Forfatter |
|
cleaner.dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
btrader... hvor så du de 2 skærme henne???
overvejer nemlig et 37pf9830-
men ville da gerne se det 40"samsung op imod det...
mvh poul
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btrader: De 6,44 milliarder farver er LUT'en, altså en intern farveprocess. Den kan ikke direkte sammenlignes med de almindelige 8-bit farver, som hver subpixel er i stand til at vise for de paneler, som vi kalder 24-bit farvepaneler.
Vi har også diskuteret det lidt her i denne tråd på flatpanels.dk, hvis det har interesse: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22
|
Til top |
|
|
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
cleaner.dk skrev:
btrader... hvor så du de 2 skærme henne???
overvejer nemlig et 37pf9830-
men ville da gerne se det 40"samsung op imod det...
mvh poul
|
|
|
expert tror jeg at det hedder.den ligger i viby centret i århus
|
Til top |
|
|
btrader Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Btrader: De 6,44 milliarder farver er LUT'en, altså en intern farveprocess. Den kan ikke direkte sammenlignes med de almindelige 8-bit farver, som hver subpixel er i stand til at vise for de paneler, som vi kalder 24-bit farvepaneler.
Vi har også diskuteret det lidt her i denne tråd på flatpanels.dk, hvis det har interesse: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22
|
|
|
tak for info!!.man bliver klogere hver dag man læser i dette forum.det er rart med noget kompotent viden!!
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friiz: har du fået dit TV fra schnaepp? De modtog min betaling i fredags, så håber at det bliver sendt mandag
|
Til top |
|
|
Friiz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kristianm
Jeg fik en mail fra Schnaepp om at det først vil blive sendt mandag eller tirsdag, så det kan være at han gerne vil have sendt dit fjernsyn med i samme leverance til Danmark!!
Men man glæder sig jo som til juleaften
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friiz skrev:
Hej kristianm
Jeg fik en mail fra Schnaepp om at det først vil blive sendt mandag
eller tirsdag, så det kan være at han gerne vil have sendt dit
fjernsyn med i samme leverance til Danmark!!
Men man glæder sig jo som til juleaften |
|
|
Krydser fingre
|
Til top |
|
|
rolighed Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianm skrev:
Friiz: har du fået dit TV fra schnaepp? De modtog min betaling i fredags, så håber at det bliver sendt mandag  |
|
|
Hej... Regner egentlig også med at bestille et 37PF9830 (efter en mislykket levering af 32PF9830 fra UK). Men synes det er ret svært at gennemskue hvad det helt præcist vil koste alt inklusive? Hvad har I skullet betale/overføre til schnaepp.de?
Cheers Rolighed
|
Til top |
|
|
btrader Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
på philips home page står der:Svartid (typisk) : 6 ms ."typisk" hvad skal det betyde.hvordan har de målt det.er det målt på samme måde som lg lp1, med 8 ms?
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er samme angivelse, altså grå-grå, som vi snakkede om her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=1&TPN=9
Når producenten skriver typisk er det efterhånden blevet synonym med minimum. Hvis man gennemgår datasheets for panelerne (ikke for skærmene), så ser man, at der altid angives en responstid for maksimum, som typisk er en del højere.
Kort sagt. "Typisk" står angivet for den responstid producenten vil sige er typisk, men det er nærmere minimum, altså best case. De 8 ms er opnået ved at måle fra grå-grå i stedet for sort-hvid-sort, som man tidligere gjorde (og stadig gør).
Hvordan alle angivelserne for specifikationerne måles, kan du læse her: http://www.flatpanels.dk/hvad.php
|
Til top |
|
|
rolighed Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rolighed skrev:
kristianm skrev:
Friiz: har du fået dit TV fra schnaepp? De modtog min betaling i fredags, så håber at det bliver sendt mandag  |
|
|
Hej... Regner egentlig også med at bestille et 37PF9830 (efter en mislykket levering af 32PF9830 fra UK). Men synes det er ret svært at gennemskue hvad det helt præcist vil koste alt inklusive? Hvad har I skullet betale/overføre til schnaepp.de?
Cheers Rolighed |
|
|
Svarer lige selv på mit spørgsmål.
Alt inklusive koster det 3172,- € at købe og få sendt "skidtet" til DK. Desværre er der et par ugers leveringstid!
Men nu er det bestilt!
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friiz: fik lige mail fra dem idag, at mit først ville blive sendt i
slutningen af ugen... har de sendt dit idag? de har snart trukket dit
ud længe nu!?
rolighed: har du også bestilt fra schnaepp? ja de 1-2 ugers
leveringstid, tror jeg, er fordi de ikke har nogen butik eller lager,
og bestiller først selv skærmene hjem når ordren OG pengene er i hus...
|
Til top |
|
|
rolighed Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianm skrev:
rolighed: har du også bestilt fra schnaepp? ja de 1-2 ugers leveringstid, tror jeg, er fordi de ikke har nogen butik eller lager, og bestiller først selv skærmene hjem når ordren OG pengene er i hus...
|
|
|
Ja, jeg har også bestilt hos Schnaepp.
|
Til top |
|
|
Friiz Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kristianm Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe  men om ikk andet, er vi da 3 nu hvis det sku ende med at vi må et smut til tyskland 
|
Til top |
|
|
Crosseyed Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er vi 4... har selv bestilt dette TV fra schnaepp.de for snart 2 uger siden.
Har dog IKKE modtaget nogen mails ang. leveringstid og jeg kan se de har modtaget pengene.
Præcis hvad har de sagt i jeres mails?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lauer skrev:
Er der nogen der ved om man kan afspille HD film via PC'en, altså i en opløsning der hedder 1920x1080?
Jeg er noget bekymret da der i datarket står at tv'et kun understøtter en PC-opløsning der hedder 1366x768.
Jeg har prøvet at spørge Philips og har fået følgende svar:
"For et tv kan blive defineret som HD-ready skal det kunne tage begge resolutioner 1080i samt 720p samt have DVI / HDMI indgang.
Hvorledes signalet produceres og hvilke programmer etc. der benyttes, kan vi desværre ikke vejlede i. Der anbefaler vi, at du kontakter PC-producent for at få at vide, hvorvidt din PC er istand til at sende en af de to resolutioner som video-signal gennem DVI-udgangen.
Vi håber at have givet dig et tilfredstillende svar. Skulle du have yderligere spørgsmål, referer da venligst til 50-60575508" 
Vil det sige at man godt kan eller ej?
|
|
|
Det kan det ikke, men læs evt. mere om det her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
Ja, faktisk kan det her Tv faktisk slet ikke vise High Definition (uagtet om det så er fra HTPC, Blueray-afspiller, HDTV osv.). "HD Ready" -mærkning sikre kun kompabilitet med HD-signaler og ikke et High Definition -billede. Læs mere herom, her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&K W=zerocool http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29594&K W=zerocool
Det er helt sikkert et udemærket Tv til PAL, men de der har købt det for i den nære fremtid at være sikret et HD-billede, vil blive slemt skuffede.
|
Til top |
|
|
btrader Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
findes der i det hele taget en lcd/plasma skærm i dk/eu der har en fysisk opløsning på 1920x1080, så man kan køre 1080p, og hvor lang tid skal man efterhånden vente på en skærm, som ikke vil være forældet i morgen .
|
Til top |
|
|
Friiz Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crosseyed skrev:
Ja så er vi 4... har selv bestilt dette TV fra schnaepp.de for snart 2 uger siden.
Har dog IKKE modtaget nogen mails ang. leveringstid og jeg kan se de har modtaget pengene.
|
|
|
At de selv venter på at få tv'et fra deres leverandør og at leverandøren har lovet at schnaepp.de modtager dem i denne uge.
Lige så snart schnaepp.de har modtaget dem, vil de sende dem til DK!!
|
Til top |
|
|
Friiz Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friiz skrev:
Crosseyed skrev:
|
|
|
At de selv venter på at få tv'et fra deres leverandør og at leverandøren har lovet at schnaepp.de modtager dem i denne uge.
Lige så snart schnaepp.de har modtaget dem, vil de sende dem til DK!!
|
|
|
Men man ved jo aldrig Ellers hopper vi op på cyklen og tager ned og besøger dem
|
Til top |
|
|