Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej PHR79

Det lyder spændende. Hvordan mener du selv skærmen håndterer det, når der er action-scener/hurtige bevægelser?

Nu har du valgt 37" modellen. Ærgrer du dig nogengange over, at du ikke valgte 42"´eren ? Hvor langt sidder du fra skærmen?

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

PHR79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej Cetti,

Som sagt  er jeg total newbie, men når jeg ser dvd med hurtige bevægelser kan jeg ikke se nogen "fejl" sløring eller noget i den stil. Aviator og Top Gun har det i hvert fald ikke problemer med . Da jeg så landskamp på tv3 fra tyrkiet var jeg knap så glad da syntes jeg det så noget ringe ud generalt.  Det tilskriver jeg tildeles TDCkabeltv, og det noget ringe signal jeg har i min lejlighed.

Med hensyn til størrelsen valgte jeg konsekvent og gå efter 37 eren da min stue er 4X4 meter og jeg sidder ca. 3-3,5 meter fra husalteret. Så mente en 37" måtte kunne gøre det.

Det havde selvfølgelig også noget med økonomien og gøre.

Til top Vis PHR79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHR79

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

PHR79 skrev:
Da jeg så landskamp på tv3 fra tyrkiet var jeg knap så glad da syntes jeg det så noget ringe ud generalt.  Det tilskriver jeg tildeles TDCkabeltv, og det noget ringe signal jeg har i min lejlighed.  

Jeg har ikke haft fingrene i 9830 endnu, men Philips har traditionelt en meget overgearet indstilling fra fabrikken, så det ændrer meget at få det indstillet ordentligt - _især_ på materiale der ikke lige er helt perfekt. Prøv at skrue helt ned for sharpness - hvis det bliver decideret uskarpt, så skru op igen, men normalt er standard-indstillingen aaalt for høj. Sluk dynamisk kontrast, farveforbedring og DNR, formentligt skal der skrues lidt ned for farverne, og så kan du lege lidt med kontrast og brightness. Tilsyneladende er disse to forbundet på en måde, når man piller ved det ene ændrer det på det andet... Dette gør det lidt vanskeligt at ramme det rigtige første gang. Hvis du ikke allerede har fundet frem til nogenlunde disse indstillinger, så prøv - det vil formentligt give en mærkbar forbedring. Det kan godt ske at du lige ved første øjekast synes billedet er lidt mindre skarpt, men sådan skal det være - giv evt. dig selv et par dage til at vænne dig til det... Du vil blive gladere i længden for et mere korrekt billede i forhold til et overskarpt billede, pga. de problemer for høj skarphed giver.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

parbis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg har ikke haft fingrene i 9830 endnu, men Philips har traditionelt en meget overgearet indstilling fra fabrikken, så det ændrer meget at få det indstillet ordentligt - _især_ på materiale der ikke lige er helt perfekt. Prøv at skrue helt ned for sharpness - hvis det bliver decideret uskarpt, så skru op igen, men normalt er standard-indstillingen aaalt for høj. Sluk dynamisk kontrast, farveforbedring og DNR, formentligt skal der skrues lidt ned for farverne, og så kan du lege lidt med kontrast og brightness. Tilsyneladende er disse to forbundet på en måde, når man piller ved det ene ændrer det på det andet... Dette gør det lidt vanskeligt at ramme det rigtige første gang. Hvis du ikke allerede har fundet frem til nogenlunde disse indstillinger, så prøv - det vil formentligt give en mærkbar forbedring. Det kan godt ske at du lige ved første øjekast synes billedet er lidt mindre skarpt, men sådan skal det være - giv evt. dig selv et par dage til at vænne dig til det... Du vil blive gladere i længden for et mere korrekt billede i forhold til et overskarpt billede, pga. de problemer for høj skarphed giver.

Jeg har fuldt dit råd Otto og har nu sat billedeindstillingerne på mit nyerhvervede 37PF9830 til følgende:

• Kontrast: 50
  • Lys: 50
  • Farve: 35
  • Skarphed: 0
  • Farvetone: Normal
  • Digitale muligheder: Pixel Plus 2
  • Dynamisk kontrast: Fra
  • DNR: Fra
  • Farveforbedring: Fra
  • Farvenuance: 0
  • Billedformat: 4:3 eller 16:9 afhængigt af kilde
  • Active Control: Middel

Billeder står nu ganske pænt med en ganske almindelig antenne som kilde.

Jeg vil i øvrigt gerne have et godt råd til hvordan jeg skal tilslutte min HTPC (formentligt via et DVI kabel, selvom en trådløs forbindelse ville have en større WAF) og hvilken opløsning jeg bør benytte (gerne så jeg får 1:1 pixelmapping).

/Parbis

Til top Vis parbis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af parbis

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 September 2005 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

PHR79 skrev:
Da jeg så landskamp på tv3 fra tyrkiet var jeg knap så glad da syntes jeg det så noget ringe ud generalt.  Det tilskriver jeg tildeles TDCkabeltv, og det noget ringe signal jeg har i min lejlighed.

Det var hverken dit TV eller TDC Kabel-TV.

Hele skylden for det utroligt ringe signal på landskampen ligger hos TV3

De sendte landskampen fra Tyrkiet på en utrolig ringe satellit-forbindelse, hvor der var en meget høj digital kompression i billederne. F.eks. lignede græsset en grøn pløremark, hvergang kameraet panorerede.  

Klager kan sendes til tv3@viasat.dk - så det forhåbentlig er sidste gang de spiser os seere af med et så ringe signal på en landskamp.

/Lars

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 September 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

parbis skrev:
Farvetone: Normal

Nu har jeg haft de første spæde skridt med mit nye måle-legetøj, og 9830'eren. Selv om resultaterne i starten naturligvis skal tages med et gran salt, indtil jeg lærer at bruge det ordentligt, så er det en kæmpe hjælp at kunne se lige præcist hvad der sker når man piller ved noget. _Hold_ da op hvor bliver man forblændet af at udgangspunktet, og samtlige andre fladskærme og de fleste CRT tv på markedet, er en aaalt for høj farvetemperatur. Du kan roligt sætte farvetonen til "varm" i stedet for "normal" - selv dét er langt over målet. Det ser godt nok alt for gulligt ud lige når man gør det, men tro mig - efter en halv time opdager du at det er helt rigtigt.

Og HOLD da fast hvor er der meget forskel på kvaliteten af det billede jeg med min efterhånden rimelige erfaring udi billedkalibrering hev frem "på øjemål", og dét jeg nåede frem til med målefætteren i hånden... Hvis jeg skal tro på resultaterne - og eftersom neutral farvegengivelse ser temmeligt rigtigt ud tror jeg ikke det er helt ude i skoven - så havde jeg "på øjemål" justeret tv'et fra en temperatur pænt på den forkerte side af 15000 Kelvin, ned til 10-11.000. Efter et par timer med målegrej er farvetemperaturen nu spot-on på referencen, 6500 Kelvin, fra 30-40 IRE og opefter (i det helt mørke kan et kraftigt blåt-overskud ikke undgås - vistnok et ret generelt LCD-problem). Det giver altså en _markant_ bedre opfattelse af farvenuancer, spillet mellem de forskellige farver er meget mere levende.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

parbis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 September 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Du kan roligt sætte farvetonen til "varm" i stedet for "normal" - selv dét er langt over målet. Det ser godt nok alt for gulligt ud lige når man gør det, men tro mig - efter en halv time opdager du at det er helt rigtigt.

Jeg har nu forsøgt med at ændre farvetonen til "varm" og har desuden ændret kontrast til "60", Lys til "50" og Farve til "40".

Otto, vender du tilbage med de efter din mening ... eller dit 'måle-lejetøj's optimale indstillinger på 9830'eren? Det ville være alletiders ...

/parbis

Til top Vis parbis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af parbis

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

parbis skrev:
Otto, vender du tilbage med de efter din mening ... eller dit 'måle-lejetøj's optimale indstillinger på 9830'eren? Det ville være alletiders ...

Jeg venter lige til jeg har nogle flere indtryk fra de forskellige skærme med det helt store forkromede referat om billedkvaliteten (vi har heller ikke installeret antennesignal på den væg hvor fladskærmene hænger endnu), men indtil videre vil jeg sige at jeg, efter at have pillet en del ved indstillingerne (hvilket jeg ikke helt er færdig med) faktisk er meget imponeret over hvor godt et billede der kan hives ud af den. Jeg er også ret overrasket over hvor stor forskel der er på hvordan lysforholdene indvirker på billedkvaliteten, på plasma og LCD. LCD er klart bedst når der er meget lys på skærmene, men i et mere mørkt rum slår plasma kraftigt igen - sort-niveauet på plasma ser mat ud i et lyst rum, men er der mørkt er det faktisk stik modsat. Dét kan i hvert fald være et ret afgørende punkt for valget mellem de to teknologier. Den næste konklusion er så at nyeste generation af LCD-paneler efterhånden har formindsket diverse panel-relaterede skavanker så meget at det, bortset fra dét med lysforholdene, egentlig ikke er forskellen på LCD og plasma der giver de største forskelle på billedkvaliteten. Ergo: Man skal ikke være mere bange for at købe LCD end plasma mht. evnen til at vise standard tv-signaler og DVD, i forhold til HDTV. Det drejer sig primært om ganske simpelt at købe et godt tv - det er billedbehandlingen og ikke panelet der får billederne til at se forfærdelige ud. Kontrasten og især detaljeringen i mørke områder er dog stadig et stykke fra en god CRT, og en projektor i AE700/Z3 klassen tørrer stadig bagdel på fladskærmene...

Mht. mine indstillinger, så er der flere årsager til at jeg ikke vil ud med dem: Punkt 1, så kræver de brug af service-menuen, og det vil jeg af princip ikke rådgive om, da det uanset mængden af disclaimere giver en hulens masse bøvl hvis kunden f**ker noget op. Punkt 2, så kan du ikke bruge det til noget, da indstillingerne er forskellige fra apparat til apparat, også selv om de kommer fra samme produktionsserie. Punkt 3, så er det meningen jeg skal tjene penge på at gøre det ordentligt, og så er det ret vigtigt for mig at der ikke står skærme rundt omkring hvor folk _tror_ de har en "Otto-indstilling", men reelt ikke har den billedkvalitet som jeg ville få ud af det (se punkt 2...) Derfor vil jeg gerne hjælpe med retningslinier for hvordan man får mest muligt ud af sit tv ved hjælp af bruger-menuen, men hvis du er seriøs nok til ikke at være tilfreds med det resultat du kan få ud af dét, så bør du under alle omstændigheder betale for at få det gjort ordentligt - hvadenten det så er af mig (hvilket jeg ikke kan/vil tilbyde endnu) eller en anden. Derfor skal jeg trække grænsen for min gratis hjælp et sted, og den ligger altså ved retningslinier for brug af bruger-menuen.

Jeg må sige at jeg efter at have leget med indstillingerne på 9830'eren har fået en del mere respekt for hvor meget selv ganske små afvigelser fra den korrekte indstilling påvirker billedkvaliteten, når vi taler farvejustering.

lahan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 17 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Så lige tvét i fona 2000 i dag og jeg må indrømme at det er nice.. Kostede 33.000 kr. hvilket jeg syntes er en rimelig høj pris. Tvèt så ud til være indstillet rigtig og den dvd film som kørte stod kniv skarpt.

Det TV du så i Fona var sandsynligvis ikke tilsluttet en DVD men derimod en PC som kørte en HD Philips Demo. Det så virkeligt imponerende ud.

Hvis man spørger pænt udlevere de gerne en fjernbetjening så man selv kan zappe rundt på tv kanalerne. Selv her synes jeg at dette tv viste et glimrende billede, endag på nogle meget ringe signaler.

En kanal viste cykel-løb, noget et LCD ikke er så godt til. Her var der bestemt ikke nogle problemer.

Desuden går som en drøm at zappe på dette tv, det er virkeligt hurtigt også i de andre menuer.

Eneste problem er vist prisen !!!

Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 17 September 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Otto: Det lyder rigtig interessant og slår vidst et søm igennem den stigende mængde ulogiske argumenter for kvaliteten eller mangel på samme på pågældende (og andre) Tv.

Det er godt at få indstillet dem korrekt, det gør langt de færreste elektronikkæder og forhandlere. =( Vigtigheden af det, er dog ikke til at se igennem fingre med.

For få uger siden da jeg ydede konsulentbidrag for en større halv-grafisk virksomhed, overraskede deres manglende indstilling af skærmene mig. Som standard anbefaler jeg altid forbrugere at indstille skærmen efter rummets lys, men virksomheden havde end ikke rørt ved standard indstillinger. Jeg påpegede, at hvis de ønskede korrekte farver og en optimal ydelse, så blev de nødt til at indstillet farverne med eksempelvis et colorimeter (når vi snakker grafisk brug). De havde faktisk et liggende, men havde aldrig brugt det... Dét overraskede mig nu en smule.

Jeg har set eksempler på skærme, som ved måling havde deltaværdier på over 10! Dette er en stor afvigelse fra det tiltænkte. Som grundregel bør skærmene have under 3 for at have en god farvegengivelse og under 1 for at have helt korrekte farver. Ved indstilling af pågældende skærme kunne man let få farverne ned på deltaværdier under 4-3 stykker, nogle helt ned under 1-2. Det er altså virkelig en markant ændring fra standardindstillinger til slutindstillingerne.

http://www.flatpanels.dk får også snart noget avanceret måleudstyr til både at fremlægge farvegengivelsen (som graf for reference) på skærme og indstille dem korrekt ved tests. Dernæst er jeg også i gang med at indgå nogle aftaler med producenterne af skærme og kan i fremtiden få flere skærme til tests - muligvis også LCD-TV på sigt.

Jeg er dog meget enig i, at du ikke bør fremlægge dine indstillinger Otto. Både for din butiks interesse, men mest af alt kundens. Jeg kan erindre, at en testside gjorde det engang i form af icc profiler og anbefalede tal, men det resulterede i meget forskellige udfald. Mest fordi omgivelserne er så forskellige, men også fordi skærmene er. Det er altså ikke en brugbar løsning, hvilket også bare indikerer vigtigheden af at få gjort det på vedkommendes skærm og ikke gøre sine betragtninger for en given skærm til generelle betragtninger for alle skærme i serien.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Det er godt at få indstillet dem korrekt, det gør langt de færreste elektronikkæder og forhandlere. =( Vigtigheden af det, er dog ikke til at se igennem fingre med.

Det er noget af en påstand - jeg har ikke set én forretning (minus B&O-butikker), hvor tv'ene generelt har været indstillet ordentligt - og i de tilfælde hvor der rent faktisk har været indstillet på tingene, er det stadig langtfra korrekt. Den indstilling JEG havde fundet frem til på 9830 var uhyrligt langt fra korrekt...

Rasmus Larsen skrev:
For få uger siden da jeg ydede konsulentbidrag for en større halv-grafisk virksomhed, overraskede deres manglende indstilling af skærmene mig. Som standard anbefaler jeg altid forbrugere at indstille skærmen efter rummets lys, men virksomheden havde end ikke rørt ved standard indstillinger. Jeg påpegede, at hvis de ønskede korrekte farver og en optimal ydelse, så blev de nødt til at indstillet farverne med eksempelvis et colorimeter (når vi snakker grafisk brug). De havde faktisk et liggende, men havde aldrig brugt det... Dét overraskede mig nu en smule.

Absolut, én ting er hvad man gør for sin fornøjelses skyld, men ethvert firma i den grafiske branche bør skamme sig hvis de ikke får foretaget en sådan kalibrering ordentligt. Gretagmacbeth i1 Pro, som er den sensor jeg bruger (dog med andet software end det medfølgende, der ikke egner sig til hjemmebif-indstillinger), kan netop kalibrere både skærme, projektorer, printere, scannere og kameraer således at den farve man ser ét sted er præcis den samme som man ser et andet sted. Jeg kan slet ikke sætte ord på hvor meget arbejde og ærgelser en ordentlig kalibrering kan spare den grafiske branche for.

Rasmus Larsen skrev:
Jeg har set eksempler på skærme, som ved måling havde deltaværdier på over 10! Dette er en stor afvigelse fra det tiltænkte.

Det behøver du ikke sætte udråbstegn efter, det er mere reglen end undtagelsen, især for fladskærmene.

Rasmus Larsen skrev:
Som grundregel bør skærmene have under 3 for at have en god farvegengivelse og under 1 for at have helt korrekte farver. Ved indstilling af pågældende skærme kunne man let få farverne ned på deltaværdier under 4-3 stykker, nogle helt ned under 1-2. Det er altså virkelig en markant ændring fra standardindstillinger til slutindstillingerne.

Jeg kan ikke lige huske delta-værdierne for 9830, men jeg kan da finde dem hvis du af nysgerrighed gerne vil vide det.

Rasmus Larsen skrev:

http://www.flatpanels.dk får også snart noget avanceret måleudstyr til både at fremlægge farvegengivelsen (som graf for reference) på skærme og indstille dem korrekt ved tests.

God idé!

Jeg er dog meget enig i, at du ikke bør fremlægge dine indstillinger Otto. Både for din butiks interesse, men mest af alt kundens. [/QUOTE]

Præcis.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Sendt: 17 September 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder med en 9986 model, og har flere gange forsøgt at få et rigtig godt billede frem. Jeg er meget ny på det her område, og har svært ved det.

Prøvede at bruge de indstillinger der har været nævnt her, men det gør billedet helt uden farve og skarphed.

Jeg har intet prof. måleudstyr, men kunne godt bruge nogle råd til hvad man skal gøre..
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 17 September 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Otto: Jeg ville da gerne prøve at se deltaværdierne, hvis du har gemt dem
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Otto: Jeg ville da gerne prøve at se deltaværdierne, hvis du har gemt dem

15-20 før kalibrering over hele skalaen, 1-3 efter fra 30 IRE og op (14 ved 10 IRE, 7 ved 20)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
15-20 før kalibrering over hele skalaen, 1-3 efter fra 30 IRE og op (14 ved 10 IRE, 7 ved 20)

Det skal siges at "før kalibrering" er lidt udflydende i 9830'erens tilfælde, da man som nævnt skal igennem en individuel tilpasnings-procedure før man får lov at bruge den.

Iøvrigt har 9830'eren, meget flot Philips, en lækker menu hvor der til hvert indstillingspunkt er en forklaring af hvad punktet justerer. Rigtigt mange almindelige forbrugere er ikke klar over f.eks. at brightness regulerer de mørke områder i billedet og ikke de lyse - det står sort på hvidt direkte i menuen, det er ret cool.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:

Prøvede at bruge de indstillinger der har været nævnt her, men det gør billedet helt uden farve og skarphed.

Du skal ikke bare råt kopiere andres indstillinger, og slet ikke fra en anden model! Men retningslinierne om f.eks. at slå dynamisk kontrast osv, og skrue ned for sharpness, de holder meget godt. Det er meget normalt at man i starten synes billedet er mat, fordi man er vant til at se på et "solarium" - spørgsmålet er hvad DU vil have ud af tv'et: Det mest korrekte, naturlige billede, eller det mest "skarpe" og imponerende. Billedet på et tv skal ikke bare være så kontrastrigt, farverigt og skarpt som muligt, det skal være så tæt som muligt på virkeligheden.

Køb en Digital Video Essentials DVD (det er det mindste man kan gøre når man har givet 25K for at få et godt tv...), og juster ud fra dét. Giv dig selv en uges tid til at vænne dig til at du ikke bliver solbrændt når du ser tv, og prøv så at gå tilbage til dine gamle indstillinger. Så finder du hurtigt ud af at du nu ser mange flere detaljer, og billedet virker mere rigtigt, og at de gamle indstillinger var overgearede.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Otto: Super. Ja der er sku store ændringer i delta tallet fra "standard" til kalibrering - endnu større end på computermonitors, som jeg oftest beskæftiger mig med. Jeg kan forestille mig, at selv med det blotte øje vil uerfarne kunne selv store forbedringer lige med det samme.

Den stigende værdi mod nul bekræfter også det du oplevede med det blålige skær i den sorte farve. Prøvede du for resten at måle kontrasten for on/off - hvis softwaren da tilbyder det?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Prøvede du for resten at måle kontrasten for on/off - hvis softwaren da tilbyder det?

Det gør den, men små variationer i sort-målingen giver ret store udsving for kontrast-forholdet, så den holder jeg for mig selv, det bliver bare misforstået og overfortolket...

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår din bekymring.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Sendt: 17 September 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

"Køb en Digital Video Essentials DVD (det er det mindste man kan gøre når man har givet 25K for at få et godt tv...), og juster ud fra dét."

Helt enig, jeg vil gøre "hvad som helst" for at få de rigtige indstillinger. Den DVD du omtaler her, vil jeg prøve at bestille med det samme.

Det er ikke en I hos TC fører, så jeg på den måde kan støtte Jer, da du har været så venlig at svare flere gange?
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes