| Forfatter |
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hej Ulrik77
Har du forbundet det således: Digitalt fra Rotel til DAC og analog herfra til forforstærker. Og analog fra Rotel til
forforstærker. Selvfølgelig med de samme typer kabler på den analoge side. Sådan har jeg også prøvet et sammenligne mit.
Her var min Onkyo cd stadig ret god, men DAC10'eren gør det hele lidt mere veldefineret på sådan en måde, at man pludselig
kan høre hvad de rent faktisk laver på pladen. Er det noget du kan genkende på dit?  |
|
|
ikke helt men sådan set passer det:
cd drev TEAC T1 - digitalt til DACMAGIC - analogt til ROTEL RSP-1069 forforstærker - videre til div efftekter
cd drev TEAC T1 - digitalt til DACMAGIC - digitalt via coax til ROTEL RSP-1069 forforstærker - videre til div efftekter
har prøvet lidt af hvert nu, men ska have kigget på om man kan slå DAC'en helt fra i min forforstærker
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går lige nu og venter på 2 stk xindak A600P kl.a effekttrin til mine magnepan 3,6se, det er første gang jeg har købt noget uden lyt, men forventer mig en del af disse to kæmper!!!!!
regner med endnu en ca tre uger før de ankommer......
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
allanowich skrev:
|
Hej Ulrik77
Har du forbundet det således: Digitalt fra Rotel til DAC og analog herfra til forforstærker. Og analog fra Rotel til forforstærker. Selvfølgelig med de samme typer kabler på den analoge side. Sådan har jeg også prøvet et sammenligne mit. Her var min Onkyo cd stadig ret god, men DAC10'eren gør det hele lidt mere veldefineret på sådan en måde, at man pludselig kan høre hvad de rent faktisk laver på pladen. Er det noget du kan genkende på dit? 
|
|
|
ikke helt men sådan set passer det:
cd drev TEAC T1 - digitalt til DACMAGIC - analogt til ROTEL RSP-1069 forforstærker - videre til div efftekter cd drev TEAC T1 - digitalt til DACMAGIC - digitalt via coax til ROTEL RSP-1069 forforstærker - videre til div efftekter har prøvet lidt af hvert nu, men ska have kigget på om man kan slå DAC'en helt fra i min forforstærker |
|
|
Hej Ulrik77
Jeg har desværre ikke fået min DAC Magic moddet endnu. da jeg også er i gang med et større 4 vejs DIY højtt projekt. Og der er desværre kun 24 timer i døgnet 
Men når du sammenligner, så skal du huske at forbinde din CD afspiller direkte digitalt til din Rotel. Ellers kører signalet jo i gennem DAC magic hver gang... og så er det jo ikke så mystiks at du ikke kan høre synderligt forskel 
Kører du som du gør nu.... oplever du jo blot at du ikke kan høre forskel på om du kører digitalt eller analogt fra DAC magic til din Rotel. Problemet er nok at din Rotel kører digitalt internt. Dvs. uanset om du bruger den digitale eller den analoge indgang bag på Rotel'. Så kører alt lyden igennem et digitalt kredsløb. Og så ender du op med samme problem som de fleste af os andre med hang til high end. Og det er at surround produkter har svært ved at spille god stereo.... desværre. Netop pga du ikke kan bypasse deres indbyggede DAC's.
Men prøv at købe nogle billige kabler som går fra XLR bag på din DAC magic og til RCA, som passer bag på din Rotel. og brug så RCA digitalt mellem din CD og DAC magic. Det gav mig det bedste resultat. Men jeg har så også en Analog stereo forforstærker.
XLR udgangen, den balancerede på DAC Magic. lyder bestemt bedre. her er der nemlig en Op-amp mindre så vidt jeg har læst mig til. Det giver i hvertfald et seriøst kvalitets løft i diskanten. Jeg har koblet både RCA og XLR til... og står og skifter mellem de 2 udgange på min stero forforstærker. Og der er ingen tvivl om at de skulle have leveret et par XLR til RCA konvertere med... istedet for at lave 2 forskellige stik på bagsiden af DAC Magic.
Undkyld hvis dette kommer til at ligne en invadering af tråden.... Vi holder resten internt(PM) eller i en passende tråd 
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 05 Februar 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der indkøbt lidt blandet soft- og hardware... SoftwareOpeth - Watershed (CD m. DVD)  Opeth - Blackwater Park (CD m. DVD) HardwareRega Fono mini RIAA  Logitech Harmony One  Så er den weekend reddet...
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 06 Februar 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik efter en tids søgen forhandlet mig en original Denon DCD 3560 hjem. Ser umiddelbart ud til at stå mint - laser har det nogenlunde (har enkelte gange oplevet, at den lige bruger et sekund eller to på at finde et nummer - men det kan jeg leve med). Drevet trænger muligvis til en justering (den kan finde på at snakke lidt fra den tryk-plade, der holder cd-en fast ovenfra - dog kun ca. hver 5. gang man smider en ny skive i skuffen). Har forsøgt at smide et indlæg i 3560 tweak tråden i digital - men den tråd døde vist for et par år siden. Jeg skal helt sikkert i gang med loddekolben, når der kommer en stille stund. Den spiller udmærket nu - men det kan blive meget bedre
|
| Til top |
|
| |
Kim_Superman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 06 Februar 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og venter på en Synthesis Pride cd-afspiller som gerne skulle komme med posten i morgen:)
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så står der et par sorte Spendor sp 100r2 hjemme i stuen; og hold da fast hvor de spiller godt....lige ud af kassen. Og så elsker jeeg bare deres retro look  , mvh S
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Så står der et par sorte Spendor sp 100r2 hjemme i stuen; og hold da fast hvor de spiller godt....lige ud af kassen. Og så elsker jeeg bare deres retro look , mvh S |
|
|
Rigtigt pæææænt tillykke med dem  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyngdorf Dpa1, Yter signal kabel XLR, Atlas Mavros digital kabel, og Sonos Cullen, samt Monsterpower Hts 2600.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
sborup skrev:
Så står der et par sorte Spendor sp 100r2 hjemme i stuen; og hold da fast hvor de spiller godt....lige ud af kassen. Og så elsker jeeg bare deres retro look , mvh S |
|
|
Hvor blev billederne af...? |
|
|
Ja ja
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været på posthuset, for at hente en Ortofon Rondo Bronze, så nu skal der gerne blive tid til montering i weekenden  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en Phatos Classic One Mk3 . Den er ikke blevet tilspillet endnu, men holder allerede meget af den :)
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dollaren er rimelig lav igen.
Jeg har derfor købt et par Alessandro MS1i hovedtelefoner.
Glæder mig til at modtage dem, da jeg aldrig rigtig har stiftet bekendtskab med Grado's høretelefoner før.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
Jeg har lige været på posthuset, for at hente en Ortofon Rondo Bronze, så nu skal der gerne blive tid til montering i weekenden |
|
|
Te'løk mæ impulskøbet  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Dollaren er rimelig lav igen.
Jeg har derfor købt et par Alessandro MS1i hovedtelefoner.
Glæder mig til at modtage dem, da jeg aldrig rigtig har stiftet bekendtskab med Grado's høretelefoner før.
|
|
|
Så har noget at glæde dig til. Fin lyd.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
moha skrev:
Jeg har lige købt nye højttalere som jeg går og venter på ...
Desværre får jeg dem først med udgangen af februar ... godt jeg ikke er utålmodig (og godt februar er en kort måned)
|
|
|
Pas på du ikke forstyrrer skibene i den nærmeste havn.  Bortset fra det, er det meget særpræget højttaler, at have stående. Men flot lyd og dynamik.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "gammel" Sony ST-S770ES tuner. Den kan sq noget __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |