| Forfatter |
|
jkjelds Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TGSC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjelds skrev:
Men den laver 3 sorte pixels i hver side og scallere ikke. Men nu har jeg givet mit input på det tv om I registre re det som 1:1 kombatipelt eller ej er mig ligegyldigt.... |
|
|
Kan du lige prøve om billederne på side 1 står rent som de skal, eller om der er bånd ? __________________ -TGSC
|
| Til top |
|
| |
jkjelds Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
har jeg prøveet står rent..
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JonV Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de Tysk-læsende er AMOI tråden her:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-133-1116-1.html
Med den nye firm-ware og via DMI/HDMI skulle skærmen vise 1:1 i 1920 X 1080 (1080i og 1080p)
Der er endda en bruger som vil have en ekstra som PC-monitor (!)
Ikke alle i tråden er lige imponerede over kontrasten og den indbyggede tuner, men om billedet er bedre ved direkte HTPC brug har jeg ikke læst grundigt nok til at bedømme (der er flere hundrede indlæg !)
Jon
|
| Til top |
|
| |
alexmj Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden er måske (langt om længe) ved at nå frem til den ultimative LCD-TV til HTPC. Denne AMOI er måske løsningen? Er der nogen, der kan teste den eller se den, specifikationer er jo ikke nok. Jeg skal bruge 2 stk., én til stuen og én til soveværelset !. Er der nogen, der er med på et fælleskøb?. Måske Bilka tager den hjem, de forhandler af og til AMOI, eller en anden forhandler, De fleste i dette forum er vel klar til at investere, hvis AMOI lever op til kravene om den ultimative LCD-TV.
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jup.... Hvis den virkelig holder vand, er jeg sikker på vi er mange der er med på et fællesindkøb.
Der står faktisk een hos Elgiganten i Viby (Århus) ....til 25000,- ! - En hutig google søgning viser priser helt ned til 14000,- på idealo.de. .....Elgiganten skilter samtidig med DK´s billigste, så man kunne frygte, at de har en_eller_anden form for eneret på forhandling i DK....ellers kan deres prisgaranti da komme til at give voldsomt "bagslag" 
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da sjovt, jeg nævnte denne amoi skærm for lang tid siden netop i denne tråd men der var ingen der havde interresse i den, hvilke jeg undrede mig over?? Men dejligt at se at der dukker nogle op nu. Den var til salg i en databix i Holbæk for 18k mener jeg det var. men de satte den op da de så elgigantens pris. Den er iøvrigt også diskuteret i sverige og norge og der er flere der kører 1:1 på den med 1080 linjer.
Jeg er med på et fælleskøb hvis vi nærmer os 15k for denne AMOI skærm.
Har i set den fra acer den har stort set samme spec. og kan købes for 14-15k på hifipriser.dk. Den skulle kunne kører 1:1 men er ikke 100% sikker, har skrevet til ACER uden svar???
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg arbejdet i elgiganten og var også interesseret i at købe det da personaleprisen var rimelig fordelagtig. men da jeg så billedet var jeg ikke ret overbevist. og da jeg så snakkede med en af kollegerne i afdelingen var jeg overbevist om at jeg ikke sku ha det. som han sagde var det fine specs, men teknikken i fjernsynet er noget være skidt. det kunne vel sammenlignes med prosonic og hva de ellers sælger i bilka o.lign. men selvfølgelig i en slot kasse!
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
| nu har jeg arbejdet i elgiganten og var også interesseret i at købe det da personaleprisen var rimelig fordelagtig. men da jeg så billedet var jeg ikke ret overbevist. og da jeg så snakkede med en af kollegerne i afdelingen var jeg overbevist om at jeg ikke sku ha det. som han sagde var det fine specs, men teknikken i fjernsynet er noget være skidt. det kunne vel sammenlignes med prosonic og hva de ellers sælger i bilka o.lign. men selvfølgelig i en slot kasse! |
|
|
Havde det godt på fornemmelsen...trækker mig fra et evt. fælleskøb ved nærmere eftertanke...vi skal lige have gang i det ACER 1080p 37" og for det tjekket ud???? Nogen der har set det et sted????
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også set Amoi Tv'et flere gange, både i hjem og butikker og jeg er heller ikke specielt imponeret over billedkvaliteten. Sort gengives ikke specielt overbevisende og tuneren er ikke den bedste der er at finde på markedet. Billedet er ikke specielt balanceret og uden at have lavet reelle målinger på Tv'et, vil jeg mene, at gamma'en ikke er indstillet specielt overbevisende fra start af. Dette er vel ej at forglemme for en computermonitor? 1:1 pixelmapping er essentielt for at arbejde med tekst på skærmen, men det er langt fra lig med god billedkvalitet. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu ikke afskrive Amoi´en, før end jeg har set den justeret op, og koblet på en PC med 1080P.....
At den er set i diverse butikker, med et semi dårligt billede, siger IMHO ikke ret meget om dens performence som "monitor". - Skærmen kan være elendig justeret, dårligt antenne signal osv.
Om analog tuneren er ringe, anser jeg også nærmest for at være ligegyldig! -Har ikke tænkt mig at benytte den alligevel. - Jeg benytter jo den indbyggede i HTPC´en....så kan jeg også skifte til DVB-T,C,S eller hvad man nu skulle få lyst til....jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at netop analog tuneren nok er den "feature" jeg er absolut mest ligeglad med...havde Amoi´en blot været en monitor, havde det været fint med mig.
Jeg har som flere andre set denne skærm i "aktion", med et dårligt antenne signal & en dvd afspillet på en tvivlsom 500,- afspiller. -Og jeg blev egentlig ikke skræmt... kontrasten var ikke det bedste, men jeg kunne ikke få udleveret en fjernbetjening, så vi kunne "tune" den lidt....så hvad den kan når den er justeret op, og bliver fødet med det den native er bygget til (1080P) skal jeg lade være usagt.....
Min pointe er, at blot fordi en skærm står ringe i den lokale ElGigant & deres sælger siger den er ringe, så er det ikke nødvendigvis tilfældet...specielt ikke når det fremviste materiale ikke er optimalt & sælgeren ikke kender ens behov. - Lidt som at sætte dækkene fra en VW lupo over på en Mercedes & efterfølgende klage over Mercedes´ens ringe køreegenskaber.
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miagi skrev:
|
Jeg vil nu ikke afskrive Amoi´en, før end jeg har set den justeret op, og koblet på en PC med 1080P.....
At den er set i diverse butikker, med et semi dårligt billede, siger IMHO ikke ret meget om dens performence som "monitor". - Skærmen kan være elendig justeret, dårligt antenne signal osv.
Om analog tuneren er ringe, anser jeg også nærmest for at være ligegyldig! -Har ikke tænkt mig at benytte den alligevel. - Jeg benytter jo den indbyggede i HTPC´en....så kan jeg også skifte til DVB-T,C,S eller hvad man nu skulle få lyst til....jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at netop analog tuneren nok er den "feature" jeg er absolut mest ligeglad med...havde Amoi´en blot været en monitor, havde det været fint med mig.
Jeg har som flere andre set denne skærm i "aktion", med et dårligt antenne signal & en dvd afspillet på en tvivlsom 500,- afspiller. -Og jeg blev egentlig ikke skræmt... kontrasten var ikke det bedste, men jeg kunne ikke få udleveret en fjernbetjening, så vi kunne "tune" den lidt....så hvad den kan når den er justeret op, og bliver fødet med det den native er bygget til (1080P) skal jeg lade være usagt.....
Min pointe er, at blot fordi en skærm står ringe i den lokale ElGigant & deres sælger siger den er ringe, så er det ikke nødvendigvis tilfældet...specielt ikke når det fremviste materiale ikke er optimalt & sælgeren ikke kender ens behov. - Lidt som at sætte dækkene fra en VW lupo over på en Mercedes & efterfølgende klage over Mercedes´ens ringe køreegenskaber.
|
|
|
Er sådan set enig, men jeg afskriver mig alligevel fra et evt. fælleskøb indtil jeg hører om overbevisende billed egenskaber fra denne skræm, der er flere der nævner at de ikke kan se forskel på fx denne skærm og en med 1366x768 res. og det er i 1:1 og med et 1080i signal?? Derfor lage jeg flere input sammen og afstod fra fælleskøb. Og især Rasmus' vurdering tæller tungt i denne sammenhæng, da han må have set en del skærme og derfor nok kan vudere skærmen i forhold til andre skærme på betryggende vis selvom den ikke er indstillet 100%.
Tag fx de 2 skærme fra spectra og westinghouse (USA) du kan næsten ikke opdrive en der ikke synes billedet er "outstanding" ved de 1080 res. de kan bare ikke fås i EU....
Rasmus...kender du noget til den fra ACER????
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så absolut heller ikke fordi jeg ikke tager Rasmus´s Input for gode varer (har ofte benyttet hans udemærkede site)... Jeg vil bare gerne se det ved selvsyn, før jeg afskriver den... Er reelt mest bekymret for kontrasten.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Rasmus...kender du noget til den fra ACER???? |
|
|
Nej desværre. Jeg vil helst undgå at udtale mig om den, da jeg endnu ikke har fået set den i praksis.
Det er heller ikke fordi jeg synes I fuldstændig bør afskrive Amoi Tv'et, men I skal ikke forvente, at det teknisk er revolutionerende blot fordi opløsningen er højere. Nu har jeg personligt testet rigtig mange computerskærme gennem tiden og her er 1:1 mapping jo ikke et issue (er naturligvis en selvfølge), men det gør jo ikke majoriteten af computer faldskærme til gode skærme rent billedmæssigt - det er de faktisk sjældent.
Tv har måske en faktor 3 hvad angår upræcision af farverne, og så er farvetemperatur og gamma for øvrigt meget ofte ret dårligt kalibreret. Man kan naturligvis nå langt med et trænet øje og en testskive, men ikke i nærheden af en så god fabrikskalibrering, som enkelte PC monitor kan have. Jeg har før prøvet at angive, at man ikke kan indstille et Tv perfekt ud fra øjemål. Man skal naturligvis have en sammenhæng mellem udstyr og øjet, men alene ud fra øjet og erfaringer, kan man ikke. Nogle bliver næsten stødt, når man prøver at fortælle dem det og siger: "Nøh, det kan du da heller ikke, så!". Nej, det kan jeg da heller ikke og det har jeg heller aldrig sagt, og sådan er det jo.
Citér:
| Er reelt mest bekymret for kontrasten. |
|
|
Det var det jeg bemærkede først - udover den analoge tuner, som du i dette tilfælde ikke er interesseret i. Det er muligvis et indstillingsspørgsmål, men som på flere andre LCD-TV, mister man altså en del af dynamikområdet i de mørke gråtoner, hvis man justerer alt for meget på lyset og kontrasten. Derfor er det naturligvis også så vidt muligt ønsket, at standardindstillingen skærmen leverer en nogenlunde god gengivelse af sort - og deraf kontrast. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
toft1 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Nu har jeg personligt testet rigtig mange computerskærme gennem tiden og her er 1:1 mapping jo ikke et issue (er naturligvis en selvfølge), men det gør jo ikke majoriteten af computer faldskærme til gode skærme rent billedmæssigt - det er de faktisk sjældent. |
|
|
Foranlediget af ovenstaaende svar fra Rasmus stiller jeg lige nedenstaaende sporgsmaal igen - har ikke tidligere faaet noget svar: Et par spørgsmål ang. LCD TV kontra monitor:
1. Kan man ikke lige så godt anvende en 30" LCD monitor som et LCD TV (evt. problemer med responstid?)?
2. Hvis man køber en monitor med tilstrækkelig høj opløsning, så er
alt det med HDTV vel lige meget, idet det så afhænger af PC
tuneren? (har dog efterhaanden forstaaet at HDCP vist ikke er lige meget).
4. Det ser ud til at det er billigere at købe et stort LCD TV end en
tilsvarende LCD monitor. Kigger jeg de forkerte steder, eller er det
korrekt?
5. Oprindeligt spurgte jeg om hvad proceduren var for at faa DR til at godtage at tuneren ikke virkede. Hvis nogen er interesset, saa skal den aabenbart sendes til en forhandler som skal pille den ud og certificere det (formaalet er at slippe for at betale licens hvad man ikke skal hvis man har PC tuner ifald nogen undrer sig).
Og saa kommer Rasmus' s svar ovenfor saa ind over og siger at monitorer ikke er gode til billeder. Hvorfor ikke? Og hvad skal man holde oje med.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Det kan du sagtens. Argumentet imod er typisk, at de ikke understøtter HDCP og så er der jo ofte en begrænset mængde indgange. Man mangler f.eks. HDMI. Hvis man kan køre det hele gennem et mediecenter, så er det muligvis også unødvendigt, men det er nu meget rart at have alligevel. De nye skærme siges at understøtte HDCP, men det angives også for de nyeste grafikkort. Reelt set er det svært at vide, før man kan lave praktiske tests.
2. Tja, det kan man godt sige. Der er dog stadig skaleringsprocessor osv.
4. Det er de. Og sådan vil det nok være et stykke tid endnu. Der er ikke tilnærmelsesvis samme salg i store monitors, som der er i store LCD-TV. Man rykker mod nye størrelsesstandarder i monitorverdenen hele tiden, men man har først lige taget skridtet til at promovere og satse på 20 og 21 tommer skærme nu.
Citér:
| Og saa kommer Rasmus' s svar ovenfor saa ind over og siger at monitorer ikke er gode til billeder. Hvorfor ikke? Og hvad skal man holde oje med. |
|
|
Jeg siger ikke, at de er deciderede dårlige, og mange af dem har da også en betydelig mere præcis farvegengivelse og kontrast end Tv, men ligesom der er problemer med Tv, er der også problemer med monitors. Det er stadig noget hen af: "Det bedste kompromis". Der er selvfølgelig enkelte skærme, som klarer sig virkelig godt og imponerer i tests, men her følger prisen også tit med. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
toft1 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
2. Tja, det kan man godt sige. Der er dog stadig skaleringsprocessor osv. |
|
|
Tak for svaret Rasmus. Det afgor sagen for midt vedkommende. Jeg vil have en stor monitor! Saa slipper jeg for licens, daarlige hojtalere, og faar nem adgang til at benytte hvilken tuner jeg onsker. Det kan saa godt vaere at det ender med at det er billigst/bedst at kobe et TV og saa betale de 1000 kr. for at faa tuneren afmonteret (selv om hojtalerne stadig vil sidde der). Men jeg er aabenbart nodt til ogsaa at kigge paa noget med scaleringsprocesser - der er noget der hedder DScaler der skulle vaere brugbart. Og til information (som mange sikkert godt ved) har Dell en ny 30" monitor ude der har HDCP, og , formoder jeg, 1:1 pixel mapping. Hvis det ikke lige var for prisen paa naesten 17K vil jeg mene at den er perfekt?.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over dette tv:
http://www.edblager.dk/images/S26361-K1070-V170.pdf
Fujitsu-Siemens Myrica V40-1.
Lever det op til 1:1 pixelmapping samt de andre krav til det ultimativ LCD til GTPC?
- Opløsning: 1366 x 768 - HDCP support via DVI-D
Er der noget man skal være obs på ved dette tv i forhold til brug med HTPC? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
toft1: Dell skærmen er baseret på den nye generation af LG.Philips S-IPS paneler. Jeg har endnu ikke set dem selv, og kun hørt tilbagemeldinger fra det nye 20 tommer panel. Det fik dog ganske meget ros.
Du skal dog være opmærksom på, at dit grafikkort skal være af nyere dato for at kunne levere opløsningen til Dells 30 tommer. De fleste opløsninger over 1600x1200 kan leveres vha. reduced blanking, men når man kommer langt nok op, skal grafikkortet understøtte Dual-DVI. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |