Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvor køber man Nordost? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hans C skrev:

En anden ting.. Hvis der er nogen som ikke kender til Neutrix RCA stik (sidder på Blue Heaven RCA), så er det bare ned til den nærmeste HIFI dealer og pille.... De er bare lækre

Jeg er 100% enig. De er noget HELT ANDET end det l... fra Taiwan man ser på rigtig mange high-end kabler. Jeg har aldrig set/prøvet bedre stik.

Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Den danske importør har øjensynlig læst lidt her på siden og standset www.oregondv.com   salg over nette:

Attention Nordost Buyers! Because of recent dealer complaints we are only allowed to sell in our territory. Click here and e-mail us for your your Nordost Cable purchase options. Please include your Nordost needs and location so we can best assist you.

Så er det lidt nemmere for den danske importør at holde de sindssygt høje priser med avancer formentlig et godt stykke over 150%.

Jeg får akut brug for noget kvalmestillende.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Det kan omgåes ved at bruge fx. www.americanshopper.dk

Iøvrigt en rigtig god service de yder, min roommate købte en jakke igennem dem og sparede 1700kr.

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Det var da lige godt sat....... mig bekendt er det http://www.sas-audio.dk/ som står for import og distribution???? - am I wrong??

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

guru skrev:
Så er et par Blue Heaven højtalerkabler på vej til Danmark (læs til mig) og jeg glæder mig voldsomt til at høre dem. Det betyder godt nok at min cash flow sitaution er kritisk fra omkring d. 10, men hvad gør man ikke for hifi?

Hi Guru

Bare nysgerrig, nåede du at få ordrebekræftigelse inden " mafia'n" slog til ???

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth

Nevermore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Nevermore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nevermore Besøg Nevermore's Websted

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:

Det kan omgåes ved at bruge fx. www.americanshopper.dk

Iøvrigt en rigtig god service de yder, min roommate købte en jakke igennem dem og sparede 1700kr.

Ja, http://www.americanshopper.dk/ kan også bruges, og her kan de ikke stoppe handlen, jeg har mailet lidt med en flink dame på ovenstående link, og det oven i købet på dansk og fået et regnestykke der ser således ud, bemærk at denne pris er på 6 meter's kabler:

$770 inkluderet forsendelse til os

> $77 vores gebyr

> $29 forsendelse luftpost

> $876 totalt

så der er stadig noget at hente, bare skriv til hende og hun svare med det samme !!!!

Det er dog helt utrolige avancer der scores herhjemme.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 01 November 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej Helmuth

Den e kommet og jeg har fået bekræftiget at de er på vej, så jeg bliver nok den sidste dansker der får et sæt fra den forhandler. Egentlig er det deprimerende at en dansk importør kan få stoppet den frie bevægelse af varer mellem lande.

Håber han har en rigtig dårlig smag i munden

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa da!

Er det virkeligt ved at gå op for nogem, at produkter som NO alene koster hvad de koster og sælges, pga. pressens annonce liderlige holdning.

De NO kabler der sælges til megabugs herhjemme, koster så lidt at lave, at i ville brække jer af grin.

Det er ganske enkelt røveri ved højlys dag. Forholdet mellem produktionspris og detailpris nærmer sig det samme som for biler i DK. Forskellen er blot en registreringsafgift på ca. 180%

NO manden i DK beskytter naturligvis sine interesser med næb og kløer, for i samme øjeblik én forhandler finder ud af dette, så ryger hans produkt ned af hylderne.

Det allerværste er så, at om 1,5 år er der ingen der snakker om NO mere. Da er de lykkeligt glemte. Tænk på MIT, Isoda, VdH, Furukawa, Audioquest, Monster og mange flere de har hver deres tid og så er det slut. Så skal der nyt til.

Prøv at gøre dig selv den tjeneste, at grave et gammelt VdH eller Furukawa frem fra gemmerne og smæk det på i stedet for NO.

Så hopper du en 1/2 m i vejret og forstår intet mere.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

-og så er Søren knallert-karl tilbage med den samme sang og Van Den Hul kontra Nordost, MIT o.lig

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2003 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

-og så er Søren knallert-karl tilbage med den samme sang og Van Den Hul kontra Nordost, MIT o.lig

Ork nej!

Men hverken Vdh eller Furukawa går i stykker, når du skal bruge dem til starthjælp til bilen her om vinteren.

Om VdH eller Furukawa duer må du selv om, men det skingre pis fra NO virker ikke. Kyl det på noget rør, så generer det nok ikke så vildt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 November 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hvor smukt formuleret Kurt Kubik.

Jeg har i øvrigt lige fået nogle nye superkabler indenfor døren. Nej, hverken NO, VdH, Monster eller Isoda.

Mine nye kabler er med specielle guld/gummi blandede RCA stik. To ledere og en flydende skærm (og signalet er således intenderet pseudobalanceret).

Det er vanvittig svært at få fat i. Producenten, Recoton, er gået konkurs og kablet skal opkøbes fra amerikanske restlagre. Hvad kablet hedder? Acoustic Research Pro II series PR 131.

Og prisen: Inklusive transport til DK: 20 USD per sæt.

Tag den, Fritz..

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2003 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Sjovt som folk absolut skal komme med "kloge" ord i en ellers dedikeret og seriøs tråd - Navnet på tråden lyder klokke klart "Hvor køber man Nordost"  - Det kan være det bare er mig, men navnet på tråden indbyder vel ikke til alt muligt andet uvedkommende ævl og tåge snak????

I øvrigt er mine Blue heaven til salg da jeg får fingrene i et endnu mere interessant kabel

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=6493

Prisen er sådan ca. kostprisen for mig, dvs halv pris i forhold til forretningsprisen i Danmark

/HC

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

Sjovt som folk absolut skal komme med "kloge" ord i en ellers dedikeret og seriøs tråd - Navnet på tråden lyder klokke klart "Hvor køber man Nordost"  - Det kan være det bare er mig, men navnet på tråden indbyder vel ikke til alt muligt andet uvedkommende ævl og tåge snak????

I øvrigt er mine Blue heaven til salg da jeg får fingrene i et endnu mere interessant kabel

Prisen er sådan ca. kostprisen for mig, dvs halv pris i forhold til forretningsprisen i Danmark

/HC

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

helmuth skrev:
HansC. skrev:

/HC

Hvad hedder det nye kabel du har fået fat på ??

Helmuth

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Helmuth,

Jeg har ikke fået nye kabler endnu, men jeg "arver" om kort tid en kammerats Red Dawn kabler

/HC

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hej HansC

Red Dawn hele vejen igemmen eller skal du have fat i USA igen ?. Mine Blue Heaven er på vej til DK . Glæder mig.....

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:

Hej HansC

Red Dawn hele vejen igemmen eller skal du have fat i USA igen ?. Mine Blue Heaven er på vej til DK . Glæder mig.....

Mvh

Det sæt RD som jeg får (til låns) er der betalt afgift til SAS-Audio af.

Hvis det viser sig at RD bare er KABLET, så regner jeg med at skifte alle kablerne (6×interconnects+HT) til RD. Pris i DK 40-44.000 - Pris i USA ca. 18.000, men denne gang afslører jeg ikke kilden  (sorry Mr. SAS Audio)

Må indrømme at jeg ikke fatter hvorfor importøren skal have så vild en avance - hvis de, som de fleste andre importører af varer fra staterne, kunne nøjes med 20-30% ville jeg da også gå ud i butikkerne og handle. Man kan faktisk sætte sig op i en flyver for at rejse derover og købe kablerne - og stadig spare en massivt beløb. Tænk bare på staklerne som har betalt omkring 50k for SPM...

/HC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes