Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også hele tiden regnet med at jeg selv kom til at betale så kan man kun blive positivt overrasket.
|
Til top |
|
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok..
Er du tilfreds med subben ellers ? __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nok den bedste sub jeg nogensinde har hørt, jeg har lige fået den tilbage fra rep forstærkeren er skiftet (på garantien). men nu skal den spilles til og jeg glæder mig meget til den er helt tilspillet. Og trykkammer-'funktionen' er perfekt til mit lille rum, minimal bulder det der er, skyldes nok at fronthøjttalerne ikke kan få de ønskede 1m til bagvæggen og 50cm til sidevæggen.
Så ja jeg er meget tilfreds med subben, det er nok en af de bedste investeringer jeg har lavet til dato. nu mangler jeg bare en 70av center og et par matchende baght og så det komplet.
|
Til top |
|
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.... Hvorfor ikke gå efter en 720AV istedet ?
70AV har en del år på bagen og der er sket en del siden. Jeg siger ikke at SA´s ældre modeller er dårlige, tværtimod (!!!). Men der er altså en (SA)- verden til forskel på 70AV og 720AV... Den grundlæggende lyd er den samme, men 720AV er blot lidt bedre til det hele.
Blot et lille forslag. __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja 720 er også med i overvejelserne, men intet er fast endnu ... der mangler det 'økonomiske grundlag' for at investere i nyt. 720av foran, og 2 stk 720 bagerst, lyder ikke dårligt
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn jeg misunder dig SÅ meget! Jeg er selv helt vilde med mine lidt ældre SA (tror de hedder 1170), og jeg vil kun ha system audio, men jeg kunne godt tænke mig en model med nogle flere enheder i.
Og nu har du også den onde subwoofer.. tja jeg kan kun sige respekt!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for roserne ... det er altid rart at få
3070 spiller kanon, vi havde fest på vores køkken i lørdags ... jeg blev bedt om at stille anlægget ud på gangen, som er 25m bred og ca 15m lang, højttalerne stod heltind til væggen (stoler ikke på fulde mennesker og høje tynde højttalere i samme rum) og med 3m til nærmeste bagvæg for satan hvor lød det godt, min kommende stue skal ihvertfald være mindst 10meter lang (og gerne ligeså bred) anlægget overlevede, højttalerne kunne blive stående hele aftenen uden nogen pilfingre ... den eneste (udover undertegnede) der skruede op for musikken, var pænt henne og spørge først, se det er respekt for andres ting.
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
..havde du også subben ude på gangen? Kunne de højttalere godt spille hele gangen op?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
subben blev inde på værelset, og der var ingen problemer med at spille gangen op. forstærkeren var på -5 ved en kort test (inden gæsterne kom) ingen problemer kun den altid kedelige lyd når højttalerne ikke har luft nok omkring sig, de havde ca 15cm til sidevæggen = ikke nok..
Vi har en tilbagevendende tradition (er sket en gang ) hvor vi er et par stykker der flytter vores anlæg og ht ned i den fælles gymnastiksal (6x10m + scene) og ser hvad de kan præstere i større lokaler. 3070'erne har endnu ikke været dernede, de er rimelig nye (for mig) og vejer ca35kg så de er ikke lige til at flytte rundt med. men en dag jeg bliver stædig nok, så bliver de flyttet derned for et par timer. vi har haft H/K 2500, Sony STR-DE635, JBL (modelnr?), infinity delta40 plus det løse med kabler og cdafspillere, sidstnævnte er vekslet lidt mellem KEnnex DVD, en anden billig dvd, og H/K HD750. Næste gang bliver det med anden forstærker, andre ht, ordentlige kabler, enten DVD30 eller min kommende cdafspiller (som forhåbentlig bliver Denon S10MkII - eller hvad jeg nu finder på og kan fremskaffe med de midler der er til rådighed) og jeg glæder mig .... eneste store minus er rummets akustik men det er dog bedre end 9,3m2.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de endelig kommet ... jeg har vente længe nu, synes jeg selv men det var ventetiden værd. Det er nye kabler, UPS kom med dem for ca 1 time siden, Transparent The Link 200 MM-generation. (4 sæt) og et Digital Coax af modellen High Performance 75Ohm.
 High performance Dig Coax 75ohm.
 The Link 200
 sådan ser de ud, i den 'fine' indpakning.
Mit umiddelbare intryk, er at der er lidt mere dynamik i kablerne. noget jeg har set frem til i meget lang tid, og jeg har ikke kunnet bestemme mig for hvilke kabler jeg skulle investere i. Først havde jeg ideen om at købe nogle brugte MIT T2 interconnect via ebay o.lign, men det gik jeg væk fra igen af to årsager, 1 det blev alt for dyrt og 2 jeg kunne ikke finde 4 ens sæt så jeg ville have muligheden for at bruge dem til dvd-a (6ch direct) jeg overvejede også at købe Nordost, nu havde jeg investeret i et SolarWind som jeg har været meget tilfreds med, men da skiftet fra NO til MIT (ht-kabel) gav et løft i den -for mig- rigtige retning, så gik jeg også væk fra den ide.
Og jeg har på det sidste læst mange gode anmeldelser af TC, både de helt dyre som jeg nok aldrig får råd til, og også de billige som dem jeg har købt. og så passede det fint med at jeg fik en lille ledetråd til hvor jeg kunne finde dem billigt. Jeg har lovet denne person, at det ikke kommer videre så I behøver ikke spørge hvor jeg har købt dem. Samtidig et stort TAK til den der gav mig linket.
Nu skal de lige tilpasse sig omgivelserne, og jeg skal lytte meget mere før jeg kommer med den helt store uddybelse af mine 'oplevelser' med Transparent. Lige nu, er jeg meget glad. Det virker som et godt køb. 2272kr inkl porto fra tyskland med UPS. det er faktisk et ret godt køb.
det var alt for nu...
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ok det køre da for dig...lækkert setup
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har opgivet webbyen igen ... det tager ca 1-2 timer for mig at oploade de 10 billeder jeg må have derinde ... jeg skal have fundet et ordentligt webhotel hvor jeg kan få www.witzel.dk (som nok ER optaget ) .
jeg ved ikke hvad det er med webbyen jeg kan da ikke forestille mig at mange andre har problemer.. det går nok alligevel.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du husket at tage filmen af din reciever?
Det ser du som om der er luftlommer __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Har du husket at tage filmen af din reciever?
Det ser du som om der er luftlommer
|
|
|
det skyldes et dårligt kamera...
|
Til top |
|
|
-jones- Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo lækkert ud....
Hvordan fungere lysdæmpningen via IR ????
og hvor har du købt det ???
Tænker lidt selv på at anskaffe mig det.... det er jo lidt blæret 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak..
mht lysdæmperen så klik her - der skulle gerne være alle de oplysninger du har brug for. Hvis du stadig har spørgsmål så skal jeg nok forsøge at besvare dem.
og ja, det er jo lidt blæret.
|
Til top |
|
|
-jones- Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak....
lige hvad der var brug for.....
Har bestilt det allerede....
glæder mig til det ankommer...
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du kommet videre med dine højtalere? Var der ikke noget med at begge frontbafler vender ens? Og hvad med din fine sub, kører den bare derud af nu...???
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ikke kommet meget videre med højttalerne, jeg venter lige til jeg har fået købt nogle ordentlige baghøjttalere, så kan de bruges sammen med subben indtil højttalerne kommer retur fra rep. Du kender det vel selv, man kan ikke undvære musik i for langt tid..
Og subben kører stadig upåklageligt, forstærkeren i min er af samme type som der sidder i 175'eren (svjv) og de fejl der er beskrevet herinde har jeg ikke oplevet med min sub. Og jeg er stadig MEGET glad for den.
|
Til top |
|
|