Sendt: 22 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vender vi skuden, og retter blikket tilbage til Analog-verden. Sidst jeg vendte plader på en pladespiller var tilbage i 80’erne, hvor jeg var en del af duoen i et mobil-”discoteque”, der gjorde de fynske landeveje usikker sammen med en million andre mobil-diskoteker dengang. Alle provinsdrenge med attitude, havde en rullende diskotek med dertil hørende musak-anlæg.
Nå, nu er det så blevet tid til at vende tilbage til ”ploven”, men denne gang skal den indgå i mit hjemme-alter, og derfor er det (selvfølgelig) en anden håndtering af klenodierne (LP’erne) der skal til, end da jeg vendte dem sidst.
Og her er det så jeg ville spørge jer, analogelskere, hvordan passer man bedst på sine plader og selvfølgelig ”ploven”????
Jeg husker man kunne få en rensepind, som lignede en af disse ting som kvinderne smøre noget på øjenvipperne med, denne ”gizmo” brugte man til at rense pick-up’en med. Kan man stadig få disse og er det en god ide at bruge en sådanne.
Ligeså husker jeg en slags pistol til at fjerne statisk elektriksitet med, findes disse og er denne en god ide at bruge???
Og så er der jo lige det med støvbørsten, hvilke model er bedst???
Etc. etc. etc……….
Har lige hentet en Rega P3... 
Alle gode råd vil være velkommende.
Mvh En nybagt Analogfar __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|