Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

XXRay: Jeg tager det skam ikke som et personligt angreb - tværtimod.

Min skrivestil er muligvis ret konkret, men jeg har da ikke på noget tidspunkt antydet, at jeg var sur.

Det er ligesom du selv gør. F.eks. hvor jeg fortæller om en oplevelse med BenQ og du skriver "BenQ ejer 13.3 % af aktierne i AUO og bruger deres paneler, det er er ingen hemmelighed."

Det er lige så konkret, men jeg opfatter det ikke som en negativ antydning.

O'Brian: Snakken går mest på det samlede system kaldet ClearLCD, som dækker over Aptura, som er "scanning backlights" der dynamisk går ind og ændrer lysstyrken for at øge kontrast og gøre skærmen slør-fri, og så dækker det over 6 ms (grå-grå) opnået ved Overdrive. Jeg lagde et par links tidligere i tråden til flatpanels.dk - jeg kan ikke lige umiddelbart se dem ved at skimme over tråden =/

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti      Du tager meget fejl...kan du ikke læse?

jeg gav 25.000 hos fleggaard

Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det er tydeligvis dig der ikke kan læse, siden du kan postulere at det er mig som tager fejl
Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

ja så siger vi det.... får jeg fred nu??? så jeg kan nyde mit tv.
Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted

Madz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

morten29 skrev:
ja så siger vi det.... får jeg fred nu??? så jeg kan nyde mit tv.

hva.... skal vi ikke se nogle billeder af dyret ???   

En anden ting den skulle jo have trådløs net og et admindelig net stik men hva er det enlig til ?? at man kan bruge den til at sufte på nettet med eller !?!?

Til top Vis Madz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madz

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Madz skrev:

En anden ting den skulle jo have trådløs net og et admindelig net stik men hva er det enlig til ?? at man kan bruge den til at sufte på nettet med eller !?!?

svar:

Et netstik er som ordet antyder, et stik som er forsynet med et net, så eksempelvis små insekter ikke kan flyve ind i stikket, så nej det er ikke til at sufte med, men hvad er sufte ? tja det er såmænd nationalretten i burkina Faso (indbagte gedeboller)  

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hold da helt ferie hvor folk da kan rakke ned på hinanden herinde. Bare fordi manden laver en stavefejl, skal han så lynches????

Tag dog og skriv/tal ordentligt til hinanden.

Kammertonen længe leve!

Det var bare lige det jeg ville sige.
Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton

Madz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Madz skrev:

svar:

Et netstik er som ordet antyder, et stik som er forsynet med et net, så eksempelvis små insekter ikke kan flyve ind i stikket, så nej det er ikke til at sufte med, men hvad er sufte ? tja det er såmænd nationalretten i burkina Faso (indbagte gedeboller)  

WOW tak for et virkelig godt svar der..

I må meget undskylde at hvis man ikke spørg rigtig her inde får man et eller andet latterlig svar men så prøver jeg igen...

Den skulle jo have IEEE802.11g/b WiFi (wireless connection) og et Ethernet-Lan (RJ45) stik, hvad er formålet med det ? en der kan give et ordenlig svar på det ?

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Formålet met WIFI er at streame direkte fra din pc til tv'et samt mulighed for fremtidig tilkoblinger , hojtaler, dvd,  firmware updates (lidt farlig ) osv.
Philips er i en ny fase saa "Lets make things wireless".
Rj45 stik foelger som standard med, som ekstra sikring samt stabil hastighed...de vil gerne have du koeber deres sli produkter.
Til top Vis XXRay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XXRay

Madz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

XXRay skrev:
Formålet met WIFI er at streame direkte fra din pc til tv'et samt mulighed for fremtidig tilkoblinger , hojtaler, dvd,  firmware updates (lidt farlig ) osv.
Philips er i en ny fase saa "Lets make things wireless".
Rj45 stik foelger som standard med, som ekstra sikring samt stabil hastighed...de vil gerne have du koeber deres sli produkter.

TAK ja det var et svar man kan bruge..  virkelig lækkert tv..

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Så lige tvét i fona 2000 i dag og jeg må indrømme at det er nice.. Kostede 33.000 kr. hvilket jeg syntes er en rimelig høj pris. Tvèt så ud til være indstillet rigtig og den dvd film som kørte stod kniv skarpt.

Jeg har længe kigget på samsung LE-32R51B som mange anbefaler og det koster 1/3 del af dette, men tror at dette Phillips er en del bedre og så er det 37 Tommer hvilket er den rigtige størrelse, men igen er det værd at bruge så mange penge på 5 tommer mere??

Savner stadig noget feedback fra folk som har dette Phillips i stuen så vi kan læse og se lidt mere om det !!

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

hey XXRay

Er SLI ikke betegnelsen for bro koblede grafikkort ? eller watta

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej  Lukman
Jeg mener SLXXXI produkter,  da jeg talte med philips kaldte de det dog deres SLI produkter så det har jeg taget til mig .  Og ja du har ret SLi kan også stå for Scan Line Interleaving, forste gang set tilbage i Voodoo kort tiden. Jeg synes dog aldrig jeg fik det til at virke sammen med mit grafik kort den gang.

morten29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Der er hverken IEEE802.11g/b WiFi (wireless connection) eller Ethernet-Lan (RJ45) stik på 37pf9830 men USB og Memory-card læser, så hvidt jeg ved er Ethernet på 42pf9830 primært lavet til opdatering af software i panelet, hvor vi andre først skal downloade på pc og gemme den på kort eller usb pen og så læse det den vej ind og opdatere sofwaren i panelet.

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt 37 tommer har ikke WIFI eller RJ45, det  var ellers planlagt. 42 tommeren skal dog også opdateres via USB bussen.
I manualen er der naevnt henvisning til "Connected Planet" bilag, se  http://www.connectedplanet.philips.com/ , her beskrives hvordan du kobler din tv på pc'ens netvaerk mv. Så netvaerk forbindelsen er taenkt som jeg tidligere har naevnt til streaming.

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

37PF9830 understøtter ikke HDTV 1080p, det er ikke understøttet af den nuværende software. Philips har dog udmeldt på IFA at de arbejder på en software upgrade så den vil kunne vise 1080p, de ville dog ikke ud med en dato...hvis det i det hele taget lykkes dem.
På IFA havde Philips en 42pf9830 med og uden ClearLCD så man kunne samligne dem. Læste en posting fra en der havde set det og synes ikke der var den stor forskel, dog var demo'en på tv'erne meget fattig i horizontal bevægelser så det var svært at samligne. Er der nogen der har været på IFA der har set dette og kan give lidt mere info?
I februar skulle der komme nogen ny modeller med digital tuner og måske ClearLCD, desværre mener de fleste at ClearLCD modellerne først kommer tidligst omkring sommeren 2006

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

XXRay:

Hvorfor står der så True HD LCD skærm 1920 * 1080p på alle specks, omkring nævte TV?

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

O'Brian:

Skærmen er 1080pixels/progressiv men ikke 1080p video standard...en smart måde at formulere det på så du ikke opdager noget før du forsøger at få 1080p på skærmen.

lauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Har også lige set det i Fona 2000.

Synd at de splitter deres antenesignal på så mange fjernsyn, det ligner jo en løgn. Ellers så det fornuftigt ud, men jeg ville da gerne se en fodboldkamp i HD på den, inden jeg griber til lommen.

Til top Vis lauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lauer

PHR79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Har haft dette fantastiske TV i ca. 14 dage, og jeg kan kun sige Morten du ved det allerede, men i andre dette TV er i særklasse. Jeg er ikke specielt teknisk (nørdede) anlagt så finindstillingen mangler, men billedet står knivskarpt og opfylder i den grad mine forventninger. 37pf9830 har hverken WIFI eller ethernet, men so what jeg skal ikke bruge det, og får nok heller ikke brug for de næste 3-5 år.

Jeg købte engang en commodore 64, fortrød jeg det da amigaen kom, næ jeg spillede videre 64'eren og købte en PC da de kom frem. det jeg vil frem til er at der kommer hele tiden noget nyt, og vil man vente så man får alle features med kan vente rigtig lang.

Afslutningsvis jeg kan i hvert fald kun anbefale 37pf9830, til dem der går og overvejer.

Til top Vis PHR79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHR79

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes