Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:

Nå, men her er foreløbig de DÅRLIGE billeder:

Tillykke med det überseje tv! glæder mig til du får smidt nogle gode billeder af det op...

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej Rolighed

Lækkert setup - hvordan kører du HD materiale til skærmen? Er vi ude i noget HTPC setup?

PS. Glæder mig til at se highres billeder!

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

til rolighed ! Nydeligt.....
Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

aljk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Sendt: 16 November 2005 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Det samme herfra. Ser rigtig godt ud.

Lars

Til top Vis aljk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aljk

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 16 November 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Føj, det tv ser satme lækkert ud  Hvem der dog bare havde plads

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Sendt: 16 November 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Borum.NET skrev:

Hej Rolighed

Lækkert setup - hvordan kører du HD materiale til skærmen? Er vi ude i noget HTPC setup?

PS. Glæder mig til at se highres billeder!

Ja, jeg har en HTPC i et af underskabene - med en IR modtager "udenfor", så den kan fjernbetjenes med lågen lukket. Skal have købt et par 120mm blæsere til at sætte bagi skabet, så maskinen ikke løber varm. Du kan måske ane på det første billede at der køres Windows Media Center Edition.

Umiddelbart kører jeg 720p, da det jo endnu ikke er afklaret hvornår 9830'eren nedskalerer og hvornår den ikke gør. Men skal i hvert fald have eksperimenteret lidt med hvad der giver den bedste kvalitet allround - 720p eller 1080i. Det virker jo ikke smart at føde TV'et med 720p materiale opskaleret til 1080i i PC'en hvis TV'et alligevel nedskalerer og opskalerer igen.

Cheers
Rolighed

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Citér:

Ja, jeg har en HTPC i et af underskabene - med en IR modtager "udenfor", så den kan fjernbetjenes med lågen lukket. Skal have købt et par 120mm blæsere til at sætte bagi skabet, så maskinen ikke løber varm. Du kan måske ane på det første billede at der køres Windows Media Center Edition.

hvilken løsning har du brugt til at åbne lågen i skabet vil du sende et par foto.

Jeg har tænkt samme ide når jeg får min 9830'er kan drejesoklen (den bruges jo ikke når lcd bliver vægmonteret) evt. bruges til at åbne lågen ??

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

miro skrev:
Citér:

hvilken løsning har du brugt til at åbne lågen i skabet vil du sende et par foto.

Jeg har tænkt samme ide når jeg får min 9830'er kan drejesoklen (den bruges jo ikke når lcd bliver vægmonteret) evt. bruges til at åbne lågen ??

Jeg tror du har misforstået mig? Lågen skal skam ikke åbnes! HTPC'en står gemt væk i underskabet - og så har jeg en IR modtager udenfor skabet, så jeg kan styre HTPC'en med fjernbetjening. Det er da for træls at skulle åbne lågen.

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hey There !

Lige et hurtigt spørgsmål : Det der lys i Fjenbetjeningen, hvordan slår man det til ? Måske er jeg blind, men ka ik finde det i brugs-forviringen...

Thanks !!

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

O'Brian skrev:

Lige et hurtigt spørgsmål : Det der lys i Fjenbetjeningen, hvordan slår man det til ? Måske er jeg blind, men ka ik finde det i brugs-forviringen...

Jeg tror da ikke der er lys i fjernbetjeningen... andet end i de små "play/stop/etc." knapper nederst?

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
miro skrev:
Citér:

Jeg tror du har misforstået mig? Lågen skal skam ikke åbnes! HTPC'en står gemt væk i underskabet - og så har jeg en IR modtager udenfor skabet, så jeg kan styre HTPC'en med fjernbetjening. Det er da for træls at skulle åbne lågen.

ok forstået

men.... du bruger ikke drejefoden ?? hordan drejer foden ?? der må sidde en lille aktuator eller motor ikke ? det er den som jeg vil ombygge til at åbne en låge indtil min hdd/dvd maskine!!

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Har læst et sted, at når man løfter bedinoen fra bordet, så lyser de... Faktisk et PAR steder.

Men hvor...

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Har nogen af jer prøvet at se en fodbold kamp på skærmen? Evt. med selector eller parabol? Og hvad var resultatet i såfald? Jeg sælger selv fladskærme, men har endnu ikke haft mulighed for at teste skærmen med andet end DVD og PC, og et par enkle tv kanaler, så er ikke klar over hvordan den klarer fodbold, og andre sportsgrene med græs og små detaljer..
Købte en PDP435HDE gennem mit arbejde sidste år til mine forældre, og det er uden tvivl en super skærm, med godt billed fra Selector og DVD, men er dybt skuffet hver eneste gang jeg ser fodbold og NFL på den.. desværre.. så hvis nogen af jer har erfaringer med skærmen når den bliver brugt til fodbold, så skriv endelig..
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Grandmuul:  Bliver nødt til at indrømme....

Jeg satte mit til den 8 oktober,( 37PF9830 ) der mødte vi Grækenland. Havde ik leget med indstillinger osv... Meeen.

Det var ikke godt på de hurtige bevægelser. Alm antenne. MEN Canal-digital er okay. Har været revet væk fra mit TV siden, pga udlands-arbejde.

Er der slet ikke nogen der kan kaste lys over min fjernbetjening..?

Hygge.

cape21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft dette fjernsyn (37PF9830) 2 måneder nu....

Jeg har TDC kabel tv..Alm antenne stik.

Jeg er sikker på at kampen Grækenland-Dk var signalet så dårligt at det er for sygt.

Grækenland kampen så ikke godt ud.

Men jeg ser meget tit fodbold....især de spanske kampe på kanel 5/7/ superliga tv3...det ser det smukt ud.

Ingen problemer....overhovedet.

Til top Vis cape21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cape21

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Rolighed: Det ser alt sammen godt ud. Overvejer også selv samme skærm med min kommende HTPC, men har dog lige et par spørgsmål.

Hvilken opløsning kører du med i windows og kan du nemt læse tekst fra foreksempelvis musik numre? Og er den tilsluttet via VGA, DVI eller HDMI?

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Rolighed: Det ser alt sammen godt ud. Overvejer også selv samme skærm med min kommende HTPC, men har dog lige et par spørgsmål.

Hvilken opløsning kører du med i windows og kan du nemt læse tekst fra foreksempelvis musik numre? Og er den tilsluttet via VGA, DVI eller HDMI?

Jeg kører som tidligere skrevet 720p. Altså en opløsning på 1280x720 - cirka... for jeg har justeret lidt for at undgå overscan (og 75hz så det passer til PAL materiale). Men skal have testet lidt for 720p kontra 1080i input.

HTPC'en er tilsluttet via DVI.

Når du spørger om jeg nemt kan læse tekst fra musiknumre er jeg ikke helt sikker på hvad du mener? Jeg bruger praktisk taget selv kun Windows Media Center interfacet på HTPC'en, så derfor har jeg ingen problemer med at se det der skal kunne ses. Men jeg går ud fra at du taler om almindelig Windows brug? I så fald har jeg jo så ikke så meget erfaring - men synes dog at Windows bliver pænt præsenteret her hos mig (tekst står relativt flot på trods af skaleringen). Alt i alt kommer det nok an på om du har tænkt dig hovedsageligt at bruge TV'et til et Media Center eller om du har tænkt dig TV'et som en monitor?

Cheers
Rolighed

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2005 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

hmm ok... Vi får den nye Hitachi skærm på mit arbejde i morgen (42" plasma) den skulle være super fed... ligger på omkring 30k, men får den lidt billigere end jeg får philips skærmen.. (begge et stykke under 20k)
Det er sgu lidt et svært valg.. vi har super gode aftaler med både Pioneer, Philips og Hitachi, når det gælder køb til os selv... Købte sidste år PDP435HDE til mine forældre.. fed skærm, men den klarer det bare ikke godt nok når jeg ser bold på den... ingen nuancer i græsset.. så derimod NFL på LG's nye 42" skærm RZ42PX12 mener jeg den hedder, ik sikker... Men der var græsset super nuanceret og detaljeret... rigtig fedt.. og det er noget lignende det samme jeg søger, får bare Hitachi, Philips og Pioneer til en federe pris, så ville prøve at holde mig til et af de 3 mærker... Står stadig med spørgsmålet om, hvad jeg skal købe når det gælder alm. TV... Snakkede med Philips konsulent idag omkring det, og han fortalte en masse om deres CTI filter osv osv osv, som skulle give super oplevelse på analogt signal... er sgu lidt skeptisk omkring det, og spørgsmål omkring LCD/Plasma popper også op i hovedet på mig hele tiden..

Hvad vil i mene, hvis jeg skal have 37-42", som skal være super til analogt signal.. og især fodbold :-)
Men samtidigt er HD ready, og har HDMI samt DVI indgang?? Er sgu i tvivl.. men glæder mig til at se Hitachi skærmen i morgen... Forøvrigt, vi fik den nye Xbox idag.... den er jo alt for sprød, og den har jo super mange digitale muligheder... vi har sat den til en Samsung LCD skærm, og det er det vildeste graffiske billed jeg har set længe... det er bare for flot...
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 November 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej rolighed

Hvad gør du med forsikring?? er der nogle der kender et selskab hvor man kan forsikre sit dejlige tv når man har bestilt det fra udlandet??

Thanks

Friiz

Til top Vis Friiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friiz

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Friiz skrev:

Hej rolighed

Hvad gør du med forsikring?? er der nogle der kender et selskab hvor man kan forsikre sit dejlige tv når man har bestilt det fra udlandet??

Thanks

Friiz

Forsikring? Mener du noget tilsvarende de forsikringer som elektronikkæderne herhjemme prøver at prakke os på? I så fald har jeg skam ikke tænkt mig at tegne nogen - det er jo blevet dokumenteret mange gange at de fleste praktisk taget ikke er det papir værd de er skrevet på. Desuden er Philips' garanti jo worldwide, så hvis dit TV går i stykker det første år kan du få det ordnet herhjemme. "Risikoen" ligger jo så i det andet år (i forhold til vores hjemlige 2 års garanti) og jeg regner med at hvis et helt nyt TV går i stykker, så sker det nok enten i løbet af det første år eller først langt henne i dets levetid.

Cheers
Rolighed

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum