Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 17:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige et generelt spørgsmål vedr. almindelige forsikringer og dyre ting som fx. en fladskærm. Er sådanne ting ikke indbefattet af alm. indboforsikring? Jeg mener at have læst, at de ekstraordinære garantier man kan købe hos de store kæder bare er spild af penge, da en indboforsikring dækker hvis et 2 årigt barn trækker en fladskærm til 35.000 på gulvet ..

Kommentarer? :)

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej Anders

Indbo forsikringer dækker ikke hændelige uheld.

Men en del af familieforsikringen er noget som hedder ansvarsforsikring, som dækker hvis nogen i familien gør skade på andres ting. Så hvis i er på besøg hos naboen, og den 2-årige river hans fladskærm på gulvet er der en mulighed for dækning. Men ikke hvis jeres 2-årige gør det med jeres egen skærm.

På indbo forsikringer har man også mulighed for at tegne udvidet elskade dækning, som dækker kortslutninger i elinstallationer og elektriske apparater deriblandt TV-apparater. Så i tilfælde af at fejlen på apparatet skyldes en kortslutning, kan forsikringen muligvis dække.

Så svaret er, at du får noget i de tillægsforsikringer. Du får en garanti mod uforudsete udgifter i en årrække. Og lige med fladskærme er det måske ikke så dårligt. Det kan nok hurtigt blive en dyr affære at få det repareret for egen regning.

/Lars

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Tak for et godt svar. Jeg tror dog det er en god idé at tage kontakt til forsikringsselskabet og høre, hvordan man skal forholde sig til den situation. Vi skal godt nok have hængt vores LCD på væggen (og så skal der alligevel en del kræfter til at hive det ned), men man ved jo aldrig ..

Det bedste ville være, hvis der vár en mulighed for sådan en udvidet el-forsikring der dækkede nedrivning af LCD (og lignende situationer :-)), og man fik valget "enten eller".

Hvad er andres erfaringer på dette område?

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Mange forsikringsselskaber tilbyder en tillægsforsikring til sin indbo, som dækker nøjagtig det samme, som den forsikring mange butikker ihærdigt prøver at prakke på folk.

Tegner man sådan en hos sit forsikringsselskab så er der en ikke ubetydelig fordel nemlig at forsikringen dækker alle apperater i huset, og ikke kun en, som den hos forhandleren.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Prakke på og prakke på... Lad os tage den fra en ende af...

Ordet "Forsikring" er efterhånden blevet et ord man forbinder med noget negativt herhjemme... Det er det blevet, efter alt den dårlige omtale, mange af elektronik forretningernes forsikringer har fået... Og det er der selvfølgelig grund til.

I lang tid har mange forretninger (Fona, Merlin osv.) kørt med nedskrivninger på deres forsikringer, så man når ens TV efter 4 år brændte af, ikke engang havde råd til en transistor radio for de penge man fik udbetalt... og ja, det er sgu også noget svinere, for som minimum burde man have et tilsvarende produkt, hvis det ikke kunne laves... når man betaler ca. 10-15% af varens værdi til en forsikring, skal den også være brugbar i de sidste par år, og det er logik for alle...

Landet ligger dog sådan, at butikkerne har taget det til sig, og idag ofte tilbyder nul afskrivninger og nul selvrisiko.. Dvs. dit TV kan gå i stykker 10 gange i løbet af 5 år, og du får det lavet gratis hver eneste gang, afhentet og bragt på din adresse, samt låne TV i mellem tiden.

Forsikring bør i mine øjne ses som en garanti, samt en service aftale. Denne garanti dækker ikke blot fabriks fejl, men også alt hva der hedder hændelige uheld, selvforskyldte fejl, udefra kommende skader og tyveri.. en god indbo forsikring vil på nogle punkter overlappe, men faktum er, at de forsikringer der bliver tilbudt, omfatter langt flere skader end hvad du har mulighed for at tegne gennem dit forsikrings selskab.

En helt anden ting når nu vi taler om fladskærme er, at disse forsikringer også dækker pixelfejl. Når det max. tilladte antal pixelfejl er i skærmen, bliver skærmen repareret, eller ombyttet hvis det ikke kan laves..

Jeg arbejder selv i en af landets større kæder, og har været der de sidste 5 år.. Og jeg har set mange, RIGTIG mange få brug for deres forsikringer, og har lavet en god forretning på det... det skyldes ofte, at deres 4½ år gamle TV er defekt, og derfor skal have et tilsvarende, hvilket idag ALTID vil blive et bedre apperat.. og det gælder inden for alle sektorer, uanset om det er en bærbar pc, en vaskemaskine osv.

Har selv en PDP435HDE, og har også tegnet forsikring på denne skærm, bare lige så det står klart at det her ikke bare er en salgs tale. Jeg var ikke et sekundt i tvivl, og kald mig bare tryghedsnarkoman, men jeg har ikke 25-30k til at gå ud og købe en lækker plasma skærm om 4-5 år, hvis min skærm går i stykker på den ene eller anden måde.. men jeg havde til gengæld 2000 til at forsikre min skærm for da jeg købte den.. Håber naturligvis ikke jeg får lov til at bruge den, men er da glad for at kunne holde fest i huset, uden at være bange for at jeg skal sidde uden TV det næste år, fordi jeg skal spare op til et nyt...

Derudover har forbrugerinformation for nyligt lavet en undersøgelse, hvor de viser hvor mange der får brug for deres forsikringer... Af dem der havde lavet 5 års forsikringer, har godt 30% fået brug for dem inden for 5 år, og når man tænker på at prisen på 5 års forsikring ofte ligger på 10-15% af varens pris, er dette en god forretning for mange mennesker...

Selvfølgelig, forsikrings selskabet tjener penge, no doubt, men jeg ville stadig være stjerne lykkelig for at have tegnet min forsikring, hvis mit tv går i stykker inden for perioden... Og jeg vil da på ingen måde stå om 5 år, og bande og svovle over at jeg købte den forsikring, hvis jeg ikke får brug for den.... Til den tid kan jeg da knap og nap huske hvad den kostede...

En af mine gode venner arbejder i IF forsikring, og han tegnede faktisk også forsikring da han for nyligt købte sin 32" LCD skærm.. For som han siger, der ligger så meget service omkring det hvis skaden er ude, og de tillægsforsikringer du får gennem dit forsikrings selskab dækker IKKE alle de ting som de forsikringer i kan tegne i butikken dækker.. Du ville f.eks. aldrig få en pixel fejl dækket af dit forsikrings selskab, og der er også mange mange andre ting du ikke ville få dækket.. så hellere slippe for bøvlen, få et låne TV, få leveret sin skærm igen efter reperetionen, eller få en ny skærm, uden nogen slinger i valsen.. Det er service, og ikke fusk...

Så til folk der mener det er fusk, svindel og bedrag, tag jer sammen, læs folderne i butikken, og se hvad det egentlig er i får, før i begynder at svine det til, og tale om at det ikke kan betale sig... for det kan det, lige så snart du får brug for den...

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Godt så... Kan vi komme tilbage på sporet? Denne tråd handler om et specifikt tv intet andet!...
Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Junker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 23 November 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hørt!!!!
Til top Vis Junker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Junker

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

JAA !! Der er også nogle der skylder tilbage-meldinger....

Er der stadig ik nogen, der har lys i deres knapper på bedinoen. Det er på den medfølgene. ( 37PF9830 )

De skulle være istand til at lyse, når man griber bedinoen..

Hygge !

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

O'Brian skrev:
Er der stadig ik nogen, der har lys i deres knapper på bedinoen. Det er på den medfølgene. ( 37PF9830 )

Kan du ikke prøve at komme med nogle links til de steder hvor du har læst at fjernbetjeningen skulle kunne lyse op? Jeg mindes ikke selv at have faldet over denne feature nogen steder.

Cheers
Rolighed

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 December 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Nu har tråden ligget stille i 2 uger - er der ikke nogen der har en anmeldelse af tv'et eller noget andet spændende........???
Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

slib skrev:
Nu har tråden ligget stille i 2 uger - er der ikke nogen der har en anmeldelse af tv'et eller noget andet spændende........???

Tjo, jeg kan da tilføje at TV'et ikke kan vise native 1080P uden skalering

Vi havde godt nok fundet ud af at Pixel Plus 2 HD begrænsede opløsningen til 1366x768, men hvad hvis Pixel Plus 2 HD var OFF og man fødte skærmene med et native 1920x1080P signal via HDMI ?

Men nej, alle 9830 modeller skalerer (også 42" udgaven). Internt arbejder de med 1366x768 i opløsning, også selvom kilden er native 1080P

Uddrag af svaret fra Philips kan læses her.

/Lars

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
O'Brian skrev:

Kan du ikke prøve at komme med nogle links til de steder hvor du har læst at fjernbetjeningen skulle kunne lyse op? Jeg mindes ikke selv at have faldet over denne feature nogen steder.

Cheers
Rolighed

Har lige set den på fjerbetjeninger.dk  : RU 760 men det hedder vores da vist ikke....

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Vi havde godt nok fundet ud af at Pixel Plus 2 HD begrænsede opløsningen til 1366x768, men hvad hvis Pixel Plus 2 HD var OFF og man fødte skærmene med et native 1920x1080P signal via HDMI ?

Men nej, alle 9830 modeller skalerer (også 42" udgaven). Internt arbejder de med 1366x768 i opløsning, også selvom kilden er native 1080P

Det kan ikke modtage 1080P, nej, men jeg er faktisk ikke så overbevist om at tv'et nedskalerer til 1366x768 hvis PP slås fra, og det fodres med 1080i. Jeg har ikke kunnet få dette oplyst fra Philips, men jeg har leget med nogle 1080i (og 720P) testbilleder på et 9830. Det kan selvfølgelig skyldes andre forhold, men når PP2HD slås til, er der en mærkbart større degradering af detaljeringsgraden, i forhold til når PP2HD slås fra. Det er ikke 1:1, og så kan det være svært at vurdere hvor høj detaljeringsgraden reelt er, men ud fra den erfaring jeg har med skalering på projektorer synes jeg ikke det ser ud som om at der skaleres voldsomt ned. Anywayz, det væsentlige må være billedkvaliteten i praksis - og her ville jeg personligt foretrække Pioneer'en.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jeg et andet spørgsmål som følge af EB's artikkel igår. Kan det passe at denne model ikke har digitial tuner?? Og hvad skulle det betyde, hvis den ikke havde?

Jeg har forresten ikke oplevet nogen lysende remote.

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Det kan ikke modtage 1080P, nej, men jeg er faktisk ikke så overbevist om at tv'et nedskalerer til 1366x768 hvis PP slås fra, og det fodres med 1080i. Jeg har ikke kunnet få dette oplyst fra Philips, men jeg har leget med nogle 1080i (og 720P) testbilleder på et 9830. Det kan selvfølgelig skyldes andre forhold, men når PP2HD slås til, er der en mærkbart større degradering af detaljeringsgraden, i forhold til når PP2HD slås fra. Det er ikke 1:1, og så kan det være svært at vurdere hvor høj detaljeringsgraden reelt er, men ud fra den erfaring jeg har med skalering på projektorer synes jeg ikke det ser ud som om at der skaleres voldsomt ned. Anywayz, det væsentlige må være billedkvaliteten i praksis - og her ville jeg personligt foretrække Pioneer'en.

Hmmm... At detaljeringsgraden falder en smule er måske fordi at TV'et skalerer lidt op for at lave overscan?

Anyway - Otto, hvis HDTV standarden for 720p kun angiver MINDST 1280 x 720, betyder det så at at billede med en højere horisontal opløsning stadig vil falde ind under 720p? Eksempelvis 1368 x 720 vil staig være 720p?

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

marvel

Når der til foråret engang sendes digitale jordbåret antennesignaler ud, skal man have en digital modtager for at se signalet.
Du har med andre ord brug for en såkaldt DVB-T tuner med digital HDMI udgang hvis det skal være perfekt.
Tuneren kan også være indbygget direkte i TV'et, men de fleste TV på markedet har ikke indbygget en DVB-T endnu - det er vist det EB er sure over.

At et TV er HD-READY betyder blot at den KAN vise sådanne signaler - det er dit eget problem at fodre det med siganlet. Lige nu er der faktisk ikke ret mange muligheder herfor. XBOX 360, Canal Digital og nogle andre satellit-kanaler. Alle os der har et kabel-tv kan ikke pt. se noget som helst i HDTV.

Hvis du køber en Selector kan du fra TDC modtage digital TV, men der er to problemer med det.
1: Det er ikke HDTV af gode grunde (findes ikke) og 2: Selector sender ikke et HDMI-signal ud til din fladskærm. Begge dele kommer dog engang.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

PeterLarsen skrev:
Hvis du køber en Selector kan du fra TDC modtage digital TV, men der er to problemer med det.
1: Det er ikke HDTV af gode grunde (findes ikke) og 2: Selector sender ikke et HDMI-signal ud til din fladskærm. Begge dele kommer dog engang.

Blot for en ordens skyld:  De nuværende Selector-modeller kan ikke bruges. Det kræver en ny Selector, når HDTV engang kommer.

/Lars

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Er der en som ved hvorfor phillips skriver 37PF9830/10

hvad betyder /10 ???

mvh miro

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

claust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

/10 er variant-betegnelsen. D.v.s. at Philips i princippet kunne komme med en /12 variant af samme model, som var lidt forbedret/ændret.

Jeg har dog aldrig oplevet at dette er nået at ske inden der kom en helt ny model på markedet, hvilket jo sker en gang om året ca.....

Jeg tror ikke du skal lægge noget i det - mit gamle 37PF9986 hed /12 til sidst og mit nye 37PF9830 hedder /10.....

Til top Vis claust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claust

claust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 23 December 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere komme med input til tråden, føler at jeg skylder :-)

Jeg har nu haft mit 37PF9830 i en måneds tid - det afløser mit 'gamle' 37PF9986, så det er primært i sammenligningen af de 2 jeg kan bidrage.

Designet er jo stort set det samme som tidligere - der skal en kender, eller nørd, til at se forskel... Højttalerne er lavet af et andet materiale, og mit første indtryk var, at det så billigere ud på 9830' eren, og jeg kunne bedre lide farven på det gamle 9986' ers højttalere - den var mere grålig og ikke så bastant. Desuden er den mørke kant (højttalerne) nu i 3 stykker der er sat sammen, mod tidligere lavet i ét stykke. Nu efter en måneds tid tror jeg at jeg har vænnet mig til farven og det anderledes materiale, men jeg synes stadig at det var pænere med det hele i ét stykke uden samlinger.

Tilslutninger er der kommet lidt flere af, specielt er jeg glad for HDMI og kortlæserne i siden af TV' et, til gengæld er input for center højttaler forsvundet, d.v.s. man kan tilsyneladende ikke længere bruge TV' et som center - men det lever man nok med (jeg gør)... Det helt ultra-geniale træk med dette TV er, at man selv kan firmware-opgradere det via USB stikket, noget der virkeligt maglede på 9986, hvor apparatet skulle på værksted for at blive opgraderet. I den korte tid jeg har haft TV' et er der kommet 2 mindre opgraderinger allerede. Kigger man versionerne igennem kan man se at der i tidligere opdateringer bl.a. er kommet bedre billedkvalitet og nye funktioner, så det er jo spændende hvad fremtidige opgraderinger kommer med....

TV' et kommer nu med både motorstand og vægbeslag, hvilket er nice, dog har jeg ikke selv brug for motorstanden, men den er vel rar nok at have som en option. 

Fjernbetjeningen er ændret en smule, stadig super-lækker udført, og ændringerne er minimale og drejer sig mest omkring muligheden for at styre motordrejefoden og se mediefiler fra kortlæseren. Jeg har dog valgt at indkøbe en Philips RC9800i for at samle det hele i én multifjernbetjening, hvis jeg kan finde ud af at bruge den :-)

Billedkvaliteten har fået et løft, billedet virker en smule skarpere, og farvegengivelsen er helt i top, specielt kontrasten er af en helt anden verden. Jeg kan nu pludseligt se natscenen i Cast Away hvor Tom Hanks står og ser stjernehimlen på stranden - på det gamle TV kunne man lige gå ud efter kaffe under den scene da det var svært at se hvad den forestillede... Nu er det *meget* bedre, (omend der altid er plads til flere forbedringer). PixelPlus2HD gør meget godt ved billedet, men laver underligt slør andre steder i nogen situationer. Jeg har prøvet at slå det fra, men der er overhovedet ingen tvivl om at det giver meget mere end du mister - de småfejl det laver overskygger overhovedet ikke fordelene ved at have det slået til efter min mening!

Lyden er stadig rigtig god, men jeg synes faktisk at lyden på det gamle 9986 var bedre, og jeg bemærker også at der på dette er 3 højttalere hvor 9986' eren havde 5. Men lyden er stadig rigtig god til almindelig TV-kigning, og ser man en god DVD film kommer anlægget jo i brug alligevel....

Ambilight 2 erstatter det gamle, eneste forskel er at det nu er delt op i 2 kanaler, så højre og venstre kan vise hver sin farve så det passer med skærmbilledet. Sjovt, men jeg bemærker det ikke så meget. Men kunne slet ikke leve uden Ambilight mere, det er FEDT! (Men vers. 1 eller 2 - ligemeget efter min mening).

Menuen på TV' et har gennemgået en kæmpe forandring og forbedring, er er nu noget af det bedste der findes efter min mening - det er rigtigt flot lavet! Og på min nye remote fra Philips (9800i) går samme menu design igen, så det hænger rigtigt flot sammen. Det hele foregår naturligvis på dansk på TV' et (men ikke på RCU'en :-( ).

Det var lige en hurtig gennemgang fra min side, håber i kan bruge det til noget - sig til hvis der er spørgsmål, eller hvis i vil se billeder af kræet :-)

Claus

Til top Vis claust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claust

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum