Forfatter |
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdateret December 2007:
Har minimeret anlægget og solgt fra...
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Nu har jeg været under surroundfanen med mit anlæg temmelig længe, men da jeg nu har skilt stereo og surround er det på tide at lave en selvstændig tråd til mit "nye" anlæg:
Forstærker Pathos New Classic One
CD Original Da Vinci
HT Vienna Acoustic Beethoven Baby Grand
Kabler TMC Golden Reference + White Label signalkabler
Min Pathos. En lækker lille hybrid med en kombination af silkeblød diskant og god punch, samt en mellemtone der virkelig får Dianna Kralls stemme til at give kuldegysninger:
CD: Da Vinci. Jeg er vild med retro designet, hvilket nok også var den største grund til at valget faldt på den. Men lyden er nu heller ikke dårlig Og så mathcer sættet jo:
Vienna Baby'erne er kun et par timer gamle, så ingen specifikke kommentarer om lyden (andet end den f**** er god lige ud af kassen )
Det er simpelthen en super byggekvalitet!
Den ene bas:
Og mellemtonen:
Flere kommentarer følger når de "åbner sig op" 
|
|
|
Tillykke.
Jeg kan kun erklære med 500% enig. Det er en SUPER fed højttaler. Og den bliver KUN bedre jo længere den spiller.
Mine skulle også have været i piano, men ved et sært tilfælde blev de i ahorn i stedet. DET har jeg ikke fortrudt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA tak . Jeg har luret på dem længe og blev endnu mere varm, da du købte dine. Jeg havde faktisk ikke hørt baby'en, kun BCG - men lyden/klangen er jo den samme
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
JA tak . Jeg har luret på dem længe og blev endnu mere varm, da du købte dine. Jeg havde faktisk ikke hørt baby'en, kun BCG - men lyden/klangen er jo den samme |
|
|
Ja fuldstændig. Jeg havde heldigvis ikke hørt BCG før jeg købte mine for så kunne det da godt være endt med den store.
Men jeg er sgu glad for at have valgt den lille. For mit stuegulv spiller med så det er en lyst (bassen brummer). Det er rigeligt slemt med de to basenheder så jeg tør slet ikke tænke på, hvad de tre syvtommere i BCG kunne drive det til.
Jeg har smidt dem op på et par fliser og det har hjulpet meget.
Meeeen....
Noget dæmpning i form af et gulvtæppe og så måske granitfliser i stedet for beton er på vej. For kønt er det sgu ikke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Men jeg er sgu glad for at have valgt den lille. For mit stuegulv spiller med så det er en lyst (bassen brummer). Det er rigeligt slemt med de to basenheder så jeg tør slet ikke tænke på, hvad de tre syvtommere i BCG kunne drive det til.
|
|
|
Nemlig - jeg frygtede også for en for voldsom bas med BCG.
Baby'erne er tilgengæld rigtigt dimensioneret til mit rum og kan levere pæn og kontrolleret bas (indtil videre). Heldigvis har jeg tæppe på, så dæmpningen er god.
Men igen - klangen og lydbilledet er stor set som jeg husker BCG'erne. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT.
Nice... virklig nice setup, de er da mega flotte i BlackPiano de Babyér 
Ser frem til dine lytteindtryk, når de har åbnet sig lidt mere 
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn - jo tak .
Piano lak var nærmest selvskrevet qua indretning og de andre komponenter. Men faktisk synes jeg at Rosewood udgaven er den smukkeste (så een hos Skoust), jeg kan godt lide den dybe farve i det mørke træ...men, men den blanke Piano er nu også lidt sej.
...de har nu stået og spillet siden kl.8 imorges: diskant/øvre mellemtone lyder en smule tilbagetrukket - men klangen er lige min smag __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Hej Bjørn - jo tak .
Piano lak var nærmest selvskrevet qua indretning og de andre komponenter. Men faktisk synes jeg at Rosewood udgaven er den smukkeste (så een hos Skoust), jeg kan godt lide den dybe farve i det mørke træ...men, men den blanke Piano er nu også lidt sej.
...de har nu stået og spillet siden kl.8 imorges: diskant/øvre mellemtone lyder en smule tilbagetrukket - men klangen er lige min smag
|
|
|
Hej.
Jo den er også meget flot i RoseWood, de kan sgu det med finish hos V.A. 
Tja efter at have prøvet det TMC speakerKabel, så vil jeg jo mene at det er det som holder mellemtone og diskant tilbage, men det er self. for tideligt at sige da dine Babyér endnu ikke er tilspillet, men det er nøjagtigt den virkning det kabel har på mit setup, og så en mudret og slap bas..ak jeg glæder mig til at få mit 8TC hjem i morgen.... 
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Tja efter at have prøvet det TMC speakerKabel, så vil jeg jo mene at det er det som holder mellemtone og diskant tilbage...
|
|
|
Muligvis, men i så fald vil det jo være et system-match problem, da det ikke var udpræget på de gamle speakers og TMC kablerne. Vi får se når de er indspillede....ellers er der jo bare et nyt aspekt af anlægget som jeg kan bruge tiden på at jagte - igen  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget lækkert og "simpelt" set-up.
Pianolak holder 
Kan du fortælle lidt om spillen? hvor er den fra , hvordan er lyden?
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Mashuro: Hehe, ja den er fed i Piano - jeg blev også ekstra tændt på Piano da jeg så din tråd. Og så er der temmelig høj WAF, i hvert fald her i hytten.
Spillen er købt ved Ardency og så vidt jeg ved er "Original" det samme firma som "Classic" - denne her har modelbetegnelsen er A9,8, eller "Leonardi da Vinci". Den vejer 12 Kg og fjernbetjeningen er massivt aluminium (236gr.!)
Lyden: well, jeg havde en Marantz SA11S1 før og den var mere velopløst især i øvre mellemtone/diskant (Den kostede også 4gange så meget). Originalen er en smule mere dæmpet/lukket end Marantz'en, men ikke overdrevet, så lyden kommer stadig "ud" af kassen og 3D perspektivet fejler intet. Den er heller ikke så "skarp" i diskanten som den Denon afspiller jeg havde tidligere, hvilket passer mig glimrende.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med mit lille stereo setup  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT,
Rigtig flot setup! Fedt at du har gennemført stilen i sort piano lak 
Er du glad for din lille Pathos - har den kræfter nok til Vienna?
PS. Jeg kan se at det er meget fornuftigt at din hifi-møbel har tre sæt ben. Jeg tror jeg selv skal have købt et stel-element mere til mit, da de mange kg efterhånden begynder at tynge lidt for mget på midten
DU kan evt. se min tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10023&P N=2
Venlig hilsen Malthe
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe og tak
Og jo tak, jeg kender godt det italienske setup - det er virkelig gennemført stil
Angående den lille Pathos, så ja, den kan godt trække Vienna'erne. Men der skal da ikke være tvivl om at højttalerne kan håndtere meget mere power. De spiller ufatteligt rent ved høj volumen. Men da de har 91dB følsomhed og jeg sjældent spiller rigtig højt, så går det faktisk uden problemer (lytteniveau på Pathos'en; 30-40 på displayet). Desuden passer lyden i New Classic One lige til mig, så den bliver  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak! 
Hvordan er det med din Classic One, har volume-kontrollen 0 - 99 intervaller?
Jeg blev selv lidt overrasket da jeg fandt ud af at min egen Inpol2 går fra 0 - 62 (!) og ikke som med den gamle Logos fra 0 - 99. Jeg spiller som regel i området 25 - 35 på displayet. Med balanceret kabel endu mindre, da outputtet er hørbart kraftigere.
Har du mulighed for at køre balanceret fra din cd-spille?
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og enkelt setup.
Din pathos er for fræk at se på  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er vild med din CD afspiller, hvor kan man købe den ?
Ellers nice setup med stor WAF - KISS !
Happy
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Hvordan er det med din Classic One, har volume-kontrollen 0 - 99 intervaller?
Har du mulighed for at køre balanceret fra din cd-spille?
|
|
|
Classic One har samme interval som Logos (0-99) så der er masser af reserve ved mit lytteniveau Min CD kan desværre ikke køre balanceret __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Jeg er vild med din CD afspiller, hvor kan man købe den ?
|
|
|
Hej Happy Jeg har købt min CD spille ved Ardency Audio (http://www.ardency.adr.dk). God service og gode priser!
@Clifton: Ja tak. Pathos'en er en spøjs størrelse; rå og raffineret på samme tid. Jeg har erfaret at kvinder generelt er vilde med dens udseende hvilket kom lidt bag på mig... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
..de har nu stået og spillet siden kl.8 imorges: diskant/øvre mellemtone lyder en smule tilbagetrukket - men klangen er lige min smag
|
|
|
Ja, så er der lidt nyt i "sagen". Jeg har eksperimenteret med højttalernes vinkling og er endt med næsten ingen toe-in, måske omkring 4-5 grader. Det har trukket specielt stemmer frem i lydbilledet og ovennævnte syptom er dermed kureret.
Generelt vil jeg sige at Baby Grand'en spiller stort og varmt med et fyldigt basfundament (og punch når det kræves ). Der er god dybde i lydbilledet og selv om klangen er til den varme side, så mangler jeg bestemt ikke detaljer.
Derudover har jeg nu haft dobbelt clearwater a lá Kubik på i et døgns tid. Jeg har netop skiftet tilbage til mit TMC kabel og der er bestemt en forskel. Clearwater giver mere luft og transparens til stemmer, mens TMC giver en sortere baggrund og lige tager toppen af diskanten. Nu er spørgsmålet blot hvad jeg helst vil have: luftigheden og klarheden i Clearwater kan måske give lyttetræthed i længden, men det må lige testes lidt mere... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fedt setup   
Har selv en Classic One, den har sku en helt fantastisk lyd. Hvordan vil du beskrive lyden fra din cd-afspiller? __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|