Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er status på den sidste firmware revision? Hvis nogen af jer har kørt med den et stykke tid, vil det være prisværdigt med lidt feedback.

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Den skulle eftersigende fjerne alt ghosting ved xbox360. Jeg har ikke selv en xbox men jeg valgte ikke at benytte mig af version 1.10 efter en uges brug da den gjorde billede kvaliteten væsentlig ringere end version 1.8 som jeg stadig bruger.
Til top Vis Mrbendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrbendix

Aarestrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Borum.NET skrev:
Hvad er status på den sidste firmware revision? Hvis nogen af jer har kørt med den et stykke tid, vil det være prisværdigt med lidt feedback.

Mit TV havde 1.8 releasen fra start men jeg skiftede efter et par dage ud til 1.10. Jeg mener faktisk at 1.10 kan give et supert billede. Det krævede noget justering, men resultatet blev godt. Om 1.8 er ”can do better” er muligt. MEN DET som jeg enligt gerne vil fortælle er, at mit TV i går netop udførte den berømte restart under antenne brug. Det var med version 1.10 loadet.

Til top Vis Aarestrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aarestrup

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Aarestrup skrev:

[QUOTE=Borum.NET]..MEN DET som jeg enligt gerne vil fortælle er, at mit TV i går netop udførte den berømte restart under antenne brug. Det var med version 1.10 loadet.

Jeg har desværre også oplevet den sluk/tænd funktion og jeg kører med fimrvare version JX21E-1.4.1_00 (som svarer til.. Hvad??)
Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

marvel skrev:
Aarestrup skrev:

[QUOTE=Borum.NET]..MEN DET som jeg enligt gerne vil fortælle er, at mit TV i går netop udførte den berømte restart under antenne brug. Det var med version 1.10 loadet.

Jeg har desværre også oplevet den sluk/tænd funktion og jeg kører med fimrvare version JX21E-1.4.1_00 (som svarer til.. Hvad??)

Version 1.4

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Aarestrup skrev:

Borum.NET skrev:

Mit TV havde 1.8 releasen fra start men jeg skiftede efter et par dage ud til 1.10. Jeg mener faktisk at 1.10 kan give et supert billede. Det krævede noget justering, men resultatet blev godt. Om 1.8 er ”can do better” er muligt. MEN DET som jeg enligt gerne vil fortælle er, at mit TV i går netop udførte den berømte restart under antenne brug. Det var med version 1.10 loadet.

Jeg har også fået et reset, mit er købt ved easyshopping, det er dit også ik? Synes jeg kan genkende dig fra et andet forum?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hvor er det lige at I får et bedre billede ved at opdatere firmwaren?

I philips change log, der står ikke noget om at de har optimeret billedet på nogen måder, kun at de har ændret nogle indstillinger imellem ver. 1.9 og 1.10

Jeg synes sku ikke rigtig jeg kan se nogen forskel, da jeg opdaterede fra 1.4 til 1.10 ?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Firmware 1.13 ligger klar til download, umiddelbart kan jeg ikke mere lave de blå skygger!! det går fremad yahoo

pchrist7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Firmware 1.13 ligger klar til download, umiddelbart kan jeg ikke mere lave de blå skygger!! det går fremad yahoo

Hej Urte

Tak for tippet.

Vil dog lige vente lidt inden jeg opdaterer. Fik TV i onsdags, så jeg har dårlig nået at lære det hele endnu. Men det er i mine øj ne et smadder godt TV

Lad os høre om den nye firmware er OK.

BTW: Har andre end mig haft problemer med hylende trafo til motorfod ?

Forhandler gav lidt op, vi testede 5 andre men alle hylede. Har kontaktet Philips for råd og venter på svar.

Mvh Per

P.S. Har også travlt med min nye DVDR7300H

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

BTW: Har andre end mig haft problemer med hylende trafo til motorfod ?

Forhandler gav lidt op, vi testede 5 andre men alle hylede. Har kontaktet Philips for råd og venter på svar.

Jeg havde også en hylende fod  den er nu amputeret og tv'et hængt på væggen. Lyder som en meget udbredt fejl..

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

jeg kører uden fod

pchrist7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

marvel skrev:

[Jeg havde også en hylende fod  den er nu amputeret og tv'et hængt på væggen. Lyder som en meget udbredt fejl..

Det var hvad jeg frygtede

Det hele er tænkt til at foden skal bruges. Hmm - lad os se hvad Philips siger, ellers må jeg på jagt efter en anden trafo med sammen speks.

Kunne forøvrigt ikke dy mig !! Jeg opgraderede software både på 37PF9830 (1.13) og DVDR7300H (LR1F) i går.

Ingen problemer. HOLD da KÆFT det gjorde en stor forskel tilsammen.

Sad og så fussball i går aftes. TAK for kaffe. Gammel Selector scart til DVDR7300, HDMI upscaled til 37PF9830. DET så bare godt ud

Tak for tippet Urte

Hyg

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg tænkte det lige var tid til at genoplive tråden med lidt subjektiv feedback på den nyeste firmware (version 1.13).

Jeg kørte med version 1.10 tidligere, eftersom feedback på nyere versioner ikke var specielt positive. Uanset hvad, så besluttede jeg mig for at opgradere til 1.13, der forløb smertefrit som sædvanlig (man må give Philips, at det er en nem operation).

Efter opgradering bootede jeg spændt TV'et og håbede på det bedste og begyndte at kigge nærmere på billedekvaliteten, som jo ifølge debatten skulle være blevet klart forbedret.

Det er nu ikke mit indtryk, at kvaliteten er blevet forbedret - faktisk lader det til at Philips har tunet sharpness-algoritmerne så kraftigt, at en værdi på 0 stadigvæk giver en virkelig voldsom sharpening.

Er jeg den eneste der observerer dette?

Jeg skal reelt slå Pixel Plus 2 helt fra (ved at vælge "normal"), for overhovedet at komme i nærheden af det blødere billede som firmware version 1.10 gav (og det endda med Pixel Plus 2 slået til og en sharpness værdi på 2).

Når dette er sagt, så er mit indtryk at billedet faktisk står mindst lige så godt (måske en anelse bedre endda) i den afstand vi ser T (ca. 3½ - 4 meter). Men lad mig samtidig gøre klart at jeg har -0.5 på begge øjne, så et normalt syn ville måske blive irriteret over den kraftigere sharpening :-)

Kan I nikke genkendende til ovenstående? Hvis ja, blev der degraderet tilbage til en tidligere firmware eller valgt en anden kombination af settings?

pchrist7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg var så meget kylling at jeg gik direkte fra 1.8 til 1.13 og derfor har jeg ikke set hvad 1.10 kunne præstere.

MEN ... allerede inden upgrade valgte jeg efter 2 dage at slå ALT fra. PP2, DNR etc. Det gav efter min mening det bedste resultat. Har bibeholdt disse settings indtil videre. Mangler tid og energi til at lege lidt mere.

Mvh Per

Borum.NET skrev:

Hejsa

Jeg tænkte det lige var tid til at genoplive tråden med lidt subjektiv feedback på den nyeste firmware (version 1.13).

Jeg kørte med version 1.10 tidligere, eftersom feedback på nyere versioner ikke var specielt positive. Uanset hvad, så besluttede jeg mig for at opgradere til 1.13, der forløb smertefrit som sædvanlig (man må give Philips, at det er en nem operation).

Efter opgradering bootede jeg spændt TV'et og håbede på det bedste og begyndte at kigge nærmere på billedekvaliteten, som jo ifølge debatten skulle være blevet klart forbedret.

Det er nu ikke mit indtryk, at kvaliteten er blevet forbedret - faktisk lader det til at Philips har tunet sharpness-algoritmerne så kraftigt, at en værdi på 0 stadigvæk giver en virkelig voldsom sharpening.

Er jeg den eneste der observerer dette?

Jeg skal reelt slå Pixel Plus 2 helt fra (ved at vælge "normal"), for overhovedet at komme i nærheden af det blødere billede som firmware version 1.10 gav (og det endda med Pixel Plus 2 slået til og en sharpness værdi på 2).

Når dette er sagt, så er mit indtryk at billedet faktisk står mindst lige så godt (måske en anelse bedre endda) i den afstand vi ser T (ca. 3½ - 4 meter). Men lad mig samtidig gøre klart at jeg har -0.5 på begge øjne, så et normalt syn ville måske blive irriteret over den kraftigere sharpening :-)

Kan I nikke genkendende til ovenstående? Hvis ja, blev der degraderet tilbage til en tidligere firmware eller valgt en anden kombination af settings?

Til top Vis pchrist7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pchrist7

hkampmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 August 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Der har før i denne tråd været omtalt mulighed for at afspille DIVX og andre formater direkte fra en USB HD på 9830/10'ern Jeg kan bare ikke få det til at virke, min firmware er ver. 1.08.

Er der nogen der har gode råd?

Mvh
Henrik

Til top Vis hkampmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkampmann

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 07 August 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

hkampmann skrev:

Hej

Der har før i denne tråd været omtalt mulighed for at afspille DIVX og andre formater direkte fra en USB HD på 9830/10'ern Jeg kan bare ikke få det til at virke, min firmware er ver. 1.08.

Er der nogen der har gode råd?

Mvh
Henrik

Det kan du heller ikke! Den kan nok afspille mpeg4 og avi og den slags, foruden mp3...

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 07 August 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

AVI kan være alt muligt, det er kun et container-format.
Så det siger ikke så meget når du skriver at det kan afspille AVI.

Både MPEG4 og DivX (som også er MPEG4) kan bruges som codec i AVI-filer.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

hkampmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 August 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Se nu er der jo ved at ske det, som der sker oftest, at et spørgsmål bliver til en laaaang diskussion om min far kan tæske din far!

Derfor vil jeg gerne høre svar fra nogen der VED om det virker, altså har har prøvet at afspille AVI, MPEG og DIVX med eller uden succes. Jeg er ikke interesseret i at vide om det ene tilhører den ene lejer eller ej og det er sagt med et stort

Mvh
Henrik

Til top Vis hkampmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkampmann

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 08 August 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ja, nu må jeg jo nok æde mine egne ord... Nu prøvede jeg lige for sjov skyld aligevel med en divx, for der står jo i specs'ene at det faktisk kun kan spille "JPEG still-billeder, MP3, Slideshowfiler (.alb) " Og det ved jeg ihvertfald det ikke passer...

Men jo, det spiller sku divx filer! (Til min store overraskelse)

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hvilke codec er den divx "indspillet" i?? Opløsning, framerate osv?

Gspot kan bruges til at fastslå ovenstående:

http://www.headbands.com/gspot/download.html

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes