Forfatter |
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bjørn> Glem mudderet. Jeg gidder ikke. Jeg "magter" det helt fint. 
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
sær antagelse at fordi man ikke kan lide lyden af en modificeret enhed, er det fordi man ikke kan finde ud af at lave filter.
hvis man ikke kan finde udaf at lave filter, er det vel ligegyldigt om det er med modificerede eller ikke modificerede enheder.
og mon ikke Henrik fra Q-sound kan finde ud af at lave et filter  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
Ring radiatorene har ét stort problem, de spreder elendigt. Er det umuligt at ændre på? |
|
|

På mine Vifa XT25TG30-04´re blev det løst ved modifikation af forpladen ved fræsning (DCA) og ved udfyldning af skruehullerne på forpladen med modellervoks. ( Og naturligvis spiller de øvrige modifikationer også ind efter at f.eks. limkanten er reduceret / væk, og efter at ringen er sluttet ved udfyldningen af spalten så svingspoleformen nu er hel, og kan nu afgive et noget mere ensartet impuls via membranen hele vejen rundt ). Resultatet er at spredningen og "sweetspot" blev udviddet både horisontalt og vertikalt, og visse frekvenser der før havde været lidt skjulte, trådte frem. Det var ihvertfald løsningen for mine XT´ere.

Men den ideelle løsning er indbygget i Duelunds højttalere.
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
sær antagelse at fordi man ikke kan lide lyden af en modificeret enhed, er det fordi man ikke kan finde ud af at lave filter.
hvis man ikke kan finde udaf at lave filter, er det vel ligegyldigt om det er med modificerede eller ikke modificerede enheder.
og mon ikke Henrik fra Q-sound kan finde ud af at lave et filter 
|
|
|
Tilsyneladende ikke når det gælder ringradiatoren
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Bjørn> Glem mudderet. Jeg gidder ikke. Jeg "magter" det helt fint. 
|
|
|
Hvilket mudder ? Du ku' jo lyfte sløret for de 2 filtre til de respektive udgaver af ringradiatoren så vi ka' se hvad det er du sammenligner
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bjørn> Det er længe siden. Samler ikke på filtre tegninger Du bliver nok nød til at accepterer at jeg bare ikke bryder mig om lyden af den.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Bjørn> Det er længe siden. Samler ikke på filtre tegninger Du bliver nok nød til at accepterer at jeg bare ikke bryder mig om lyden af den.
|
|
|
Om du ikke bryder dig om lyden eller ej er underordnet men jeg stiller spørgsmålstegn ved de betingelser beslutningen hviler på
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. hyggeligt at have dig tilbage waal.. ellers en spændende tråd føljer med stor interesse..
XT25 udover nogle meadowlark, hvilke sidder den ellers i ?
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
hehe.. hyggeligt at have dig tilbage waal.. ellers en spændende tråd føljer med stor interesse..
|
|
|
Der er vist en del, bl.a denne: http://www.vonschweikert.com/vr4.html __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
3DX skrev:
og mon ikke Henrik fra Q-sound kan finde ud af at lave et filter 
|
|
|
Tilsyneladende ikke når det gælder ringradiatoren
|
|
|
eller også er det bare den modificerede han ikke bryder sig om  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
|
|
er bjørn waal eller hvad 
XT25 bruges i rigtig mange ht'er... også umodificeret  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også DCA's"Hifi4all"højttaler og"køkkenhøjttaleren"bruger bemeldte enhed, doch i en noget"bearbejdet"udgave.. Jeg har endvidere observeret en delvist forgyldt eller forkobret afart af enheden i noget forholdsvis nyt Sonus Faber..
Om Bjørn er Waal, om Live21 er en, i live, 21 årig eller om Synqronic er synkron med noget som helst? svaret bläser i vinden i denne, for årstiden varme, decembernat.
Jeg har så sent som i aften været til ca.4 timers mandagsjazz i Vognporten med herr deWaal, sårn bare lige for at få afstemt referencerne. Var det ikke bare_lykken_om den gode Björn, i samme tidsrum havde optrådt her i dette forum? så var alting vel på det rene? eller var dette branchemedlem så bare et dårligt sandhedsvidne? men måske er der netopkobling på toiletterne eller i den franske café Paradis i Vognporten i Magstræde?
Sandheden findes derude..
Mvh. Jens/Modifix - der kun optræder i disse debatgrupper under et og samme navn.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ro på modifix, jeg purgte bare, fordi det ikke gav mening
hvad De og Bjørn Waal laver på toiletterne når i er til jazzzzzzzz, vil jeg helst IKKE vide 
håber det var noget god jazz i hørte
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Hylle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan man bearbejde frontpladen på en XT25 så spredningen bliver bedre?
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Også DCA's"Hifi4all"højttaler og"køkkenhøjttaleren"bruger bemeldte enhed, doch i en noget"bearbejdet"udgave.. Jeg har endvidere observeret en delvist forgyldt eller forkobret afart af enheden i noget forholdsvis nyt Sonus Faber..
Om Bjørn er Waal, om Live21 er en, i live, 21 årig eller om Synqronic er synkron med noget som helst? svaret bläser i vinden i denne, for årstiden varme, decembernat.
Jeg har så sent som i aften været til ca.4 timers mandagsjazz i Vognporten med herr deWaal, sårn bare lige for at få afstemt referencerne. Var det ikke bare_lykken_om den gode Björn, i samme tidsrum havde optrådt her i dette forum? så var alting vel på det rene? eller var dette branchemedlem så bare et dårligt sandhedsvidne? men måske er der netopkobling på toiletterne eller i den franske café Paradis i Vognporten i Magstræde?
Og jeg missede som sædvanligt når der er indbudte gæster ! for det var vel juleafslutningen
Sandheden findes derude..
Mvh. Jens/Modifix - der kun optræder i disse debatgrupper under et og samme navn.. |
|
|
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Mvh. Jens/Modifix - der kun optræder i disse debatgrupper under et og samme navn..
|
|
|
Jens/Modifix er vel 2  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Björn skrev:
Og jeg missede som sædvanligt når der er indbudte gæster ! for det var vel juleafslutningen?
Herr(?)Bjørn.
Det var lige præcis juleafslutningen. Waalen og Modifix var placeret siddende, til højre for orkestret, ca.3 meter fra trommeslageren Roger Berg, der i den grad fik tæsket igennem denne aften. Af indbudte gæster kan nævnes fx. Finn Ziegler, Bobo Moreno, en af billetdamerne på sang(!)..,og en af brödrene Franck. Især var vi doch_meget_imponerede over Nissepigen Lea. Dette yderst liflige syn, har givet grobund for en væmmelig overbelastning af Modifix' ooglemuskulatur..
Kan vi mon nu snart komme tilbage til denne traads oprindelige spörgsmaal?
Mvh.Modifix von DCA -og herr Steen Holkenov på jazz-piano.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Björn skrev:
Og jeg missede som sædvanligt når der er indbudte gæster ! for det var vel juleafslutningen?
Herr(?)Bjørn.
Det var lige præcis juleafslutningen. Waalen og Modifix var placeret siddende, til højre for orkestret, ca.3 meter fra trommeslageren Roger Berg, der i den grad fik tæsket igennem denne aften. Af indbudte gæster kan nævnes fx. Finn Ziegler, Bobo Moreno, en af billetdamerne på sang(!)..,og en af brödrene Franck. Især var vi doch_meget_imponerede over Nissepigen Leah. Dette yderst liflige syn, har givet grobund for en væmmelig overbelastning af Modifix' ooglemuskulatur..
Kan vi mon nu snart komme tilbage til denne traads oprindelige spörgsmaal?
Hvem var med på ringradiator ?
OBS! det er Lea uden h, og vist nok Nielsen - ikke Nissen
Mvh.Modifix von DCA -og herr Steen Holkenov på jazz-piano.. |
|
|
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kunne godt tænke mig at se frekvens, stepresponse og fasekurve på den duelund højttaler. Nogen der kan skaffe disse? Nogen må jo have målt på dem.
Kunne være sjovt at se.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Kunne godt tænke mig at se frekvens, stepresponse og fasekurve på den duelund højttaler. Nogen der kan skaffe disse? Nogen må jo have målt på dem.
Kunne være sjovt at se.
Prøv at klikke på Duelund-højttaler-billedet længere oppe. |
|
|
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|