Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt, at I alle bli´r ved mef at gentage den dér gamle skrøne  . Den gælder måske for de gamle SMG´er, men absolut ikke for MG12, 1.6, 1.7, 3.6, 3.7, 20.1 osv. Eneste krav er, at man man la´r være med at føde dem med en "lam" forstærker. Og det er den endegyldige sandhed  . Forstærkere der trækker alt andet konventionelt dynamisk ude problemer, kommer næsten altid til kort overfor Magnepaners lave driftseffekt. Som tidligere fortalt, mine gamle monotrin LC-Audio Millennium XP med extension moduler, 1Kw ringkerne i hver, 80.000uF i hver, kunne end ikke få disse MG12 til at bøvse. Det var så ufattelig lamt, an man blev helt bange for, at man havde købt katten i sækken = et par defekte Maggies. Havde heldigvis hørt dem hos sælger på et par kæmpe Pass Labs monotrin, så jeg vidste, at de var i orden. Mine nuværende monotrin "sparker" 600 watt af i 4ohm (Maggies impedans), og så er vi tilbage ved din skrøne, allano  . Det passer simpelthen ikke. Med nok af power bagved, er der INTET tilbagelænet eller tilbageholdende ved Magnepaner. Som jeg har sagt før, folk der siger, at Magnepaner ikke kan spille rockmusik så det rykker, har simpelthen ikke store nok forstærkere. Men t skal da ikke stå uimodsagt. Lille_smed har truet med at komme forbi i morgen, håber han så efterfølgende lufter sit indtryk af, hvad Maggies næstmindste model kan, når den får power nok  . Og du er også velkommen til at tage pensionist transporten ovre fra udkants Sverige til hovedlandet og en "lytter". Skal beværte dig fyrsteligt med alt vådt til ganen, hvi du skulle "slå et smut"
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note P1SE single ended effektrin 2x10
 __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så forholdsvis "dyre" 2 x 10 watt, er det ikke????
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Det er så forholdsvis "dyre" 2 x 10 watt, er det ikke???? |
|
|
Jo... nu når jeg tænker mig om kunne jeg da få en denon snurroundreceiver med 7x200w til ingen penge... __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Det er sjovt, at I alle bli´r ved mef at gentage den dér gamle skrøne . Den gælder måske for de gamle SMG´er, men absolut ikke for MG12, 1.6, 1.7, 3.6, 3.7, 20.1 osv. Eneste krav er, at man man la´r være med at føde dem med en "lam" forstærker. Og det er den endegyldige sandhed . Forstærkere der trækker alt andet konventionelt dynamisk ude problemer, kommer næsten altid til kort overfor Magnepaners lave driftseffekt. Som tidligere fortalt, mine gamle monotrin LC-Audio Millennium XP med extension moduler, 1Kw ringkerne i hver, 80.000uF i hver, kunne end ikke få disse MG12 til at bøvse. Det var så ufattelig lamt, an man blev helt bange for, at man havde købt katten i sækken = et par defekte Maggies. Havde heldigvis hørt dem hos sælger på et par kæmpe Pass Labs monotrin, så jeg vidste, at de var i orden. Mine nuværende monotrin "sparker" 600 watt af i 4ohm (Maggies impedans), og så er vi tilbage ved din skrøne, allano . Det passer simpelthen ikke. Med nok af power bagved, er der INTET tilbagelænet eller tilbageholdende ved Magnepaner. Som jeg har sagt før, folk der siger, at Magnepaner ikke kan spille rockmusik så det rykker, har simpelthen ikke store nok forstærkere. Men t skal da ikke stå uimodsagt. Lille_smed har truet med at komme forbi i morgen, håber han så efterfølgende lufter sit indtryk af, hvad Maggies næstmindste model kan, når den får power nok . Og du er også velkommen til at tage pensionist transporten ovre fra udkants Sverige til hovedlandet og en "lytter". Skal beværte dig fyrsteligt med alt vådt til ganen, hvi du skulle "slå et smut" |
|
|
Ja, det kunne da være sjovt at tage olde ekspressen over til bondelandet og smide et øre på dit grej.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2015 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være velkomen
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sket en masse på mit værelse
Snell J3
Audio Classic 6550 effekttrin
Audio Classic pre, som lige er blevet opgraderet til at kunne spille med ecc82 rørene
Exact 2 pick-up
VdH tannoy ref. ht kabel
Lige nu spiller det ikke, som jeg ellers havde glædet mig til.. Indgangsvælgeren driller.. Ligesom den ikke helt kan beslutte sig
|
Til top |
|
|
wiljens Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny indkøbt vincent sp 331 ,ca 14 dage gammel
En ps Audio Dac er det også blevet til ,købt brugt .
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 April 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 Januar 2015 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 10 April 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik behov for noget nyt kunst på væggen, Sitting Bull havde hængt der i 18 år, så det var på tide at sende ham til de evige jagtmarker.
Hos Allposters fandt jeg dette billede i en super fed trykt på træ kvalitet i str 91x61 cm.
|
Til top |
|
|
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 911
|
Sendt: 11 April 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre kondensatorer i mine Audio Classic KT 120 effekttrin og opgradering af min forforstærker til den model nye af 12AU7.
Lidt DH labs kabler og nogle ECC 82 og 83 rør.
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 23 April 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den endelig, mine længe ventede Audio Classic 6C33 effekt monotrin i sort chassis med Jensen Copper Foil kondensatorer og 6sl7 fra Full Music. Det er IKKE ringe!
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nye slange.....er der forskel fra den normale slange der fulgte med til hegel h300 jepper det er der mere bund/bass og bedre vokal...og så er lydtrykket også blevet lidt bedre end før....jeg er møj tilfreds med min nye slange....
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var slangen til mit sidste indlæg...
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 17 Maj 2015 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en ny pladespiller i huset
Acoustic Solid Wood Black
 __________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 17 Maj 2015 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Billeder mangler, men lidt "nyt" er der da hjemkommet...
Et par VdH Magnum højttalerkabler... Tror de skal ind på bassen på mine CM9...
Yamaha CD-S 2000 afspiller... Meget musikalsk...
Et par Mictor Visibility... Højttaler kabler, De er ikke så ringe endda...  Syntes faktisk de er bedre end mine Audioquest Type 4 og de VdH som jeg
nævnte lidt tidligere...
Kæresten er bare ikke så glad for de sorte kabler der ligger hvor de nu gør, da de ikke er en 4-5 meter lange
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 17 Maj 2015 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spænende med de Mictor Visibility, har googlet lidt men kan ikke finde noget på dem?
__________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1109
|
Sendt: 17 Maj 2015 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ca. 1 måned siden; Købte her på sidens marked et sæt JMR Trenté højtalere for ingen penge! Magen til dynamisk og musikalsk
højtaler skal man kikke langt efter! Lever absolut op til mit nye mantra: Bedste lyd til mindste penge.....meget begejstret over at
højtaleren forsvinder i lydbilled og står rigtigt godt adskildt. Fedt med fransk lyd og en god fransk vin til.....
https://www.youtube.com/watch?
v=k1NDtMe45yo&spfreload=10
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 17 Maj 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 18 Maj 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dMITIj skrev:
Lyder spænende med de Mictor Visibility, har googlet lidt men kan ikke finde noget på dem? |
|
|
Næ, i første omgang kunne jeg heller ikke... Men søgte så på Mictor kabler, og med den overvejende positive omtale skulle de prøves... De skulle
være sølv, producentens egne, som han benyttede til fremvisning. Det er dansk producerede, og nu kun en saga blot... Men syntes faktisk at de spiller
forrygende... Så nu tror jeg, at dette kabel cirkus, for mit vedkommende... Er slut
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|