Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Vedr. kalibrering

Jeg har læst flere indlæg omkring kalibrering af 37PF8930 via service menuer. Det siges, at denne service menu kun anbefales til eksperter, men jeg er alligevel lidt nysgerrig.

Er der nogen her der kan forklare lidt omkring hvad man får ud af kalibreringen? Er der ligefrem muligt at ændre på sharpness parametre og håndtering af baggrundsbelysning? Og er det noget man skal bringe sit TV ind for at få klaret?

På forhånd tak

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

claust skrev:
Skal jeg fortælle dig engang når min DVDR9000 endeligt ankommer. Jeg har et 37PF9830 men det må vel være det samme.

Ja det må du meget gerne gøre

Til top Vis Mrbendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrbendix

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=271344&h ighlight=37PF9830

Man kan ikke bruge andres settings til noget som helst, på trods af at det er meget populært at dele dem. På nogle skærme er der en vis sammenhæng, og så kan det være bedre at følge et kalibreret eksemplar end at lade være, men ganske ofte er der ret væsentlige udsving i hvad der er det optimale, specielt på LCD-tv.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Borum.NET skrev:
Er der nogen her der kan forklare lidt omkring hvad man får ud af kalibreringen? Er der ligefrem muligt at ændre på sharpness parametre og håndtering af baggrundsbelysning? Og er det noget man skal bringe sit TV ind for at få klaret?

Hvad du får ud af kalibreringen afhænger udelukkende af hvor dygtig ham der foretager kalibreringen er! Det hjælper ikke noget at få adgang til R-G-B justeringer, hvis man ikke ved hvad man skal gøre ved dem. Du kan ikke ændre på sharpness, men du kan slå "dimming backlight" til og fra. Én af software-opgraderingerne på 9830 påvirker sharpness-indstillingen, fra et billedmæssigt synspunkt er der ingen tvivl om at en nyere software vil give et væsentligt bedre billede.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål vedr. 1980x1080i på en 37PF9830 fra en laptop via DVI.

Det ser ud som om billedet flimrer, som om billedet reelt blev set på et almindeligt CRT. Jeg har også prøvet at gå ned i 1280x720p, og der er ingen problemer (og det skal siges, at jeg også har prøvet med flere andre PC'ere for at checke, om det var skærmkortet der havde problemer samt prøvet med/uden de forskellige muligheder for billedebehandling aktiveret).

Umiddelbart skulle man jo tro, at billedet blev konverteret til et progressivt signal, så det interlaced signal blev roligt. Er der er en god forklaring på dette, som en af jer kan forklare mig?

Iøvrigt vil jeg også gerne høre, om det er anbefalet er køre 1280x720p eller 1920x180i ud via DVI, når man skal se fx. DVD film fra en PC (læs: er det bedre at lave PC'en generere et stort billede end skærmen?); Jeg går ud fra dette spørgsmål også dækker over den situation, hvor man har en ekstern DVD afspiller der kan levere opskaleret signal i fx. 1080i.

På forhånd tak!

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

1920*1080 er lige på grænsen af hvad DVI standarden kan klare med et enkelt link. Det er muligt at producenten af dit grafikkort har sparet lidt for meget på nogle komponenter og kompromitteret billedkvaliteten på den måde.

Det kan dog også tænkes, at det er dit kabel, der ikke kan klare den høje datamængde.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har prøvet at køre DVI ud fra to forskellige NVidia grafikkort (et 4400 og 6800GT), begge med DVI kabler fra dyre 21" SAMSUNG 214T LCD monitors (at skærmen er dyr, siger så ikke så meget om kablet, men det føles forholdsvis solidt og godt skærmet - uden at jeg skal gøre mig til ekspert på området).

Som sagt så står 1280x720p flimmerfrit, og "problemet" findes kun i 1920x1080i. Det skal dog siges, at jeg slet ikke kan se flimmeret, når jeg ser en DVD og er enddog meget tilfreds med skærmen.

Nogen forslag? Er der andre der kører 1920x1080i og slet ikke har flimmer - overhovedet?

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der kan kaste lys over sagen?

Der må da være nogen andre her, der kører 1080i ud via DVI? Eller kører alle bare 720p? :)

Som afsluttende spørgsmål, vil jeg høre om nogen har fået tvunget skærmen op i en opløsning, så man undgår den der 5%'s cropping af billedet?

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt dette tv i 32 efter at have skiftet den gamle 32pf9986 ud. Er det mig der er evnesvag eller kan man ikke få text tv til at fylde hele skærmen, der kommer en kant på omkring 10cm i hver side, dette var ikke tilfældet med den gamle model. Jeg har prøvet at ændre billedstørrelse men det hjælper tilsyneladende ikke. En anden ting er at jeg har forsøgt at indstille billedet via dve men jeg er ovebevist om at billedet kan blive langt bedre, hvor kan man få foretaget en kalibrering? Og ville en tekniker i så fald indgå service menuen i kalibreringen. Jeg ved godt at indstillingerne er foskellige fra panel til panel men jeg vil lige poste mine indstillinger for at få en reaktion om det er helt hen i vejret.

Kontrast: 73

Lys:        58

Farve:     53

Skarphed: 3

Digitale muligheder: pixel plus 2

Dynamisk kontrast fra

Dnr fra

Farveforbedring til

active control: minimum

Farvenuance kan jeg ikke tilgå???????????

Min software har jeg opdateret til 1.8

Jeg bruger disse indstillinger til min dvp9000 via hdmi/dvi

og til min selector saegem 60

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det ser ik så tosset ud.  Kigger selv på 37" modellen.

Mener dog min kontrast er en del lavere..

Hvad gav den software update?

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Mrbendix skrev:
Er det mig der er evnesvag eller kan man ikke få text tv til at fylde hele skærmen, der kommer en kant på omkring 10cm i hver side, dette var ikke tilfældet med den gamle model. Jeg har prøvet at ændre billedstørrelse men det hjælper tilsyneladende ikke.

Det kan du ikke, og det er efter min mening heller ikke særligt smart, da bogstaverne bliver meget brede, det er ikke så behageligt at læse. Det er selvfølgelig individuelt, men det er formentligt dét der er begrundelsen for at Philips har taget det valg.

Mrbendix skrev:
En anden ting er at jeg har forsøgt at indstille billedet via dve men jeg er ovebevist om at billedet kan blive langt bedre, hvor kan man få foretaget en kalibrering? Og ville en tekniker i så fald indgå service menuen i kalibreringen.

Hos mig blandt andet, og ja service menuen indgår.

Mrbendix skrev:
  Jeg ved godt at indstillingerne er foskellige fra panel til panel men jeg vil lige poste mine indstillinger for at få en reaktion om det er helt hen i vejret.

Slå farveforbedring fra, og jeg ville sætte skarphed på 0. Ellers ser det fornuftigt ud.

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Borum.NET skrev:

Er der slet ikke nogen der kan kaste lys over sagen?

Der må da være nogen andre her, der kører 1080i ud via DVI? Eller kører alle bare 720p? :)

Som afsluttende spørgsmål, vil jeg høre om nogen har fået tvunget skærmen op i en opløsning, så man undgår den der 5%'s cropping af billedet?

Du må selv lige søge for at være sikker, men jeg mener at dette tv køre 720 på den interne scaler. Dvs at et 1080i signal blivert først til et 720p hvorefter det opskaleres til panelets native opløsning på 1080p. Hvis det er rigtigt, vil et 720p signal blive vist meget flottere end et 1080i.

En anden i tråden snakkede om at 1080i pressede DVI specs og det giver slet ikke mening at dette skulle være et problem.

mvh

jeppe
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Updaten gav ikke så meget det var de tidligere updates fra 1.4 som gav en mærkbar forskel. Der skulle ha været nogle blå slør i venstre side af skærmen, samt problemer men at gemme billed indstillinger til forskelligt externt udstyr som update 1.8 så har fikset

Otto: Jeg har nu brugt dine anbefalinger og kan godt se at det ser lidt mere naturtro ud nu specielt ved dvd (jeg har brugt episode 2 hvor padme og Anakin leger i græsset og anakin rider på et dyr som ref.) Der kan jeg se at det klart hjalp at skarpheden kom ned. Forresten hvad koster en kalibrering af dig. Jeg bor i Sabro tæt ved århus hvis det er relavant. Og bortfalder min fabriksgaranti ikke hvis der bliver pillet ved servicemenuen, eller er det kun hvis privat personer gør det?

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

O'Brian skrev:

Mener dog min kontrast er en del lavere..

Hvad har du sat din kontrat til? Er det samme indstilling til både  dvd og tv?

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Mrbendix skrev:
Forresten hvad koster en kalibrering af dig. Jeg bor i Sabro tæt ved århus hvis det er relavant. Og bortfalder min fabriksgaranti ikke hvis der bliver pillet ved servicemenuen, eller er det kun hvis privat personer gør det?

Send mig en mail - salg er ikke tilladt i forummet...

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Bla forbedring af HDMI, de skriver lange kabler men det må betyde en over all forbedring

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

miro skrev:
urte skrev:

SÅ ER DER NY FIRMWARE 1.9.0.0

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?sct=LCD _LARGE_30_40_SU&cat=FLAT_TV_CA&grp=TV_GR&session =20060303042124_85.43.103.221&scy=IT&ctn=37PF9830/10 &slg=ENG&mid=Link_Software&hlt=Link_Software

Jeg installerede denne update igår og jeg synes faktisk at der er kommet en del ghosting?

Dr samt Disney channel plejer at stå utrolig skarpt, men ikke idag. Det skal lige siges jeg bruger selector. Har i andre oplevet negative forandringer ved denne update?

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes