Forfatter |
|
Crosseyed Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
lauer skrev:
Er der nogen der ved om man kan afspille HD film via PC'en, altså i en opløsning der hedder 1920x1080?
Jeg er noget bekymret da der i datarket står at tv'et kun understøtter en PC-opløsning der hedder 1366x768.
Jeg har prøvet at spørge Philips og har fået følgende svar:
"For et tv kan blive defineret som HD-ready skal det kunne tage begge resolutioner 1080i samt 720p samt have DVI / HDMI indgang.
Hvorledes signalet produceres og hvilke programmer etc. der benyttes, kan vi desværre ikke vejlede i. Der anbefaler vi, at du kontakter PC-producent for at få at vide, hvorvidt din PC er istand til at sende en af de to resolutioner som video-signal gennem DVI-udgangen.
Vi håber at have givet dig et tilfredstillende svar. Skulle du have yderligere spørgsmål, referer da venligst til 50-60575508" 
Vil det sige at man godt kan eller ej?
|
|
|
Det kan det ikke, men læs evt. mere om det her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
Ja, faktisk kan det her Tv faktisk slet ikke vise High Definition (uagtet om det så er fra HTPC, Blueray-afspiller, HDTV osv.). "HD Ready" -mærkning sikre kun kompabilitet med HD-signaler og ikke et High Definition -billede. Læs mere herom, her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&K W=zerocool http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29594&K W=zerocool
Det er helt sikkert et udemærket Tv til PAL, men de der har købt det for i den nære fremtid at være sikret et HD-billede, vil blive slemt skuffede.
|
|
|
ZeroCool...
Nu gør du mig rimeligt nervøs... du siger at 37PF 9830 IKKE understøtter HD-TV??
For så skal jeg hurtigst muligt have det afbestilt. Jeg vil ikke betale en bondegård for et TV som ikke kan det man forventer.
Jeg har set det på udstilling ved en lokal Merlin forretning og der stod plastret udover det hele at der var HD-Ready og alt det gejl... de lyver altså?
|
Til top |
|
|
rolighed Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder ikke noget i zerocools "dokumentation" der fortæller mig at Philips laver falsk reklame for deres TV??? Der er er defineret 2 HDTV "standarder" 720p/1080i - og jeg er ganske sikker på at 37PF9830 viser disse "standarder" perfekt! At zerokool er meget ked af at det ikke kan vise 1080p kan ikke røre mig. Ellers har jeg helt misforstået noget og så ville det da være passende for ham at dokumentere/forklare for menigmand sin påstand. Umiddelbart er jeg nu stadig ganske tryg ved at have bestilt et 37PF9830!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crosseyed skrev:
ZeroCool...
Nu gør du mig rimeligt nervøs... du siger at 37PF 9830 IKKE understøtter HD-TV??
For så skal jeg hurtigst muligt have det afbestilt. Jeg vil ikke betale en bondegård for et TV som ikke kan det man forventer.
Jeg har set det på udstilling ved en lokal Merlin forretning og der stod plastret udover det hele at der var HD-Ready og alt det gejl... de lyver altså?
|
|
|
Ja, du kan godt få et billede fra en HD-kilde, men det er ikke i High Definition. Læs evt. mere om problemet i de af mig ovennævnte tråde.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Ja, du kan godt få et billede fra en HD-kilde, men det er ikke i High Definition. Læs evt. mere om problemet i de af mig ovennævnte tråde. |
|
|
Skulle vi nu ikke liiige tage den lidt med ro - 9830 har Pixel Plus 2 HD, der internt arbejder i 1366x768, dvs. højere end 720P, og din kæphest omkring nedskaliering internt gælder i hvert fald ikke 720P signaler i dette tilfælde, så ægte HD synes jeg da så rigeligt man kan kalde det. Desuden mangler jeg stadig noget dokumentation på hvad philips'erne gør hvis man slår Pixel Plus fra - som jeg har forstået det er det Pixel Plus kredsløbene der kun kan arbejde i lavere opløsninger, hvor sikker er du på at tv'ene nedskalerer hvis pixel plus slås fra? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Hansey Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt forvirret hvad der skal til for at være HD-klar. Hvad så
med Samsung Le40m61b, der har en opløsning på 1366x768 er det så HD
klar?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Skulle vi nu ikke liiige tage den lidt med ro - 9830 har Pixel Plus 2 HD, der internt arbejder i 1366x768, dvs. højere end 720P, og din kæphest omkring nedskaliering internt gælder i hvert fald ikke 720P signaler i dette tilfælde, så ægte HD synes jeg da så rigeligt man kan kalde det.
Desuden mangler jeg stadig noget dokumentation på hvad philips'erne gør hvis man slår Pixel Plus fra - som jeg har forstået det er det Pixel Plus kredsløbene der kun kan arbejde i lavere opløsninger, hvor sikker er du på at tv'ene nedskalerer hvis pixel plus slås fra?
|
|
|
Rigeligt vil jeg nu ikke kalde det... Nedskalering til 1366x768 i et Tv med et med et 1920x1080-panel? Du får da i hvert fald ikke vist 1080i korrekt - på trods af at det faktisk har de fysiske forudsætninger herfor.
Derudover ser det nu heller ikke ud til, at Pixel Plus 2 HD er implemteret korrekt i 9830'eren:

(Taget fra manualen).
Det kan godt være, at selve billedbehandlingen foregår i 1366x768, men tilsyneladende neddrosles det indkommende signal til 1024x768 et sted i forløbet. Det uagtet om Pixel Plus 2 HD er aktiveret eller ej. Det vil altså også sige, at ikke engang 720p vises korrekt.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den modtager gerne et signal på 1280x720.
Hvad der står der i manualen i det afsnit du henviser til, kan du ikke konkludere ud fra.
|
Til top |
|
|
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
anyway, så har fp9830 et kanon kanon flot fantastisk billede,med hd tv
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Otto, TC skrev:
Skulle vi nu ikke liiige tage den lidt med ro - 9830 har Pixel Plus 2 HD, der internt arbejder i 1366x768, dvs. højere end 720P, og din kæphest omkring nedskaliering internt gælder i hvert fald ikke 720P signaler i dette tilfælde, så ægte HD synes jeg da så rigeligt man kan kalde det.
Desuden mangler jeg stadig noget dokumentation på hvad philips'erne gør hvis man slår Pixel Plus fra - som jeg har forstået det er det Pixel Plus kredsløbene der kun kan arbejde i lavere opløsninger, hvor sikker er du på at tv'ene nedskalerer hvis pixel plus slås fra?
|
|
|
Rigeligt vil jeg nu ikke kalde det... Nedskalering til 1366x768 i et Tv med et med et 1920x1080-panel? Du får da i hvert fald ikke vist 1080i korrekt - på trods af at det faktisk har de fysiske forudsætninger herfor.
Derudover ser det nu heller ikke ud til, at Pixel Plus 2 HD er implemteret korrekt i 9830'eren:

(Taget fra manualen).
Det kan godt være, at selve billedbehandlingen foregår i 1366x768, men tilsyneladende neddrosles det indkommende signal til 1024x768 et sted i forløbet. Det uagtet om Pixel Plus 2 HD er aktiveret eller ej. Det vil altså også sige, at ikke engang 720p vises korrekt.
|
|
|
Øh hvor for du det fra?
Der står da netop at den kan modtage og vise HDTV i 720p og 1080i
De 1024x768 er den pc opløsning den kan vise, hvis man absolut vil bruge sådan en fin skærm som monitor. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, i stedet for at bringe emnet op i så mange tråde, så lad os holde os til én. Nu er det både nævnt her, i afstemninsgtråden om HD ready og i Philips 9509 tråden for at nævne det seneste.
Ville det ikke være bedre?
|
Til top |
|
|
parbis Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med andre ord så kan 32/37/42PF9830 godt fungere med en PC som HD kilde.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Nej, den modtager gerne et signal på 1280x720.
Hvad der står der i manualen i det afsnit du henviser til, kan du ikke konkludere ud fra.
|
|
|
Skærmen ser jo alt input på DVI ens. Om så der er tale om (PC, Blueray-afspiller, HD-SetTopBox), hvorfor den godt kan acceptere højere opløsninger end 1024x768, men de kan kun behandles herí.
btrader skrev:
anyway, så har fp9830 et kanon kanon flot fantastisk billede,med hd tv
|
|
|
Måske, men det er ikke i High Definition 
Øhhh... Som sagt manualen.
MichaelWB skrev:
Der står da netop at den kan modtage og vise HDTV i 720p og 1080i
|
|
|
Der står den kan modtage 720p og 1080i, men der står ikke noget om hvordan det viser det. Der er en forskel.
MichaelWB skrev:
De 1024x768 er den pc opløsning den kan vise, hvis man absolut vil bruge sådan en fin skærm som monitor.
|
|
|
Øh, bøh... Hvordan har du lige tænkt dig at skærmen skal kunne kende forskel på om der er en PC eller ex. en Blueray-afspiller tilsluttet - på DVI-indgangen? Selvfølgelig kan du godt sende højere opløsninger end 1024x768, ex. 720p og 1080i, fra din PC, men Philips har netop angivet 1024x768, som højeste PC-opløsning, fordi det er ved denne opløsning man kun vil opleve énkelt skalering - således at fonte osv. vil stå skarpere. Ved 1280x720 vil du jo få dobbelt skalering - ned til 1024x768 og op til 1920x1080.
|
Til top |
|
|
parbis Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Selvfølgelig kan du godt sende højere opløsninger end 1024x768, ex. 720p og 1080i, fra din PC, men Philips har netop angivet 1024x768, som højeste PC-opløsning, fordi det er ved denne opløsning man kun vil opleve énkelt skalering - således at fonte osv. vil stå skarpere. Ved 1280x720 vil du jo få dobbelt skalering - ned til 1024x768 og op til 1920x1080.
|
|
|
Jeg har selv et 37PF9830 og 720p står betydeligt skarpere end 1024x768. Det er fakta!
720p resulterer dog i modsætning til 1024x768 i en del overscan, men dette kan korrigeres ved at definere en brugerdefineret 720p opløsning i grafikkortes driver.
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friiz skrev:
Friiz skrev:
Crosseyed skrev:
Ja så er vi 4... har selv bestilt dette TV fra schnaepp.de for snart 2 uger siden.
Har dog IKKE modtaget nogen mails ang. leveringstid og jeg kan se de har modtaget pengene.
Præcis hvad har de sagt i jeres mails?
|
|
|
At de selv venter på at få tv'et fra deres leverandør og at leverandøren har lovet at schnaepp.de modtager dem i denne uge.
Lige så snart schnaepp.de har modtaget dem, vil de sende dem til DK!!
|
|
|
Men man ved jo aldrig Ellers hopper vi op på cyklen og tager ned og besøger dem |
|
|
|
Til top |
|
|
rolighed Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Øhhh... Som sagt manualen.
|
|
|
Da Philips' "spec-sheet" lister 1366x768 som muligt PC input så er det jo ikke nemt at vide hvad der er rigtigt - manualen kan i hvert fald ikke betragtes som dokumentation.
zerocool skrev:
Øh, bøh... Hvordan har du lige tænkt dig at skærmen skal kunne kende forskel på om der er en PC eller ex. en Blueray-afspiller tilsluttet - på DVI-indgangen? Selvfølgelig kan du godt sende højere opløsninger end 1024x768, ex. 720p og 1080i, fra din PC, men Philips har netop angivet 1024x768, som højeste PC-opløsning, fordi det er ved denne opløsning man kun vil opleve énkelt skalering - således at fonte osv. vil stå skarpere. Ved 1280x720 vil du jo få dobbelt skalering - ned til 1024x768 og op til 1920x1080.
|
|
|
Jeg mangler stadig dokumentation for at der nedskaleres til 1024x768! Ifølge Philips' egen beskrivelse af Pixel Plus 2 HD skaleres der til 1366x768, IKKE 1024x768!
/Rolighed
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:

(Taget fra manualen).
|
|
|
Nu falder kæden da helt af! Hvordan hulen læser du ud af ovenstående at skærmen nedskalerer til 1024x768? ?? ??? Hvad den kan modtage af PC-signaler siger da ikke et klap om hvordan den internt behandler signalerne. Hvad så med en Pioneer PDP436FDE, der slet ikke kan modtage PC-signaler, hvad skalerer den ned til? Nul? Din argumentation holder ikke, og indtil du har noget lidt mere håndfast at hænge dine argumenter på, så synes jeg ærligt talt du skulle trappe lidt ned på advarslerne. Jeg er slet ikke uenig i flere af dine pointer, og jeg vil også meget gerne høre mere om flere af tingene, men hvis du ikke kan underbygge dine påstande med mere end den slags konklusioner, så synes jeg altså du skal klappe hesten, og undersøge sagen til bunds før du flyver i flæsket på producenterne.
Jeg har bestilt en LG, og når den er kommet synes jeg det kunne være interessant hvis vi lige stak hovederne sammen og testede lidt på nogle forskellige skærme, så vi har lidt mere praktisk erfaring om hvad det rent faktisk er der sker - for som jeg hører det så stikker du hovedet i nogle tekniske data, og danner nogle efter min mening fejlagtige konklusioner. Har du rent faktisk haft et 9830 i fingrene?
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også vi skal tage den lidt med ro og som jeg sagde tidligere kan du ikke konkludere det ud fra ovenstående manual.
Hvis snakken skal fortsætte synes jeg også vi skal oprette en tråd til det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Øh, bøh... Hvordan har du lige tænkt dig at skærmen skal kunne kende forskel på om der er en PC eller ex. en Blueray-afspiller tilsluttet - på DVI-indgangen? Selvfølgelig kan du godt sende højere opløsninger end 1024x768, ex. 720p og 1080i, fra din PC, men Philips har netop angivet 1024x768, som højeste PC-opløsning, fordi det er ved denne opløsning man kun vil opleve énkelt skalering - således at fonte osv. vil stå skarpere. Ved 1280x720 vil du jo få dobbelt skalering - ned til 1024x768 og op til 1920x1080. |
|
|
Nu begynder du altså for alvor at lyde som om du overhovedet ikke har forstand på hvad det er du taler om. Det kan godt være det er forkert, men så sænk lige blodtrykket og kig på hvad det er du skriver. At sende 720P via HDMI til en skærm, og sende en PC-opløsning på 1280x720 via et DVI-HDMI kabel er _ikke_ det samme. Der kan være forskelle i timings osv, ligesom sync typen kan være forskelligt, og det kan være RGB eller component, osv osv. 720P er én måde at sende et 1280x720 signal på, og det er heldigvis noget mere standardiseret end PC-opløsningerne. Så jo, skærmen kan faktisk GODT se forskel på om et 1280x720 signal kommer fra en Blu-ray afspiller eller en PC (medmindre PC'en tilfældigvis er sat op efter præcis samme betingelser, men det er mig bekendt sjældent). Blot fordi Philips har valgt ikke at lade 1080P være muligt, og lade en bestemt, lavere opløsning være den højeste opløsning som man vil understøtte som PC-format (hvilket bl.a. indebærer noget større tolerancer overfor timings osv), siger ikke et klap om hvordan den behandler et 720P signal.
Du er altså ved at være ude på meget tynd is... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
zerocool skrev:
Øh, bøh... Hvordan har du lige
tænkt dig at skærmen skal kunne kende forskel på om der er en PC eller
ex. en Blueray-afspiller tilsluttet - på DVI-indgangen? Selvfølgelig
kan du godt sende højere opløsninger end 1024x768, ex. 720p og
1080i, fra din PC, men Philips har netop angivet 1024x768, som
højeste PC-opløsning, fordi det er ved denne opløsning man kun vil
opleve énkelt skalering - således at fonte osv. vil stå skarpere.
Ved 1280x720 vil du jo få dobbelt skalering - ned til 1024x768 og op
til 1920x1080. |
|
|
Nu begynder du altså for alvor at lyde som om du overhovedet ikke
har forstand på hvad det er du taler om. Det kan godt være det er
forkert, men så sænk lige blodtrykket og kig på hvad det er du skriver.
At sende 720P via HDMI til en skærm, og sende en PC-opløsning på
1280x720 via et DVI-HDMI kabel er _ikke_ det samme. Der kan være
forskelle i timings osv, ligesom sync typen kan være forskelligt, og
det kan være RGB eller component, osv osv. 720P er én måde at sende et
1280x720 signal på, og det er heldigvis noget mere standardiseret end
PC-opløsningerne. Så jo, skærmen kan faktisk GODT se forskel på om et
1280x720 signal kommer fra en Blu-ray afspiller eller en PC (medmindre
PC'en tilfældigvis er sat op efter præcis samme betingelser, men det er
mig bekendt sjældent). Blot fordi Philips har valgt ikke at lade 1080P
være muligt, og lade en bestemt, lavere opløsning være den højeste
opløsning som man vil understøtte som PC-format (hvilket bl.a.
indebærer noget større tolerancer overfor timings osv), siger ikke et
klap om hvordan den behandler et 720P signal.
Du er altså ved at være ude på meget tynd is... |
|
|
på tide med lidt fornuft i denne tråd
|
Til top |
|
|
Hansey Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
OTTO skrev:
Jeg har bestilt en LG, og når den er kommet synes jeg det kunne være
interessant hvis vi lige stak hovederne sammen og testede lidt på nogle
forskellige skærme, så vi har lidt mere praktisk erfaring om hvad det
rent faktisk er der sker - for som jeg hører det så stikker du hovedet
i nogle tekniske data, og danner nogle efter min mening fejlagtige
konklusioner. Har du rent faktisk haft et 9830 i fingrene?
Hvad er det for et LG du har bestilt?
|
Til top |
|
|