Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Det var ikke får at nedgøre dit nye tv!! Måske var det jeg så i Electric city, bare indstillet forkert... Så vidt jeg umiddelbart kunne se, var til tilsluttet til DVD-afspilleren via et scart-kabel og ikke et DVI/HDMI..

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jaaa tror jeg også..............

Det du skriver om at "Billedet var totalt gnidret og pixeleret. Jeg prøvede at gå længere tilbage, for at se om det blev bedre, men det kan ikke være meningen at man skal stå 10-15 meter væk, for at få et godt billede!" Har jeg ikke kunne finde andre der siger... syntes overvejende det er pæne ord det får med....nok er det ikke total perfekt, meeen da nok til at holde ud at kikke på

Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 05 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Mit syn fejler ingenting. Jeg er måske bare ikke så overbærende med ting jeg ser. Jeg bliver ikke forblændet af at se et TV til 30-50.000kr og efterfølgende overbeviser mig selv om, at det jeg ser på, er hamrende godt, selvom mine øjne ser på noget skidt.

Jeg synes virkeligt at folk skal prøve at se PF9830 med et TV-signal eller DVD. Nok kan et TV være indstillet forkert... Meeeen så grælt burde billedet ikke være, UANSET hvor dårligt indstillet TV´et er.

Nææh, det bedste "wow"-indtryk jeg fik i Electric City, var et kæmpe 50-60" Philips-plasma, der hang ikke langt fra PF9830´eren. Ikke at jeg gad at give penge for sådan et ordentligt lokum, men det viste klart det bedste billede. 

Findes der overhovedet et 42" LCD, der magter at gengive hurtige action-scener uden at billedet pixelere totalt? Jeg har til dato ikke set noget LCD magte det. Langt de fleste plasmaer klarer det rigtigt godt i disse scener.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

lyder som endnu en lcd - plasma krig ..................*gab*

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:
Jeg synes virkeligt at folk skal prøve at se PF9830 med et TV-signal eller DVD. Nok kan et TV være indstillet forkert... Meeeen så grælt burde billedet ikke være, UANSET hvor dårligt indstillet TV´et er.

Har du _set_ et Philips tv i standard-indstillingen? Kunderne, også folk der slet ikke har forstand på billede, plejer at skrige af grin når jeg viser dem hvordan standard-indstillingen ser ud på det 32PW9520 vi har i butikken. Så jo, det kan godt være indstillingen. Et 9520 i standard-trim ligner en ekstremt dårlig LCD.

Men jeg vil absolut ikke udelukke at det er LCD'ens egenskaber du har været ramt af, jeg siger bare at i Philips' tilfælde gør indstillingen _større_ forskel end forskellen på LCD, plasma og CRT.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej det tv-billede du så på 9830, var det med kabeltv, evt med/uden selector ?
Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Junker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

tjek lige:

http://www.katronics.de/index.php?show=quicksearch&quicksear ch=Philips%2037PF9830/10&details=1449&Artikel_ID=1449&click_ count=2

tysk butik som sælger 37" til 3095 EURO.... hvilket er 23.000 DKK - det er sgu 10.000 under den vejl. pris i DK.

bemærk at det kun er 42" som kan afspille Divx. lidt træls da jeg vil have 37"...
Til top Vis Junker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Junker

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Der må der være andre der har set på det TV...?

Hvad skal jeg købe af kabler sammen med det TV. 9830. Har antenne og Canal Digital-parabol.

Ska jo nok også ha en fed DVD-afspiller........

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

37PF9830 understøtter ikke 1080p ifølge Philips datablad, jeg talte med Philips og tja.. de ville ikke rigtig ud af busken om den understøtter 1080p.
Demoen jeg har set skuffede mig lidt med de mørke zoner jeg havde større forhåbning nu hvor dimming backlight funktionen er med i tv'et. Dog er den blå skær ved at betragte skærmen fra en vinkel, som 37pf9986, væk.
Jeg talte med Philips  om dette og der fik jeg oplyst at ClearLCD, som philips har fået en EISA award for, ikke er med i tv'et. Det vil først være i modellerne fra første kvartal 2006, og burde have været med i 32 modellen allerede nu men er det ikke.
Dimming backlight er en del af ClearLCD men som sagt kun en del, ClearLCD prototyper der har været vist har slået benene væk under anmelderne. Så køb en 37pf9830 i dag og stå med en "væsentlig" dårliger skærm end den model der udkommer om 6mnd, da jeg lå mit synspunkt frem for Philips var der "ingen kommentar".
ClearLCD er en del af Aptura, respons tiden nedsættes til 6ms, scanning backlight algoritme der sørger for at pixel først bliver gennemlyst når ønsket "state" er opnået, dette fjerner ghosting/motion blur.

Til top Vis XXRay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XXRay

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

hm,,,,,
Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

steffenlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Var der nogen indikation af hvad den model kommer til at hedde? eller bliver det bare som en skjult opdatering i 9830'eren?

Problemet er nemlig ikke at der kommer noget der er bedre om 6 måneder, men om man bliver snydt og ikke får det man har købt hvis man køber nu. Der kommer ALTID noget der er bedre (og sansynligvis billigere) om 6 måneder.

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Hvor er det typisk, her gik jeg og troede at dimming backlight dækkede begrebet clear lcd (optura) så nu afblæser jeg indkøbet af 37"9830, men spørgsmålet er så om jeg kan vente 6mdr mere på den forbedrede version, er der andre bud på en fed LCD nu og her ??? tænkte her på Sharp som af mange anmeldere får pæne ord med på vejen, eller for nu at gå helt baglæns Hitachi pd7200 som bliver skamrost over hele fronten men det er jo en plasma, med dertil hørende burnin skræk scenarie som følge, eller er det vildt overdrevent eller hva`??

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

steffenlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

[*klip*]

men det er jo en plasma, med dertil hørende burnin skræk scenarie som følge, eller er det vildt overdrevent eller hva`??

Burnin på plasma er også min store skræk, især efter at have set et spritnyt Philips plasma i Ølgiganten hvor der var tydelige spor efter undertekster samt indstillingsmenuen Det vill bare være surt at have betalt 30000 for.

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Phillips er efterhånden en `bunch of wànkers`først bruger de store ressourcer på at promovere ny teknologi såsom clear lcd, og så `glemmer`de at implementere det i de nye modeller de sender på markedet, man kunne jo nemt antage at de så bare håber det ikke bliver opdaget af de 90% købere af produktet, ved at anføre `dimming backlight`i specs for de pågældende modeller. (var der nogen der sagde god markedsførings skik ? åbenbart ikke et begreb man fokuserer så meget på i Eindhoven, Holland)

Godt at jeg nu kan glæde konen ved engang for alle at bevise at det betaler sig at være en nørd når det handler om ny teknologi, ellers villle der have hængt en handicappet 9830 på væggen om 30 dage

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hvad er det egentligt ClearLCD gør ?

Hvilke forbedringer vil det give i forhold til de skærme som nu er sendt på markedet.

mvh Lars

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Det er da ikke nødvendigvis Philips der er nogle t**ser. Dimming backlight kan i da ikke tage som en garanti for at ClearLCD er integreret.

De har hverken glemt eller udeladt funktionen i 9830 serien. Det har hele tiden været meningen, at det først blev aktuelt i 2006 og først integreret i de skærme der kommer dér - og det har Philips og meldt ud.

Læs evt. mere om ClearLCD og Aptura her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1123545321&archive=&start_from=&ucat=&

Og her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1125440532&archive=&start_from=&ucat=& =&

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

Hjelmdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Den kan for pokker da ikke være dårligere end den "gamle" 37", som faktisk performer rigtig godt, ved den rette indstilling - også med SD-signal.

Jeg har set den nye model - tilsluttet Philips' reciever DFR 9000, som har indbygget grafisk upscaler til 1080i - det gør en væsentlig forskel og giver et virkelig godt billede - både ved alm. antennesignal og almindelig DVD (ikke blue ray).

Til top Vis Hjelmdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelmdal

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hjelmdal:

Må man spørge hvor du har set DFR 9000 receiveren henne? i udstilling altså..
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Hjelmdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Yeps - i Electric City i Tilst, Århus. De havde faktisk også den nye DVD-afspiller DVP 9000 (tror jeg nok den hedder), som ligeledes har upscaler (!) fedt udstyr.
Til top Vis Hjelmdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelmdal

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes