Forfatter |
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der smuttede lige en Kondo CFz MC-transformer i indkøbskurven i dag ... den skal bl.a. spille sammen med min Audio Note Io1 PU.
Den kombi skal der nok komme udmærket lyd ud af.
|
Til top |
|
|
Peter ht-byg Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 25 Februar 2015 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte en Antimode 8033 til min sub som kom i dag, den glæder jeg mig til at afprøve __________________ Selvgjort er velgjort, brug ørene til at lytte med, ikke øjnene!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 25 Februar 2015 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Nå, der smuttede lige en Kondo CFz MC-transformer i indkøbskurven i dag ... den skal bl.a. spille sammen med min Audio Note Io1 PU.
Den kombi skal der nok komme udmærket lyd ud af. |
|
|
Luxusdyr  (misundelse kan forekomme i ovennævnte)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt mig en Systemdek IIX med en Helius Scorpio 3 arm med en "tallerkenopgradering" iform af vinylafkobling, og er
du vild den spiller musikalsk.. Jeg har lige monteret en Denon DL-110 MC pickup og synes den gør det rigtig godt..
 __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 911
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt et par Proac D18 højtalere.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Har lige købt mig en Systemdek IIX med en Helius Scorpio 3 arm med en "tallerkenopgradering" iform af vinylafkobling, og er du vild den spiller musikalsk.. Jeg har lige monteret en Denon DL-110 MC pickup og synes den gør det rigtig godt..
 |
|
|
Tillykke med den. Den spiller jo meget dynamisk og åbent.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Torlai - Graphite pick up... Torlai Roberto er super kompetent inden for renovering og udvikling af pick upper, og jeg måtte bare prøve hans take på markedets bedste Denon 103 version. Som det kan ses på nærbilledet laver han eksempelvis sin egen flertrins-nålefane for at opnå max stivhed og egendæmpning. Det inderste mod spolerne er aluminium, dernæst boron, og det hele coated med en rød dæmpemasse i flere tykkelser ud mod Shibata nålen. Pillearbejde i småtingsafdelingen. Her link til hans hjemmeside: http://www.torlai.it/prodotti/index.php Alt på Italiensk og han taler kun Italiensk så google-translate er din gode ven. Jeg er ved at spille den til, og indtil videre er jeg ret begejstret for lyden fra denne her pick up, og hans arbejde er topklasse. 
__________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugt Soundstyle XS310 jeg lige har hentet i randers idag......
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....ja, der vist noget om, at det bedst fungerer i lodret position....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Boydk skrev:
Analogueman skrev:
Nå, der smuttede lige en Kondo CFz MC-transformer i indkøbskurven i dag ... den skal bl.a. spille sammen med min Audio Note Io1 PU. Den kombi skal der nok komme udmærket lyd ud af. |
|
|
Luxusdyr (misundelse kan forekomme i ovennævnte) |
|
|
Intet luksus over det køb ... der er gået tre år forud på havregråd og nul ferier for at skrabe pengene sammen  |
|
|
Havregråd og tudekiks smager fortræffeligt sammen.  *  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
.....ja, der vist noget om, at det bedst fungerer i lodret position....  |
|
|
Det bare rock n roll i lodret postion lyder meget bedre....
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Usse skrev:
Har lige købt mig en Systemdek IIX med en Helius Scorpio 3 arm med en
"tallerkenopgradering" iform af vinylafkobling, og er du vild den spiller musikalsk.. Jeg har lige monteret en Denon DL-110 MC
pickup og synes den gør det rigtig godt..
|
|
|
Tillykke med den. Den spiller jo meget dynamisk og åbent.  |
|
|
Tak  en forklædt AN TT1 pladespiller.. Ja
netop, den tæsker bare løs... Tør ikke tænke på hvor meget ekstra det vil give med en dyrere MC pickup.. men det er jo ikke
lige noget man kan låne og eksperimentere med __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der købt en Ortofon MC20 Super PU, som jeg er ved at sætte op på Systemdeken
 __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jo Super.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det jo Super.....  |
|
|
Jeg synes faktisk den spiller for meget diskant... og det er jo noget lavere output end dl-110, ved ikke om der virkelig skal en
trafo til eller om min RIAA har noget at sige... __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ortofons pickupper ligger på 3 ohm og deromkring og skal derfor belastes med 15ohm. Det kan godt bliver for lyst med 100ohm, som mange forstærkeres indgange typisk har på mc indgangen. Men derudover, er den mc20super meget livlig med godt fokus på diskanten. Men den er også meget dynamisk i dens spillestil. Jeg mener den ligger på 0.2mv i udgangsspænding, men kan huske forkert. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse - godt råd. Udstyr er ikke alt, ved vinyl. Det har meget med opsætning at gøre. Uden at være ekspert, jeg har købt en fantasktisk en af slagsen ved en forhandler, der kommer billeder i min tråd. Rigtig opsætning er alt, når der kastes penge i vinyl. Det er jo ikke automatisk som cd-afspiller men helt ''analogt'' __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 07 Marts 2015 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der røg sku lige sådan en i ebay kurven plus et headshell. Så skal der leges med rør og min fars gamle sony plov.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 Marts 2015 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne jeg s´gu ikke dy mig længere  , så nu er n bestilt. En Vintage MC pick-up, SAEC C-1. Den er fra 84, og sælger i Japan (som har en veritabel kæmpeliste af alt, hvad han har prøvet til salg) lover, at den alt i alt har spillet max 100 timer........ nu får vi se. http://www.fonolab.com/service-2.html __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|