Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 05:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ultimative LCD-TV til HTPC. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sn1009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sn1009

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Undskyld misforståelsen...

Jeg er ret sikker på, at alle de nye Philips Pixel Plus 2 Tv benytter samme signalbehandlingssystem, hvorfor 37" og 42" modellerne også skalere et 1920x1080 input ned til 1366x778. Desværre...
Hertil skal dog siges, at jeg som førnævnt ikke er 100% velsondret i de nyeste Philips modeller, så svaret skal tages med forbehold.

Helt i orden =)

Jeg tror du har ret, men som sagt så har jeg selv siddet og reflekteret lidt over det - mest ud fra det pdf jeg lagde tidligere. Ellers må jeg prøve at tage forbi mit gamle arbejde og teste.

Lige i øjeblikket har de dog kun 32" modellen og den er der jo ikke meget idé i at prøve med for at komme videre i denne diskussion.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Nogen der har erfaring med Toshiba 27 WL 56 P.

Ifølge prad.de skulle det understøtte HDCP:

http://www.prad.de/tvguide/ergebniss_auswahl.html?pradid=9fa 60d07fc7031a6510c424d59a14699&manufacturer%5B%5D=157& ; ;price1=&2%5B%5D=%3E+26%0D&10%5B%5D=1280+x+720&3 7%5B%5D=0&4%5B%5D=keine+detaillierte+Auswahl&5%5B%5D =keine+detaillierte+Auswahl&6%5B%5D=keine+detaillierte+A uswahl&7%5B%5D=keine+detaillierte+Auswahl&9%5B%5D=0& amp; amp;38%5B%5D=0&45%5B%5D=0&43%5B%5D=0&39%5B%5D=0& amp; amp;47%5B%5D=0&48%5B%5D=0&36%5B%5D=2&49%5B%5D=2& amp; amp;50%5B%5D=2&51%5B%5D=2&44%5B%5D=2&14%5B%5D=2& amp; amp;46%5B%5D=2&52%5B%5D=2&23%5B%5D=2&33%5B%5D=0& amp; amp;32%5B%5D=0&25%5B%5D=0&order_by=price&order_o rder=asc&Submit=TV+Ger%E4te+finden

Men kan det køre 1:1 pixelmapping over HDMI?

Prøv at søge information om det på nogle af de engelske eller amerikanske foraer.

Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror du har ret, men som sagt så har jeg selv siddet og reflekteret lidt over det - mest ud fra det pdf jeg lagde tidligere. Ellers må jeg prøve at tage forbi mit gamle arbejde og teste.

Lige i øjeblikket har de dog kun 32" modellen og den er der jo ikke meget idé i at prøve med for at komme videre i denne diskussion.

Vend endelig tilbage med resultatet hvis du får mulighed for at teste en 1920x1080-model

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

SaJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

Acer AT3201W som har en vejledende pris på kun 9.999kr, skulle kunne pixelmappe 1:1 ved opløsningen 1360x768 både på VGA- og DVI indgangen (3 pixelrækker slukkes på begge sider). 
Desværre har jeg ikke fundet en dansk forhandler af skærmen endnu. 

Til top Vis SaJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SaJe

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

SaJe skrev:
Acer AT3201W som har en vejledende pris på kun 9.999kr, skulle kunne pixelmappe 1:1 ved opløsningen 1360x768 både på VGA- og DVI indgangen (3 pixelrækker slukkes på begge sider). 
Desværre har jeg ikke fundet en dansk forhandler af skærmen endnu. 

Hvor har du den information og pris fra?

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har set hvad Acer laver af skærme - det er nok det sidste jeg ville eje...

Så hellere et Prosonic eller hvad det er Bilka sælger...

Der er faktisk et 1280x720 Prosonic på tilbud i Bilka til 5.000 ;-) Dog uden VGA skærm, og af ukendt kvalitet - det plejer at være alle mulige andre skærme rebranded....

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

SaJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Det kan læses i denne tråd et sted på side 5:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=94919

Prisen kan findes på Acers danske hjemmeside. Der kan man downloade en aktuel prisliste.

Til top Vis SaJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SaJe

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Jeg har set hvad Acer laver af skærme - det er nok det sidste jeg ville eje...

Så hellere et Prosonic eller hvad det er Bilka sælger...

Der er faktisk et 1280x720 Prosonic på tilbud i Bilka til 5.000 ;-) Dog uden VGA skærm, og af ukendt kvalitet - det plejer at være alle mulige andre skærme rebranded....

Jeg vil egentligt give dig helt ret her og tilråde at man generelt går i en stor bue uden om de billige skærme. I sidste ende er det aldrig noget man bliver helt glad for.

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

[QUOTE=zerocool]

Nu hørte jeg godt ikke efter det men i og for sig var det lidt dumt at de ikke udnyttede det dvb-t signal der hænger i Nordjylland til at hive noget HDTV fra DR1, TV2 og DR2 ned og sætte på et par af TV'ene.

Ifølge http://www.dr.dk/omdr/article.asp?aid=326 og http://www.sattv.dk/guides/dvbt/dvbt.aspx skulle det da være aktivt.

Nu bor jeg i Aalborg og har desværre ANTV (Stofa) og har ikke muligheder for en Selector. Kan jeg se digitalt TV hvis jeg har en DVB-T tuner? F.eks. den nye Pioneer 436 XDE har jo en sådan indbygget. Kræver det en stor husantenne på taget, eller kan mindre gøre det?
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Djon skrev:

Nu bor jeg i Aalborg og har desværre ANTV (Stofa) og har ikke muligheder for en Selector. Kan jeg se digitalt TV hvis jeg har en DVB-T tuner? F.eks. den nye Pioneer 436 XDE har jo en sådan indbygget. Kræver det en stor husantenne på taget, eller kan mindre gøre det?

Spørgsmålet er off-topic og bedes stilles andet steds.

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det med de famøse lcd skygger hvis man bruger tuneren i sin HTPC med f.eks. et Hauppage MCE kort. Vil det være bedre end med den indbyggede tuner i LCD skærmen?
Jeg vil helt vildt gerne have et LCD med HTPC setup, men de LCD skærme jeg har kigget på ser vildt træls ud når man ser tv på dem. Og det er jo nærmest uundgåeligt at man skal se TV på sin skærm .
Ligeledes er 32" lige i underkanten til min stue, så et 37" er et minimum. Derfor er jeg meget interesseret i om TV billedet bliver bedre ved at bruger tuneren i HTPC'en.

Plasma er no-go, pga strømforbrug og burnin.
Er der evt nogle 37" skærme der kan anbefales til HTPC brug?

Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hey Zerocool

Kan se i et andet indlæg, at det er lykkedes dig at finde dit "Ultimative LCD-tv til HTPC" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21544&P N=1&TPN=6

Tillykke med dit nye TV, dejligt at det lykkedes for dig......

Lige et spørgsmål - og måske er det bare smuttet for mig - men hvordan klarer du forskellen mellem din projectors opløsning og nu dit nye LG`s, som jeg kan se har en opløsning på 1366x768, når du kører over din HTPC?

Hilsen

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
Hvordan er det med de famøse lcd skygger hvis man bruger tuneren i sin HTPC med f.eks. et Hauppage MCE kort. Vil det være bedre end med den indbyggede tuner i LCD skærmen?

Tunerene på computerkort er på nuværende udviklingsstade ikke nær så gode, som de der er at finde indbygget i Tv. Vent et halvt år, så tror jeg vi er ved at være der.
Hvad angår skygger, så er du lidt uklar om hvad der her tales om. Enten skyldes det dårlig opdateringshastighed eller også brug af dårliget afskærmede kabler fra signalkilden (er ofte tilfældet ved brug af underlødige scart-kabler).

rockmeisster skrev:

Ligeledes er 32" lige i underkanten til min stue, så et 37" er et minimum. Derfor er jeg meget interesseret i om TV billedet bliver bedre ved at bruger tuneren i HTPC'en.

Plasma er no-go, pga strømforbrug og burnin.
Er der evt nogle 37" skærme der kan anbefales til HTPC brug?

Jeg ville kigge efter nogle med en fysisk opløsning på 1920x1080. Det er en panelsopløsning, som er delelig med 8 og således kompatibel med grafikkorts TDMS-generator.
Problemet er dog bare, at selv om skærmen har en opløsning der er delelig med 8, så skalerer videokredsløbet, for de fleste skærmes tilfælde, stadig signalet. Det er tilfældet for Philips, Sony og alle de andre store mærker jeg har kigget på. Hold dog øje med nyheder fra LG. Jeg har en forhåbning om, at de snarligt kommer med noget brugbart. 

LBA75 skrev:

Kan se i et andet indlæg, at det er lykkedes dig at finde dit "Ultimative LCD-tv til HTPC" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21544&P N=1&TPN=6

Tillykke med dit nye TV, dejligt at det lykkedes for dig......

Takker

LBA75 skrev:

Lige et spørgsmål - og måske er det bare smuttet for mig - men hvordan klarer du forskellen mellem din projectors opløsning og nu dit nye LG`s, som jeg kan se har en opløsning på 1366x768, når du kører over din HTPC?

Spørgsmålet er besvaret tidligere i denne tråd, men jeg benytter extended desktop med brug af overlay.
Derudover kører jeg med en opløsning på 1360x768, hvor 3 pixellinier på hver side af panelet er slukkede.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Kan man indstille backlight manuelt på LG TV'et?.
Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:
Kan man indstille backlight manuelt på LG TV'et?.

Ja, inde i servicemenuen.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Kunne du uden videre føde den med et DVI-D signal med opløsningen 1360x768 eller krævede det modifikationer?

Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd. Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at du har beskrevet det. Hvis du har, så beklager jeg =)

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Kunne du uden videre føde den med et DVI-D signal med opløsningen 1360x768 eller krævede det modifikationer?

Tv'et skulle selvfølgelige lige indstilles til det, men ellers krævede det ingen særlige modifikationer.

Rasmus Larsen skrev:

Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd. Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at du har beskrevet det. Hvis du har, så beklager jeg =)

Det bliver måske en smule off-topic, men stil spørgsmålet i den anden tråd og jeg skal gerne besvare dig

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
en smule off-topic, men stil spørgsmålet i den anden tråd og jeg skal gerne besvare dig

Hvorfor skulle det dog være mere passende at spørge til dit TV's kvalitet i "Mit Surround udstyr" forummet end her under "TV/Projektion"??????

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:

Hvorfor skulle det dog være mere passende at spørge til dit TV's kvalitet i "Mit Surround udstyr" forummet end her under "TV/Projektion"??????

I en tråd, omhandlende et mere begrænset udsnit vedrørende de tekniske aspekter med LCD-Tv, er det off-topic, at spørge ind til de generelle kvaliteter.
Jeg skulle også gerne ha' besvaret spørgsmålet i en dedikeret tråd om LG 32LX2R Tv'et, var den oprettet her under "TV/Projektion".

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er ved at være på tide med en liste over fladskærme, der er "ultimative" i HTPC-sammenhæng. Dvs. skærme som kan levere et uskaleret billede med digital-input. Følgende er dem jeg har sikker bekræftigelse på kan gøre dette:

LG 26LX2R  

LG 32LX2R 

LG 32LP1D 

LG 37LP1D 

LG 42LP1D 

Som i kan se er det tilsyneladende kun LG der er med på vognen, men skulle jeg efter mine grundige undersøgelser tage fejl i denne antagelse vil jeg da gerne lave tilføjelser.

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes