Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Witzel’s grej.. endelig ’færdig’ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Dumbo, jeg håber på at kunne springe et par klasser op. og evt finde noget ældre ML .. gerne en 23.5. men jeg ved, af gode grunde, ikke hvad det bliver til endnu..
dog ved jeg at der også kommer en plov i systemet.. Det har Live21 fået mig overtalt til..

Jeg har ikke råd til at fortsætte i surround, hvis det hele skal følge samme standard. og så meget betyder surround heller ikke for mig mere.. det er fedt nok, hvis det er et ordentligt system. Men det var/er mit ikke, har ellers fået et par fede tilbud om center og baght, og ville egentlig også gerne beholde min sub. Men der hører ikke en sub til et stereo setup.. så den må sælges.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Spændende med en plov....har også selv overvejet det flere gange!!! En ML er vel heller ikke det værste man kan få smidt på de 3070'ere.....så skal der nok komme godt styr på dem!!!

Kan godt følge dig i at det med surround'en hurtigt blir dyrt, hvis det hele skal være i "ordentlig" kvalitet! Det var også grunden til at jeg stoppede, og satsede på noget god stereo-lyd i stedet for. Men det blir nok ikke meget billigere af den grund....for mere vil jo have mere...  .....men som du selv siger, du rykker nok hurtigt et par klasser op så....

Iøvrigt, tillykke med det nye kabel....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Ja jeg savner en ordentlig forstærker der har fuld kontrol over mine SA.. det kniber det lidt med, med min AVR7000.

nej, det bliver nok ikke billigere med stereo.. men så istedet for at lave små forbedringer hver gang, kunne man lave lidt større.. eller købe flere plader/cd'er.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Der er nok ingen tvivl om at det er billigere at få et godt stereo lyd end et tilsvarende surround lyd. Så derfor må man gøre op med til selv om man lytter til musik eller ser film (groft generaliseret)

Det valg har du så valgt nu og er godt igang med at skifte fra surround til stereo og held og lykke med det. Den vej går jeg nok også selv engang!

Jeg har ikke prøvet eller hørt om dit nye kabel, men tillykke med den alligevel

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Lige nøjagtigt, man får råd til lidt bedre kvalitet....og for mit vedkommende hører jeg klart mere musik end jeg ser film. Og en film med god stereo-lyd på er nu heller ikke værst....

Knoxville som også pt. har 3070 skrev at hans lød betydeligt bedre da han fik en Classé effekt på, i stedet for hans H/K 8500......som mon ikke det samme er i vente for dig....

Held og lykke med projektet.....er spændt på at se hvad du får fingrene i...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Lige nøjagtigt, man får råd til lidt bedre kvalitet....og for mit vedkommende hører jeg klart mere musik end jeg ser film. Og en film med god stereo-lyd på er nu heller ikke værst....

Knoxville som også pt. har 3070 skrev at hans lød betydeligt bedre da han fik en Classé effekt på, i stedet for hans H/K 8500......som mon ikke det samme er i vente for dig....

hehe.. ja det setup har jeg hørt et par gange.. også da han havde Thule, var det bedre end med min H/K. 3070erne er iøvrigt væk nu, og jeg skal hente hans nye (hvad det så end bliver) imorgen. han kan nemlig ikke selv.
Han har iøvrigt ikke haft AVR8500, mig bekendt, men en del andet.. bla. Signature, men jeg mener at Thule var det sidste inden Classé. (Dennis, ret mig endelig hvis jeg tager fejl)
Det er en af mine gamle venner fra handelsskolen, og det er lidt hans skyld at jeg er bidt af Hifi

Held og lykke med projektet.....er spændt på at se hvad du får fingrene i...

Tak.. jeg er også spændt på hvad det bliver..

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Sezuan skrev:

Der er nok ingen tvivl om at det er billigere at få et godt stereo lyd end et tilsvarende surround lyd. Så derfor må man gøre op med til selv om man lytter til musik eller ser film (groft generaliseret)

Det valg har du så valgt nu og er godt igang med at skifte fra surround til stereo og held og lykke med det. Den vej går jeg nok også selv engang!

Jeg har ikke prøvet eller hørt om dit nye kabel, men tillykke med den alligevel

TAK.. nydelsen bliver bedre og bedre for hvert nummer der kører igennem maskinen..

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Du har da nok ret.....det er vist McFly som har en H/K 8500 på hans 3070'ere.

Synes altid det er vildt spændende at se hvad folk får købt, og deres mening om produkterne. Det gik da hurtigt med at få dem solgt så....men det var vist også en fair pris de stod til....

Jeg er vokset op med "kæmpe" anlæg hjemmefra, min far har altid fyldt den ene væg i stuen med alverdens grej, så det er vistnok der min interesse stammer fra.....

Men det er nu en fed hobby, og når man så har en side som denne at udveksle erfaringer på, skrive til hinanden og kan se hinandens grej på er det jo bare ekstra fedt....

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

ja jeg har set den ML332 du/I har til salg.. damn den er lækker..

jeg giver dig helt ret, det er virkelig spændende at se hvad folk får købt. fx Live21,  .. han snakker allerede om nye ht, og han har ikke fået beethoven endnu..

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

He he...ja, det er noget spøjst noget.....dog synd, at han ikke har plads til de Strauss han har. Hørte sådan et sæt da jeg købte min DM-10'er.....f**k de er lækre, og spiller helt forrygende.....

Jeg havde også planlagt at ned-drosle lidt, men er blevet tændt på tanken om en Beat 400+ cd og en Beat 800 tuner.....og kunne vildt godt tænke mig at prøve Avance Super Magnum.....de er godt nok for lækre...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

ja Sillesens B400plus er en dejlig maskine.. har hørt den et par gange, med stor fornøjelse.
Avance Super Magnum, hørte dem i Varde på DP12EX og Audio Analogue Maestro, det er en fed højttaler, men den stiller også lidt krav til forstærkeren.
Men lillebroren Magnum 18, er heller ikke så ringe endda. Jeg tror Postmanden er rimelig glad for sine.

Jeg har stadig Strauss til gode.. har ikke fået tid endnu.. men SNART.. og forventningerne bliver jo ikke mindre af at I bliver ved med at rose dem til skyerne..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Dumbo, jeg håber på at kunne springe et par klasser op. og evt finde noget ældre ML .. gerne en 23.5. men jeg ved, af gode grunde, ikke hvad det bliver til endnu..
dog ved jeg at der også kommer en plov i systemet.. Det har Live21 fået mig overtalt til..

Jeg har ikke råd til at fortsætte i surround, hvis det hele skal følge samme standard. og så meget betyder surround heller ikke for mig mere.. det er fedt nok, hvis det er et ordentligt system. Men det var/er mit ikke, har ellers fået et par fede tilbud om center og baght, og ville egentlig også gerne beholde min sub. Men der hører ikke en sub til et stereo setup.. så den må sælges.

Her kommer så et lille plaster på såret, har fået to LP´s til dig, begge to i rigtig god stand, selvom billedet ik ser sådan ud  så må en fadbamse være på sin plads

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hvordan dævlen kan du droppe surround med den lækre DVD saming du har?

Sig til hvis du skal sælge dine DVD'er, hehe.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 August 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

Hvordan dævlen kan du droppe surround med den lækre DVD saming du har?

jeg har ikke oplevet nogen betydelig nedgang i lyden efter jeg pillede mine surroundht ned. når man bor på så lidt plads, så er 2 ht rigeligt.
desuden har jeg ikke råd til at blive ved med at opgradere i surround, mine baght er hjemmebyggede med et delefilter der absolut ikke er ment til det lille kabinet. Centerhøjttaleren har jeg fået smidt i nakken, og den er ikke meget værd. min surroundforstærker har ikke ordentlig styr på mine 3070 (som jeg dog ikke har nogen interesse i at sælge foreløbig, de er blandt de bedste ht jeg har hørt i den prisklasse)

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 August 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Dennis:

Det ser RIGTIG godt ud .. jeg glæder mig til jeg får hentet dem..

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 August 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jo jo... Jeg takker for din indsats... fedt at du gad / kunne.

Det er rigtigt at jeg ikke har haft en 8500, kun en 7000 ligesom dig, men aldrig på 3070... skifter vist lidt for tit.

Du skal da bare ud og ha' en Kæmpe ML eller lignende... kan varmt anbefale Classe, hvis man er til den lidt mere musikalske lyd.. en bette ca400 vil da se pæn ud på dit værelse

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 08 August 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

når man går og keder sig, finder man på underlige ting.. idag skrottede jeg den reol, mit anlæg stod på.
Ideen var at give højttalerne mere plads, de har været klemt for meget inde. og jeg håbede at den mere plads, ville kunne høres.. Det kan det!! jeg havde ikke troet at det ville være så stor en forandring, men man bliver også glædeligt overrasket nogen gange..

forstærker, dvdafspiller og min ps2 står nu på de hylder, der snart vil være del af de to racks jeg er ved at bygge.. jeg gider ikke stå i en kælder og slibe i træ når man kan nyde det gode vejr vi har.

Det nye kabel er jeg meget glad for, det har strammet bassen en smule op, og musikken er mere detaljeret end med det gamle MIT.

jeg regner med at der kommer billeder af de nye forandringer, i løbet af uge 34. min far har lånt mit kamera i næste uge.. noget med at jeg fik lov til at låne bilen og sommerhuset i en weekend, og så skulle han låne mit kamera i en uge!??!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 August 2004 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Men det var/er mit ikke, har ellers fået et par fede tilbud om center og baght, og ville egentlig også gerne beholde min sub. Men der hører ikke en sub til et stereo setup.. så den må sælges.

Hvorfor vil du sælge din sub ? Omend nogen så kunne dine SA'er da godt bruge lidt bass management i stereo også.....?  

Er Transparant kablet væsenligt bedre end dit MIT ? Hvordan opleves forskellen ?

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 08 August 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

acer..

mine SA mangler ikke bass.. så subben vil ikke blive brugt til at supplere fronthøjttalerne, når det ikke er nødvendigt. Den har kun været brugt til film, for at gengive de helt dybe toner, der fx kommer ved eksplosioner.. især ved dybhavsbomberne i U-571 har den været god..

der er forskel på kablerne.. bassen er strammet lidt op, mellemtonen er blevet bedre. og det er mere detaljeret end mit MIT. men med en udsalgspris på 8800.- ville jeg nok ikke have skiftet, ikke med det setup jeg har nu. Det var kun fordi jeg fik et rigtig godt tilbud. Men så ved jeg da at det ikke er kablet der er det svage led, når jeg for skiftet forstærkeren.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 August 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

acer..

mine SA mangler ikke bass.. så subben vil ikke blive brugt til at supplere fronthøjttalerne, når det ikke er nødvendigt. Den har kun været brugt til film, for at gengive de helt dybe toner, der fx kommer ved eksplosioner.. især ved dybhavsbomberne i U-571 har den været god..

...det var ikke for at trampe rundt i det med bas og SA...men har du prøvet at spille musik med subben på ? Den skal kun lige lægge den allerdybeste bund og dele helt nede ved ca. 40 Hz....så får HT'erne lige en sjat ekstra fylde

der er forskel på kablerne.. bassen er strammet lidt op, mellemtonen er blevet bedre. og det er mere detaljeret end mit MIT. men med en udsalgspris på 8800.- ville jeg nok ikke have skiftet, ikke med det setup jeg har nu. Det var kun fordi jeg fik et rigtig godt tilbud. Men så ved jeg da at det ikke er kablet der er det svage led, når jeg for skiftet forstærkeren.

Ligger de lydmæssigt op ad Nordost ? Jeg har hørt at der skulle være lidt "amerikaner lyd" over Transparant, altså massiv bas og "bøffet lidt op" osv. ? Det skulle MIT iøvrigt også, men de er måske endnu mere amerikanske ?

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes