Forfatter |
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Undskyld misforståelsen...
Jeg er ret sikker på, at alle de nye Philips Pixel Plus 2 Tv benytter samme signalbehandlingssystem, hvorfor 37" og 42" modellerne også skalere et 1920x1080 input ned til 1366x778. Desværre... Hertil skal dog siges, at jeg som førnævnt ikke er 100% velsondret i de nyeste Philips modeller, så svaret skal tages med forbehold.
|
|
|
Helt i orden =)
Jeg tror du har ret, men som sagt så har jeg selv siddet og reflekteret lidt over det - mest ud fra det pdf jeg lagde tidligere. Ellers må jeg prøve at tage forbi mit gamle arbejde og teste.
Lige i øjeblikket har de dog kun 32" modellen og den er der jo ikke meget idé i at prøve med for at komme videre i denne diskussion.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge information om det på nogle af de engelske eller amerikanske foraer.
Rasmus Larsen skrev:
Jeg tror du har ret, men som sagt så har jeg selv siddet og reflekteret lidt over det - mest ud fra det pdf jeg lagde tidligere. Ellers må jeg prøve at tage forbi mit gamle arbejde og teste.
Lige i øjeblikket har de dog kun 32" modellen og den er der jo ikke meget idé i at prøve med for at komme videre i denne diskussion.
|
|
|
Vend endelig tilbage med resultatet hvis du får mulighed for at teste en 1920x1080-model
|
Til top |
|
|
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer AT3201W som har en vejledende pris på kun 9.999kr, skulle kunne pixelmappe 1:1 ved opløsningen 1360x768 både på VGA- og DVI indgangen (3 pixelrækker slukkes på begge sider).  Desværre har jeg ikke fundet en dansk forhandler af skærmen endnu.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SaJe skrev:
Acer AT3201W som har en vejledende pris på kun 9.999kr, skulle kunne pixelmappe 1:1 ved opløsningen 1360x768 både på VGA- og DVI indgangen (3 pixelrækker slukkes på begge sider).  Desværre har jeg ikke fundet en dansk forhandler af skærmen endnu.  |
|
|
Hvor har du den information og pris fra?
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
Jeg har set hvad Acer laver af skærme - det er nok det sidste jeg ville eje...
Så hellere et Prosonic eller hvad det er Bilka sælger...
Der er faktisk et 1280x720 Prosonic på tilbud i Bilka til 5.000 ;-) Dog uden VGA skærm, og af ukendt kvalitet - det plejer at være alle mulige andre skærme rebranded....
|
|
|
Jeg vil egentligt give dig helt ret her og tilråde at man generelt går i en stor bue uden om de billige skærme. I sidste ende er det aldrig noget man bliver helt glad for.
|
Til top |
|
|
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bor jeg i Aalborg og har desværre ANTV (Stofa) og har ikke
muligheder for en Selector. Kan jeg se digitalt TV hvis jeg har en
DVB-T tuner? F.eks. den nye Pioneer 436 XDE har jo en sådan indbygget.
Kræver det en stor husantenne på taget, eller kan mindre gøre det?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Djon skrev:
Nu bor jeg i Aalborg og har desværre ANTV (Stofa) og har ikke muligheder for en Selector. Kan jeg se digitalt TV hvis jeg har en DVB-T tuner? F.eks. den nye Pioneer 436 XDE har jo en sådan indbygget. Kræver det en stor husantenne på taget, eller kan mindre gøre det?
|
|
|
Spørgsmålet er off-topic og bedes stilles andet steds.
|
Til top |
|
|
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det med de famøse lcd skygger hvis man bruger tuneren i sin HTPC med f.eks. et Hauppage MCE kort. Vil det være bedre end med den indbyggede tuner i LCD skærmen?
Jeg vil helt vildt gerne have et LCD med HTPC setup, men de LCD skærme jeg har kigget på ser vildt træls ud når man ser tv på dem. Og det er jo nærmest uundgåeligt at man skal se TV på sin skærm  .
Ligeledes er 32" lige i underkanten til min stue, så et 37" er et minimum. Derfor er jeg meget interesseret i om TV billedet bliver bedre ved at bruger tuneren i HTPC'en.
Plasma er no-go, pga strømforbrug og burnin.
Er der evt nogle 37" skærme der kan anbefales til HTPC brug?
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Zerocool
Kan se i et andet indlæg, at det er lykkedes dig at finde dit "Ultimative LCD-tv til HTPC" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21544&P N=1&TPN=6
Tillykke med dit nye TV, dejligt at det lykkedes for dig......
Lige et spørgsmål - og måske er det bare smuttet for mig - men hvordan klarer du forskellen mellem din projectors opløsning og nu dit nye LG`s, som jeg kan se har en opløsning på 1366x768, når du kører over din HTPC?
Hilsen
LBA75
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockmeisster skrev:
Hvordan er det med de famøse lcd skygger hvis man bruger tuneren i sin HTPC med f.eks. et Hauppage MCE kort. Vil det være bedre end med den indbyggede tuner i LCD skærmen?
|
|
|
Tunerene på computerkort er på nuværende udviklingsstade ikke nær så gode, som de der er at finde indbygget i Tv. Vent et halvt år, så tror jeg vi er ved at være der. Hvad angår skygger, så er du lidt uklar om hvad der her tales om. Enten skyldes det dårlig opdateringshastighed eller også brug af dårliget afskærmede kabler fra signalkilden (er ofte tilfældet ved brug af underlødige scart-kabler).
rockmeisster skrev:
Ligeledes er 32" lige i underkanten til min stue, så et 37" er et minimum. Derfor er jeg meget interesseret i om TV billedet bliver bedre ved at bruger tuneren i HTPC'en.
Plasma er no-go, pga strømforbrug og burnin.
Er der evt nogle 37" skærme der kan anbefales til HTPC brug?
|
|
|
Jeg ville kigge efter nogle med en fysisk opløsning på 1920x1080. Det er en panelsopløsning, som er delelig med 8 og således kompatibel med grafikkorts TDMS-generator. Problemet er dog bare, at selv om skærmen har en opløsning der er delelig med 8, så skalerer videokredsløbet, for de fleste skærmes tilfælde, stadig signalet. Det er tilfældet for Philips, Sony og alle de andre store mærker jeg har kigget på. Hold dog øje med nyheder fra LG. Jeg har en forhåbning om, at de snarligt kommer med noget brugbart.
Takker
LBA75 skrev:
Lige et spørgsmål - og måske er det bare smuttet for mig - men hvordan klarer du forskellen mellem din projectors opløsning og nu dit nye LG`s, som jeg kan se har en opløsning på 1366x768, når du kører over din HTPC?
|
|
|
Spørgsmålet er besvaret tidligere i denne tråd, men jeg benytter extended desktop med brug af overlay. Derudover kører jeg med en opløsning på 1360x768, hvor 3 pixellinier på hver side af panelet er slukkede.
|
Til top |
|
|
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man indstille backlight manuelt på LG TV'et?.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
Kan man indstille backlight manuelt på LG TV'et?. |
|
|
Ja, inde i servicemenuen.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du uden videre føde den med et DVI-D signal med opløsningen 1360x768 eller krævede det modifikationer?
Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd. Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv.
Jeg kan ikke umiddelbart se, at du har beskrevet det. Hvis du har, så beklager jeg =)
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Kunne du uden videre føde den med et DVI-D signal med opløsningen 1360x768 eller krævede det modifikationer?
|
|
|
Tv'et skulle selvfølgelige lige indstilles til det, men ellers krævede det ingen særlige modifikationer.
Rasmus Larsen skrev:
Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd. Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv.
Jeg kan ikke umiddelbart se, at du har beskrevet det. Hvis du har, så beklager jeg =)
|
|
|
Det bliver måske en smule off-topic, men stil spørgsmålet i den anden tråd og jeg skal gerne besvare dig
|
Til top |
|
|
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
en smule off-topic, men stil spørgsmålet i den anden tråd og jeg skal gerne besvare dig |
|
|
Hvorfor skulle det dog være mere passende at spørge til dit TV's kvalitet i "Mit Surround udstyr" forummet end her under "TV/Projektion"??????
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
Hvorfor skulle det dog være mere passende at spørge til dit TV's kvalitet i "Mit Surround udstyr" forummet end her under "TV/Projektion"??????
|
|
|
I en tråd, omhandlende et mere begrænset udsnit vedrørende de tekniske aspekter med LCD-Tv, er det off-topic, at spørge ind til de generelle kvaliteter. Jeg skulle også gerne ha' besvaret spørgsmålet i en dedikeret tråd om LG 32LX2R Tv'et, var den oprettet her under "TV/Projektion".
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er ved at være på tide med en liste over fladskærme, der er "ultimative" i HTPC-sammenhæng. Dvs. skærme som kan levere et uskaleret billede med digital-input. Følgende er dem jeg har sikker bekræftigelse på kan gøre dette:
LG 26LX2R 
LG 32LX2R 
LG 32LP1D 
LG 37LP1D 
LG 42LP1D 
Som i kan se er det tilsyneladende kun LG der er med på vognen, men skulle jeg efter mine grundige undersøgelser tage fejl i denne antagelse vil jeg da gerne lave tilføjelser.
|
Til top |
|
|