Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 03:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: flade kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 August 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

tja jeg tror ikke på blindtests, det er et alt for simplet værktøj, mener jeg.

MHT kabler så vil jeg for 1001. gang nævne indsætningsmetoden, som er den simpleste og sikreste af alle.
Faktisk forstår jeg slet ikke, at man kan finde på at investere i tusindvis af kroner i kabler, uden først at undersøge om det er kildevand eller spildevand.
Det eneste man skal bruge er et par hun/hun RCA eller XLR bøsninger.
De koster en 20ér og princippet er så genialt, at jeg ville ønske, at jeg selv havde fundet på det.
Wireworld har taget det op komercielt, se på www.wireworldaudio.com .
Ind med kablet og ud med det igen, det er så smart at det næsten er grinagtigt.
Det vil sætte en stopper for, at du ender med at købe tendensiøst grej, som skal rettes på plads af tendensiøse kabler, ligesom tidens tendensiøse lyd, som snart erstattes af morgendagens tendensiøse lyd, dræner din lyst til hifi og din pengepung til ingen verdens nytte.

men noget jeg tror på, er at have produktet gennem lidt længere tid og så prøve det man havde før. Det kan bringe smil på læben og nogen gange også lange nætter med hovedrysten.... Ja det kan så!

al nyhedsværdi forsvinder med tiden og står den nøgne sandhed tilbage, var det HOT eller SNOT. Exactly!

jeg kan ikke forstå ideen med at skifte grej hele tiden, så finder man jo aldrig ud af hvad man har (men det kan jo selvfølgelig også være en fordel) Jeg kunne ikke selv sige det mere præcist.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 August 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kabler

Kabler har helt afgjort en enorm indflydelse på lyden, det lydmæssige resultat kan være som dag og nat.
Næh det passer ikke nødvendigvis!
Det er min erfaring, at ovenstående kun er sandt, såfremt der er uballance ét eller andet sted i kæden. Typisk er det endda den man forsøger at få has på med kablerne, og så kan der være nærmets utrolige forskelle kabler imellem, og faktisk kan man komme dertil, at man ikke rigtigt kan få line-uppet til at fungere uden kabel x eller y.
I et sundt set-up er det min erfaring, at der sker ændringer som helt klart er betydningsfulde, faktisk på linie med at skifte forstærker. Men som nat og dag og ENORMT betydningsfuldt er det ikke.

Det er ikke indbildning eller sjove ideer, som er styret af overtro, når man kan høre stor forskel på kabler.
Men nødvendigvis ikke pga. pris, det er en meget stor fejl, hvis man tror store tykke slanger og en høj pris er ensbetydende med god lyd.
Tværtimod vil jeg sige, at erfaringen har vist, at jo tykkere og mere komplicerede med alverdens dikkedarer, jo mere negativ indflydelse opnår man på lyden - farvning og en tendens til at male ens lyd ud, uanset hvilken musik genre man sætter på. Neutrale er de ikke

Som jeg nævnte i en tidligere tråd og som Kyhn er inde på her i tråden, så er problemet er bare nok at kunne forklare og finde den reelle årsag til de store forskelle og lydmæssige ændringer man kan opnå Jeg tror ikke det er så indviklet i virkeligheden, jeg tror straks det er vanskeligere, hvis man vil lave noget der tager højde herfor.
Men det virker lidt som vand i en bæk, noget løber let og ubesværet og efterlader en let og udbesværet lyd og højere hastighed når det løber. Andre bække løber tungt og besværligt med en mase støj og andre komplikationer.
Det er ofte det billede jeg får / bruger når jeg lytter til de mange forskellige setup's i diverse test. Hastigheden er nu den samme

Det tekniske og alle disse udredninger, vil jeg overlade til andre, som har meget mere forstand på det område.

Glem heller ikke, at store ( massive klumper) udgangsbøsninger som WBT og alle andre lignende, med masser af fylde, er direkte lyddræbere
Et tyndt rør som bøsning ændrer lyden dramatisk, hvis den altså er udført i det rette materiale.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:

tja jeg tror ikke på blindtests, det er et alt for simplet værktøj, mener jeg.

MHT kabler så vil jeg for 1001. gang nævne indsætningsmetoden, som er den simpleste og sikreste af alle.
Faktisk forstår jeg slet ikke, at man kan finde på at investere i tusindvis af kroner i kabler, uden først at undersøge om det er kildevand eller spildevand.
De koster en 20ér og princippet er så genialt, at jeg ville ønske, at jeg selv havde fundet på det.
Wireworld har taget det op komercielt, se på www.wireworld.com .

ja, jeg kan godt huske da du hed Søren, at du var varm fortaler for den metode. jeg mener den er noget tvivlsom  du sætter (med den kvalitet jeg kender) rca-rca koblinger ind, som en noget skrammel. du introducere en række overgange, diode effekt osv. de to typer kabler kan evt. passen meget dårligt sammen.

den kan nok bruges, men jeg ville slutte noget ud fra den

Det vil sætte en stopper for, at du ender med at købe tendensiøst grej, som skal rettes på plads af tendensiøse kabler, ligesom tidens tendensiøse lyd, som snart erstattes af morgendagens tendensiøse lyd, dræner din lyst til hifi og din pengepung til ingen verdens nytte.

men noget jeg tror på, er at have produktet gennem lidt længere tid og så prøve det man havde før. Det kan bringe smil på læben og nogen gange også lange nætter med hovedrysten.... Ja det kan så!

helt enig

al nyhedsv ærdi forsvinder med tiden og står den nøgne sandhed tilbage, var det HOT eller SNOT. Exactly!

jeg kan ikke forstå ideen med at skifte grej hele tiden, så finder man jo aldrig ud af hvad man har (men det kan jo selvfølgelig også være en fordel) Jeg kunne ikke selv sige det mere præcist.

næ. det samme med folk der har 3000 plader... næsten. hvordan i himlens navn kan de høre deres plader mere end aller højst 2 gange

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kabler

Jeg tror jeg for egen del stopper her - det fører ikke rigtigt til noget, tråden ender som ofte i endeløse teoretiske holdninger. 
Hvad enten man kan lide det eller ej, så har kabelvalget enorm betydning, og ordentligt producerede kabler nu mere end kabler der klippes af og sælges pr. løbende meter. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kabler

Jeg tror jeg for egen del stopper her - det fører ikke rigtigt til noget, tråden ender som ofte i endeløse teoretiske holdninger.  Jamen så so long da!
Hvad enten man kan lide det eller ej, så har kabelvalget enorm betydning, og ordentligt producerede kabler nu mere end kabler der klippes af og sælges pr. løbende meter. Det er da noget værre sludder. Hvorfor skulle en lodning foretaget i ét lokale være bede end en lodning foretaget i et andet lokale?
Faktisk er det min oplevelse, at visse fabrikslodninger overplasket med krympeflex er noget garp. Lodninger med sparsomme mængder tin, påført ved lave temperaturer er en sjældenhed, men enkelte mestrer håndværket.
Stikkene er dog vigtigere, Neutric RCA stik med fjederbelastet stelforbindelse, udgør bundproppen i heltsuveræn stil.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Jeg kunne ikke rigtigt forestille mig at bruge Neutric stik med fjederbelaset steforbindelse -og slet ikke hvis man overvejer noget i High End klassen. Og jeg ved slet ikke rigtigt hvorfor Neutrik stik pludselig kommer på banen, for egen del ville jeg aldrig bruge dem i et setup.

Uden for tråden -
Somme tider undrer det mig, at du ikke har startet en blomstrende HiFi shop op, med den enorme viden og egenskaber, du kan fremføre, det vejen være banet til de helt store patenter og en endeløs formue??

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 12 August 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hmm...mine Neutrik virker da fremragende...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 August 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Hmm...mine Neutrik virker da fremragende...

det er jo total OT.. også min tråd, -mig som altid holder mig til emnet

men kunne i ikke komme med en begrundelse på hvorfor det Neutrik er så ringe?

bruger selv mest Cardas

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 August 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kabler

Jeg tror jeg for egen del stopper her - det fører ikke rigtigt til noget, tråden ender som ofte i endeløse teoretiske holdninger. 
Hvad enten man kan lide det eller ej, så har kabelvalget enorm betydning,

jep

og ordentligt producerede kabler nu mere end kabler der klippes af og sælges pr. løbende meter. 

det må du gerne uddybe  det må da være kablet OG termineringen der er vigtig. og hvis man har købet noget ordentligt kabel, og nogen gode stik, og ved hvordan sådan noget skal samles, så er det vel ok. eller...?

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

3DX

Jeg er helt enig, at hvis man kan købe kablet, så er det en mindre detalje at lodde det ordentligt - problemet er bare, at dem der laver de super gode kabler, ikke sælger dem pr. løbende meter, dermed bliver det sværere at lave disse super gode kabler selv. Betingelsen er at man har kabel til rådighed.

Og den med at klippe kabel til 50 - 100 kroner meteren, skulle være lige så godt som de gode / bedre købe kabler, den holder ikke.
Jeg har anvendt mange / testet adskillige hjemmelavede kabler, de når slet ikke på højde med de bedre købekabler - såfremt vi taler High End lyd og musikgengivelse i den bedste ende.
Og igen -det kræver nu engang at man har de rigtige tråde til rådighed, loddetin og værktøj for ikke at glemme ekspertisen til, at gennemføre en professionel lodning.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Hvis der virkelig er så meget sammenhæng mellem pris og high-end at der slet ikke findes lavpris high-end kabler, og slet ikke nogle der kan fås i specifikke længder til hjemmeterminering, ja så forenkler det jo købsprocessen en del. Hvilk(e/et) kab(ler/el) klassificerer du som high-end, om man må spørge, Toftdahl?

Lad mig tilstå at jeg bruger billige / dårligere kabler og jeg nok aldrig kommer til at betale 50000 kr. for et kabel - så skal det da nærmest være fremstillet med nanoteknologi til absolut perfektion eller gudernes hjælp. 

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 August 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

3DX

Jeg er helt enig, at hvis man kan købe kablet, så er det en mindre detalje at lodde det ordentligt - problemet er bare, at dem der laver de super gode kabler, ikke sælger dem pr. løbende meter, dermed bliver det sværere at lave disse super gode kabler selv. Betingelsen er at man har kabel til rådighed.

Og den med at klippe kabel til 50 - 100 kroner meteren, skulle være lige så godt som de gode / bedre købe kabler, den holder ikke.
Jeg har anvendt mange / testet adskillige hjemmelavede kabler, de når slet ikke på højde med de bedre købekabler - såfremt vi taler High End lyd og musikgengivelse i den bedste ende.
Og igen -det kræver nu engang at man har de rigtige tråde til rådighed, loddetin og værktøj for ikke at glemme ekspertisen til, at gennemføre en professionel lodning.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

ok, enig...

så kan vi ikke bliver uvenner over den side af sagden

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 14 August 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

hæ hæ det er altså ret sjovt at læse alle de her "teorier" om hvordan elektronerne i vore skrøblige signagler løber i hvores dyrbare kabler!!

For lige at få en ting på det rene så:

1 elektron med et potientale på 1 volt = 0,0000000000000000000160219 W i et sekund!

hvilket vil sige at det er ret mange elektroner der er tale om

Og så er det jo også sådan at der jo slet ikke er tale om at man lader elektronerne "løbe" igennem kablet! det skal mere ses sådan at man når man sætter spænding på et stykke leder så får alle elektronerne "lyst" til at flytte sig allesammen "næsten" på en gang.

Hvor elektronernes "Lyst" til at flytte sig er lederens modstand og det at de "Næsten" flytter sig på en gang siger noget om transmissonshastigheden!!

Når der så laves kabler så må det gælde om at få alle de elektroner i kablet som er indvolveret i signal transmissionen til at have lige meget "lyst" til at flytte sig og gøre det på samme tid igenem hele kablet!!

Det kan sådan som jeg ser det kun gøres på to måde!! ved at der bare ikke er nogen "fejl" (hovedsagligt krystal overgange men også fejl i de enkelte krystaller og så selvfølgelig urenheder) i ledermaterialet. Eller man kan sørge for at "fejlen er ens" som det f.eks. er tilfældet i glas.

Dog er der en effekt som det bliver svært at slippe af med og det er netop Skin-effekten!! Et kabel uden overflade ?? det bliver sgu svært!!

Skal lige siges at jeg næsten intet har forstand på kredsløb teknologi, elektromagnetismer og den slags, det er mere kvante mekanik jeg har styr på

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:

hæ hæ det er altså ret sjovt at læse alle de her "teorier" om hvordan elektronerne i vore skrøblige signagler løber i hvores dyrbare kabler!!

For lige at få en ting på det rene så:

1 elektron med et potientale på 1 volt = 0,0000000000000000000160219 W i et sekund!

hvilket vil sige at det er ret mange elektroner der er tale om

Og så er det jo også sådan at der jo slet ikke er tale om at man lader elektronerne "løbe" igennem kablet! det skal mere ses sådan at man når man sætter spænding på et stykke leder så får alle elektronerne "lyst" til at flytte sig allesammen "næsten" på en gang.Troede ellers lige jeg kendte mine elektroner på travet

Hvor elektronernes "Lyst" til at flytte sig er lederens modstand og det at de "Næsten" flytter sig på en gang siger noget om transmissonshastigheden!!  Ja det går hurtigt -ikke?

Når der så laves kabler så må det gælde om at få alle de elektroner i kablet som er indvolveret i signal transmissionen til at have lige meget "lyst" til at flytte sig og gøre det på samme tid igenem hele kablet!!

Det kan sådan som jeg ser det kun gøres på to måde!! ved at der bare ikke er nogen "fejl" (hovedsagligt krystal overgange men også fejl i de enkelte krystaller og så selvfølgelig urenheder) i ledermaterialet. Eller man kan sørge for at "fejlen er ens" som det f.eks. er tilfældet i glas. AHA! Du mener således at krystalstrukturen er vigtig. Hvad så med de lange krystaller?
Visse fabrikanter hævder, at krystallerne når op på en holdbar længde omkring 100m længde, hvis man har 100% styr på ekstruderingsprocessen og temperaturen og afkølingen ikke mindst.

Dog er der en effekt som det bliver svært at slippe af med og det er netop Skin-effekten!! Et kabel uden overflade ?? det bliver sgu svært!! Hule ledere - hule ledere. PT er det dog moderne at fladvalse lederne, hvilket i mine øjne er med til at ødelægge metallets krystalinske struktur - de kan i hvert tilfælde ikke være særligt lange og ligge i kablets retning længere.

Skal lige siges at jeg næsten intet har forstand på kredsløb teknologi, elektromagnetismer og den slags, det er mere kvante mekanik jeg har styr på

Skriv i øvrigt lidt om DPAén.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

FLADE KABLER

JACOB 5_10 skrev:
Dog er der en effekt som det bliver svært at slippe af med og det er netop Skin-effekten!! Et kabel uden overflade ?? det bliver sgu svært!!
KUBIKKEN SVAREDE:
Hule ledere - hule ledere. PT er det dog moderne at fladvalse lederne, hvilket i mine øjne er med til at ødelægge metallets krystalinske struktur - de kan i hvert tilfælde ikke være særligt lange og ligge i kablets retning længere.
TOFTDAHL SVARER:
Ja det kan man godt mene om fladvalsede kabler - men hvem ved det bestemt og hvem ved præcist hvad der gør hvad. 
Fakta er jo at disse fladvalsede kabler virker forrygende og er medvikende til en flot lyd i et setup.
Ligesom de ikke fladvalsede i næste øjeblik kan det samme - jeg tror mere vi er oppe mod noget som vi ikke helt kan regne ud, men af og til er vi bare lidt mere heldige.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Wireworld har taget det op komercielt, se på www.wireworldaudio.com .

Da bl.a. denne udtalelse var årsagen til at jeg startede denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27705&P N=1
som alle har ignoreret, så vil jeg tillade mig her at gøre opmærksom på den.
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

NEED FOR SPEED
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 14 August 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

HMMMMM JEG SYENS AT DER ER LIGE MEGET OM DE ER FLADE ELLLER RUNDE HØJE LAVE DER KUN ET SPØRMÅL OM HVOR STOR KVADRAT ER PÅ KABLERN ER OG DE SKAL VÆRE 2 EN HAVL KVADRAT BREDE

HILSEN A.O.D

Til top Vis NEED FOR SPEED's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEED FOR SPEED

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

NEED FOR SPEED skrev:

HMMMMM JEG SYENS AT DER ER LIGE MEGET OM DE ER FLADE ELLLER RUNDE HØJE LAVE DER KUN ET SPØRMÅL OM HVOR STOR KVADRAT ER PÅ KABLERN ER OG DE SKAL VÆRE 2 EN HAVL KVADRAT BREDE

HILSEN A.O.D

Det er daen mening
En sild er en sild uanset om den er røget, speget, stegt, kogt eller bare ikke har noget tøj på

Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 August 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

For mig at se - så er det sådan at der til enhver tid er en fremherskende religion eller emne inden for HIFI hvor der slås om at få den største menighed.

For nogle år siden diskuteres side op og side ned omkring modkobling og hvad modkobling i det hele taget var og Transistorer i parallel og alle mulige former for spændingsstyring.

Så var der også dem der partout skulle male deres CD skiver med en eller anden tucsh der helst skulle bestilles over internettet og helst koster en jetjager - før det lød godt.

Der var også dem der helst skulle have en Pladespille med så tung en pladetallerken - at det ikke var tallerken der drejede rundt - men huset der drejede rundt om tallerkenen - desuden skulle den så helst trækkes rundt at en motor der stod inde hos naboen - og med en tråd viklet af fersk spindevæv af en heks fra køge.....

P.t diskuterer alle så kabler - og det jeg har grinet mest over er "digital kabler" hallooo - er der nogle hjemme ????? hvis et 1 meter kabel der har kostet en jetjager ikke kan overføre et digitalt signal korrekt - så kan det dælme heller ikke overføre et analogt.....

På mit arbejde har vi som sagt coax kabler der snilt overfører 155 Mbit/s over 100 meter - godt nok med en bedre modtagere/afsendere end i HIFI udstyr - men altså .... det er glimrangende kabler til det.

Hvis kabler virkelig har så stor indflydelse???? så er mit helt simple spørgsmål ?

Er vi alle enige om at ingen kæde er stærkeren end det svageste led ?

Derfor lad mig lave en lille bruger undersøgelse ... hvor mange af Jer der har brugt en jetjager på et Højttaler kabel eller lign har skiftet den interne kabelføring ? Det må jo være helt spild at føre signalet i en simpel kobberbane hen til udgangs transistoren - der må da skulle et super duper kabel til ? eller ?

Og hvis det ikke er tilfældet ? så burde man jo kunne få verdens bedste lyd ved at lave kablet af gamle printplader ???

ups - rationel tænkning- det dur vist ikke ved kabler.....

mine 25 ører...

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Dynedrengen skrev:

På mit arbejde har vi som sagt coax kabler der snilt overfører 155 Mbit/s over 100 meter - godt nok med en bedre modtagere/afsendere end i HIFI udstyr - men altså .... det er glimrangende kabler til det.

De er sikkert glimragende, men dataoverførsel er ikke nogen særlig god sammenligning, da du har checksum og andre fejlsikringer  højere oppe i softwarelagene, derfor opdager du aldrig alle de mange fejl og deraf følgende retransmisioner, der sker.

Hvis kabler virkelig har så stor indflydelse???? så er mit helt simple spørgsmål ?

Er vi alle enige om at ingen kæde er stærkeren end det svageste led ?

Ja, det gælder for kæder, hvis eneste parameter er styrke, men nu er der mange parametrer i audio, i.e. mange typer af forvrængning. Derfor kan du sagtens minimere en slags forvrængning et sted og høste fordelene uden at eliminere al forvrængning alle steder. 1 meter dårligt kabel + 3 meter superkabel kan godt lyde bedre end 4 m. dårligt kabel, men selvfølgelig vil 4 meter superkabel lyde endnu bedre.

Derfor lad mig lave en lille bruger undersøgelse ... hvor mange af Jer der har brugt en jetjager på et Højttaler kabel eller lign har skiftet den interne kabelføring ? Det må jo være helt spild at føre signalet i en simpel kobberbane hen til udgangs transistoren - der må da skulle et super duper kabel til ? eller ?

Der findes da også forstærkere, der koster to jetjagere, hvor den ene af disse er gået på intern kabelføring

Og hvis det ikke er tilfældet ? så burde man jo kunne få verdens bedste lyd ved at lave kablet af gamle printplader ???

Hvorfor? Man kan ikke udlede, at gamle printplader giver den bedste lyd, fra det faktum at et flertal producenter bruger printplader til intern signalføring... Det svarer til at påstå, at fordi størstedelen af jordens befolkning spiser ris hver dag, så er det den bedste mad.

ups - rationel tænkning- det dur vist ikke ved kabler.....

mine 25 ører...

Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum