| Forfatter |
|
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar jdg1 
Jeg fik hul igennem VGA og som du ganske rigtigt siger er det ikke muligt at justere size, kun position men det står sgu meget godt alligevel, har du et bud på hvilken opløsning den skal sættes til i menuen, der er to muligheder XGA og WXGA hvor meget koster sådan en pro calibrator at få hjem i hytten forresten ?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
|
Tak for dit svar jdg1 
Jeg fik hul igennem VGA og som du ganske rigtigt siger er det ikke muligt at justere size, kun position men det står sgu meget godt alligevel, har du et bud på hvilken opløsning den skal sættes til i menuen, der er to muligheder XGA og WXGA hvor meget koster sådan en pro calibrator at få hjem i hytten forresten ?
|
|
|
Jeg tror det ligger på et par tusinde kr.
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jdg1
Et sidste spørgsmål angående PHD8, har jeg ret i at hvis jeg bruger min PC med Windows XP media center 2005 kombineret med et Nvidia baseret tuner kort at jeg så ikke har behov for andre moduler til skærmen ?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
|
Hej Jdg1
Et sidste spørgsmål angående PHD8, har jeg ret i at hvis jeg bruger min PC med Windows XP media center 2005 kombineret med et Nvidia baseret tuner kort at jeg så ikke har behov for andre moduler til skærmen ?
|
|
|
VGA indgang følger med som standard. Du skal betale ekstra for et DVI inputboard (hvis du outputter DVI fra din PC)
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor flere af jer ejet denne skærm i en rum tid, kunne jeg da godt tænke mig,at høre en evaluering.Der er jo kommet en del fladskærme det sidste halve år.Ville i træffe samme valg,hvis det var idag ??
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sikke en lang tråd.. Rart at man kan læse lidt inden man går ud og køber.
Jeg overvejer at købe denne skærm i 42 og ville gerne lige have klar lagt hvilke ting jeg skal købe ekstra og hvilke kabler jeg skal bruge.
Jeg vil primært se normal tv på det. Dette kræver et ekstra kort ik ?
Der udover ser jeg film fra min pc. Idag kører med et svhs stik til min gamle 32 crt ws skærm men dette vil jeg meget gerne ændre på. Jeg har geforce 7800 med både vga og dvi udgang. Hvilket et kabel skal jeg købe der ? (Skal være 10 m lang kabel) Kræver dette også ekstra ting til skærmen ?? Ville meget gerne kunne beholde dvi til min pc skærm men ellers må jeg jo ofre det stik så jeg kan få det bedste kvalitet på plasmaen 
Hvilken opløsning vil jeg maks kunne køre via den pc--> plasma læsning i anbefaler??
Håber en af jer kan hjælpe lidt her... God Påske
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moooi skrev:
|
Hej
Sikke en lang tråd.. Rart at man kan læse lidt inden man går ud og køber.
Jeg overvejer at købe denne skærm i 42 og ville gerne lige have klar lagt hvilke ting jeg skal købe ekstra og hvilke kabler jeg skal bruge.
Jeg vil primært se normal tv på det. Dette kræver et ekstra kort ik ?
Der udover ser jeg film fra min pc. Idag kører med et svhs stik til min gamle 32 crt ws skærm men dette vil jeg meget gerne ændre på. Jeg har geforce 7800 med både vga og dvi udgang. Hvilket et kabel skal jeg købe der ? (Skal være 10 m lang kabel) Kræver dette også ekstra ting til skærmen ?? Ville meget gerne kunne beholde dvi til min pc skærm men ellers må jeg jo ofre det stik så jeg kan få det bedste kvalitet på plasmaen 
Hvilken opløsning vil jeg maks kunne køre via den pc--> plasma læsning i anbefaler??
Håber en af jer kan hjælpe lidt her... God Påske
|
|
|
1. Hvad er din kilde mht. tv-signal?
2. Du skal køre i opløsningen 1024x768 som er skærmens native opløsning (dvs. 1:1 pixelmapping). Dette understøttes via vga-indgangen (som følger med som standard) ved alle Hz-frekvenser. DVI indgangen (dvi board skal købes ekstra) accepterer kun 1024x768 ved 60 hz.
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert hurtigt svar
Jeg ser tv igennem vores fælles tv udbyder ( www.bryggenet.dk ) og har ikke nogen ekstra boks for fremme min billed kvalitet.
Det med hz-frekvensen har jeg ikke helt styr på, men du vil altså foreslå at jeg køber et vga kabel?
Du har ikke selv taget nogle fede billeder af dit tv ??
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moooi skrev:
|
Lækkert hurtigt svar
Jeg ser tv igennem vores fælles tv udbyder ( www.bryggenet.dk ) og har ikke nogen ekstra boks for fremme min billed kvalitet.
Det med hz-frekvensen har jeg ikke helt styr på, men du vil altså foreslå at jeg køber et vga kabel?
Du har ikke selv taget nogle fede billeder af dit tv ??
|
|
|
1. Jeg vil foreslå, at du anskaffer dig en eller form for digital modtager (enten tdc eller stofa - afhængig af hvor du bor) og tilslutte denne via scart.
2. Ja vga vil være en god ide.
3. mht. billeder - så kig lidt i tråden 
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Var vist kommet til at springe den side over hvor dine billeder var 
Syntes det er okay billeder..
Nå tilbage til digital modtageren.. Jeg har prøvet at læse lidt på denne hjemmeside jeg linkede for at finde ud af om de 2 bokse du nævner virker til mit bryggenet men det må jeg lige undersøge. Ville måske købe en ny boks som gør at jeg kan få det nye tv signal som dr, tv2 begyndte at sende herfra 010406..
Mange tak for hjælpen.. Dvs jeg skal faktisk kun købe en tv tuner boks som kan sætte om bag i tvét da vga stikket sidder i skærmen ??
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moooi skrev:
|
Hehe Var vist kommet til at springe den side over hvor dine billeder var 
Syntes det er okay billeder..
Nå tilbage til digital modtageren.. Jeg har prøvet at læse lidt på denne hjemmeside jeg linkede for at finde ud af om de 2 bokse du nævner virker til mit bryggenet men det må jeg lige undersøge. Ville måske købe en ny boks som gør at jeg kan få det nye tv signal som dr, tv2 begyndte at sende herfra 010406..
Mange tak for hjælpen.. Dvs jeg skal faktisk kun købe en tv tuner boks som kan sætte om bag i tvét da vga stikket sidder i skærmen ??
|
|
|
Ja, du skal dog også bestille et scart input-board (mellem skærmen og tuneren)
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Nu har jeg fundet min gamle PS2 frem fra gemmerne, og vil gerne have tilsluttet den min PHD8. Jeg vil foretrække at køre den gennem VGA-
indgangen er det muligt, og i så flad hvilket type kabel skal jeg bruge?
Derudover skal jeg jo gerne have smidt lyden ud gennem min forstærker - hvorledes gør jeg det?
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke klar over om det findes et vga-kabel til PS2, men mht. lyden kan du købe et optisk digitalt kabel og få lyden via det til din forstærker. Det gør jeg selv. Jeg har indkøbt et componentkabel til min PS2, men har endnu ikke fået prøvet det af endnu. Jeg er dog spændt på at se forbedringen i forhold til composit.
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE=KasperP] Jeg er ikke klar over om det findes et vga-kabel til PS2, men mht. lyden kan du købe et optisk digitalt kabel og få lyden via det til
din forstærker. Det gør jeg selv. Jeg har indkøbt et componentkabel til min PS2, men har endnu ikke fået prøvet det af endnu. Jeg er dog spændt på
at se forbedringen i forhold til composit.[/QUOTE]
Undskyld hvis jeg spørger dumt, jeg er ikke den store hifi-ekspert, men kræver det ikke at jeg har surround forstærker eller sådan noget. Kan jeg
godt bruge et optisk kabel til min ret ordinære Denon stereo-forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 04:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JW- skrev:
QUOTE=KasperP] Jeg er ikke klar over om det findes et vga-kabel til PS2, men mht. lyden kan du købe et optisk digitalt kabel og få lyden via det til
din forstærker. Det gør jeg selv. Jeg har indkøbt et componentkabel til min PS2, men har endnu ikke fået prøvet det af endnu. Jeg er dog spændt på
at se forbedringen i forhold til composit. |
|
|
Undskyld hvis jeg spørger dumt, jeg er ikke den store hifi-ekspert, men kræver det ikke at jeg har surround forstærker eller sådan noget. Kan jeg
godt bruge et optisk kabel til min ret ordinære Denon stereo-forstærker?
[/QUOTE] Kommer helt an på om den har optisk indgang... Et sort lille hun stik..
|
| Til top |
|
| |