Forfatter |
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah sh*t, det er lidt kritisk når man bor i København.. Men okay, det
betyder vel at receiveren begynder at komme på markedet. Du så ikke en
pris på den?
Kunne være jeg kunne smutte i Electric City her i kbh-området og se om den er der.
|
Til top |
|
|
XXRay Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende besvarelse at ClearLCD ikke var planlagt før 2006 er dette ikke korrekt. Det var meningen at 32pf9830 skulle have det, det var slået stort op på CES i 2005.
Forskellen på ClearLCD er af samtlige der har set prototyperne blevet rost til skyerne,nok ikke uden grund at Philips har fået en EISA award for teknologien.
http://www.videsignline.com/products/57701669 lidt info om ClearLCD
Bedste LCD skærm på markedet nu er samsung LE40M61B den har 6,44 milliarder farver (37pf9830 har 16,7 mil.) 1:5000 dimming contrast, jeps ligesom 37pf9830. Viewing angle er næsten 180 grader og en respons tid på 8ms.
Samsung nåede lige at sende den ind til EISA, og fik derfor også en award for bedste LCD tv 2006. Deres DNIe har jeg dog ikke været imponeret over på de forgående modeller håber at softwaren på denne model er bedre.
Selvom det kradser voldsomt i pengepungen og jeg har ventet på 37pf9830, må jeg bide mig selv i tungen og vente på modellen med ClearLCD. Forskellen er for stor og tidsrum for en ny model for kort.
|
Til top |
|
|
Hjelmdal Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen på recieveren var i Electric City var såvidt jeg husker DKK 7.200.
Forretningen TapeConnectio, som også findes i Kbh. sælger dog recieveren til DKK 5.980,00 såvidt jeg husker....
|
Til top |
|
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA det bliver også hos Tapeconnection at den bliver købt, men det er lidt nemmere at se den i Electric City...
Men tak for svaret..
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
XXRay: Jeg ved godt hvad forskellen er på ClearLCD og dimming backlights. Jeg linkede jo selv til de to nyheder, som du tilsyneladende ikke har lagt blik på. Det kan godt være at messen gjorde det offentligt, men planerne har været ændret siden hen.
Jeg har selv været i kontakt med flere kilder angående skriften af ClearLCD og har allerede fulgt det fra dengang, hvor kun Aptura var aktuelt. Derfor kan du også med fordel bruge de to link jeg har linket til og skrevet.
ClearLCD skal nok blive promoveret godt og grundigt når det kommer i et apparat - det er jeg sikker på.
|
Til top |
|
|
Hjelmdal Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
XXRay: Jeg ved ikke så meget om tingene, men hvordan kan Samsung-skærmen være bedre end 37PF9830, når Philips har 6 ms i respondstid (og Samsung kun 8 ms) og Philips har ligeledes 5000:1 i dynamisk kontrast ??
Er det pga. antallet af farver ? (Det menneskelige øje kan i bedste fald skelne omtrentligt 16 mio. farver)
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelmdal skrev:
XXRay: Jeg ved ikke så meget om tingene, men hvordan kan Samsung-skærmen være bedre end 37PF9830, når Philips har 6 ms i respondstid (og Samsung kun 8 ms) og Philips har ligeledes 5000:1 i dynamisk kontrast ??
Er det pga. antallet af farver ? (Det menneskelige øje kan i bedste fald skelne omtrentligt 16 mio. farver) |
|
|
Det kan ikke lade sig gøre ud fra specifikationerne alene at vurdere hvilken der er bedst. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Nogen bud på en high-end LCD ?? Sharp forhandles af Hifiklubba non ? og som sagt får Hitachi PD7200 (plasma) Super reviews men har nogen set den live ? og i så fald hvor henne ? many questions i know 
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelmdal skrev:
|
|
|
Disse opgivelser er intet værd. Feks skal responstid læses som i bedste fald. I værste fald er således ikke opgivet. Der er en glimrende artikel om netop dette fænomen på www.tomshardware.com, hvor der er vist eksempler på hvordan skærme med 8ms opgivelse, kan have helt op til 40+ ms opdateringshastighed.
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I og med at det er en Samsung skærm - og en ny én, så må den have Samsung-LCD's S-PVA panel. De 8 ms må derfor være opnået med ADDC - en teknologi ligesom Overdrive, som går ind og dynamisk ændrer spændingen som gives til de flydende krystallers capacitors.
Ved Viewsonics computermonitor VP191b blev Overdrive brugt og den er eksempelvis verdens hurtigste. Den angives til 8 ms (grå-grå) ligesom de pågældende Samsung model, men holder sig kun lige under 16 ms over de 256 gråtoner. Såmænd bare et eksempel, for som tranum og Otto siger, kan man kun afgøre meget lidt ud fra specifikationerne. Bemærk også at stort set alle nye Tv angives for "grå-grå" = halv cyklus idet det kun er et tal for rise tiden og ikke fall tiden.
For lige at blive i computer LCD skærme, så kan en typisk 25 eller 20 ms MVA eller PVA skærm sagtens komme op og runde de 100 ms i nogle gråtoneovergange - og så er slør lige pludselig tydeligt.
De 6,4 milliarder farver, som du nævner XXRay er jeg ret sikker på ikke er udadtil. Det er 10-bit processing - hvert fald givet ud fra specifikationerne. Det samme som der bruges på nogle af de billigste grafikerskærme - hvor der til sammenligning bruges 14-bit på de seriøse. Det giver sig udtryk i at signalet lige tager en tur forbi en gammakorrektions LUT (Look-Up Table) for at opnå de bedste farver for slutbilledet.
For mere information omkring, hvordan producenterne måler eksempelvis responstid og betragtningsvinkler, tillader jeg mig at linke til min sektion på flatpanels.dk: http://www.flatpanels.dk/hvad.php
Der er både gennemgået det tekniske og det logiske.
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
På http://www.samsung.com/pl/products/television/tfttv/le40m61b .asp står Samsungen opgivet til at benytte et "S-PVI"-panel. Mon ikke det bare er en trykfejl - og at der skulle have stået "S-PVA" som Rasmus også nævner?
En sjov ting er at det kun er på den polske Samsung-side at der står hvilket panel, der benyttes, hverken den svenske eller den engelske side giver den oplysning.
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det må være en fejl.
Det står for resten rigtigt på den hollandske.
Det er dog ikke underligt, at det ikke angives. Jeg er i øjeblikket ved at udvide dele af min side til at omfatte mere LCD-TV relateret materiel og har i den anledning haft fat i ret mange af de store producenter for at få fat i nogle tekniske detaljer om deres LCD-TV. Jeg har endnu ikke fået talt med dem alle, men jeg har da en lille sjov historie fra BenQ:
Jeg kontakter dem for at få nærmere information om deres 3 LCD-TV i størrelserne 26", 32" og 37". Jeg spørger til, hvilken producent der producerer deres paneler og får svaret AUO (Acer Unipac Optronics). Dernæst spørger jeg lidt mere specifikt: "Jamen, hvis jeg så går ind på AUOs hjemmeside, slår deres eneste aktuelle 37" panel, så må det jo angiveligt være det, som er brugt i DV3750 med opløsningen 1920x1080 og derfor være et P-MVA panel?"
Han lyder en smule tøvende ved at sige, at det må de desværre ikke svare på idet det ikke er tilgængeligt information for "the public". I bund og grund har han jeg allerede svaret, hvis man bare bruger en kilde, men det må altså ikke give specifikke svar ifølge deres firmapolitik.
|
Til top |
|
|
XXRay Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen: nej jeg havde ikke bemærket dine links, beklager. Det ændrer dog ikke på at Philips har haft flere datablad ud på pf9830 serien. Så sent som 2mnd før release fjernede de ClearLCD fra 32 modellen. Netværk forbindelsen røg sig ligeledes en tur, er fortsat nævnt i deres datablad under oversigt for bagsiden af skærmen.
Konklusionen for mig er at Philips ikke leverer det bedste i pf9830 serien og at der i 1 kvartal 2006 kommer en bedre model, forhåbentlig med WIFI. Så jeg venter, det er ikke ligefrem små penge det koster for en high end tv som 6mnd senere er low end.
Vedrørende repsons tiden er jeg fuldstændig enig at det er misvisende, tænding af pixel til andre forhold end sluk tænd sluk kan være væsentlig langsommere. Vi må dog bruge specificationer som en fingerpeg og så give den en visuel bedømmelse efterfølgende.
Vedrørende samsung modellen, så giver den nuværende model et virkelig flot billede med en god farve gengivelse. Den ny models specs. , den gammele models visuel indtryk samt EISA vurdering at dette er årets LCD 2006. Det er korrekt at der er tale om 10bits processing, vi må vente til den er i butikkerne og vurdere den visualt.
BenQ ejer 13.3 % af aktierne i AUO og bruger deres paneler, det er er ingen hemmelighed.
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
XXRay: Det kan også være at det er fornuftigt at vente, eller også er du bare overbevist om noget andet da.
I dit tidligere indlæg lød du meget imponeret over de 6,4 milliarder farver i LUT'en - nu siger du at du vidste det? Det giver ikke meget mening. I og med det er i LUT'en, så er det da irrelevant at sammenligne med fladskærmes 16,7 millioner farver...
"BenQ ejer 13.3 % af aktierne i AUO og bruger deres paneler, det er er ingen hemmelighed."
Næ, det var heller ikke mit postulat og heller ikke med den hensigt jeg kontaktede BenQ. Som sådan var min henvendelse også mere specifik og drejede sig ydermere om nogle andre ting.
|
Til top |
|
|
Junker Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BET MED 37PF9830!!! gad vide hvad fruen siger til at vente 6 mdr.!!!
Ingen tvivl om at jeg venter med at købe til 2006.
sidder sgu og bliver helt sur!! suks.
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja surt.... Men kan nogen KORT fortælle, HVAD man får for at vente...
|
Til top |
|
|
XXRay Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen: Det er åbenbart ligemeget hvad man siger så har du en negativ kommentar til det eller opfatter det som et personligt angreb, så ingen videre kommentarer herfra.
|
Til top |
|
|
morten29 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvem vil så love at det kommer på 2006 modelle ????????
Surt at vente et halvt år og så....................
TJAAAA
og når engang det kommer så er der noget i vente der er meget bedre... sådan har det altid været og sådan vil det altid være....forstå det nu.
meen vent i bare men jeg fornøjet kikket på mit 37pf9830 og tænker på alle jer ventere........ Mens jeg ved at jeg alligevel skifter om 3 år og så får noget der er endnu bedre end det i sidder og venter på, jeg har bare noget rart at kikke på i mellemtiden

|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhha da da... der er vist ÉN her i tråden, som har virkeligt har gjort i nælderne... Og så ligefrem hovere over at man har købt en fladskærm, fremfor at vente... tsk tsk..
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Morten, købtr du dit hos Fleggaard, hvad måtte du bløde.....
|
Til top |
|
|