Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 12:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: flade kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kyhn.

Jeg mener bare at valse det, finde frem til den valse teknologi, der er bedst - og så efterfølgende tiden det tager at valse det, tager lang tid. Så hvis dem der valser det kunne undgå dette arbejde, så gjorde de det vel ikke - for det er en langsommelig proces fra valsning begynder og til slutprodukt. 
Om det er A-B-C eller andet der gør at man får en bedre lyd end ikke valset, skal jeg ikke kunne sige.
For som jeg har sagt - det tekniske skal jeg ikke gøre mig klog på, og dine fremstillinger og forslag til metoder, for at lave det bedste / et bedre kabel, jamen det respekterer jeg og anerkender, det kan sagtens være løsningen.

Hvordan får vi bragt dine ideer frem i forsøg / produceret et kabel, for det lyder jo spændende.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
hvad er hvad på de 3 billeder (den nederst er nok alm rund )

Det er den magnetiske påvirkning mellem +og - af en DC spænding i et fladt og et rundt kabel
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke gøre mig klog på om det ene lyder bedre end det andet, men jeg vil godt gøre mig klog på hvad der sker når man producere kablerne!!

Det er når kobberet størkner at de enkelte korn dannes!!
Langsom størkning = store korn.
Mange urenheder = mange steder for kobberkorn at dannes og dermed små korn.

Ved valsning bliver de enkelte korn deformeret og gitterstrukturen deformeret.
Det betyder selfølig at kornene bliver længere på den ene led og mindre på den anden men der bliver ikke færrre af dem.

En deformeret gitterstruktur med mange fejl i er ikke rigtigt til at tage billeder af!!

På de billeder af kobber som vi er blevet posteret tidligere ses tydeligt grænserne mellem kornene. Det er gjordt ved at et stykke kobber er blevet poleret meget fint op og derefter ætset. Syren har nemmere ved at angribe imellem kornene og derfor kommer korngrænserne til at stå frem.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
Jeg vil ikke gøre mig klog på om det ene lyder bedre end det andet, men jeg vil godt gøre mig klog på hvad der sker når man producere kablerne!!

Langsom størkning = store korn. Har jeg også hørt.
Mange urenheder = mange steder for kobberkorn at dannes og dermed små korn. Urenheder er vist = Oxydering

Det betyder selfølig at kornene bliver længere på den ene led og mindre på den anden men der bliver ikke færrre af dem. Se det var jo det jeg begyndte med at påstå. Fladvalsning splatter krystallerne ud på tværs af kablet, og giver langt flere interkrystallinske overgange på f.eks.1m kabel. Am I right?

En deformeret gitterstruktur med mange fejl i er ikke rigtigt til at tage billeder af!!

På de billeder af kobber som vi er blevet posteret tidligere ses tydeligt grænserne mellem kornene. Det er gjordt ved at et stykke kobber er blevet poleret meget fint op og derefter ætset. Syren har nemmere ved at angribe imellem kornene og derfor kommer korngrænserne til at stå frem.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jakob5_10 skrev:

Langsom størkning = store korn. Har jeg også hørt.
Mange urenheder = mange steder for kobberkorn at dannes og dermed små korn. Urenheder er vist = Oxydering

Det betyder selfølig at kornene bliver længere på den ene led og mindre på den anden men der bliver ikke færrre af dem. Se det var jo det jeg begyndte med at påstå. Fladvalsning splatter krystallerne ud på tværs af kablet, og giver langt flere interkrystallinske overgange på f.eks.1m kabel. Am I right?

Urenheder kan være meget andet!!!
Det kan selvfølige være kobberoxider, men det kan også være oxider af andre grundstoffer, og så kan det også være rene grunstoffer hvilket ikke er usandsynligt da højrent kobber bliver fremstillet ved elektrolyse!!

Vel ikke helt!! for hvis der er det samme antal krystaller så må der vel også være  det sammme antal interkrystalinske overgange eller ??? her taler vi fladvalset kabler som har det samme tværsnitareal!! De bliver måske fladere men så bliver de vel også tilsvarende bredder eller??

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

faldt lige over dette diskutionsforum

http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?thre adid=6427

Det går på om hvordan det kan være at varmeledningsevnen for hard drawn copper er lavere end for annealed copper (kobber der har været varmet op!! og har fået lov til at køle langsomt af igen)

Der er så en der lurre at den tabel som spørgsmåls stilleren har kikket i går på ledningsevnen, altså for elektrisk strøm!! linket til tabellen virker ikke men noget kunne tyde på at ledningsevnen falder hvis kobberet i vore elskede kabler bliver udsat for alt for meget mekanisk påvirkning!!

Jeg har ikke lige læse alle fem sider af tråden igennem men på den første side bliver der sagt mange kloge ting af meget kloge folk (og hvis noget af det går imod noget af det som jeg har skrevet så vil jeg nok vælge at tro på de kloge folk!! min undskyldninng er at jeg ikke lige kan finde min materialelære bog for tiden )

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
faldt lige over dette diskutionsforum

http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?thre adid=6427

Det går på om hvordan det kan være at varmeledningsevnen for hard drawn copper er lavere end for annealed copper (kobber der har været varmet op!! og har fået lov til at køle langsomt af igen)

Der er så en der lurre at den tabel som spørgsmåls stilleren har kikket i går på ledningsevnen, altså for elektrisk strøm!! linket til tabellen virker ikke men noget kunne tyde på at ledningsevnen falder hvis kobberet i vore elskede kabler bliver udsat for alt for meget mekanisk påvirkning!!

Jeg har ikke lige læse alle fem sider af tråden igennem men på den første side bliver der sagt mange kloge ting af meget kloge folk (og hvis noget af det går imod noget af det som jeg har skrevet så vil jeg nok vælge at tro på de kloge folk!! min undskyldninng er at jeg ikke lige kan finde min materialelære bog for tiden )

Kan ikke finde den tråd du omtaler - desværre.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

jacob5_10

Det er jo fint nok alt det teoretiske - stor respekt for dit arbejde.

Du refererer til noget læsestof ang. ledeevne. 
Ifølge en tabel skulle kobber der bliver udsat for en mekanisk påvirkning få en dårligere ledeevne.
Hvad er din egen erfaring med disse forhold - spiller musikken dårligere af den grund - er slutresultatet for det musikalske indtryk ringere, fordi omtalte kobber ifølge en tabel har dårligere ledeevne.

Jeg har læst en del om det, og jeg har lagt ører til en masse teori omkring disse forhold.
Tager du f.eks. 24 karat massiv guld, så skulle det på samme tabel have den dårligste ledeevne. Men da jeg testede XLR kabler i massiv 24 karat guld, der var valset, ganske som de andre kabler i sølv og kobber, viste det sig at kablet i massiv 24 karat guld, spillede kanon og rigtig meget bedre end sølv og kobber, til alles store overraskelse.

Jeg skriver bestemt ikke dette for at angribe dig - det viser bare at teori og praksis ofte render hver sin vej. Ikke at teori og praksis ikke kan bruges, det kan det bestemt, men i tilfælde med kabler og elektronik sammen - oplever man bare ofte noget helt andet - det er et mystisk emne.

Ja det er sjovt at teste en masse forskelligt - og mange forskellige produkter og fabrikater, man oplever en masse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 August 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det er måske derfor man skal skille smag og teori ad - f.eks. ved ikke at blande smag ind i en diskussion om hvad der gør at et kabel filtrerer.

http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?threadid=642 7

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jacob5_10

Det er jo fint nok alt det teoretiske - stor respekt for dit arbejde.

Du refererer til noget læsestof ang. ledeevne. 
Ifølge en tabel skulle kobber der bliver udsat for en mekanisk påvirkning få en dårligere ledeevne.
Hvad er din egen erfaring med disse forhold - spiller musikken dårligere af den grund - er slutresultatet for det musikalske indtryk ringere, fordi omtalte kobber ifølge en tabel har dårligere ledeevne.

Jeg har læst en del om det, og jeg har lagt ører til en masse teori omkring disse forhold.
Tager du f.eks. 24 karat massiv guld, så skulle det på samme tabel have den dårligste ledeevne. Men da jeg testede XLR kabler i massiv 24 karat guld, der var valset, ganske som de andre kabler i sølv og kobber, viste det sig at kablet i massiv 24 karat guld, spillede kanon og rigtig meget bedre end sølv og kobber, til alles store overraskelse.
Hvad vil det sige, at 24K Au spillede bedre end de øvrige materialer?
Du skal vide, at det er her du løber ind i modstand.
De fleste her i trådenvil vide præcist, hvad det gjorde ved lyden.
Det er ikke interessant for andre at vide, at i lige præcist det set-up, som du lyttede på den og den dag ved den og den temperatur, og ved den og den luftfugtighed, havde gavn af guld både her og der.
Man kan ikke bruge den slags oplysninger desværre.
Det er nødvendigt at vide, HVAD guld kablet lige præcist gør - you get?
Såkan jeg og alle andre bruge det til noget.
Det er egentlig i bund og grund det min mission er.
At tale det samme sprog er den allerførste forudsætning for forståelse.

Jeg har læst tests skrevet af Bilén fra HF om f.eks. NO Valhalla,som han bedyrer er såååååååååååå gååååååååååååååt.
I mine og mange andres ører er det et rædselsfuldt betonet kabel.
Det ville have været fuldstændigt beskrevet, omman havde benyttet sig af en tilnærmet objektiv testmetode.
Om det blot er gååååååååååååt eller skiiiiiiiiiiiiidt, kan ingen nørder bygge videre på, idet bedømmelsen er alt for afhængig af universet den foregår i.

En tidligere anmelder hos HF havde endda en manimed, at spille enkeltetracks på specifikkeskiver med en helt bestemt pick - up, fordi den gravede lige præcist det rette op af rillen.

En god begyndelse med fødderne på jorden,må være at foretrække.

Jeg skriver bestemt ikke dette for at angribe dig - det viser bare at teori og praksis ofte render hver sin vej. Ikke at teori og praksis ikke kan bruges, det kan det bestemt, men i tilfælde med kabler og elektronik sammen - oplever man bare ofte noget helt andet - det er et mystisk emne.

Ja det er sjovt at teste en masse forskelligt - og mange forskellige produkter og fabrikater, man oplever en masse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

exotic

Jeg er enig med dig - man bør ikke blande smag og teori.

Men erfaring og referencer, her mener jeg de bredere referencer som et bredt forum kan forholde sig til og anerkende, er ikke så dårligt, hvis man f.eks. vil sammenligne og teste lyd, herunder også kablers indflydelse.

Glem dog aldrig, at alle referencer og test's betyder mindre, hvis du kan lide noget helt tredje, for det er dig / en selv der skal leve med lyden, og så kan test og referencer stikkes S.... op, hvis de pågældende ører hører noget andet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 August 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Naturligvis, og hvis jeg finder ud af at jeg bedst kan lide sovs til mine kartofler, så er der da intet i verden der kan bekymre mig mindre end at andre ikke spiser deres kartofler med sovs. Men hvordan diskuterer man hvad der smagte bedst hvis ikke alle kan lide det samme? I stedet kan man diskutere hvilken kombination der var mest smagsløs - og se det er der jo nogle der kan li. Nå, så skal jeg ikke distrahere d'herrer mere.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 17 August 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:

Naturligvis, og hvis jeg finder ud af at jeg bedst kan lide sovs til mine kartofler, så er der da intet i verden der kan bekymre mig mindre end at andre ikke spiser deres kartofler med sovs. Man hvordan diskuterer man hvad der smagte bedst hvis ikke alle kan lide det samme?

lige i øjet, det samme gælder jo hifi. derfor er andres smag, som ofte fremføres som en endelige sandhed godkendt af gud, guruer og hele venne kredsen, ret menings løst, for andre end dem selv.

men meningen med denne tråd var at få nogen bud på hvorfor, et fladt kabel skulle være bedre end et "alm" rundt, litze osv.

erfaringer og andres test resultat er jo fine at have, specielt hvis man har samme "smag". men i bund og grund er det jo lige meget hvad andre mener om noget så subjektivt som lud/musik opfattelse.

på den plan, som de fleste trods alt har af lyd gengivelse (nu er der nok nogen der ryster på hovedt) så er det jo mere retninger af gengivelse end om det er bedre og dårligere.

f.eks. vil jeg finde det lidt laterligt hvis hvis nogen påstod at NLE kablerne gengav mere korrekt end bertrams.

I stedet kan man diskutere hvilken kombination der var mest smagsløs - og se det er der jo nogle der kan li. Nå, så skal jeg ikke distrahere d'herrer mere.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Excotic

Jeg er igen enig med dig - 
Det er ikke lang tid siden at jeg skrev i en af trådne - i et skrivende forum kan så mange ikke blive enig om hvad der er det bedste og hvorfor
Der er så mange parametre, opfattelser og setup's, som giver anledning til at den enekelte synes at lige netop dette er det rigtige og det lyder godt. 
Og sådan må det nødvendigvis være  - man kan også spørge sig selv, hvad er egentligt det rigtige.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg begynde at skrive i denne tråd fordi der begynde at dukke en masse sjove teorier op om hvordan elektroner bevægede sig gennem hvores kære ledninger og hvad der var "godt" for dem og hvad der "ikke var godt" for dem!! Jeg ved ikke ret meget om hvordan elektroner bevæger sig i en leder og jeg ved endnu mindre (faktisk intet) om hvad det betyder for lyden.

Det sjove er at der er ret mange folk derude (måske ikke lige i dette forum) som ved alt hvad der er vær at vide om hvordan elektronerne bevæger sig, men med henvisning til de mange forskelligartede teorier som div. producenter af hifi udstyr postulere ikke ret mange der har styr på hvad det betyder for lyden i et hifi anlæg!!

Efter min bedste overbevisning skal et hifi-anlæg ses som et samlet system hvor det gælder om at finde en optimal kombination af komponenter (i mit tildfælde inden for en given prisramme) som spiller godt sammen og som passer til ens egen smag!!

Og her er det at jeg syntes der er plads til at sige at for mig lyder ovale, fladvalset, rundet firkantet, guld, sølv, eller diamant kabler bedst!! Det kan jo være at kabler i en gruppe spiller bedre sammen med det givne anlæg, men at have en genrel diskution om hvad der er bedst det tror jeg ikke på desvære!!

Hvis man kikker på udbudet af hifi komponenter er det lige før at det vil være nemmere at vinde jackpot i lotto end at finden "Den ene" rigtige kombo!! Det siger jeg fordi at mængden af kombinationsmulighedder er astronomiske!!

Så kommer vi til fremgangsmåden når vi tester!! Jeg tror på at en ordentlig blindtest af f.eks. to nye kabler bør forgå ved at der udformes et spørgeskema hvor testeren skal svare på en række spørgsmål ikke kun om hvordan han SYNTES at det lyder men også om hvordan han har det, er han sur, har han ondt i maven o.s.v.

Hver gang der lyttes skal testlyttern være uvidende om hvorvidt der er skiftet noget ud eller ikke!! og han skal ikke prøve på at høre det han skal simpelthen bare lytte og derefter svare på hvordan hans oplevelse har været ved hjælp at spørgeskemaet!

Efter f.eks 200 lyt kan der så laves statistik på spørgeskemaerne og man får et svar på om det virkeligt er muligt at høre forskel på kabler og hvis det er tilfældet hvilket af testemnerne som passer bedst i det givne system.

Håber ikke det det er blevet så langt så der ikke er nogen som gidder at læse det!! 

P.S.

Jeg har fundet min materialelære bog så hvis der er nogen som stadig er interreseret i at vide hvordan elektronerne bevæger sig så bare sig til!! Det er ret spændende, husk at elektroner jo ikke kun er partikler lige så ofte er de bølger og nogen gange lidt af hver

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 August 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:

Jeg begynde at skrive i denne tråd fordi der begynde at dukke en masse sjove teorier op om hvordan elektroner bevægede sig gennem hvores kære ledninger og hvad der var "godt" for dem og hvad der "ikke var godt" for dem!! Jeg ved ikke ret meget om hvordan elektroner bevæger sig i en leder og jeg ved endnu mindre (faktisk intet) om hvad det betyder for lyden.

Det sjove er at der er ret mange folk derude (måske ikke lige i dette forum) som ved alt hvad der er vær at vide om hvordan elektronerne bevæger sig, men med henvisning til de mange forskelligartede teorier som div. producenter af hifi udstyr postulere ikke ret mange der har styr på hvad det betyder for lyden i et hifi anlæg!!

Efter min bedste overbevisning skal et hifi-anlæg ses som et samlet system hvor det gælder om at finde en optimal kombination af komponenter (i mit tildfælde inden for en given prisramme) som spiller godt sammen og som passer til ens egen smag!!

Og her er det at jeg syntes der er plads til at sige at for mig lyder ovale, fladvalset, rundet firkantet, guld, sølv, eller diamant kabler bedst!! Det kan jo være at kabler i en gruppe spiller bedre sammen med det givne anlæg, men at have en genrel diskution om hvad der er bedst det tror jeg ikke på desvære!!

Hvis man kikker på udbudet af hifi komponenter er det lige før at det vil være nemmere at vinde jackpot i lotto end at finden "Den ene" rigtige kombo!! Det siger jeg fordi at mængden af kombinationsmulighedder er astronomiske!! Derfor synes bla. jeg i al beskedenhed, at hver enkelt komponent der skal indgå i helheden, bør være min. ligeså god som helheden i sig selv. Altså! Jeg gider ikke opdage, at jeg ikke kan udskifte min DAC, fordi jeg har indrettet hele resten af systemet efter lige præcist den, og brugt 100.000 på kabler, der kompenserede for den.

Så kommer vi til fremgangsmåden når vi tester!! Jeg tror på at en ordentlig blindtest af f.eks. to nye kabler bør forgå ved at der udformes et spørgeskema hvor testeren skal svare på en række spørgsmål ikke kun om hvordan han SYNTES at det lyder men også om hvordan han har det, er han sur, har han ondt i maven o.s.v. Maybe! En sætte ind test siger nu ellers en hulens masse om et apparat på afsindig kort tid.

Hver gang der lyttes skal testlyttern være uvidende om hvorvidt der er skiftet noget ud eller ikke!! og han skal ikke prøve på at høre det han skal simpelthen bare lytte og derefter svare på hvordan hans oplevelse har været ved hjælp at spørgeskemaet!

Efter f.eks 200 lyt kan der så laves statistik på spørgeskemaerne og man får et svar på om det virkeligt er muligt at høre forskel på kabler og hvis det er tilfældet hvilket af testemnerne som passer bedst i det givne system. Stakkels prøveklud

Håber ikke det det er blevet så langt så der ikke er nogen som gidder at læse det!! 

P.S.

Jeg har fundet min materialelære bog så hvis der er nogen som stadig er interreseret i at vide hvordan elektronerne bevæger sig så bare sig til!! Det er ret spændende, husk at elektroner jo ikke kun er partikler lige så ofte er de bølger og nogen gange lidt af hver Lad os endelig høre.

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jakob5_10 skrev:

Hvis man kikker på udbudet af hifi komponenter er det lige før at det vil være nemmere at vinde jackpot i lotto end at finden "Den ene" rigtige kombo!! Det siger jeg fordi at mængden af kombinationsmulighedder er astronomiske!! Derfor synes bla. jeg i al beskedenhed, at hver enkelt komponent der skal indgå i helheden, bør være min. ligeså god som helheden i sig selv. Altså! Jeg gider ikke opdage, at jeg ikke kan udskifte min DAC, fordi jeg har indrettet hele resten af systemet efter lige præcist den, og brugt 100.000 på kabler, der kompenserede for den. Nu skal vi heller ikke blive grådige vel  Du kan godt se at det ikke er muligt!! (håber jeg da) antallet af kombinationsmulighedder er for store!! Det er klart at de enkelte komponenter skal være forholdsvise neutrale men jeg tænker mere på at det at opnå det sublime hifi-anlæg er lidt som at søge efter den hellige gral.

Så kommer vi til fremgangsmåden når vi tester!! Jeg tror på at en ordentlig blindtest af f.eks. to nye kabler bør forgå ved at der udformes et spørgeskema hvor testeren skal svare på en række spørgsmål ikke kun om hvordan han SYNTES at det lyder men også om hvordan han har det, er han sur, har han ondt i maven o.s.v. Maybe! En sætte ind test siger nu ellers en hulens masse om et apparat på afsindig kort tid. Her tænkte jeg nu også på sådan noget som kabler, stik, lodetin, magiske sten, nedkøling af kabler og andre ting hvor det er virkeligt sværet at finde ud af om der nu også er en forskel eller om det i virkelighedden bare er fordi vi er glade for vores nye tiltag.

Efter f.eks 200 lyt kan der så laves statistik på spørgeskemaerne og man får et svar på om det virkeligt er muligt at høre forskel på kabler og hvis det er tilfældet hvilket af testemnerne som passer bedst i det givne system. Stakkels prøveklud  Det er mere syndt for den stakkel som et utal af gange skal komme og ændre på anlæget og lige så mange gange bare skal lade som om han har ændret det!!

P.S.

Jeg har fundet min materialelære bog så hvis der er nogen som stadig er interreseret i at vide hvordan elektronerne bevæger sig så bare sig til!! Det er ret spændende, husk at elektroner jo ikke kun er partikler lige så ofte er de bølger og nogen gange lidt af hver Lad os endelig høre. Det kommer senere lige nu skal jeg spise!! Måske endgang iløbet af lørdag

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
Det kommer senere lige nu skal jeg spise!! Måske endgang iløbet af lørdag

Jeg håber at du spiser langsomt for på 2 dage kan man godt nok indtage en del føde

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Kyhn; Jakob 5_10 har nok købt en af disse blåhvals-absorbenter og de skal have en del at spise, derfor den lidt lange ventetid, tror jeg!  (Tråden: Vend det hele på hovedet)

Elektroner som partikel eller i bølgeform; skal du bestemme en elektrons position i punktet X,Y,Z vil den ses som en partikel. Vil du derimod bestemme en elektrons hastighed på et givent stykke vej (A til B), vil elektronen ses som en bølgebevægelse! (Stephen Hawking, Hawkings univers)

Note: Det engelske ord "annealed" betyder udglødet! Det har ikke noget at gøre med OCC-copper! Hvis man laver eksempelvis en mejsel og hærder den, vil den blive glasskør, hvis man ikke bagefter udgløder materialet. Det står der 10hver10fald en hel del om i din materiale-lære, Jakob 5_10!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Kyhn; Jakob 5_10 har nok købt en af disse blåhvals-absorbenter og de skal have en del at spise, derfor den lidt lange ventetid, tror jeg!  (Tråden: Vend det hele på hovedet)

Elektroner som partikel eller i bølgeform; skal du bestemme en elektrons position i punktet X,Y,Z vil den ses som en partikel. Vil du derimod bestemme en elektrons hastighed på et givent stykke vej (A til B), vil elektronen ses som en bølgebevægelse! (Stephen Hawking, Hawkings univers)

Note: Det engelske ord "annealed" betyder udglødet! Det har ikke noget at gøre med OCC-copper! Hvis man laver eksempelvis en mejsel og hærder den, vil den blive glasskør, hvis man ikke bagefter udgløder materialet. Det står der 10hver10fald en hel del om i din materiale-lære, Jakob 5_10!  

ja det tager jo tid at spise en hval.

Til mejslen ville jeg jo nok vælge indsætnings hærdning så den bløde kerne kunne blive bevaret.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes