Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Witzel’s grej.. endelig ’færdig’ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Kim F. skrev:

Najs Witzel!

Dit 'Crib' må da kåres som den bio med mest "value for money" pr. m2!

Er det i øvrigt et 4. maj kollegie du bor på? Det ser rimelig bekendt ud..

Der er snart for mange, rigtig mange penge herinde..

JA, det er et 4. maj kollegie.. hvordan bekendt!?

Det er åbenbart gennemgående stil med den lille entre på tværs ved indgangen. Sådan er det i hvert fald også i Ålborg..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for ordene.. det varmer altid, med lidt positiv respons.

Bjørn B: Billedet er ca 80". det er ganske fint når man kun sidder 2½ meter væk..

Oceanman: Drømmen (og lidt planen) er en ML 23.5 i løbet af et halvt års tid, hvis pengene rækker. og så senere købe en ordentlig forforstærker.
Jeg regner IKKE med at gå tilbage til ren stereo, endnu. dog ville det være meget bedre, hvis jeg fik noget mere effekt til fronterne, det har H/Ken lidt problemer med at levere.

Centeren er en Infinity, modelnr kender jeg ikke. men den virker da. Baght er hjemmebyg, ikke det bedste. men igen, det virker jo alligevel. Der er umiddelbart ingen planer for udskiftning af center/bag. Jeg havde haft et sæt SA520/SA520AV i tankerne, men der er andre ting der er 'vigtigere' at skifte/købe først. så som, effekt, cdspiller, evt ny dvd, forforstærker, lærred og jeg kunne blive ved. I kender det sikkert alt for godt selv.

Micker: hehe, nej fronterne står ikke til udskiftning.. kun hvis jeg kan få min bankrådgiver overtalt til en investering i fx Vienna Acoustic Strauss.. men på den anden side, så kræver de meget mere plads end jeg har nu....

Der er altid plads til mere.. eneste problem nu, er al den elektronik varme, der er herinde.. jeg har altid et vindue stående på klem, og radiatoren på 0.

Kim F.: ahh, jeg har aldrig været på et andet 4. maj kollegie. Men det lyder nu ikke utænkeligt at det er samme arkitekt der står bag alle bygningerne.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Lidt nye billeder..

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Æææh, ikke sådan for noget, men hvorfor vender projektoren på hovedet??

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Æææh, ikke sådan for noget, men hvorfor vender projektoren på hovedet??

så kan jeg se knapperne, uden at skulle stikke hovedet i nærheden, af den meget skarpe pære.
Den kunne ligeså godt hænge den anden vej, men det virkede af en eller anden grund, mest logisk at hænge den sådan.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Min kabelføring, alle kabler til projektoren er ført gennem disse alt for smalle kabelbakker. Vi var 3 mand om at proppe kablerne ind i bakkerne.

Ris og ros modtages som altid..

¨

Ja, nogle gange føles det lidt ligesom at tvinge en boa-slange uden bedøvelse gennem et langt nåleøje mens man står på eet ben lige under loftet...

Anyway - tillykke med den nye bio (igen) !

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Skal du ikke have dig et ordentligt lærred, som passer til resten af dit setup ? Der er dem der siger at lærredet, er ligeså vigtigt for billedet, som højttalerne er for lyden, og jeg vil sige at der noget om snakken. Af lærred ville jeg vælge et Stewart Greyhawk, pris ca. 12.000,- kr. for et 82", som alternativ et Quality Screen Greyline, pris ca. 5.000,- kr. Foretrækker fastramme lærreder, da de i længden er bedre, fordi den míndste bule eller bølge i et rulle-lærred kan ses.

Hilsen Christian

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Maj 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Skal du ikke have dig et ordentligt lærred, som passer til resten af dit setup ? Der er dem der siger at lærredet, er ligeså vigtigt for billedet, som højttalerne er for lyden, og jeg vil sige at der noget om snakken. Af lærred ville jeg vælge et Stewart Greyhawk, pris ca. 12.000,- kr. for et 82", som alternativ et Quality Screen Greyline, pris ca. 5.000,- kr. Foretrækker fastramme lærreder, da de i længden er bedre, fordi den míndste bule eller bølge i et rulle-lærred kan ses.

Hilsen Christian

jo, et lærred er på ønskelisten.. men lige nu er økonomien ikke for god, og 12k for et lærred!!?? det er jo ren galskab....

Nej, jeg tror jeg starter med et Tupplur fra ikea. og så håber jeg på at kunne få råd til et "billigt" fastrammelærred, evt fra Lissau.
Ja forskellen fra et rullegardin til et rigtig lærred, er imponerende stor. og projektoren fortjener mere, men igen $$..

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Ser fint ud Witzel og tillykke med pj. Du må se at blive færdig med at studere og flytte ind i noget større, så du kan få mere plads til alt det udstyr. Skønt at have pj.

Flot kabelføring.

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Hilsen Christian

Det er rigtig at det er vigtig med et godt lærred, men det er måske lidt ude af proportion at smide et lærred til 12k sammen med en projektor til ca. 15k. Men ok, så har man (for håbenlig) også et lærred men kan bruge sammen med de næste projektore man køber.

Witzel, rigtig lækker du forstår at udnntte pladsen på dit kollegie værelse, eller også er det meget større end dem jeg har set.

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Min dvd/cd hylde, der nu indeholder så mange dvder, at der ikke længere er plads nok.

Jeg kender det alt for godt!!! Er ved at blive desperat for at finde en løsning på hvordan jeg kan opbevare mine dvd'er!

Men ellers ser det RIGTIG LÆKKERT ud!!!!

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Dief: jeg glæder mig også ubeskriveligt til jeg finder en større lejlighed. Jeg er egentlig godt tilfreds med at bo her, men pladsen er der meget lidt af.
mht kabelføringen, så har jeg luret lidt på om man kan dække de kabler der stikker ud, med et eller andet. evt hvid gaffatape, eller noget andet smart. Nogen forslag?

Johansen: Jeg tror ikke mit værelse er så forskelligt fra andre små kollegieværelser, jeg har ca 275x348cm (ca 9,57m^2) at bo på, der er lige et par andre ting der skal være plads til, så som seng, et lille bord til min bærbare, og en reol til mine bøger. Resten er reserveret til anlægget.
Men på den ene halvdel af det store rum, 'bestemmer' anlægget hvor tingene skal stå.

Therac: Jeg overvejer at bygge en hylde til. Problemet er bare lidt, at der er skråvægge i den anden ende af rummet, men det MÅ man kunne udnytte. Og hvis eksamenerne går som forventet her i juni, så har jeg et meget spændende byggeprojekt forude.

Ellers mange tak for ordene. Det er dejligt med noget respons.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt DIY i mit setup.. Jeg kunne ikke få mig selv til, at ofre over 3.000kr på et lærred, så jeg har lavet et selv.
Rammen er nogle fodpaneler jeg har købt i et byggemarked, og stoffet et et hvidt mørklægnings gardin fra Stof & Stil. Det har koster mig nøjagtig 251kr alt inkl. og så har jeg endda skruer til overs.

Der er desværre ingen billeder endnu, af to årsager.. 1 det er ikke kommet op og hænge endnu. Det er meget svært, faktisk umuligt at hænge det op alene. og desuden er mit kamera på vej til Mallorca. Min søster har lånt det, som en tak for at jeg måtte låne hendes bil i næsten en uge. ok god byttehandel.

Så snart kameraet kommer retur, og hvis det stadig virker, så får I en masse billeder.

Og senere på sommeren, skulle der gerne være mere DIY i mit setup. Mere om det senere.

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Fik du nogensinde vendt den ene frontbaffel på dine SA'ere??? Du burde ret beset gøre noget ved det, så fronterne kan yde deres bedste, inden du investerer meget mere i effekt, DVD osv.?!!?
Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

altid lækkert med en medstuderende der benytter su kronerne korrekt

men... er der ikke lidt småt med plads efterhånden?

*host* synd at dit anlæg ikke kommer mere til sin ret...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
Fik du nogensinde vendt den ene frontbaffel på dine SA'ere??? Du burde ret beset gøre noget ved det, så fronterne kan yde deres bedste, inden du investerer meget mere i effekt, DVD osv.?!!?

det kommer senere.. jeg skal lige have taget mig sammen, og fået kontaktet SA. Jeg regner med at gøre det om en måneds tid.. hvis tidsplanen holder..
Men ja, du har helt ret. Det SKAL gøres.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

altid lækkert med en medstuderende der benytter su kronerne korrekt

men... er der ikke lidt småt med plads efterhånden?

joo.. det kniber lidt med pladsen. Men jeg bor meget billigt, så jeg kan opbygge et godt anlæg, som jeg kan være tilfreds med. og når jeg så flytter i større (og dyrere) vil jeg ikke have samme hifibudget som nu.. Der er pt. ingen tidsplan for hvornår jeg flytter.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering..

Der er kommet nyt højttalerkabel til. Det blev til et Transparent MusicWavePlus 2x3m, som jeg har fået til en god pris.

Derudover er center og baghøjttaler pillet ned, subben sat til salg. Alt sammen som et led i en (forhåbentlig) snarlig overgang til ren stereo.
Jeg bliver dog lidt herinde i Surround, min forstærker er stadig den samme, men så snart den bliver skiftet, så flytter jeg over til de andre i Stereo

Nu tager jeg på en forlænget weekend i Slagelse og omegn, men når jeg kommer tilbage skal der lyttes til det nye kabel.. allerede nu kan jeg fornemme en lille opstramning af bassen. og der dukker hele tiden flere detaljer op. JEg har endnu ikke fortrudt mit køb.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Tillykke   det har jo os været længe ventet.. jeg har et signal kabel i samme serie og det gør det faktisk rigtig godt, desværre har jeg ikke hørt højttaler kablet

du må lige komme med en bedre beskrivelse når du har hørt lidt mere på det  og billeder selvfølgelig, især når du har fået skiftet din "powerhouse" receiver

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Spændende så mange der skifter snurre-rundt-systemet ud med ren stereo igen. Har også selv gjort det samme......er spændt på at se hvad du får skruet sammen så....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes