Zerocool et personlig problem med denne LCD eller er der en god grund?
Klabo skrev:
gormolesen skrev:
|
En af mine gode venner har denne skærm, er der nogen måde at tjekke om HDCP er aktiveret?Det kan vist kun chekke i spec, indtil vi for medier og afspillere der understøtter det...
|
|
|
|
|
|
Ærgeligt, men er der så nogen der ved hvor disse specs er?
Klabo skrev:
gormolesen skrev:
|
...hvad det er i Vista man går glip af... Er det hvis man kører HD DVD via Vista at man ikke ville kunne se det?Det er korrekt forstået, dog vil man altid kunne afspille en HD DVD blot i en lavere opløsning fx SD (standard difinition)og det behøver ikke kun være en hd dvd, det kan være alle mulige former for downloads, steaming i HD og andet grafik...
|
|
|
|
|
|
Og hvor ved man det fra - diverse rygtekilder om Vista eller er der officiele sider der skriver det? Det kunne være supert med kilder...
Ved man 100% man ikke kan gå uden om dette med software?
Klabo skrev:
gormolesen skrev:
|
Sidste spørgsmål for nu: Har Medion skærmen HDMI? Jeg mener kun det var DVI....
|
|
|
|
|
|
Jeg har undersøgt det nærmere og der er kun DVI - hvad går jeg glip af ved at kun have DVI i stedet for HDMI? Kan man få en omformer mellem DVI og HDMI, hvor man ikke miste kvalitet.
Hvis der er nogen som vil give deres helt personlige mening:
Er LG 32LX2R de 2500 kr ekstra værd(tysk pris inkl. forsendelse v digitalo.de) end Medion, som kan fåes i TDC butikkerne til 7000 kr? Især hvis man ser udover de to ekstra tommer...
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mister kun lyden(HDMI kan også overføre lyd)
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har ingen problemer med den Medion skærm men jeg mener der var noget med sync'en ved dvi og 1:1 mapping (sagt med andre ord...hvide striber hen over skærmen)
De der spec. har jeg ikke noget link til, mon ikke et par minutter på google kan klare det??
Jeg har ikke noget der kan dokumentere min viden om vista/HD DVD, jeg bruge mange timer på div. forums, på nettet i al almindelighed samt iøvrigt via nyhedsbreve fra nær og fjern. Så det er svært at opgive præsise sites med dokumentation, men de ting jeg har nævnt er bla. fra officiel side og bestemt ikke noget jeg digter(er klar over at du heller ikke antyder det på nogen måde..)
Du taber ikke meget ved DVI i forhold til HDMI. HDMI er dog bedre konstrureret til lange kabeltræk(10m i forhold til DVI's max. 5m) og indeholder en digital lydforbindelse som man iøvrigt ikke kan udnytte til noget i tv'et da der ofte sidder 2 clockradio enheder i hver side. Kablet skal ses som en afløser til scart kablet og skal gøre det nemt for ALLE at tilslutte en digital billed og lyd forbindelse til en enhed. Man kan sagtens få en HDMI-DVI konverter, da det er samme basis signal. se av-connection.dk
Mht. LG vs Medion er vægten på denne 1:1 mapping stor, du ved med 100% sikkerhed at det virker med LG's men ikke med Medion's. Så hvis du kan leve med det så er Medion'en nok ikke dum...med 2 klare fordele -2500 og købt i dk (LG købt i tyskland er IKKE garanti dækket i DK, har jeg lige læst...)
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Hugoson HU3731 skulle ifølge Hugoson selv understøtte 1:1 pixelmapping både via VGA og HDMI.
|
| Til top |
|
| |
gormolesen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Mht. LG vs Medion er vægten på denne 1:1 mapping stor, du ved med 100% sikkerhed at det virker med LG's men ikke med Medion's. Så hvis du kan leve med det så er Medion'en nok ikke dum...med 2 klare fordele -2500 og købt i dk (LG købt i tyskland er IKKE garanti dækket i DK, har jeg lige læst...)
|
|
|
Jeg VED 100% at medion kan klare 1:1 mapping, da en god ven har tv'et slået til via DVI med en HTPC. Der er ingen striber og billedet er helt perfekt.
Så hvis det har været grunden til at medion skærmen ikke er på forsiden af denne tråd, så har jeg på første hånd set at den hører til her.
Jeg vil gå igang med at lede efter specs der 100% bekræfter at den har HDCP aktiveret, for så har den det jeg skal bruge til Vista.
Jeg har selv læst forum andre steder hvor de taler om Vista's krav til HDCP, så som du selv skriver var det ikke på nogen måde for at så tvivl om det du skriver. Men kun for at jeg selv kunne sætte mig bedre ind i det.
Tak for gode og hurtige svar og hvis der er nogen der har en mening om LG 32LX2R vs Medion 30"(prisen taget i betragtning) så byd endelig ind.
Jeg er også nysgerrig efter at vide om der en specifik grund til at Medion endnu ikke har fået lov til at komme blandt det fine selskab på forsiden...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gormolesen skrev:
Klabo skrev:
|
|
|
|
Jeg VED 100% at medion kan klare 1:1 mapping, da en god ven har tv'et slået til via DVI med en HTPC. Der er ingen striber og billedet er helt perfekt.
Så hvis det har været grunden til at medion skærmen ikke er på forsiden af denne tråd, så har jeg på første hånd set at den hører til her.
|
|
|
Har du lavet de test med de testbilleder på forsiden og brugt den fremgangsmåde som er beskrevet? Jeg tvivler ikke på at det er et godt billed, men det kan være svært at vide om den scalere eller ej, dvs blive bedre end "helt perfekt"?? Dvs at man kan sende en "native" opløsning til skærmen som man mener burde kører native, men man kan ofte se at denne opløsning bliver scaleret op og ned igen. Det er i bund og grund jo hele essensen af denne tråd
|
| Til top |
|
| |
gormolesen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
gormolesen skrev:
Klabo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Har du lavet de test med de testbilleder på forsiden og brugt den fremgangsmåde som er beskrevet? Jeg tvivler ikke på at det er et godt billed, men det kan være svært at vide om den scalere eller ej, dvs blive bedre end "helt perfekt"?? Dvs at man kan sende en "native" opløsning til skærmen som man mener burde kører native, men man kan ofte se at denne opløsning bliver scaleret op og ned igen. Det er i bund og grund jo hele essensen af denne tråd
|
|
|
Ja jeg har lavet testen som beskrevet og jeg har også læst HELE denne tråd og ved hvad essensen er. Jeg ved at TV'et kan lave 1:1 via DVI. Hvad jeg ikke ved er om den har aktiveret HDCP chip.
Hvis der er nogen der ved det ville det være meget interessant at finde ud af.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi alfaviews butik på amar' og så de reklameret med at deres 32" LCD som er blevet omtalt tidligere i tråden er en "December 2005" model. Nogen der ved om det har hørt om de skulle afhjlæpe de problemer der var?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sean2002 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Har læst dette indlæg et stykke tid nu og er kommet lidt i tvivl om jeg skal have
lg rz32lp1r eller lg rz32lx2r
lp1 ser lidt bedre ud på teknisk data stander er jeg ligeglad med
da det skal op på vægen.
har også kig på lg42px5 (Plasma) som der er fælleskøb på hos recorder.dk
systemet skal bruges til htpc og dvb-t
Sean2002
|
| Til top |
|
| |
roxx Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jeg har lige fået mit LG 37LP1R hjem i går og det er fandme for fedt alt står klart som bare fanden 
jeg har dog kun tilsluttet min pc via et vga->dvi kabel ( som låg i pakken med tvét ) men jeg skal ud og have købt et grafik kort med dvi udgang på så jeg kan få 1:1 pixel mapping, da den med vga kablet skaler så text på internettet er maget svær at læse.
Men det er et kanon tv især med xbox360 i Hd opløsning 
Mvh Rane
|
| Til top |
|
| |
sean2002 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|