Forfatter |
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt et sæt 6C33C rør i sovjettisk militærpakning. Primært gråbrun bølgepap og absolut GRIMT, men røret er flot og spiller fantastisk
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Vincent 1.5m phono, deres "High-end" udgave. Opgraderet fra nogle 10år gamle profigold, halvtynde banditter.
Bruges mellem receiver og Stello (bypass)...
Virkelig gode solidt stik, der er låsbare og de sidder perfekt. Lyden svær at vurdere, måske mere åbent i mellemtone/diskant.
Synes dog som altid, at det er svært med at høre forskelle på kabler...
Well, i sidste ende er kablet købt da der er nyt på vej på surround siden og noget der gerne skulle kunne retfærdiggøre opgradering af kabler!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle af de Vincent signal kabler, er jo nogen tykke lårbasser. Men at have set dem ligge i vinuet hos Dans TV.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at samle et begynder anlæg til sønnike. Jeg er jo ret glad for lyden i de gamle ES modeller fra Sony´s 90´er æra, så da jeg faldt over denne receiver SONY STR GX900ES for sølle 25 kr i DBA måtte jeg bare havde hjem. Den er bygget som en kampvogn og vejer tæt på 14kg. Den spiller absolut fint. Jeg tænker at sammen med SONY CDP XA2ES som jeg havde stående i forvejen og et par højttalere jeg endnu ikke har fundet må dette være et fint begynder sæt. Det er i hvert fald mange gange bedre end de mikro anlæg hans kammerater har stående.
*
Forstærker delen er asymmetrisk opbygget og er opgivet til 3x100W (fronter+center)+2x30W(baghøjttalere). Den har ikke preout til fronterne men har preout til center og baghøjttaler samt preout til aktiv subwoofer. Dette er dog fuld stændigt ligegyldigt, da den kun skal fungere som ren stereo forstærker.
Der udover har den utoligt mange lydinstillinger som nok har været det ypperste i 1994 men som nu ikke helt lever op til dagens standard. Dette kan heldigvis slå helt fra.
I får lige et par billeder:
Sony yder fortsat online support
http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=STRGX900ES&t emplate_id=1®ion_id=1&tab=download#/downloadTab __________________ Træsider? - Ja tak
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt 5 meter ballanceret kabel og stand til mit seneste indkøb....oppo PM1 og HA-1 så er sættet komplet velkommen
|
Til top |
|
|
mslyng62 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er snart et par år siden, men anskaffelsen af Hegel P4a Mk II løftede oplevelsen af detaljer og musik til nye højder.
Markant mere kontrol og detaliseringsgrad end den gamle Thule PA100.
Allerseneste anskaffelse er et beskedent USB-kabel fra PC til min DAC. Et Supra kabel som erstatning for det medfølgende
kabel, når der lyttes til købte digitale downloads i HD. Forskel? Ja. Ved jeg hvorfor? Nej. Er jeg glad? Ja.
__________________ Mvh mslyng62
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mslyng62 skrev:
Det er snart et par år siden, men anskaffelsen af Hegel P4a Mk II løftede oplevelsen af detaljer og musik til nye højder. Markant mere kontrol og detaliseringsgrad end den gamle Thule PA100. Allerseneste anskaffelse er et beskedent USB-kabel fra PC til min DAC. Et Supra kabel som erstatning for det medfølgende kabel, når der lyttes til købte digitale downloads i HD. Forskel? Ja. Ved jeg hvorfor? Nej. Er jeg glad? Ja.
|
|
|
Sjovt, at du har haft en aktiv profil her i forummet siden 2010, men først nu indsætter dit allerførste indlæg. Men bedre sent end aldrig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mslyng62 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til allanowich:
Det sandt at det er nogle år siden at jeg oprettede min profil. Den gang for at købe en brugt DAC Cambridge DAC 3, med det formål
at berige lyden fra en Marantz CD-57 tror jeg. Den har siden da været rundt hos et par af mine børn.
Jeg har lavet ikke så få smugkig på udvalgte emner men håber nu at tiden og muligheden er der for en mere aktiv deltagelsen
__________________ Mvh mslyng62
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mslyng62 skrev:
Til allanowich:
Det sandt at det er nogle år siden at jeg oprettede min profil. Den gang for at købe en brugt DAC Cambridge DAC 3, med det formål at berige lyden fra en Marantz CD-57 tror jeg. Den har siden da været rundt hos et par af mine børn. Jeg har lavet ikke så få smugkig på udvalgte emner men håber nu at tiden og muligheden er der for en mere aktiv deltagelsen
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roksan XPS 7 PSU til en Roksan Xerxes med Roksan Artemiz-tonearm. Jeg købte pladespilleren for ca. 2 måneder siden for 350 kr. inkl. en stakfuld lp'er. Xerxesen var et satset køb, da den var uden strømforsyning, hvorfor jeg ikke havde mulighed for at teste, om motoren fungerede. Men tålmodighed belønnes, og forleden fik jeg på eBay fat i nævnte strømforsyning for £120 inkl. forsendelse. Og ja, motoren (og resten af pladespilleren) fungerer, om end plinten hænger en smule (det såkaldte "plinth sag", hvilket desværre mere er reglen end undtagelsen).
Så nu har jeg fået mig en yderst fornuftig pladespiller til samlingen for ca. 1.500 kr. Planen er, at Xerxesen skal stå på børneværelset, så ungerne kan få en fornuftig introduktion til den analoge verden og vinylafspilning
Nå ja, og så har jeg tænkt mig at lave en ny plint og finere den i zebranotræ, men det vil I høre om, hvis jeg nogensinde komme så langt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....er de gamle nok til at beherske og respektere sår'n en ding, Ana mand?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 25 Oktober 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig, de er hhv. 4 og 7 år, og jeg har givet dem en god opdragelse, så no problemo
De er vant til at omgås mine lidt mere bekostelige pladespillere i dagligstuen, og det har endnu aldrig givet problemer, så udgangspunktet er, at det kan de fint håndtere. Næste step må så være en rørslæde på drengeværelset, hvor de selv kan eksperimentere med en smule "tube rolling". Største forhindring bliver nok, at min kone ikke er voldsomt overbevist i forhold til kombinationen små drenge, brændvarme rør og høje forsyningsspændinger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.  Man må da så sige, at hvis drengene kan bruge og omgås de varme rør, kan jo ikke undgå helt at blive rørt, vel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....der skulle stå "kan man jo ikke undgå.......  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
apollo111 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Oracle SME 345 + armbase.
Armbasen er uoriginal og købt i Hong Kong, den er såmænd udmærket, men der var en del at ønske om bedre finish.
Jeg har nu fjernet lakken på toppen og poleret den, det hjalp en hel del :
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det ikke meget bedre. Virkelig et løft i smagsoplevelsen ...
 __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 03 November 2014 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min drømme højttaler: Et sæt Quad ESL med Gradient SW57 subwoofer, midrange freak  .... __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 03 November 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh, heldige menneske, jeg hørte dem kort tid efter, at de var kommet til Danmark. Dén mellemtone har jeg aldrig glemt (snøft).
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 03 November 2014 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Oh, heldige menneske, jeg hørte dem kort tid efter, at de var kommet til Danmark. Dén mellemtone har jeg
aldrig glemt (snøft). |
|
|
Ja den mellemtone er ikke til at modstå, og har hørt mange elektrostater, båndhøjttalere etc..
der er bare ikke noget der kan slå Walkers geniudførelse fra 57  Det er dog ikke det pæneste design, men lyden... __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 03 November 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|