| Forfatter |
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev cd afspiller lige opgraderet med et nyt signalkabel profigold Highend . Det var det sidste de havde på lager, bare heldigt for mig . Spændingen var stor da postmand Lise kom og afleverede kablerne. Flot indpakning, men som sædvanlig - svært at pakke ud, men efter et pr minutters ihærden flåen , fik jeg dem befriet. kablerne oser af kvalitet, men var det bare det. der sidder pile på, hmm. Først kunne jeg ikke få dem monteret, de var så stramme at man skulle tro, at det var første gang , sikken en jomfruelighed. men indtil jeg fandt et snedigt og sindrigt låsesytem, som bare genialt udtænkt.Efter montering, var det jo spændende at lytte, dertil skal der siges , at min cd spille har 2 udgange, hvilket var oplagt til A-B test af mine nye og gamle kabler som er Hitachi lf-ofc , købt i klubben for mange år siden.hitachi kablerne har jeg altid været glad for, da de gav den der feeling value of momey , hvilket de stadig er. Rørforstærker og amp var nu blevet tændt til pejs temperatur, og var nu klar til test. Først Hitachi , dem kendte jeg jo godt , og med brian ferry på , jamen det jo smukt, så var det profigold highend, hov der var noget galt, den ene kanal lå lavere end den anden og lyd lidt ulden, efter et kort tjek stod det klart, at begge pile på kablerne stod lige modsat hinanden, der blev sp skiftet, sådan at pilene pegede fra cd ned til forforstærker, nu var der squ hul igennem. tilbage til test. Hitachi kablerne var som altid stabile , men efter et par skift stod det kart, at trommer og særlig nedre mellemtone var højere og bredere i lydbilledet og en og kun en anelse mere dynamik. konklusion , godt køb til en billig forbedring, ikke meget , men er der tydeligt ved gode indspilninger.Egentlig ikke den store forskel, om man kan lide den ene klang eller den anden er nok en smagssag og hvilket materiale der spillet, men alt ialt anbefalelsesværdigt.
mvh Space
Nb. Min læge spurgte mig forleden : hva så space, har du et alkohol problem, ja for fanden, det er når jeg ikke har noget
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et fantastisk lyd forbedrende røverkøb, nok det bedste tweaks der overhovedet er. 6 stk blå Royale X-mas pils til 15 kr. tweaket holder dog kun i kort tid, men er det værd, og må gentages.
mvh spaceman
|
| Til top |
|
| |
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
INAKUSTIK AC-1502 POWERCABLE WITH FERRITE-FILTER til min PS Audio DAC.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop fået flg. ind ad døren for et par timer siden:
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.23 Rear
XTZ W10.18 Subwoofer
Onkyo 808 surround reciever
Har længe drømt om dette setup. Har netop fået sat det op og hold da kæft som det spiller! __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop i løbet af weekenden fået dette:
System Audio:
1750 Front
Comet Center
Jiffy Rear
Sub 175
Primare SPA 21 Surround Forstærker
Nøøøøøj hvor det bare spiller!
Blev færdig igår med kabler og tune det ind, har aldrig oplevet en så kontant og lækker sub, alle pengene værd! Stereo er en fornøjelse, specielt akustisk musik wauw...
Alt sammen er spændt sammen med Chord Rumour. (pånær rear)
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har her på sidste brugt en del penge på DIN->Phono adaptere og den slags småting, men her til morgen kom posten med min
kasse fra Thomann.de
Et stk. Superlux HD681 hovedtelefon + 5m forlængerkabel
Har ikke lyttet til dem endnu, men må sige at de er de mest behagelig hovedtelefoner jeg har haft på endnu.. og til den nette
pris af 270,- inkl. fragt for begge ting, kan jeg vist ikke klage. __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som man siger, af nød lærer man at spinne. For 600 gang er lillemor rejst hjem til svigermor ( varanen) , sikken dejlig fred og ro, men der mangler ligesom noget. Så efter en del overvejelser fik jeg en strålende ide. Sådan en Fætter , må man da have . Lige ankommet fra england , ulasteligt klædt og enorm nobel, hvad siger i til en Hi-FI Butler. Altid klar , aldrig sur, er altid enig om ens musiksmag, som han siger EXcellent Choice Sir.I øjeblikket er han ved at bage musikalske rundstykker og nybrygget kaffe.
Hvad mer kan man ønske sig.
mvh space
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman. Hvad koster sådan en fætter i fragt?
|
| Til top |
|
| |
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge DVD99 til drev med ekstern dac.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
APC Smart-UPS 3000 (renoveret med nye batterier) = stabil strømforsyning til hele setup'et, afkoblet fra hvad DONG måtte finde på at sende ind i min installation...

Ja, køn er den jo ikke, men den kommer til at sidde under loftet i kælderen - så WAF er ikke noget problem ;-)
Jeg nåede lige at have den på i en uge, inden anlægget blev taget ned ifm. med totalrenovering af min stue.
Den umiddelbare konsekvens var, at jeg kunne sætte Room EQ på min Lexicon MC12B processor et step lavere. Selvfølgelig skal den omkaliberes når den kommer op igen (både så det passer med med det nye rum og den nye strøm). Men lydbilledet blev større og mere roligt. Glæder mig til at høre den når anlægget kommer op igen:-)
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt mig et par Cerwin Vega AT-100 i fin stand for 2200 kr., så det er jeg godt tilfreds med
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt mig en DacMagic
Men har i skrivende stund meget svært ved at høre om den gør det bedre end min Rotel RSP-1069.
Måden jeg tester på er at sende det digitale signal gennem dac'en digitalt ind på forforstærkeren
og fra dac'en og analogt ind i forforstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv for kort tid siden invisteret i selv samme DAC magic.... og jeg må sige at den gør det rigtig godt i mit Musical Fidelity
A3cr + 4 vejs Groundsound setup. Men sagen er den, at jeg simpelthen ikke kan holde nallerne væk.... så der går ikke lang tid
før jeg skifter, både strømsforsyning, op-amps og kondensatorer i dyret, så snart jeg har fundet noget diagram og læst lidt
mere om alle de andre som skriver at der er masser at hente i denne lille Cambridge fætter. Det skal da prøves
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi har siddet og testet men en test cd. Med både musikstykker, div toner og soloer.
Har endnu ikke kunne høre en forbedring, havde forventet det må siges.. Men det er da muligt at DAC'en i min Rotel er på et
ret højt plan..
Hvordan er din dac nu, efter du har moddet den...`???
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik77
Har du forbundet det således: Digitalt fra Rotel til DAC og analog herfra til forforstærker. Og analog fra Rotel til forforstærker. Selvfølgelig med de samme typer kabler på den analoge side. Sådan har jeg også prøvet et sammenligne mit. Her var min Onkyo cd stadig ret god, men DAC10'eren gør det hele lidt mere veldefineret på sådan en måde, at man pludselig kan høre hvad de rent faktisk laver på pladen. Er det noget du kan genkende på dit?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
Har købt mig en DacMagic
Men har i skrivende stund meget svært ved at høre om den gør det bedre end min Rotel RSP-1069.
Måden jeg tester på er at sende det digitale signal gennem dac'en digitalt ind på forforstærkeren
og fra dac'en og analogt ind i forforstærkeren.
 |
|
|
Tro ikke at der er den stor forskel mellem din Rotel RSP-1069 og DacMagic, Rotel RSP-1069´s DAC bruge sikke samme chip set
som DacMagic når det komme til stykke, og desværre laver Rotel RSP-1069 også det anlog signal fra DacMagic til PCM.
Ved ikke om man kan slå DAC fra på en Rotel RSP-1069.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 05:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Så blev det lige til nye signal- og højttalerkabler.
Her ses signalkablet, som værende det med de sorte Wireworld Silver Tube rca stik. Det andet var et forsøg med nogle sindsyg dyre WBT/Mundorf stik. Den lydmæssige fordel faldt ud til Wireworld, så derfor bliver fremtidige kabler leveret med disse.
Kablet hedder Downsize Audio Cable UR1

Herunder ses højttalerkablet kaldet Downsize Audio Cables CFR.

Så skal der lyttes musik .
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |